Sunny Cars Zoek functie
Het kiezen van een huurauto bij Sunny Cars is heel simpel. Het enige wat je moet doen is surfen naar de startpagina van de site. Op de startpagina zul je een online zoekformulier aantreffen waarin je kunt ingeven in welk land en of plek je de auto wenst op te halen, ophaaldatum- en tijd, inleverdatum- en tijd en dan kun je vervolgens klikken op het tabje zoeken naar huurauto’s. Na hierop geklikt te hebben zul je een uitgebreid overzicht krijgen van alle beschikbare huurauto’s voor de opgegeven periode. In het overzicht zie je auto’s van alle categorien, maar je kunt ook ervoor kiezen om alleen economy, compact, intermediate, fullsize of premium auto’s voorgeschoteld te krijgen. Je krijgt ook van alle type auto’s te zien wat de functionaliteiten zijn, voor hoeveel personen de auto bestemd is en uiteraard wat de geschatte huurprijs is voor de opgegeven periode. Na een keuze gemaakt te hebben kun je dan klikken op het tabje ‘Reserveer’. Na hierop geklikt te hebben, krijg je de mogelijkheid om extra’s te reserveren zoals GPS, Mobiele Wifi en kinderzitjes. Na de extraatjes gekozen te hebben kun je dan ervoor kiezen om te gaan naar de betaalpagina door op het tabje ‘verder naar betaalmethode’ te klikken.
Je reserveert een categorie
Het is uiteraard goed om te weten, dat je bij Sunny Cars een categorie auto reserveert en niet een merk of een model. De afbeeldingen van auto’s, die te zien zijn in het overzicht, zijn voorbeelden en als je voor een bepaalde huurauto kiest, staat er altijd ‘of soortgelijk’ bij. Sunny Cars, kan de garantie niet bieden, dat je ook daadwerkelijk dezelfde huurauto aangeboden krijgt. Belangrijk is wel, dat je een soortgelijke auto krijgt, dus je hoeft je verder niet druk te maken om de auto welke je zult krijgen. Dit is overigens ook het model welke door meerdere autoverhuurbedrijven gehanteerd wordt.
Weet je al welke categorie auto je nodig hebt?
Deze vraag kun je alleen beantwoorden als je precies weet met hoeveel personen je op vakantie gaat en hoeveel bagage jullie samen meenemen. Sommige personen gaan alleen op reis en weer anderen gaan met een hele groep vrienden of familie. Je zou ook voor jezelf moeten nagaan of jullie merendeels gebruik zullen maken van binnenwegen, snelwegen of wegen door bergachtig gebied. Elke vakantie verschilt, ieder reisgezelschap en elke bestemming vraagt daarom ook om een andere categorie huurauto.
Met hoeveel personen ga je op reis?
Ga je tijdens je vakantie niet al te lange ritjes maken, ga je alleen naar de supermarkt of het strand? Dan is comfort en ruimte wellicht niet zo belangrijk als wanneer je tijdens je vakantie flink wat uurtjes in de huurauto doorbrengt om uitstapjes te maken. Ga dus altijd goed na met hoeveel personen je op reis gaat alvorens een auto te huren. In het uitgebreid overzicht op de site krijg je ook te zien welke categorieën van auto’s bestemd zijn voor twee personen, vier personen of meer personen. De categorie Small is bijvoorbeeld geschikt voor twee personen en een huurauto uit de categorie Economy biedt ruimte voor vier personen.
Hoeveel ruimte heb je nodig in je kofferbak?
Uiteraard is het van belang om ook voor jezelf na te gaan hoeveel ruimte je nodig hebt in je kofferbak. Neem je koffers mee? Hoeveel koffers neem je mee? Zijn enkele vragen die je jezelf kunt stellen. Koffers horen immers in een kofferbak, en niet op de achterbank of in een auto met een soft top. Door je bagage op de bank te laten of in ieder geval zichtbaar voor anderen, dan is de kans groter dat er wordt ingebroken in je huurauto. Dit wilt een ieder zoveel als mogelijk vermijden.
