AutoEurope wereldwijd een auto huren

Al 60 jaar zorgt AutoEurope voor tevreden klanten. Of je nu een auto wilt huren om door het binnenland te reizen of je duikt liever Europa in, AutoEurope staat voor je klaar. Je hebt de mogelijkheid om auto’s op te halen op verschillende vliegvelden. Hierdoor kan je dus kosteloos van het vliegveld naar je hotel, in dien gewenst. Toch houdt de luxe daar niet op.

AutoEurope Autohuren

Bij Auto Europe krijg je keuzes. Zij willen namelijk dat de auto die je huurt ook bij jou past. Heb je bijvoorbeeld liever een automaat, dan regelen zij dat. Denk je veel kilometers te maken, dan ga tocht gewoon voor een diesel? Bij Auto Europe kan het allemaal. Bovendien gaat het bedrijf prat op eerlijkheid. Zo geven zij aan dat je telefoon ook een navigatiesysteem heeft en huren dus niet nodig is. Daarnaast vertellen zij eerlijk dat het kopen van een kinderzitje waarschijnlijk goedkoper is dan een dagelijkse huurprijs. Het verhuren van extra opties wordt dus niet gepromoot bij AutoEurope. Zij hebben namelijk maar een doel, zorgen dat jij geld bespaard!

AutoEurope Kosten

AutoEurope werkt samen met de meest populaire autoverhuurders. Als je een auto wilt bestellen kan je dus via Auto Europe offertes in zien. Zij zorgen er vervolgens voor dat jij de beste deal krijg.


Artikelen over AutoEurope

AutoEurope Reviews

    erg behulpzaam

    De vorige keer hadden wij een auto gehuurd en kwamen we bij een of andere rare verhuurder uit. Een telefoontje naar AutoEurope en onze boeking was omgezet. We hebben zelfs nog een mailtje met excuses ontvangen.

    Sterke punten
    behulpzaam en tenminste overzichtelijk

    Zwakke punten
    kan vast ergens goedkoper, maar ik wil gewoon vooraf zeker weten wat ik moet betalen

    Ik betaalde twee maal verzekering

    Ik betaalde twee maal de bijkomende verzekering. Ik moest ter plaatse een verzekering nemen, want men zei mij dat die nog niet betaald was, terwijl AutoEurope mij deze verzekering al aangerekend had. Ik moest dus twee maal de verzekering betalen. AutoEurope weigert mij de aan hen betaalde som voor de verzekering weigert terug te betalen.

    Sterke punten
    Geen

    Autoeurope dekt onvoorziende kosten verhuurder Centauro.

    Autoeurope en verhuurder Centauro d berekenen extra kosten. Een auto gehuurd voor Faro, vakantie Portugal via de website van autoeurope, alles naar tevredenheid geboekt. Gekozen voor een auto bij Centauro met all in pakket. Ter plaatste aangekomen bij de autoverhuurder was de gereserveerde auto niet aanwezig en ten tweede waren wij verplicht om een verzekering van 20,-per dag af te sluiten x 14 DAGEN RUIM 260,- EXTRA want volgens Centauro was de verzekering die we eerder afgesloten hadden bij auto europe niet alles zou dekken bij hun autoverhuur.. Ja dat hadden ze al eerder meegemaakt dat autoeurope hun klanten niet goed had ingelicht. Vervolgens maken ze je bang want zonder verzekering heeft u straks schade en dan gaat u dit duizenden euro's kosten. Alle verhalen van malefide praktijken gaan dan daar terplaatste door je hoofd . Ook sta je daar in de avond en probeer je nog te bellen met autoeurope.nl maar helaas zijn deze dan niet in de avond bereikbaar. Het bedrag aan autoeurope is al betaald en je staat in een afgelegen kantoortje met je gezin... Dus wat moet je doen! . Betalen anders is er geen auto en kan je vakantie niet beginnen. Tijdens de vakantie hebben we zeker 6 keer contact met auto europe gehad, telefonisch en via de mail en zoals verwacht bleven deze naar centauro wijzen en ze zeggen gewoon dat wij gewoon deze verzekering niet nodig hadden gehad omdat je deze al afgesloten had bij hun.. EN DAT ZE GEWOON 1200,- VAN JE CREDITCARD IN DEPOSIT hadden moeten zetten... Jaja ja dat weten wij ook wel maar we hebben geen andere optie gekregen en wij konden niet anders. Ook moesten we 90,- Tol voorschieten die we ook nog niet terug hebben. Verschrikkelijk begin vd vakantie en al ben je klant van auto europe... Ze laten je gewoon betalen en dekken hun partner. Na afloop hebben we de auto terug gebracht en werden we heel snel geholpen door in eens een zogenaamde (nerveuse) keurige heer... Achteraf zie ik op internet dat dit vaker gebeurt. Wij laten het er niet bijzitten. We vinden dit zo onbeschoft.. hoe ze alsnog je geld afnemen en eerst lokken met zogenaamde iets voordeligere aanbiedingen.

