Reviews over Autoverhuurders


    nooit meer do you spain

    Review over Do you Spain

    bij aankomst bleek er nog een verplichte verzekering nodig te zijn, zo werd de goedkope 500 eu voor een week minimaal het dubbele. Echt vermijden deze oplichters

    Sterke punten
    verleiden

    Zwakke punten
    de rest, alles dus

    Vieze en beschadigde auto

    Review over Budget

    BUDGET CURAÇAO geeft mij 's avonds een auto mee die achteraf NIET schoongemaakt was en waar van alles aan mankeerde. Echt VIES en niet voor herhaling vatbaar.

    Zwakke punten
    Zie boven

    Absolute oplichterij

    Review over Oscar

    Oplichters vanaf het begin tot het einde. Auto is super vuil gegeven (plakkerige plekken, kruimels, stof,..), ruitenvloeistof werkte niet,.. Hebben dan in de eerste week contact opgenomen met klantenservice en een heel onbeleefde man gekregen die zei dat het hun woord tegen het onze was en we niet konden bewijzen dat het niet door ons kwam want de mensen op dienst gaven niet toe dat ze de auto zo hebben afgegeven. Het werd dan tijd om de auto terug te geven en is de auto DOOR ONS grondig gepoetst gewoon zodat we geen extra kost van schoonmaak moesten betalen ookal is de auto vuil aan ons gegeven. We gaan naar de locatie om de auto terug te geven, de werknemer is er niet dus moesten we wachten tot hij te laat op het werk aankwam. Geven dan de auto af maar blijkbaar was de secretaresse er nog niet en zou zij zometeen de auto nakijken en als alles in orde was de waarborg van 1000 euro terugstorten. Wij hebben nog een video genomen van de auto maar ZELFS DAN niet het volledige bedrag teruggekregen want er is blijkbaar een mysterieuze kras op de bumper waar wij niks van weten en teveel kms gereden? Absolute oplichterij, nooit naartoe gaan. Hebben heel veel spijt.

    Waardeloos Greenwheels

    Review over Greenwheels

    Wat een waardeloze (klanten)service bij Greenwheels. Tot drie keer toe volledig in de steek gelaten. Dat die app van hen niet werkt is tot daar aan toe, maar dat je vervolgens niet wordt geholpen en ze hun afspraken niet nakomen is volstrekt onprofessioneel en onfatsoenlijk. Mijn advies: kies een ander bedrijf.

    Sterke punten
    Niets van gemerkt

    Zwakke punten
    Waardeloze service

    Verborgen kosten

    Review over Do you Spain

    Wij hebben een auto gehuurd en verzekering afgesloten bij Goldcar, via Do you Spain. Eenmaal aan de balie bleek dat de verzekering niet geldig was omdat zij daarvoor geen zaken doen met Do you Spain, en er kwamen torenhoge kosten bovenop de €88 die we ervoor hadden betaald. Mijn advies: boek je auto (evt met verzekering) direct via een autoverhuurbedrijf ipv via een bemiddelaar als Do you Spain. Dan weet je zeker dat je inzicht hebt in de prijzen en weet je zeker dat je verzekering in orde is.

    Zwakke punten
    Verborgen kosten, verzekering ongeldig.

    OPLICHTERS

    Review over Goldcar

    Als je geen all-risk verzekering neemt, worden ze aggressief. Bij terugkomst netjes volgetankt, medewerker zegt alles oke. Achteraf wordt 62€ ingehouden omdat de tank zogezegd niet helemaal vol zat.. BEDRIEGERS, blijf weg bij GOLDCAR, er zijn er anderen genoeg die wel correct werken

