Al 60 jaar zorgt AutoEurope voor tevreden klanten. Of je nu een auto wilt huren om door het binnenland te reizen of je duikt liever Europa in, AutoEurope staat voor je klaar. Je hebt de mogelijkheid om auto’s op te halen op verschillende vliegvelden. Hierdoor kan je dus kosteloos van het vliegveld naar je hotel, in dien gewenst. Toch houdt de luxe daar niet op.

AutoEurope Autohuren

Bij Auto Europe krijg je keuzes. Zij willen namelijk dat de auto die je huurt ook bij jou past. Heb je bijvoorbeeld liever een automaat, dan regelen zij dat. Denk je veel kilometers te maken, dan ga tocht gewoon voor een diesel? Bij Auto Europe kan het allemaal. Bovendien gaat het bedrijf prat op eerlijkheid. Zo geven zij aan dat je telefoon ook een navigatiesysteem heeft en huren dus niet nodig is. Daarnaast vertellen zij eerlijk dat het kopen van een kinderzitje waarschijnlijk goedkoper is dan een dagelijkse huurprijs. Het verhuren van extra opties wordt dus niet gepromoot bij AutoEurope. Zij hebben namelijk maar een doel, zorgen dat jij geld bespaard!

AutoEurope Kosten

AutoEurope werkt samen met de meest populaire autoverhuurders. Als je een auto wilt bestellen kan je dus via Auto Europe offertes in zien. Zij zorgen er vervolgens voor dat jij de beste deal krijg.


Artikelen over AutoEurope

Onterechte schade aan een huurauto

Helaas horen we wel eens verhalen waarbij een klant een auto ophaalt die bepaalde schade heeft. Bij het terug inleveren van dezelfde auto wordt deze schade door de verhuurder dan plotseling opgemerkt en de kosten zijn onterecht voor de laatste klant. Het zijn doemscenario�s die helaas kunnen voork [...]

AutoEurope Reviews

  • De vorige keer hadden wij een auto gehuurd en kwamen we bij een of andere rare verhuurder uit. Een telefoontje naar AutoEurope en onze boeking was omgezet. We hebben zelfs nog een mailtje met excuses ontvangen.

    Sterke punten
    behulpzaam en tenminste overzichtelijk

    Zwakke punten
    kan vast ergens goedkoper, maar ik wil gewoon vooraf zeker weten wat ik moet betalen

    Door bloempje op 15 juli 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Wat een zeer slechte en onbeschofte behandeling bij Auto Europe. Auto gehuurd en nooit gekregen. Klachten geuit maar zeer star, geen huurauto ontvangen maar wel moeten betalen!
    Uto europe komt wel met een coulantieregeling wasrmee ik de klacht kan afkopen, de helft van het huurbedrag betalen, maar geen huurauto. Coulantieregeling is gewoon oplichterij en zeker geen coulantie. Uiteindeliijk na veel klacbten en gebel geen huurauto , wel achteraf het volledige bedrag, gereserveerd om mijn creditcard geïnd!! TOP Auto Europe....Ik huur nooit meer geen auto bij jullie.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Oplichters!!

    Door Diana op 8 december 2019 Reageer
  • Doe het niet! Dit bedrijf doet niet aan klachtafhandeling. Ruim een jaar geleden een auto gehuurd inclusief alle te dure verzekeringen. Vervolgens krijg je een lekke bank en blijkt er geen reserveband aanwezig. Na 6 uur wachten eindelijk hulp dachten wij. Puntje bij paaltje mocht ik zelf de band betalen. Direct een klacht ingediend en u raad het al tot op heden mijn geld niet terug. Op mail of brief wordt niet gereageerd en bij telefonisch contact wordt als het te moeilijk wordt de telefoon opgegooid. Mijn tip is dus zeker hier geen auto huren.

    Door beau mulder op 21 november 2019 Reageer
  • Ik heb betaald, maar mocht auto niet afhalen. Toen ik mijn geld terug vroeg waren ze verdwenen. Nooit een cent teruggezien. AF TE RADEN!!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Slechte service, gooien de telefoon dicht, lachen anderen uit. NOOIT MEER. Ik besteed liever teveel geld uit bij iemand anders dan ooit bij hun iets te huren.