    Sterke punten
    Niet

    Zwakke punten
    Geen klantvriendelijk systeem, onbetrouwbaar en

    Autoeurope dekt zijn verhuurder Centauro die extra kosten ter plaatse afdwingt door een dure verzekering te verplichten!

    Autoeurope dekt zijn verhuurder Centauro die extra kosten ter plaatse berekenen door een dure verzekering te verplichten!. Een auto gehuurd voor Faro, vakantie Portugal via de website van autoeurope, alles naar tevredenheid geboekt. Gekozen voor een auto bij Centauro met all in pakket. Ter plaatste aangekomen bij de autoverhuurder was de gereserveerde auto niet aanwezig en ten tweede waren wij verplicht om een verzekering van 20,-per dag af te sluiten x 14 DAGEN RUIM 260,- EXTRA want volgens Centauro was de verzekering die we eerder afgesloten hadden bij auto europe niet alles zou dekken bij hun autoverhuur.. Ja dat hadden ze al eerder meegemaakt dat autoeurope hun klanten niet goed had ingelicht. Vervolgens maken ze je bang want zonder verzekering heeft u straks schade en dan gaat u dit duizenden euro's kosten. Alle verhalen van malefide praktijken gaan dan daar terplaatste door je hoofd . Ook sta je daar in de avond en probeer je nog te bellen met autoeurope.nl maar helaas zijn deze dan niet in de avond bereikbaar. Het bedrag aan autoeurope is al betaald en je staat in een afgelegen kantoortje met je gezin... Dus wat moet je doen! . Betalen anders is er geen auto en kan je vakantie niet beginnen. Tijdens de vakantie hebben we zeker 6 keer contact met auto europe gehad, telefonisch en via de mail en zoals verwacht bleven deze naar centauro wijzen en ze zeggen gewoon dat wij gewoon deze verzekering niet nodig hadden gehad omdat je deze al afgesloten had bij hun.. EN DAT ZE GEWOON 1200,- VAN JE CREDITCARD IN DEPOSIT hadden moeten zetten... Jaja ja dat weten wij ook wel maar we hebben geen andere optie gekregen en wij konden niet anders. Ook moesten we 90,- Tol voorschieten die we ook nog niet terug hebben. Verschrikkelijk begin vd vakantie en al ben je klant van auto europe... Ze laten je gewoon betalen en dekken hun partner. Na afloop hebben we de auto terug gebracht en werden we heel snel geholpen door in eens een zogenaamde (nerveuse) keurige heer... Achteraf zie ik op internet dat dit vaker gebeurt. Wij laten het er niet bijzitten. We vinden dit zo onbeschoft.. hoe ze alsnog je geld afnemen en eerst lokken met zogenaamde iets voordeligere aanbiedingen.