    Sterke punten
    KLANTEN BESTELEN

    Zwakke punten
    AL DE REST

    Oplichting

    Review over Oscar

    ​⚠️ PAS OP: Onterechte schadeclaims achteraf en borg kwijt!
    ​Huur hier absoluut GEEN bus, of zorg dat je werkelijk van ALLES vooraf en achteraf haarscherpe foto's en filmpjes maakt, want ze maken misbruik van de situatie om je borg achter te houden.
    ​Wij hebben hier een bus gehuurd en deze netjes ingeleverd. Pas TWEE dagen later kregen we ineens te horen dat er 'takschade' (krassen) op zou zitten. Wij wisten van niks, maar zijn netjes gaan kijken, mét een onafhankelijke schade-expert. Die stelde vast dat het om oppervlakkige lakbeschadigingen gaat die met een beetje polijsten (kosten: € 80,- tot € 100,-) direct weg zijn.
    ​Vervolgens begint de medewerker (Dennis) ineens te claimen dat er ook deuken door ons toedoen in zouden zitten. De bus zat bij de start al vol met schade, maar er wordt voor het gemak maar van uitgegaan dat wij dit hebben gedaan. Bewijs (zoals een officiële offerte van een garage of 'vóór en ná' foto's) kan of wil hij niet overleggen, en we mochten niet eens mee naar de garage.
    ​Het dieptepunt? De bedragen die hij roept wisselen continu (eerst € 3000,-, toen ineens € 1000,- tot € 1500,-) én hij zegt ijskoud: "Ik ga de bus hier niet van laten maken, maar ik bewaar het geld voor het geval dat ik de bus ooit laat maken." Dit is pure zakkenvullerij over de rug van de klant.
    ​Onprofessioneel, onbetrouwbaar en totaal niet transparant. Bespaar jezelf een hoop administratieve ellende en onterechte kosten, en ga ergens anders heen!

    Super slechte service

    Review over Greenmotion

    Aangekomen op Thessaloniki auto gehuurd fiat 500 of gelijke iets te laat na gebeld te hebben opgehaald bij bedrijf aangekomen zegt die mevrouw u Visa kaart klopt niet al 20 jaar ingebruik ? dus u kan alleen huren als u mij de (te dure) verzekering betaald en hoge borg oke je zit in griekenland dus doe maar moet toch auto hebben en toen zei u krijgt wel een upgreat nou dat was het een meer dan 10 jaar oude Micra die niet op slot kan en TMPS lampje brande accu slecht en hij stonk en was smerig . goed geregeld Green motion !! hier visa gebeld card is 100% in orde. fijn geregeld dus noooooit meer Green Motion.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    alles

    dreigende taal als ik geen nee

    Review over Record Go Rent a Car

    via booking geregeld met extra verzekering. Record go is uitvoerder
    2 extra verzekeringen opgedrongen. Toen ik aangaf dat ik deze niet wilde kwam er dreigende toon
    Bovendien moest ik bij terugkomst tank volgooien bij pomp binnen 4 km en aantonen met inleveren van i bon. Steeds agressiever
    Bij vertrek hadden ze zelf niet helemaal volgegooid . Booking stop met Record to go als onderaannemer.

    Zwakke punten
    zie boven

    Regelrechte oplichting

    Review over Thrifty

    2x een Peugeot 2008 geboekt vooral vanwege de ruime kofferbak oor de bagage. We konden de auto zo op het vliegveld ophalen. Eenmaal aan de balie begon de medewerker over verzekering a 225 per auto. Niet nodig vonden wij maar hij bleef aandringen met argumenten die nist klopten. We zouden nu totaal niet verzekerd zijn. Niet bij schade die andere auto's veroorzaken (want in Spanje betaalt ieder alleen zn eigen deel..) Ook niet bij schade die we veroorzaken aan andere auto's (geen WA dekking dus). Nogmaals aangegeven geen 450 euro extra te willen betalen, maar hij bleef stug doorliegen. Uiteindelijk toegegeven en verzekering afgenomen omdat de rest van de familie na lange reis ook verder wilde. Daarna bleken de Peugeot 2008 niet beschikbaar en kregen we als vervanger 2x een Dacia met in totaal 120 liter minder bagageruimte. Met lang passen en meten lukte dat en konden we anderhalf uur later wegrijden..
    Niet voordat het stel na ons in de rij en die niets gereserveerd hadden voorbij kwamen rijden in een... Jawel Peugeot 2008.