Waar ga je de huurauto voor gebruiken?
Bij het reserveren van de juiste categorie huurauto, is het ook belangrijk om na te denken over wáár je de huurauto precies voor gaat gebruiken. Praktisch en korte ritjes? Dan is een huurauto uit de categorie Small of Economy prima. Ga je veel kilometers afleggen? Dan is comfort wat meer van belang en is een huurauto vanaf categorie Compact aan te raden.
Een auto huren bij Sunny Cars betekent het begin van een zorgeloze vakantie
Bij Sunny Cars wordt alles tot in de puntjes geregeld waardoor je zorgeloos op vakantie kan. Je kunt dus optimaal genieten van je vakantie. De prijs welke betaald moet worden voor de auto is zeer transparant opgebouwd en heeft werkelijk alles inbegrepen. Je komt dus niet voor verrassingen te staan. Het enige wat jij nog hoeft te doen is genieten van die mooie, ongelimiteerde kilometers. Mocht je nog vragen en of opmerkingen hebben, dan kun je gerust 24/7 contact opnemen met de klantenservice van Sunny Cars. De klantenservice medewerkers weten precies hoe ze je moeten bijstaan met al je vragen.
Neem een kijkje bij Sunny Cars
Auteur
Marco Brandaan
Marco is de oprichter van autoverhuurervaringen.nl. Zowel goede als slechte ervaringen met auto verhuurders staan bij hem centraal en het doel van deze site is dan ook om mensen vooraf beter inzicht te geven met wie ze in zee gaan.
Zorgeloos
Hebben nu 2 jaar achter elkaar auto via sunny cars gehuurd op girona Spanje. Prima geregeld. Geen gezeur over extra kosten of verzekeringen. Auto stond netjes klaar. En bij inlevering gewoon sleutel in brievenbus gegooid.
Sterke punten
Makkelijk vanuit Nederland geregeld
Nooit meer boeken!
Nooit meer Sunny Cars. Bij ophalen auto in Nice was er een probleem dat ze lokaal niet op konden lossen. Kregen bij helpdesk van Sunny Cars een zaterdaghulpje aan de telefoon die niet van plan was om maar ergens mee te helpen. Ja, hij kon annuleren tegen 150 euro extra kosten. En daarna lokaal de hoofdprijs moeten betalen voor een andere verhuurauto omdat je niet anders meer kunt. Terug na vakantie 3 keer gemailed met Sunny Cars om toelichting te vragen. Gewoon geen enkele reactie. Waardeloze service.
Sterke punten
Geen idee. Duur en eerste keer dat ik ze echt nodig had gaven ze niet thuis.
Zwakke punten
> Helpdesk in weekend bemand door een zaterdaghulpje die niks kan > Ze laten je in de kou staan bij problemen > Reageren nooit op vragen > Alles!
Super
In de zomer zijn we gaan touren door Mallorca. Eerste keer dat we zoiets gingen doen. Via de ANWB en veel zoeken, lezen en vergelijken, zijn we bij Sunny Cars uitgekomen. Toen we aan kwamen in shuttle bus naar de organisatie waarmee ze samenwerken gebracht en daar alles in het Engels uitgelegd gekregen. Uiteindelijk een grotere/ betere/ mooiere/ nieuwere auto gekregen dan gevraagd (uiteraard gingen er bij mij 100 alarmbellen af, want waarom zouden ze dat doen!? Ze willen dat ik krassen maak misschien? Ik had al die slechte ervaringen van het internet in m'n hoofd zitten). Na twee weken rondrijden en netjes en zuinig geweest, bracht ik hem terug, en diegene die hem innam, liep snel een rondje om de auto, noteerde de km stand en het was klaar. Geen vergrootglas voor nieuwe krassen, geen gezeur, niks! Een papier mee naar huis waarop dit ook werd bevestigd en klaar. Top dus en ik zou het zo weer doen.