    Sterke punten
    Niet

    Zwakke punten
    Geen klantvriendelijk systeem, onbetrouwbaar en

    Autoeurope dekt zijn verhuurder Centauro die extra kosten ter plaatse berekenen door een dure verzekering te verplichten!

    Autoeurope dekt zijn verhuurder Centauro die extra kosten ter plaatse berekenen door een dure verzekering te verplichten! Een auto gehuurd voor Faro, vakantie Portugal via de website van autoeurope, alles naar tevredenheid geboekt. Gekozen voor een auto bij Centauro met all in pakket. Ter plaatste aangekomen bij de autoverhuurder was de gereserveerde auto niet aanwezig en ten tweede waren wij verplicht om een verzekering van 20,-per dag af te sluiten x 14 dagen want volgens Centauro was de verzekering die we eerder afgesloten hadden bij auto europe niet alles zou dekken bij hun autoverhuur.. Ja dat hadden ze al eerder meegemaakt dat autoeurope hun klanten niet goed had ingelicht. Vervolgens maken ze je bang want zonder verzekering heeft u straks schade en dan gaat u dit duizenden euro's kosten. Alle verhalen van malefide praktijken gaan dan daar terplaatste door je hoofd . Ook sta je daar in de avond en probeer je nog te bellen met autoeurope.nl maar helaas zijn deze dan niet in de avond bereikbaar. Het bedrag aan autoeurope is al betaald en je staat in een afgelegen kantoortje met je gezin... Dus wat moet je doen! . Betalen anders is er geen auto en kan je vakantie niet beginnen. Tijdens de vakantie hebben we zeker 6 keer contact met auto europe gehad, telefonisch en via de mail en zoals verwacht bleven deze naar centauro wijzen en ze zeggen gewoon dat wij gewoon deze verzekering niet nodig hadden gehad omdat je deze al afgesloten had bij hun.. Jaja ja dat weten wij ook wel maar wij konden niet anders. Verschrikkelijk begin vd vakantie en al ben je klant van auto europe... Ze laten je gewoon betalen. Na afloop hebben we de auto terug gebracht en werden we heel snel geholpen door in eens een zogenaamde (nerveuse) keurige heer... Achteraf zie ik op internet dat dit vaker gebeurt. Wij laten het er niet bijzitten. We vinden dit zeer klantonvriendelijk hoe ze je alsnog geld afnemen en eerst lokken met een zogenaamde iets voordeliger aanbieding en vooral je vakantie plezier beïnvloeden. Ook hebben we de Tol a 90,- euro die we vantevoren moesten betalen nog niet terug. Terwijl we maar 1 x door een tol flitser gereden zijn.. Nooit meer bij deze organisatie.

    Zwakke punten
    Geen empathie en geen service verlenen, afschuiven van de problemen naar de klant of hun partner in verhuur.

    Nooit meer Auto Europe

    Nooit meer Auto Europe en/of Interrent. Een auto gehuurd voor bijna €450,00. Buiten mijn schuld om vertraging gehad. Op het moment dat ik de auto wilde ophalen was ik te laat en was de auto niet meer beschikbaar. De enige oplossing was een nieuwe auto huren voor bijna €650,00. Klacht ingediend, aangegeven dat het een no show was (zoals geadviseerd door Auto Europe en Interrent) meer dan 10x gebeld en ze verwijzen naar elkaar en niemand reageert! Als je een slechte review schrijft reageren ze wel direct maar 0,0 oplossingsgerichtheid, klantfocus, empathie of inlevingsvermogen. Het zijn meesters in het verwijzen naar anderen en zich verschuilen achter (dubieuze) voorwaarden.