    Sterke punten
    Noppes

    Zwakke punten
    Koppelverkoop
    Manipulatie
    Niet luisteren
    Te kleine auto

    Zeer goed

    Review over Drivalia

    Ook wij hebben een auto gehuurd via Sunny Cars by Drivalia in Malaga. Onze bevindingen zijn zeer goed wij heen een allin verzekering by Sunny Cars geboekt en ons 4 dagen van te voren geregistreerd zodat wij zonder borg en zonder creditcard de auto meekregen zonder wachttijden. Bij inlevering werd alleen gekeken of de brandstof was aangevuld en daarna werden wij met de pendelbus voor de deur bij de airport afgezet.
    Dus wat ons betreft een goede service.

    Dont rent a car here!!!

    Review over Goldcar

    Don't rent a car here! They are crooks! They hand you the car without walking you through the inspection. You have to do that yourself in a poorly lit garage at Valencia airport. When returning the car, they really search for damage with a strong lamp and find a minuscule little scratch for which you then have to pay almost €200. So you get ripped off if you don't take out full insurance.
    Don't rent a car here, they are scammers!!

    Sterke punten
    Scamming people

    Zwakke punten
    Scamming people and make them pay

    Misleidende verkoop en slechte

    Review over Record Go Rent a Car

    Bij het ophalen van de auto werd ons zonder uitleg een extra verzekering van €113,76 opgedrongen, terwijl wij al volledig verzekerd waren. Het kwam neer op: betalen of geen auto.

    Geen transparantie, geen echte keuze.

    Klantenservice reageert alleen met standaardantwoorden en weigert inhoudelijk in te gaan op de situatie. Klachtenprocedure is praktisch onbereikbaar.

    Zeer slechte ervaring. Ik heb de zaak inmiddels gemeld bij het Europees Consumenten Centrum (ECC).

    Reclame liegt

    Review over Oscar

    Ik wilde een auto huren bij Oskar want dat kan bij mij in de buurt zegt de reclame.
    Ik woon in Vlissingen en de dichtsbij zijnde is Vlaardingen of Maassluis dat noem ik niet in de buurt volgens hun site is dat 62 km helaas de allerkortste weg is 82 km.
    Ik wist niet dat ze zulke leugens mogen adverteren

    Zwakke punten
    Ze liegen

    Prima verhuurder

    Review over Record Go Rent a Car

    Via Booking.com auto gehuurd bij Record Go. Jeep Compass of vergelijkbaar van 9 tot en met 21 maart 2026. We kregen een Toyota Yaris Cross Hybride met 2326 km op de teller. Prima auto voor €99,50 voor de hele periode.Op de airport €126 betaald voor de extra bestuurder, logisch, €56 voor de volle tank en €1.800 euro borg. 21 maart ingeleverd met iets meer dan half volle tank. Auto met medewerker geïnspecteerd. Geen schade. 3 dagen later €23 terug gestort voor brandstof verschil en 10 dagen later €1.800 borg netjes terug gestort. Ik kan alleen maar stellen: prima prijs voor prima auto en alles keurig afgewikkeld. Mijn ervaring met Record Go was fantastisch.

    Sterke punten
    Prima auto, prima prijs.

