EuropCar autohuur opties en reviews

Europcar valt onder een van de grootste autoverhuurders in Nederland en is op ruim 10.000 locaties in 130 verschillende landen te vinden. Het is dus veilig om te zeggen dat Europcar een flinke dosis aan ervaring heeft en zichzelf heeft weten te vestigen in de wereld van de autoverhuur.

Europcar Autohuren

In tegenstelling tot vele andere verhuurders richt Europcar zich niet alleen op de personenauto’s. Zo kunt u bijvoorbeeld ook een verhuiswagen, bestelbus en zelfs een vrachtauto huren indien u daar behoefte aan heeft. Mocht u voor een langere tijd een auto nodig hebben, dan is ook dit in overleg mogelijk. U kunt zelfs leasen via Europcar.

Europcar Mogelijkheden

Omdat Europcar iedere klant graag tevreden in een auto ziet stappen houden zij rekening met verschillende achtergronden. Daarom krijgen studenten een speciale korting bij het bedrijf. Wel moet je minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een rijbewijs. Mocht je dus op kamers gaan, dan kan je nu bij Europcar een auto bestellen en zelf je meubels verhuizen.

Europcar Kosten

Europcar biedt daarnaast aan iedere klant een heel groot assortiment aan extra’s. Zo kunt u een EHBO kit in de auto meekrijgen, een GPS systeem, kinderzitjes en verhuismaterialen om het nog gemakkelijker te maken. Kijk voor het volledige aanbod op de website.


Artikelen over EuropCar

Auto huren in Duitsland?

Om Duitsland te verkennen heb je twee opties; openbaar vervoer of het huren van een auto. Er is een overvloed aan verschillende auto-opties en verhuurstations, sommige op luchthavens, naast treinstations en zelfs in stadscentra in grote steden. Of je nu een kleine auto wilt huren om door de parkeergarage in de grote stad te navigeren, een gezinsauto voor een groep van vier of een snelle auto om op ...

Auto Huren Italie

Ciao bella! Wanneer je op vakantie gaat naar het Bella Italia dan kijk je uiteraard je ogen uit. De prachtige wijngaarde, het mooie Toscane, steden vol met cultuur en eten om je vingers bij af te likken. Het is natuurlijk super romantisch om het land te verkennen vanaf de achterkant van een Vespa scooter, maar naar een dag wordt je hoorndol van de uitlaatgassen, het lawaai en de hitte. Daarom kan ...

Auto Huren Rotterdam

Rotterdam is een drukke locatie. Het is niet alleen een bruisende havenstad, maar er komen ook nog eens honderden vluchten aan op Rotterdam Airport. Van alle kanten komen toeristen het land via Rotterdam binnen gestroomd en de stad heeft zich daar handig op aangepast. Voor een culturele ervaring kan je zeker terecht in de havenstad. Verschillende musea die hoog staan aangeschreven kan je vinden in ...

Auto Huren Eindhoven

Eindhoven is het bruisende hart van Brabant. In deze stad is altijd wel iets te doen. Of het nu op cultureel, wetenschappelijk of sportief vlak is, er is iedere dag wel een happening. Dat maakt deze stad dan ook de Place To Be wanneer je afreist naar het zonnige zuiden. Toch liggen veel locaties er ver uit elkaar en het kan daarom ook geen kwaad om een huurauto te overwegen. Auto huren Eindhoven ...