    Door Mikail op 17 september 2019 Reageer
  • Midden in de nacht op Miami Airport, 1 wachten tot je wordt geholpen, vervolgens geen auto, 1,5 uur later een auto, niet wat was geserveerd, vervolgens kan je de borg niet betalen met een Prepaid Creditcard of bankpas, alleen met American Expres, weggestuurd zonder auto, wel alles ruim 2 maanden van te voren betaald. Betaal nooit vooraf, bijna € 1.000,- kwijt, en volgende dag via andere verhuurder opnieuw een auto moeten huren, dubbele kosten, leuk begin van je vakantie, bedankt Auto Europe!!!

    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    te veel om op te noemen!

    Door Ed Veldhuizen op 31 augustus 2019 Reageer
  • Ik heb voor een week een auto geboekt bij autohuren.nl met mij als hoofdbestuurder, betaald aan Auto Europe. Aangezien ik geen creditcard heb heeft mijn man betaald. Bij aankomst op de luchthaven bleek dat ik 2 fouten had gemaakt:
    1. Ik had mijn roepnaam ingevuld
    2. De creditcardhouder was niet de hoofdbestuurder
    Aangezien de creditkaarthouder erbij was, dachten we dit te kunnen herstellen en hebben autohuren.nl gebeld. Het veranderen kon niet en we moesten gewoon een andere auto huren: de €247,49 die we al betaald hadden zijn we gewoon kwijt!!
    In Nederland terug uiteraard opnieuw contact gezocht, dan wordt je verbonden met een persoon in München die Engels spreekt, die taal moet je ook maar zo goed spreken dat je het probleem uit kunt leggen!!
    NB 1 Er staat dat je veilig en eenvoudig kunt reserveren. Veilig en eenvoudig houdt wat mij betreft in dat er pop-ups verschijnen bij het invullen van je naam (let op: gebruik je naam zoals die vermeld staat in je paspoort) èn bij de naam van de eerste bestuurder (let op: deze persoon moet dezelfde zijn als de creditcardhouder)
    NB 2 Op de betalingsgarantie van creditcard kan je niet terugvallen, het is VISA niet gelukt om ze juridisch aan te pakken.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    onwelwillend om mee te denken om een probleem op te lossen

    Door marion op 27 augustus 2019 Reageer
  • Kijk uit met auto's boeken via bedrijven zoals dit! Betaal liever wat extra voor een bedrijf als Hertz of Avis. AutoEurope verdient zijn geld met klanten oplichten. Zij hebben geen vestiging in Nederland. Daarom kunnen zij ongestraft hun gang gaan. Juridisch sta je dan in je recht maar zie maar dat je je geld terug krijgt. In mijn geval kostte deze wijze les 340 euro + 70 euro taxi. Ik kreeg geen auto mee en moest een taxi bestellen.

    Sterke punten
    GEEN, gewoon pure oplichting

    Zwakke punten
    ALLES, gewoon pure oplichting

    Door Herman van der Blom op 21 augustus 2019 Reageer
  • Auto Europe. oplichter !

    Ik heb geen auto gekregen en ik kan ook mijn geld niet meer terugkrijgen van Auto Europe.

    Ik heb via AutoEurope (www.autoeurope.nl) een auto gereserveerd in Pisa. Ik heb al van te voren het volledige bedrag (417,68 euro) betaald van 15 feb. tot en met 21 feb. 2019. Vanwege de vertraging van Ryanair kwam wij op 16 feb. 2019 rond 2 uur ‘s nachts pas aan in Pisa. Ik ben direct na aankomst naar de vestiging gelopen, maar deze vestiging (locale verhuurder Keddy) was gesloten. De volgende dag ben ik nog een keer naar de vestiging gegaan. Ik kreeg te horen dat de reservering was geannuleerd. Bij de desk werd mij medegedeeld dat ik mijn geld terug zou krijgen, niet direct, maar in Nederland.

    In Nederland krijgen wij van Auto Europe te horen dat wij geen geld zullen terugkrijgen vanwege No show regeling.