    Zwakke punten
    Geen

    Schandalige behandeling

    Review over Drivalia

    In maart 2026 maakten we een reis door Noord-Spanje en huurden een auto bij Drivalia (een van de leveranciers van huurauto’s die via CarTrawler hun auto’s aanbiedt). Dat is voor ons een hele slechte ervaring geworden. Bij het terugbrengen van de auto, waar niets mee gebeurd was, begon de man achter de balie die met ons meeliep naar de auto, over het zand dat op de voetenmat voor in de auto lag. Zijn opmerking dat wij de auto vies teruggebracht hadden (na 11 dagen gebruik), schoot bij ons in het verkeerde keelgat. Hij gaf onmiddellijk aan dat hij kosten in rekening zou brengen voor het schoonmaken. Maar dat was nog niet het ergste. Na een rondje rond de auto waar niets aan te zien was, wees hij triomfantelijk op een klein krasje op de wieldop. En vroeg of wij bij het ophalen van de auto daar een foto van hadden gemaakt. We hebben de auto gefotografeerd, in het bijzonder enkele krasjes die op de voorkant van de auto zaten, maar hebben onze camera niet super gedetailleerd gericht op de wieldoppen. Mogelijk zat het krasje er dus al. Hij bleef maar zeuren over die foto’s die we niet van de wieldoppen hadden gemaakt. De AXA-eigenrisicoverzekering die we van tevoren bij het huren van de auto hadden afgesloten, werd door hem van tafel geveegd. Hij bracht € 306,- in rekening voor het ieniemienie krasje (zie foto). Hij bejegende ons bijzonder onvriendelijk en onsympathiek. We hadden de indruk dat hij erop uit was om ons te laten betalen. Voor een volgende reis zullen we Drivalia zeker mijden!! Het bedrijf krijgt van ons een vette 0.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Schandalige behendig, onprofessioneel, onsympathiek

    Opgelicht

    Review over Oscar

    Wij hebben een auto gehuurd en hebben twee dagen na inlevering factuur gehad met daar boete 250 voor roken. De grap is: wij roken niet en zijn niet eens in de buurt geweest van iemand die rookt. Zij weigeren contact op te nemen om dit te bespreken. Ik ga hiermee naar de politie. Leuk geprobeerd!

    SLECHTER DAN SLECHT K BEDRIJF

    Review over Oscar

    Ik huur een bus voor 2 dagen. Ik maak de reservering om 13:00 smiddags , vervolgens vraag ik om de bus die avond op te halen omdat ik in de ochtend wil vertrekken. Dat was goed. Toen op zondag was ik onderweg en krijg ik een sms dat de bus maandagochtend voor 8 terug moet zijn � dus ik wil bellen met hun omdat dit niet klopt . NIEMAND BEREIKBAAR onmogelijk!! Uiteindelijk maandag ochtend iemand te pakken gekregen en hun vertellen gewoon dood leuk dat ik die zaterdag ook moet tellen als volle dag terwijl die schijt bus gaar kut ding heel de dag niet gebruikt of verhuurd was � dus ik moet gewoon betalen voor bus die ik niet gebruikt heb

    Sterke punten
    NIKS NIKS NIKS

    Zwakke punten
    ALLES !!!!!

    Slechte ervaring

    Review over Niza Cars

    Slechtste ervaring ooit.
    Proberen je een dure verzekering aan te smeren, doen vervelend als je deze niet neemt. Als je je auto terugbrengt vinden ze dan overal krassen en rekenen je vlot 680 euro kosten aan.
    Dat zulke maatschappijen blijven bestaan versta je niet.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Oneerlijke firma, ze zijn niet 1 ster waard

    Very disappointing service

    Review over Oscar

    I had a really stressful and disappointing experience with Oscar during my move. The truck started showing a battery warning after only about two hours, and then completely broke down in front of my new apartment. The lift stopped working, the engine failed, and even the steering became very heavy. Instead of finishing my move, I was left waiting for nearly five hours in the rain for a technician, only to be told the truck could not be repaired that day.

    What made it even worse was the poor communication afterwards. The next day, customer service told us another truck could be picked up from a different location and even suggested a time, but when my friend went there, no booking had actually been made. He wasted his time, after already spending hours helping me the day before, and I was left dealing with even more stress and inconvenience.