Sterke punten
Snel, Engels, geen gezeur achteraf of misschien al vooraf: all in is all in.
Zwakke punten
Beetje onduidelijk shuttlebus te vinden op P.d.Mallorca airport, ondanks omschrijving op huurovereenkomst.
Slachtoffer
Wij zijn het slachtoffer van een conflict tussen Sunny Cars en Hertz (Santiago de Chili). Eén van deze partijen heeft een fout gemaakt, geen van deze partijen wil dit toegeven. Het is dan erg makkelijk om de klant (die geen schuld heeft aan deze fout) ervoor op te laten draaien. Er is nu onterecht een flink bedrag van de creditcard geblokkeerd. Dit is geen nette manier om met klanten om te gaan. Wij zullen dus geen positieve geluiden over Sunny Cars laten horen. Of wordt dit misschien nog opgelost?
Zwakke punten
De klant is de dupe van een conflict tussen Sunny Cars en de autoverhuurder, in dit geval Hertz in Chili.
Opgelicht bij Goldcar Palma de Mallorca
Ongevraagd is er een AllRisk verzzekering toegevoegd door Goldcar Airport. Medewerkster sprak (bewust) geen Engels . Contact in spaans . Geen uitleg of overleg Bij thuiskomst het contract vertaald . € 150,00 afgeschreven op Credit Card
Sterke punten
geen
Zwakke punten
- Geen beheersing Engelse Taal Contract in Spaans Als je aan de beurt ben bij de balie krijg je een nummer en mag je opnieuw wachten . - toevoeging verzekeringen zonder uitleg en overleg
Zeer goede service
Hebben in USA, Canada en Ierland auto's gehuurd via Sunny Cars. Zeer goede service, duidelijke (voordelige) prijzen, geen verborgen/extra kosten, mooie auto's en van tevoren duidelijke communicatie (bijv. "laat je door lokale verhuurders geen extra verzekeringen/kosten aanpraten").
Sterke punten
Klantvriendelijkheid Prijzen Duidelijk kostenoverzicht (achteraf geen extra kosten) Regelmatige mailwisselingen met interessante aanbiedingen
Zwakke punten
Geen
Zeer tevreden
Voor de derde keer bij Sunnycars geweest en wederom was het zonder verborgen kosten en zonder gezeur. Geen onnodige verzekeringen die worden aangeboden en tot nu toe eigenlijk alleen vriendelijk personeel gehad. Top!
Sterke punten
Goede prijs en goede service
Zwakke punten
Niet
Duidelijk
Sunnycars lijkt in eerste instantie misschien wat prijziger dan andere verhuurders, maar dat komt omdat zij wel alles gelijk communiceren. Je hebt geen verborgen kosten of bijkomende toeslagen. Bovendien verloopt het huren van een auto super snel. Je krijgt een duidelijk contract waarin alles vermeld staat en daarna mag je de auto meenemen. Geweldige ervaring!
Sterke punten
geen verborgen kosten
doet wat het moet doen
Sunnycars komt in ieder geval de beloftes na. Er zijn genoeg andere bedrijven waarvan je dat niet kan zeggen.
Sterke punten
je weet waar je aan toe bent
Zwakke punten
kan in mijn ogen soms wel goedkoper, alleen is het maar de vraag waar je dan aan toe bent
Echte service
In mijn vakantie heb ik een auto van Sunnycars gehuurd. Bij aankomst vroeg de medewerker mij even te wachten. Ik raakte bijna geïrriteerd, maar hij vertelde mij dat ze bij de controle een klein deukje hadden ontdekt. Dat moest nog verwerkt worden in een schadedossier. Ik kreeg 5% korting voor mijn tijd. Geweldige service!
Sterke punten
Goede service!