    Er was voor Keddy (onderdeel van EuropCar) dus geen enkele reden de reservering te annuleren wegens No Show. Er was immers volledig betaald. Ik had de volgende dagen gewoon recht op deze auto ! Volgens mij had Keddy de reservering nooit mogen annuleren.

    Ryanair geeft aan dat zij deze kosten niet vergoeden wegens overmacht.

    Deze annulering is onterechte en Wie kan mij helpen voor het terughalen van mijn geld.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    nemen geen verantwoordelijkheid

    Door lei op 8 april 2019 Reageer
  • Ongevraagd is er een AllRisk verzzekering toegevoegd door Goldcar Airport.
    Medewerkster sprak (bewust) geen Engels . Contact in spaans . Geen uitleg of overleg Bij thuiskomst het contract vertaald . € 150,00 afgeschreven op Credit Card

    Het reserveren bij AutoEurope gaat prima . geen klachten . Duidelijk en inzichtelijk

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    - Geen beheersing van Goldcar medewerkster van de Engelse taal
    - ongevraagd extra verzekeringen afsluiten
    - contract in Engels
    - Lange wachttijden Airport. Als je aan de beurt ben krijg je een nummer en mag je opnieuw in de wachtrij
    - onvriendelijk Goldcar personeel

    Door Johan op 24 oktober 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Menigmaal auto gehuurd via AutoEurope, nooit enige klachten gehad. Maar deze keer maken ze het toch echt te bond.

    Aangekomen op luchthaven bij kantoor van Avis (waar we de auto via AE hadden geboekt) was de geboekte auto niet voorhanden (ook geen vergelijkbaar alternatief) en andere moeilijke zaken ineens, extra kosten i.v.m. de dag van vertrek laat inleveren + additionele kosten voor wanneer we de auto leeg zouden inleveren (wij tanken altijd netjes af voor inleveren met overleg van kassabon), terwijl wij de vol-vol optie hebben geboekt en de all-in prijs gebaseerd is op de gegevens die ik op de site van AE heb ingevoerd. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt! AE hierover meerdere keren geprobeerd telefonisch te bereiken, maar geen gehoor. Mails wordt ook niet op gereageerd, gewoon onbeschoft!!!! Nooit meer Auto Europe.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Onbeschoft en onbereikbaar

    Door Askold op 29 september 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Auto verhuur bedrijf heeft het factuurbedrag twee keer van onze rekening afgeschreven. Reageren sindsdien niet meer op mail en telefoon.

    Sterke punten
    Auto was redelijk

    Zwakke punten
    Onbereikbaar, schaamteloos en oplichting

    Door Frank op 18 september 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Volgens Auto Europe is klanten voorliegen om er financieel voordeel uit te halen OK. Bij het ter plaatste boeken van een upgrade verzekerde de dame ons dat we enkel het verschil zouden moeten betalen, uiteindelijk betalen we twee maal het volledige bedrag. De klantenservice liet me weten dat dit onze fout is dat we de dame in kwestie geloven.

    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    Klantenservice

    Door Elisa op 15 november 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Afgelopen vakantie enkele uren geprobeerd contact op te nemen met de servicedesk van autoeurope. Geen van de telefoonnummersnummers op de website werd opgenomen. Het lokale Italiaanse verhuurbedrijf , die samenwerkt met autoeurope, kon ook geen contact krijgen met autoeurope. Mijn reserveringsnummer was onbekend in het systeem.

    Zwakke punten
    Slechte service en bereikbaarheid

    Door Paul op 4 augustus 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Wij hebben een auto gehuurd via auto europe en dit bij de firma THRIFTY in de luchthaven van Alicante. Alles was op voorhand betaald, dus wij zijn zeer correct geweest.
    Bij aankomst hebben we de auto niet gekregen en dit omdat de credit kaart waarvan een garantie dient te worden genomen niet op naam staat van mijzelf maar van mijn man die ook mee was! Resultaat geld kwijt, geen auto, tenzij alternatief voor 3 keer de prijs die wij al hadden betaald en nog steeds geld kwijt!
    We hebben uiteraard autoeurope gebeld en daar hebben ze gezegd dat wij de voorwaarden maar moesten hebben gelezen. Daarop staat dat de hoofdbestuurder zijn naam,dezelfde moet zijn als die van de kredietkaart! Ronduit belachelijk! We zijn met taxi vertrokken en zijn onze vakantie in mineur gestart. NOOIT MEER autoeurope, ze weigeren zelf enige compensatie, uiteindelijk hebben we de auto niet gebruikt maar betalen we wel de omnium verzekering. Maw in gevolg van schade betaalt auto europe alle kosten dus een garantie via kredietkaart is zelfs overbodig. Puur bedrog!