    What upset me most was how little responsibility Oscar took for the whole situation. Despite everything that happened, they refused compensation and simply pointed to their terms and conditions. As someone who had used Oscar before, I honestly expected much better. Based on this experience, I would not recommend their service to others, especially if you want to avoid unnecessary stress during something already as exhausting as moving.

    huur hier geen auto

    Review over Thrifty

    helaas hebben wij dezelfde ervaring zoals in de andere reviews wordt weergegeven een soort van vorm van oplichting A door do you Spain en ook door thrifty voelen we ons dubbel in de maling genomen. volgens thrifty moest je nooit via doyouspain boeken omdat zij volgens hun de oplichters zijn weggegooid geld bij doyouspain ondanks bi doyouspain een all in pakket zonder verborgen kosten enz. eenmaal bij thrifty stonden we daar hun verhaal aan te horen en wat doe je als je toch een auto nodig hebt je trapt dan in het gebrekkige engels van de balie medeweker en je dan vervolgens hun duuste all in pakket afneemt zonder verborgen kosten. ik heb daar dat all in contract afgesloten op advies van de aaanwezige baliemedeweker. dit pakket zou me voor de huur van 9 dagen het vaste bedrag van 181.84 gaan kosten. achteraf 0.0 alleen dat bedrag. wat mij vervolgens thuis verbaasd was dat er geen 181.84 was afgeschreven op mijn creditcard maar 267. ik ontplofte volledig want je bent al opgelicht door doyouspain en vervolgens als je thuis bent en er dan eigenlijk niets meer aan kunt doen schrijven ze een hoger bedrag af. en je voelt je zwaar in de zeik genomen door beide bedrijven uiteraard. goedkoop bleek dus hele dure koop door beide bedrijven. zij hebben mij nu de angst aangejaagd dat ik nog heel lang geen auto meer ga huren waar ik dan te wereld ook naartoe ga. want een ezel stoot zich tenslotte niet 2 keer aan dezelfde steen en het is mij dus wel 2 keer overkomen voor en door het afnemen van 1 autohuur. en hier nog een keer intrappen pas ik voorlopig nog heel lang wel even voor! de mooie praatjes bij aankomst in het gebrekkige engels weten ze je wel te bespelen. vraag me ook werkelijk af of dit geen trucje van ze is want het wordt natuurlijk een ja en nee spelletje wie wie verkeerd heeft begrepen en hun daardoor nooit over zullen gaan tot restitutie van jou te veel betaalde bedrag. dit verlies je zelfs met een juridische procedure tegen zulke bedrijf. zou wil je toch geen bedrijf runnen lijkt me maar goed het zal ongetwijfeld wel een goed verdien model zijn voor de directeuren eigenaren van dit soort fabelachtige bedrijven die rijk worden van een verkapte vorm van oplichting. Zo zie ik het nu in ieder geval en daar zullen ze ook niet snel verandering kunnen inbrengen. ik ben echt heel kwaad! al zou ik nu 10 jaar lang een auto voor niets mogen huren bij ze dan accepteer ik het niet zo boos ben ik erover. en je kan een online klacht indienen wat ik heb gedaan waar de staat alaska blijft staan terwijl je je bij je land nederland opgeeft. en een reactie op je klacht ho maar.

    Sterke punten
    achteraf niet te benoemen omdat bij aankomst de medewerk wel vriendelijk doet in gebrekkig engels wat achteraf voelt als een truc omdat er wordt gezegd dat je alle kosten incl. het en achteraf een onvoorziene kosten hebt of krijg want je hebt het beste pakket zeg maar maar vervolgens werd er in plaats van 182 toch 267 euro van mijn creditcard afgeschreven terwijl ik het zwart op wit op het contractformulier had staan

    Zwakke punten
    dat je via je een truc bedonderd wordt omdat je daar staat en toch een auto nodig hebt en je je daarom achteraf pas opgelicht voelt. zeer godkoepe truc maar het werkt schijnbaar