EuropCar Reviews

    EuropCar Johannesburg Int. Airport Oliver Tambo

    Twee achtereenvolgende jaren hebben wij voor respectievelijk 3 en 2 maanden een auto gehuurd bij Europcar via Rentalcars. Deze bemiddeling is prima verlopen. Wij sloten bij Rentalcars een volledige dekking af. Ook prima. Onze schade in 2019 was aantoonbaar geheel buiten onze schuld. Schade is betaald en terugbetaald door Rentalcars. Bij onze tweede komst in J'burg werden wij geconfronteerd met het feit dat wij nog een schade open hadden staan uit 2019. Men wilde ons de auto niet overhandigen alvorens die schade te hebben betaald. Op dat moment, het was midden in de nacht, konden wij niet aantonen dat de schade wel was betaald. Na veel gepraat kregen wij toch toestemming om de huurauto mee te nemen. Vervolgens weigerde de medewerker mee te lopen naar de auto om die samen met ons op schade te checken. Indien we een schade zouden aantreffen konden we met onze I-phone er een foto maken en na de huurperiode het met hen regelen. Wij troffen geen schade aan. Bij het terug bezorgen van de auto na de huurperiode werd een kras aan de onderkant van de voorbumper aangetroffen. Na veel heen en weer getrek (verstuurde mails) over deze schade en het ter sprake brengen van de nog 'openstaande schade van 2019' uiteindelijk de laatste geringe schade maar betaald. Echter deze valt niet meer onder de volledige dekking van Rentalcars omdat de schade niet binnen drie maand is ingediend. Het zij zo ! Maar Rentalcars heeft toch zijn nek uitgestoken en de klacht neergelegd in J'burg. Er werd door Europcar toegezegd dat zij het door mij betaalde bedrag terug zullen storten op mijn creditkaart. Dit zou binnen 15 - 20 dagen zichtbaar moeten zijn. Inmiddels is er meer dan een maand verstreken. En u raad het al. Nog geen cent binnen. Ik heb Rentalcars laten weten dat zij geen verdere actie hoeven te ondernemen. Ik neem mijn verlies. Ook weet ik nog steeds niet of de schade van 2019 correct is afgehandeld zodat we bij een eventuele volgende boeking daar niet nog een keer op worden bevraagd. Of wij ooit bij Europcar opnieuw een auto zullen huren, dat weten u en ik wel beter. Overigens, dat moet gezegd, over de auto's niets dan goeds.

    Sterke punten
    Verhuren naar onze inzicht prima auto's

    Zwakke punten
    Slechte behandeling van de cliënt.

    Dubieuze schade

    Auto gehuurd via Europcar in Faro, Portugal. Helaas was de beschikbare auto vol met krassen en deuken. Ik heb nog getwijfeld om de auto te weigeren, maar de desbetreffende medewerker aldaar wist mij te overtuigen dat deze auto toch al afgeschreven was en men niet meer zo nauwkeurig keek bij retour. Normaal maak ik altijd foto's van de gehuurde auto, echter nu helaas niet (te veel vertrouwen gehad in deze medewerker). Uiteraard werd bij terugkomst schade ontdekt, in dit geval aan de band. Duidelijk was dat deze schade samen ontstaan was met de schade aan de velg, de schade aan de velg stond keurig op het formulier vermeld. Maar jammer genoeg de schade aan zijkant van de band niet. Dit werd als twee losse schades gezien en had ik maar meteen moeten noteren bij aflevering van de huurauto. Van coulance was ook geen sprake door Europcar, waardoor ik de kosten van de band doorbelast kreeg. Nu ben ik enigszins professioneel bekend met schades aan voertuigen en banden (zelfs medewerker geweest bij een internationaal Frans bandenbedrijf) en heb al mijn expertise in de strijd gegooid, maar Europcar blijft zich beroepen op het feit dat dit twee aparte schades zijn en had moeten worden vermeld op het schadeformulier. Duur leergeld voor mij geweest en de volgende keren ga ik uitgebreid de tijd nemen om foto's te maken van de huurauto bij aflevering en bij retour (vinden ze naar mijn ervaring ook alleen maar lastig). Jammer dat Europcar zich onthoudt van coulances. Mij zien ze als klant niet meer terug.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Slechte communicatie met de klanten afdeling. In de email correspondentie worden alleen maar standaard formuleringen gebruikt, zonder werkelijk inhoudelijk te reageren.

    Europcar Amersfoort

    Europcar Amersfoort. Amsterdamseweg 151. Ik huur jaarlijks 2x een auto bij hum voor mij vakanties in Biarritz. Mij ervaring met dit bedrijf is zoals ik het kan verwachten. De auto staat altijd naar mij wens of het wordt verbeter voor de zelfde prijs categorie. Dat vind ik een mega plus punt van de medewerkers. Dat kilometers inclusief zijn is ook net als vroeger!!!! je betaal wat je afgesproken hebt dus geen gezeik achteraf. Veder zijn de auto's in top conditie en zo goed als nieuw. Net een auto terug gebracht en als na service hebben ze zelf mij terug gebracht naar het centrum van de staat.. dat noem ik echt service en klant vriendelijkheid. Kortom 😊top bedrijf en service voor die klein prijs die ze voor een auto kilometers vrij vragen. Dank je wel weer en tot de volgende vakantie. Europcar Amersfoort way to go boys

    Sterke punten
    Klant vriendelijkheid en prijs all inclusief kilometers.