    Sterke punten
    Makkelijk te boeken

    Zwakke punten
    Service, klantvriendelijkheid, alles gewoon

    Door Elke op 20 juli 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ineens bedachten dat het toch wel handig was om een auto te hebben in Malaga en omgeving. Gebeld met AutoEurope, was even verbaasd dat alles in het Engels was, maar werd uitermate keurig behandeld.
    Met een creditcard bij de hand, wordt alles heel snel geregeld, direct alles in je mailbox, spelregels worden kort uitgelegd, Prima!

    Sterke punten
    Dat de aandachtspunten verteld worden.

    Zwakke punten
    je belt een 0800 nummer, maar krijgt Engels ondersteuning

    Door VT71 op 3 mei 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Een half jaar van tevoren via EasyTerra resp. Auto Europe bij Easirent een Volvo V70 geboekt op Bristol Airport.
    Bij aankomst werd ons op het kantoortje nog bevestigd dat wij een V70 mee zouden krijgen, maar uiteindelijk verscheen er een veel kleinere V60. Wij mochten kiezen; Deze auto of GEEN auto! Vooraf hadden wij aangegeven met 4 personen te reizen. Onze passagiers zaten met de koffers op schoot op de toch al krappe achterbank, omdat er maar 2 koffers in de achterbak pasten. Bovendien had de auto compleet afgeragde aluminium velgen met extreem lage banden, welke volstrekt ongeschikt waren voor de Engelse country roads. De hele reis verschenen er diverse foutmeldingen, waaronder de melding dat de onderhoudstermijn verstreken was.
    Bij thuiskomst een klacht ingediend via de website van Auto Europe. Een dag later had men ons account gedeleted, waardoor wij de status van onze voucher niet meer konden zien. Nooit meer iets gehoord van Auto Europe of EasyTerra.

    Sterke punten
    Ogenschijnlijk lage prijs. (Pas op!)

    Zwakke punten
    Leveren niet wat ze beloven. Klacht wordt niet behandeld.

    Door C.J. op 16 juli 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • In augustus 2015 hebben we op internet via Auto Europe een auto, categorie Ford Focus of vergelijkbaar, gehuurd bij Goldcar, op het vliegveld van Palma de Mallorca. Met opzet is gekozen voor alle mogelijke verzekeringen (CDW, TR, super cover, banden en ruiten). Daarvoor hebben we een netto bedrag van € 200,65 betaald aan Auto Europe.

    Bij aankomst op 6 september bleek er een rij van zeker 40 personen te staan voor de balie van Goldcar (en nagenoeg niemand bij de andere verhuurbedrijven). Dat gaat dus heel lang duren.
    Na een tijdje toch maar eens een stukje rondwandelen. Blijkt er een stuk verderop nog een balie van Goldcar te zijn, zonder rij. Daar dus maar eens informeren. Helaas kreeg ik te horen dat deze balie (met zeker 4 medewerkers) toevallig net ging sluiten.
    Na 1,5 uur waren we eindelijk aan de beurt. Naast ons allerlei mopperende en klagende mensen. Wat blijkt namelijk: bij Goldcar hebben ze blijkbaar de nare gewoonte om elke vooraf afgesloten verzekering, zoals in ons geval de verzekeringen waarvoor we de tussenpersoon al hadden betaald, ongeldig te verklaren (“daar hebben we helemaal niks mee te maken”) en op zeer intimiderende wijze duidelijk te maken dat ze je geen auto meegeven als je niet nog eens diep in de buidel tast.
    De medewerkster was zelfs in staat om in onze huurovereenkomst (in het Nederlands) zonder dralen passages aan te wijzen waaruit volgens haar bleek dat er geen verzekering afgesloten was. Maar de pagina waarop stond dat we wel alle verzekeringen afgesloten hadden, wist ze niet te vinden.
    Het gevolg is dat iedereen van ellende maar weer nieuwe verzekeringen afsluit. Dat kost je dan € 186,82 inclusief BTW.
    Achteraf komen we erachter dat je er ook voor kunt kiezen de verzekeringen niet af te sluiten. Maar dan verlangt Goldcar wel een deposito op je credit card van € 1.200,= voor afkoop van het eigen risico. Een of ander onduidelijk verhaal, althans zeker voor een leek.