    DOYOUSPAIN IS OPLICHTERIJ

    Review over Do you Spain

    huur NOOIT een auto via deze website DOYOUSPAIN.HET IS OPLICHTERIJ. Ze maken een reservering voor je in plaats van dat je denkt dat je de auto goedkoop huurt via deze website. je wordt hier volledig in de maling genomen omdat ze alles zo beschrijven dat je de auto bij hun huurt. ik had ook nog het extra pakket genomen zodat je volledig bent verzekerd zonder achteraf op hoge kosten te komen. ik dacht dat ik goedkoop een auto had gehuurd maar daar bleek niets van waar. aangekomen bij het verhuurbedrijf thrifty kwam ik bedrogen uit omdat zij mij vertelden dat ik alleen de reservering bij hun had gemaakt en kon ik gewoon de volledige kosten voor het huren van de auto betalen. ik betaalde aan do you spain 139 euro incl all risk verzekering en bij thrifty betaalde ik ook nog eens 267 euro. als ik niet via do you spain had gereserveerd had en direct bij dit bedrijf dan had ik de kosten van 139 euro gewoon niet gehad. dit bedrijf do you spain is een grote SCAM. Rerserveer dus nooit via hun want je komt bedrogen uit!

    Sterke punten
    hebben ze niet het is pure SCAM OPLICHTERIJ

    Zwakke punten
    ALLES!! DIT BEDRIJF ZOU UIT DE LUCHT GEHAALD MOETEN WORDEN. PURE OPLIHTING

    automaffia

    Review over EuropCar

    Albufeira 12 januari 2026: Online auto gereserveerd en betaald met Visacard van mijn man.
    Bij het ophalen van de auto moest ik de borg betalen met de Visacard. De kaart staat niet op mijn naam dus dat gaat niet door. Voorgesteld om de 300 euro cash of met bankkaart te betalen maar nee alles moet met de creditcard.
    Er zit vijf man personeel waarbij de afwezigheid van “interesse in klant” opvallend is. Een week later is via de creditcard (waarmee ik geen borg mocht betalen ) wel 95 euro afgeschreven wegens “no show”.
    Boos hierover, heb ik inmiddels 4 contactformulieren ingevuld en ben ik 3 weken verder. Op de site wordt verzekerd dat men binnen 7 dagen antwoord krijgt. Niemand heeft nog de moeite genomen om mij te contacteren.
    Bij Europcar hebben ze geen klanten alleen creditcardnummers om die vervolgens te plunderen!!

    Sterke punten
    online goed ontwikkeld

    Zwakke punten
    incompetent, geen service, geen respect voor de klant, geen communicatie.

    Slechte ervaring

    Review over Centauro

    Auto gehuurd voor een maand, maar na ziekenhuisopname 14 vroeger binnen gebracht….geen enkele compensatie gekregen, ook niet na klacht…..

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Geen commerciële aanpak

    Slecht en onbeschoft

    Review over Oscar

    Zeer slechte communicatie, niet klantvriendelijk en ronduit onbeschoft.

    De ophaalplek is onduidelijk aangegeven. De persoon aan de telefoon raakte geirriteerd dat we de huurbus niet konden vinden, terwijl zijn aanwijzingen achteraf niet juist waren.

    De ruitenwisser van de gehuurde bus was kapot (kan gebeuren). Half uur gewacht op de monteur maar die had de verkeerde ruitenwisser meegenomen. Daarna voor reparatie bij de garage wat veel tijd en kilometers heeft gekost, werd er moeilijk gedaan omtrent een compensatie.

    Er zaten geen winterbanden onder, waardoor de bus vaak wegslipte.

    Op vragen over de factuur en kredietnota werd zeer onbeschoft gereageerd waarna de werknemer van Oscar het telefonische gesprek zomaar beeindigde.

    Al met al een nare ervaring met Oscar.

    Sterke punten
    NIET

    Zwakke punten
    Communicatie, klantvriendelijkheid.