    De verhuurder beeindigt contract voortijdig, maar geen restitutie via Auto Europe

    Op Madreira een auto gehuurd via Auto Europe. Verhuurder (EuropeCar) belt mij na een dag dat de auto moet worden ingeleverd vanwege Corona en geeft aan dat ik contact op moet nemen met Auto Europe voor de restitutie van de resterende dagen. Auto Europe zegt bij eerder inleveren van de auto geen resititutie te geven. Bizarre situatie. 1. Ik word verplicht de auto terug te brengen. 2. Er wordt door EuropeCar gezegd dat ik mijn geld zal terugkrijgen via Auto Europe. 3. Auto Europe vertelt mij dat ik daar geen recht op heb omdat ik de auto ben gaan inleveren. Ze schermen met wat algemene voorwaarden. Volgens Auto Europe is het toegestaan dat de verhuurder een contract voortijdig beeindigd en dat je gewoon de volle mep moet betalen. Gelukkig kunnen we elkaar als consumenten informeren over dit soort praktijken. Dan kan iedereen voor zichzelf bepalen of ze met bedrijven met dergelijke voorwaarden in zee willen gaan.

    Opgelicht!

    Voor 4 wkn een auto gehuurd in Allicante Voor 4 wkn een auto gehuurd in Allicante via auto Europe bij Europcar. Hiervoor 251€ betaald. Bij aankomst Europcar Allicante moest ik plotseling 270€ voldoen. De verhuurde gaf aan dat dit voor de auto was. Dit onder grote druk. Ik moest nog een document invullen en ondertekenen ( Spaans). Achteraf bleek dat ik getekend had voor een verzekering van 271€ Dit terwijl alles al verzekerd was.Toen ik contact opnam met Aotoeurope gaf men niet thuis. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd. Wekenlang ben ik hiermee bezig geweest. Ik heb voor vier weken een Toyota Yaris( ( met schade) betaald voor 525,-€ Verder zijn ze slecht bereikbaar of soms zelf niet. Nooit meer een auto via AutoEurope of Europcar.

    Zwakke punten
    Onbetrouwbaar, slechte of zelfs geen communicatie.

    Waardeloos

    Bij ophalen was er geen auto beschikbaar. Customer service van Auto Europe deed niets voor mij; wilden geen andere auto voor mij zoeken en verschoof probleem naar de leverancier AVIS. Uiteindelijk zelf iets gezocht en voor hoger bedrag bij ander bedrijf auto gehuurd. Prijsverschil mocht ik declareren alleen op die claim werd nooit meer geantwoord, ook niet na 3 reminders en 4 telefoontjes met het call center.

    Huur voor een auto betalen die je nooit hebt ontvangen!

    Wat een zeer slechte en onbeschofte behandeling bij Auto Europe. Auto gehuurd en nooit gekregen. Klachten geuit maar zeer star, geen huurauto ontvangen maar wel moeten betalen! Uto europe komt wel met een coulantieregeling wasrmee ik de klacht kan afkopen, de helft van het huurbedrag betalen, maar geen huurauto. Coulantieregeling is gewoon oplichterij en zeker geen coulantie. Uiteindeliijk na veel klacbten en gebel geen huurauto , wel achteraf het volledige bedrag, gereserveerd om mijn creditcard geïnd!! TOP Auto Europe....Ik huur nooit meer geen auto bij jullie.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Oplichters!!

    doe het niet!

    Doe het niet! Dit bedrijf doet niet aan klachtafhandeling. Ruim een jaar geleden een auto gehuurd inclusief alle te dure verzekeringen. Vervolgens krijg je een lekke bank en blijkt er geen reserveband aanwezig. Na 6 uur wachten eindelijk hulp dachten wij. Puntje bij paaltje mocht ik zelf de band betalen. Direct een klacht ingediend en u raad het al tot op heden mijn geld niet terug. Op mail of brief wordt niet gereageerd en bij telefonisch contact wordt als het te moeilijk wordt de telefoon opgegooid. Mijn tip is dus zeker hier geen auto huren.

    Ik werd opgelicht

    Ik heb betaald, maar mocht auto niet afhalen. Toen ik mijn geld terug vroeg waren ze verdwenen. Nooit een cent teruggezien. AF TE RADEN!!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Slechte service, gooien de telefoon dicht, lachen anderen uit. NOOIT MEER. Ik besteed liever teveel geld uit bij iemand anders dan ooit bij hun iets te huren.