    Linksom of rechtsom, zonder bijbetaling van een fiks bedrag krijg je geen auto mee.

    Daarnaast krijg je ook nog een rekening gepresenteerd voor een volle tank en een of andere vage belasting. Dat is weer € 99,20 inclusief BTW. We hebben de auto terug gebracht met een volle tank, maar later bleek daarvoor slechts € 73,= op de creditcard te zijn terug gestort.

    En dan presteren ze het ook nog om € 9,= inclusief BTW te berekenen voor een nieuwe auto (vehiculo nuevo). De auto was weliswaar jong, maar zeker niet nieuw.

    Zo’n 50 km na de eerste tankbeurt kwam de melding “Reifendruck zu niedrig”. Controle bij het eerste het beste tankstation toonde aan dat er helemaal niks aan de hand was met de bandenspanning. Maar de melding wilde niet verdwijnen. Dagelijks een visuele inspectie uitgevoerd en na twee dagen nog eens bij een tankstation gecontroleerd en twee dagen daarna weer opnieuw. De bandenspanning was steeds prima in orde, maar de melding bleef staan.
    Bij het tweede tankstation stond een auto, waarvan de bestuurder de bandenspanning aan het controleren was. Ook dit was een Seat Leon van Goldcar en natuurlijk kreeg ook deze bestuurder kort na zijn eerste tankbeurt de melding dat de bandenspanning te laag was.
    Tijdens het tanken op zaterdag 19 september stond er weer een Seat Leon, waarvan men de bandenspanning aan het controleren was. En inderdaad, weer een auto van Goldcar. Beide huurders bleken geen bandenverzekering afgesloten te hebben.
    Zijn ze bij Goldcar in staat om de boardcomputers van de auto’s (m.n. van de VW-groep?) te manipuleren?

    Wij raden in ieder geval iedereen af om een auto te huren bij deze firma “List en Bedrog” en we hopen dat ook alle tussenpersonen en reisorganisatie dit bedrijf in de ban doen.

    Na terugkeer toch maar eens een mail gedicht om ons beklag te doen over deze hele gang van zaken. De mail was gericht aan Goldcar, maar daar hebben wij geen enkele reactie ontvangen, althans niet rechtstreeks. Auto Europe reageerde wel op alle mails, echter steeds door een andere persoon. Eerst was het dat Goldcar niet mocht eisen dat we alle verzekeringen bij hun af moesten sluiten, daarna mocht Goldcar dat alleen maar doen als er onvoldoende saldo op mijn creditcard stond, en toen had ik de voorwaarden maar beter moeten lezen.
    Dus ook Auto Europe neemt deel aan deze oplichterspraktijken.

    Sterke punten
    achteraf bezien: GEEN !!

    Zwakke punten
    misleiding, intimidatie en bedrog

    Door Peter op 13 november 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ik heb AutoEurope gebruikt voor mijn vakantie in London. Omdat ik natuurlijk niet gewend ben om aan de andere kant te schakelen hebben ze een automaat voor mij geregeld. Echt toppie!

    Sterke punten
    prettige service

    Zwakke punten
    geen slechte ervaringen

    Door traveler op 8 augustus 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ik ben altijd tevreden over AutoEurope. Ik gebruik ze regelmatig voor zakenreizen en alles is altijd keurig geregeld. De auto’s zien er keurig uit, alles is gepoetst en gezogen en de auto ruikt fris. Meer wensen heb ik niet.

    Sterke punten
    Schoon en netjes, kan je mee voor de dag komen

    Zwakke punten
    heb een keertje wat langer moeten wachten omdat de auto nog niet geheel klaar was

    Door MvanVeen op 27 juli 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


Bezoek AutoEurope

Schrijf je eigen review