    Zwakke punten
    Niet bij onze ervaring van Veel jaren zaken aan het doen

    erg naar

    Krijg achteraf allemaal rekeningen nagestuurd van tolwegen die ik niet zou hebben betaald in de UK. Als ik vervolgens de gegevens bij de UK-gov intype geeft ie gewoon aan dat ik betaal heb. Inmiddels heb ik er 2 a 40 pond, Administratiekosten Europcar. Als ik daarover een klacht indien krijg ik als antwoord dat dat in de voorwaarden staat ! Met de rug tegen de muur op deze mannier. Nooit meer Europcar.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Zeer klantonvriendelijk

    Waardeloze schade afhandeling

    In november '18 heb ik een kras gereden op de zijkant van een (reeds uitgebreid geblutste) bestelwagen. Bij het opgeven hiervan werd direct ene schatting van ca 300-400 Euro schade gemaakt. Balen, maar ja. Vervolgens hoorde ik niks meer. Er was wel 1300 Euro ingehouden. Telkens belde ik, emailde ik naar Europcar Amersfoort, en zou ik wat horen wat vervolgens nooit gebeurde. uiteindelijk is in mei '19 (!) 220Euro teruggestort. Na lang jengelen kreeg ik een calculatie: het ziet ernaar uit dat er allerlei schade is hersteld die niet van mij afkomstig is. Na beklag en opnieuw beklag, niks terug horen en opnieuw bellen en bellen heeft met mij met nog 150E tegemoetgekomen. Kortom: de kras die ik reed is mij op bijna 1000Euro komen te staan. Plus heel veel vertraging en frustratie. Waardeloze afhandeling en trouwens ook diefstal.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Verdienen op (dubieuze) schade

    EuropCar Geneva - Scam/Rip-off terrible customer service

    We rented a car from Europcar Geneva. My son threw up in the car and we cleaned it up as much as possible. Some was left on the floor carpet and some on the kid seat (which was already super dirty). We are polite customers so we notified the officer when returning the car. They charged us 300 CHF (= 300 ) for the cleaning (the full week rent of the car was also 300 ...). When complaining about this they send me an invoice from the cleaning company. I checked the rates with this cleaning company and they charge 50 CHF per hour. EuropCar is not willing to provide the details as of course it can never be 6 hours of work to take a wet towel over this, it should not take more than 10-15 minutes. A complete scam/rip-off and no reactions on my proposals. I was willing to pay something, but no reactions at all. Never again renting with EuropCar.

    Sterke punten
    The car was pretty new

    Zwakke punten
    See my review. What a bad experience.

    Europcar Manchester onbetrouwbaar!

    Voor onze trip in Wales hadden we vanuit Manchester een auto gehuurd. Aan de balie duidelijk vermeld dat we geen verzekering nodig hadden en na het verlof werd er een bedrag via onze kredietkaart aangerekend. Na contactname werd ons een factuur doorgemaild dat door ons ondertekend was waar ook plots een som op stond die zelfs niet overeen kwam met het bedrag ( in de negatieve zin) dat via onze kredietkaart is afgenomen. Wij zijn enorm geschrokken van deze praktijk, wij hebben al via verschillende agentschappen autos gehuurd en ons vertrouwen is nog nooit zo geschonden geweest.

    Sterke punten
    De auto voldeed aan alle verwachtingen.

    Zwakke punten
    Betrouwbaarheid

    Verhuisauto

    Verhuisauto met laadklep gehuurd in Helmond. Kreeg een nieuwe bus mee en deze werd op een vriendelijke manier gedemonstreerd. Prima bedrijf met vriendelijk personeel. Prijs kwaliteit verhouding is prima.

    Sterke punten
    Prijs kwaiiteit

    Zwakke punten
    Geen

    Geweldig!

    Als ik op vakantie ga kies ik standaard voor Europcar. Altijd goede service, nooit gezeik. Geweldig bedrijf!

    Sterke punten
    Altijd prima autos, de juiste kosten en alles op tijd

    Zwakke punten
    Kan ik niet bedenken!

Bezoek EuropCar

Schrijf je eigen review