    Slecht slecht nog slechter, geen service, geen geld terug, OPLICHTERS!!!!

    Midden in de nacht op Miami Airport, 1 wachten tot je wordt geholpen, vervolgens geen auto, 1,5 uur later een auto, niet wat was geserveerd, vervolgens kan je de borg niet betalen met een Prepaid Creditcard of bankpas, alleen met American Expres, weggestuurd zonder auto, wel alles ruim 2 maanden van te voren betaald. Betaal nooit vooraf, bijna 1.000,- kwijt, en volgende dag via andere verhuurder opnieuw een auto moeten huren, dubbele kosten, leuk begin van je vakantie, bedankt Auto Europe!!!

    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    te veel om op te noemen!

    willens en wetens genaaid

    Ik heb voor een week een auto geboekt bij autohuren.nl met mij als hoofdbestuurder, betaald aan Auto Europe. Aangezien ik geen creditcard heb heeft mijn man betaald. Bij aankomst op de luchthaven bleek dat ik 2 fouten had gemaakt: 1. Ik had mijn roepnaam ingevuld 2. De creditcardhouder was niet de hoofdbestuurder Aangezien de creditkaarthouder erbij was, dachten we dit te kunnen herstellen en hebben autohuren.nl gebeld. Het veranderen kon niet en we moesten gewoon een andere auto huren: de 247,49 die we al betaald hadden zijn we gewoon kwijt!! In Nederland terug uiteraard opnieuw contact gezocht, dan wordt je verbonden met een persoon in Mnchen die Engels spreekt, die taal moet je ook maar zo goed spreken dat je het probleem uit kunt leggen!! NB 1 Er staat dat je veilig en eenvoudig kunt reserveren. Veilig en eenvoudig houdt wat mij betreft in dat er pop-ups verschijnen bij het invullen van je naam (let op: gebruik je naam zoals die vermeld staat in je paspoort) n bij de naam van de eerste bestuurder (let op: deze persoon moet dezelfde zijn als de creditcardhouder) NB 2 Op de betalingsgarantie van creditcard kan je niet terugvallen, het is VISA niet gelukt om ze juridisch aan te pakken.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    onwelwillend om mee te denken om een probleem op te lossen

    AutoEurope = Scam bedrijfs, regelrechte oplichting

    Kijk uit met auto's boeken via bedrijven zoals dit! Betaal liever wat extra voor een bedrijf als Hertz of Avis. AutoEurope verdient zijn geld met klanten oplichten. Zij hebben geen vestiging in Nederland. Daarom kunnen zij ongestraft hun gang gaan. Juridisch sta je dan in je recht maar zie maar dat je je geld terug krijgt. In mijn geval kostte deze wijze les 340 euro + 70 euro taxi. Ik kreeg geen auto mee en moest een taxi bestellen.

    Sterke punten
    GEEN, gewoon pure oplichting

    Zwakke punten
    ALLES, gewoon pure oplichting

    auto Europe oplichter !!!

    Auto Europe. oplichter ! Ik heb geen auto gekregen en ik kan ook mijn geld niet meer terugkrijgen van Auto Europe. Ik heb via AutoEurope (www.autoeurope.nl) een auto gereserveerd in Pisa. Ik heb al van te voren het volledige bedrag (417,68 euro) betaald van 15 feb. tot en met 21 feb. 2019. Vanwege de vertraging van Ryanair kwam wij op 16 feb. 2019 rond 2 uur s nachts pas aan in Pisa. Ik ben direct na aankomst naar de vestiging gelopen, maar deze vestiging (locale verhuurder Keddy) was gesloten. De volgende dag ben ik nog een keer naar de vestiging gegaan. Ik kreeg te horen dat de reservering was geannuleerd. Bij de desk werd mij medegedeeld dat ik mijn geld terug zou krijgen, niet direct, maar in Nederland. In Nederland krijgen wij van Auto Europe te horen dat wij geen geld zullen terugkrijgen vanwege No show regeling. Er was voor Keddy (onderdeel van EuropCar) dus geen enkele reden de reservering te annuleren wegens No Show. Er was immers volledig betaald. Ik had de volgende dagen gewoon recht op deze auto ! Volgens mij had Keddy de reservering nooit mogen annuleren. Ryanair geeft aan dat zij deze kosten niet vergoeden wegens overmacht. Deze annulering is onterechte en Wie kan mij helpen voor het terughalen van mijn geld.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    nemen geen verantwoordelijkheid

    Opgelicht bij Goldcar Palma de Mallorca

    Ongevraagd is er een AllRisk verzzekering toegevoegd door Goldcar Airport. Medewerkster sprak (bewust) geen Engels . Contact in spaans . Geen uitleg of overleg Bij thuiskomst het contract vertaald . 150,00 afgeschreven op Credit Card Het reserveren bij AutoEurope gaat prima . geen klachten . Duidelijk en inzichtelijk

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    - Geen beheersing van Goldcar medewerkster van de Engelse taal - ongevraagd extra verzekeringen afsluiten - contract in Engels - Lange wachttijden Airport. Als je aan de beurt ben krijg je een nummer en mag je opnieuw in de wachtrij - onvriendelijk Goldcar personeel

    Onbeschoft & onbereikbaar

    Menigmaal auto gehuurd via AutoEurope, nooit enige klachten gehad. Maar deze keer maken ze het toch echt te bond. Aangekomen op luchthaven bij kantoor van Avis (waar we de auto via AE hadden geboekt) was de geboekte auto niet voorhanden (ook geen vergelijkbaar alternatief) en andere moeilijke zaken ineens, extra kosten i.v.m. de dag van vertrek laat inleveren + additionele kosten voor wanneer we de auto leeg zouden inleveren (wij tanken altijd netjes af voor inleveren met overleg van kassabon), terwijl wij de vol-vol optie hebben geboekt en de all-in prijs gebaseerd is op de gegevens die ik op de site van AE heb ingevoerd. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt! AE hierover meerdere keren geprobeerd telefonisch te bereiken, maar geen gehoor. Mails wordt ook niet op gereageerd, gewoon onbeschoft!!!! Nooit meer Auto Europe.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Onbeschoft en onbereikbaar

    Pure oplichting

    Auto verhuur bedrijf heeft het factuurbedrag twee keer van onze rekening afgeschreven. Reageren sindsdien niet meer op mail en telefoon.

    Sterke punten
    Auto was redelijk

    Zwakke punten
    Onbereikbaar, schaamteloos en oplichting

    Oplichters!

    Volgens Auto Europe is klanten voorliegen om er financieel voordeel uit te halen OK. Bij het ter plaatste boeken van een upgrade verzekerde de dame ons dat we enkel het verschil zouden moeten betalen, uiteindelijk betalen we twee maal het volledige bedrag. De klantenservice liet me weten dat dit onze fout is dat we de dame in kwestie geloven.

    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    Klantenservice

    Klantenservice niet bereikbaar

    Afgelopen vakantie enkele uren geprobeerd contact op te nemen met de servicedesk van autoeurope. Geen van de telefoonnummersnummers op de website werd opgenomen. Het lokale Italiaanse verhuurbedrijf , die samenwerkt met autoeurope, kon ook geen contact krijgen met autoeurope. Mijn reserveringsnummer was onbekend in het systeem.

    Zwakke punten
    Slechte service en bereikbaarheid

    Pure oplichting!

    Wij hebben een auto gehuurd via auto europe en dit bij de firma THRIFTY in de luchthaven van Alicante. Alles was op voorhand betaald, dus wij zijn zeer correct geweest. Bij aankomst hebben we de auto niet gekregen en dit omdat de credit kaart waarvan een garantie dient te worden genomen niet op naam staat van mijzelf maar van mijn man die ook mee was! Resultaat geld kwijt, geen auto, tenzij alternatief voor 3 keer de prijs die wij al hadden betaald en nog steeds geld kwijt! We hebben uiteraard autoeurope gebeld en daar hebben ze gezegd dat wij de voorwaarden maar moesten hebben gelezen. Daarop staat dat de hoofdbestuurder zijn naam,dezelfde moet zijn als die van de kredietkaart! Ronduit belachelijk! We zijn met taxi vertrokken en zijn onze vakantie in mineur gestart. NOOIT MEER autoeurope, ze weigeren zelf enige compensatie, uiteindelijk hebben we de auto niet gebruikt maar betalen we wel de omnium verzekering. Maw in gevolg van schade betaalt auto europe alle kosten dus een garantie via kredietkaart is zelfs overbodig. Puur bedrog!

    Sterke punten
    Makkelijk te boeken

    Zwakke punten
    Service, klantvriendelijkheid, alles gewoon

    Supersnel geregeld

    Ineens bedachten dat het toch wel handig was om een auto te hebben in Malaga en omgeving. Gebeld met AutoEurope, was even verbaasd dat alles in het Engels was, maar werd uitermate keurig behandeld. Met een creditcard bij de hand, wordt alles heel snel geregeld, direct alles in je mailbox, spelregels worden kort uitgelegd, Prima!

    Sterke punten
    Dat de aandachtspunten verteld worden.

    Zwakke punten
    je belt een 0800 nummer, maar krijgt Engels ondersteuning

    Trap er niet in! Verkeerde auto. Klacht wordt niet behandeld.

    Een half jaar van tevoren via EasyTerra resp. Auto Europe bij Easirent een Volvo V70 geboekt op Bristol Airport. Bij aankomst werd ons op het kantoortje nog bevestigd dat wij een V70 mee zouden krijgen, maar uiteindelijk verscheen er een veel kleinere V60. Wij mochten kiezen; Deze auto of GEEN auto! Vooraf hadden wij aangegeven met 4 personen te reizen. Onze passagiers zaten met de koffers op schoot op de toch al krappe achterbank, omdat er maar 2 koffers in de achterbak pasten. Bovendien had de auto compleet afgeragde aluminium velgen met extreem lage banden, welke volstrekt ongeschikt waren voor de Engelse country roads. De hele reis verschenen er diverse foutmeldingen, waaronder de melding dat de onderhoudstermijn verstreken was. Bij thuiskomst een klacht ingediend via de website van Auto Europe. Een dag later had men ons account gedeleted, waardoor wij de status van onze voucher niet meer konden zien. Nooit meer iets gehoord van Auto Europe of EasyTerra.

    Sterke punten
    Ogenschijnlijk lage prijs. (Pas op!)

    Zwakke punten
    Leveren niet wat ze beloven. Klacht wordt niet behandeld.

    Misleiding, intimidatie en bedrog bij Auto Europe en Goldcar

    In augustus 2015 hebben we op internet via Auto Europe een auto, categorie Ford Focus of vergelijkbaar, gehuurd bij Goldcar, op het vliegveld van Palma de Mallorca. Met opzet is gekozen voor alle mogelijke verzekeringen (CDW, TR, super cover, banden en ruiten). Daarvoor hebben we een netto bedrag van 200,65 betaald aan Auto Europe. Bij aankomst op 6 september bleek er een rij van zeker 40 personen te staan voor de balie van Goldcar (en nagenoeg niemand bij de andere verhuurbedrijven). Dat gaat dus heel lang duren. Na een tijdje toch maar eens een stukje rondwandelen. Blijkt er een stuk verderop nog een balie van Goldcar te zijn, zonder rij. Daar dus maar eens informeren. Helaas kreeg ik te horen dat deze balie (met zeker 4 medewerkers) toevallig net ging sluiten. Na 1,5 uur waren we eindelijk aan de beurt. Naast ons allerlei mopperende en klagende mensen. Wat blijkt namelijk: bij Goldcar hebben ze blijkbaar de nare gewoonte om elke vooraf afgesloten verzekering, zoals in ons geval de verzekeringen waarvoor we de tussenpersoon al hadden betaald, ongeldig te verklaren (daar hebben we helemaal niks mee te maken) en op zeer intimiderende wijze duidelijk te maken dat ze je geen auto meegeven als je niet nog eens diep in de buidel tast. De medewerkster was zelfs in staat om in onze huurovereenkomst (in het Nederlands) zonder dralen passages aan te wijzen waaruit volgens haar bleek dat er geen verzekering afgesloten was. Maar de pagina waarop stond dat we wel alle verzekeringen afgesloten hadden, wist ze niet te vinden. Het gevolg is dat iedereen van ellende maar weer nieuwe verzekeringen afsluit. Dat kost je dan 186,82 inclusief BTW. Achteraf komen we erachter dat je er ook voor kunt kiezen de verzekeringen niet af te sluiten. Maar dan verlangt Goldcar wel een deposito op je credit card van 1.200,= voor afkoop van het eigen risico. Een of ander onduidelijk verhaal, althans zeker voor een leek. Linksom of rechtsom, zonder bijbetaling van een fiks bedrag krijg je geen auto mee. Daarnaast krijg je ook nog een rekening gepresenteerd voor een volle tank en een of andere vage belasting. Dat is weer 99,20 inclusief BTW. We hebben de auto terug gebracht met een volle tank, maar later bleek daarvoor slechts 73,= op de creditcard te zijn terug gestort. En dan presteren ze het ook nog om 9,= inclusief BTW te berekenen voor een nieuwe auto (vehiculo nuevo). De auto was weliswaar jong, maar zeker niet nieuw. Zon 50 km na de eerste tankbeurt kwam de melding Reifendruck zu niedrig. Controle bij het eerste het beste tankstation toonde aan dat er helemaal niks aan de hand was met de bandenspanning. Maar de melding wilde niet verdwijnen. Dagelijks een visuele inspectie uitgevoerd en na twee dagen nog eens bij een tankstation gecontroleerd en twee dagen daarna weer opnieuw. De bandenspanning was steeds prima in orde, maar de melding bleef staan. Bij het tweede tankstation stond een auto, waarvan de bestuurder de bandenspanning aan het controleren was. Ook dit was een Seat Leon van Goldcar en natuurlijk kreeg ook deze bestuurder kort na zijn eerste tankbeurt de melding dat de bandenspanning te laag was. Tijdens het tanken op zaterdag 19 september stond er weer een Seat Leon, waarvan men de bandenspanning aan het controleren was. En inderdaad, weer een auto van Goldcar. Beide huurders bleken geen bandenverzekering afgesloten te hebben. Zijn ze bij Goldcar in staat om de boardcomputers van de autos (m.n. van de VW-groep?) te manipuleren? Wij raden in ieder geval iedereen af om een auto te huren bij deze firma List en Bedrog en we hopen dat ook alle tussenpersonen en reisorganisatie dit bedrijf in de ban doen. Na terugkeer toch maar eens een mail gedicht om ons beklag te doen over deze hele gang van zaken. De mail was gericht aan Goldcar, maar daar hebben wij geen enkele reactie ontvangen, althans niet rechtstreeks. Auto Europe reageerde wel op alle mails, echter steeds door een andere persoon. Eerst was het dat Goldcar niet mocht eisen dat we alle verzekeringen bij hun af moesten sluiten, daarna mocht Goldcar dat alleen maar doen als er onvoldoende saldo op mijn creditcard stond, en toen had ik de voorwaarden maar beter moeten lezen. Dus ook Auto Europe neemt deel aan deze oplichterspraktijken.

    Sterke punten
    achteraf bezien: GEEN !!

    Zwakke punten
    misleiding, intimidatie en bedrog


Bezoek AutoEurope

Schrijf je eigen review