FireFly zijn criminelen oplichters. Via Rental Cars in Nederland een auto gereserveerd met een volledige verzekering voor onze vakantie in Malaga. Op de luchthaven in Malaga moesten wij een formulier voor borg tekenen werd gezegd. Later bleek er van onze creditcard ruim 173 euro te zijn afgeschreven voor een extra verzekering. Dat is 2x het bedrag wat wij al aan Rentel Cars hadden betaald. Onbegrijpelijk dat Rental Cars nog zaken wilt doen met deze oplichters en dit ongestraft mag blijven doorgaan.
Sterke punten Geen
Zwakke punten Met onjuiste informatie de klant dubbele verzekeringen laten afsluiten.
Busje gehuurd. De bus met 3/4 volle tank meegekregen ( want de benzinemeter zou niet goed zijn?) Met volle tank weer teruggebracht, want meter deed het ineens wel?? Dit was niet bespreekbaar. Zo ook niet volledige borg terug gekregen, terwijl alles op orde was. Hier ook geen toelichting op gekregen.
Zwakke punten Vervelende communicatie aan de balie.
Had een Meriva gehuurd en kreeg een Alfa Stelvio mee in Palma de Mallorca voor â¬15 per 24 uur. Het ophalen en afleveren gaf geen problemen en de benzineborg was binnen 2 weken weer teruggestort. We waren daar eind januari, dan is het rustig. Overigens geen gedoe met extra verzekeringen ed. Wij hebben geen problemen ervaren met Rekord go Palma
In het algemeen goed. Ik heb aan alle voorwaarden voldaan. Ik ben alleen al bijna 6 weken aan het wachten op mijn betaalde borg. Krijg het gevoel dat ik niet serieus genomen wordt. Heb al wel 10 emails verstuurd
Sterke punten Snel geld van de rekening overschrijven
Zwakke punten De borg vasthouden. En met mailen berijk je niks
Beste Rentalcars, \\r\\n\\r\\nAl enige tijd worden wij van het kastje naar de muur gestuurd en niemand lijkt ons te willen helpen. \\r\\n\\r\\nWe hebben al meerdere malen een klacht ingediend via de website/app. Hier hebben wij tot nu toe alleen maar automatische antwoorden op terug gekregen. Zeer teleurstellend.\\r\\n\\r\\nAlle documenten zijn al eens naar jullie gestuurd. Ik vind het persoonlijk heel vervelend dat we niet gehoord/geholpen worden (zacht uitgedrukt) \\r\\n\\r\\nHierbij nogmaals een klacht en ons verhaal. \\r\\n \\r\\nOp 8 dec. 2022 heb ik een boeking gedaan voor de huur van een auto via jullie met een huur periode van 30 dagen. Echter hebben wij onze reis aangepast op 8 jan. 2023, waar we deze boeking terug hebben gebracht naar 5 dagen om vervolgens 2 nieuwe boekingen bij jullie te maken, ivm binnenlandse vluchten, met een totaal van weer 25dagen. Het aantal huur dagen zou dus precies hetzelfde blijven, alleen in een andere vorm.\\r\\n\\r\\nWe hebben de eerste boeking aangepast en alles was akkoord, we zouden rond de �521,26 terug krijgen (als ik het goed heb onthouden). Deze aanpassing in boeking is echter niet juist bij jullie doorgekomen, ook heb ik geen enkele mail van deze boeking, dan wel eindfactuur mogen ontvangen. \\r\\nMaar omdat het bericht online zei dat het gelukt was zijn wij onze volgende boekingen gaan maken. Twee binnenlandse vluchten en 2 nieuwe boeking voor een auto via jullie. \\r\\n\\r\\nOnze eerste nieuwe boeking was een Toyota Urban Cruser met boekingsnummer 734693584. Ophalen op Durban King Shaka International Airport op za.28 jan. 2023, retour op Durban King Shaka International Airport op ma. 6 feb 2023. \\r\\n\\r\\nOnze tweede boeking een Renault Kwid met boekingsnummer 794743431 Ophalen op Port Elizabeth op ma. 6 feb. 2023 en retour op Cape Town International Airport op woe. 22 feb. 2023.\\r\\n\\r\\nIk neem aan dat jullie begrijpen dat wij niet 2x een auto voor 30 dagen bij jullie hadden willen huren. En het is dan ook rond uit schandalig dat we van het kastje naar de muur gestuurd worden. \\r\\n\\r\\nIn de bijlage alle documenten die uitwijzen dat wij nieuwe boekingen hebben hebben gedaan als gevolg van het annuleren van de eerste boeking. \\r\\n\\r\\nWij hopen dat we dit keer wel gehoord zullen worden en dat rentalcars ons serieus gaat nemen en gaat helpen. \\r\\n\\r\\nWe vernemen graag hoe jullie dit gaan oplossen.
Al enige tijd worden wij van het kastje naar de muur gestuurd en niemand lijkt ons te willen helpen.
We hebben al meerdere malen een klacht ingediend via de website/app. Hier hebben wij tot nu toe alleen maar automatische antwoorden op terug gekregen. Zeer teleurstellend.
Alle documenten zijn al eens naar jullie gestuurd. Ik vind het persoonlijk heel vervelend dat we niet gehoord/geholpen worden (zacht uitgedrukt)
Hierbij nogmaals een klacht en ons verhaal.
Op 8 dec. 2022 heb ik een boeking gedaan voor de huur van een auto via jullie met een huur periode van 30 dagen. Echter hebben wij onze reis aangepast op 8 jan. 2023, waar we deze boeking terug hebben gebracht naar 5 dagen om vervolgens 2 nieuwe boekingen bij jullie te maken, ivm binnenlandse vluchten, met een totaal van weer 25dagen. Het aantal huur dagen zou dus precies hetzelfde blijven, alleen in een andere vorm.
We hebben de eerste boeking aangepast en alles was akkoord, we zouden rond de â¬521,26 terug krijgen (als ik het goed heb onthouden). Deze aanpassing in boeking is echter niet juist bij jullie doorgekomen, ook heb ik geen enkele mail van deze boeking, dan wel eindfactuur mogen ontvangen.
Maar omdat het bericht online zei dat het gelukt was zijn wij onze volgende boekingen gaan maken. Twee binnenlandse vluchten en 2 nieuwe boeking voor een auto via jullie.
Onze eerste nieuwe boeking was een Toyota Urban Cruser met boekingsnummer 734693584. Ophalen op Durban King Shaka International Airport op za.28 jan. 2023, retour op Durban King Shaka International Airport op ma. 6 feb 2023.
Onze tweede boeking een Renault Kwid met boekingsnummer 794743431 Ophalen op Port Elizabeth op ma. 6 feb. 2023 en retour op Cape Town International Airport op woe. 22 feb. 2023.
Ik neem aan dat jullie begrijpen dat wij niet 2x een auto voor 30 dagen bij jullie hadden willen huren. En het is dan ook rond uit schandalig dat we van het kastje naar de muur gestuurd worden.
In de bijlage alle documenten die uitwijzen dat wij nieuwe boekingen hebben hebben gedaan als gevolg van het annuleren van de eerste boeking.
Wij hopen dat we dit keer wel gehoord zullen worden en dat rentalcars ons serieus gaat nemen en gaat helpen.
Ondanks dat de auto netjes en volgetankt is teruggebracht (van het sign-off document heb ik een foto als bewijs), is de waarborg na >2 maanden nog steeds niet terugbetaald.
Ze reageren ook niet op emails en nemen de telefoon niet op.
Als hier nog mensen hun waarborg niet terug hebben, kunnen we samen een rechtzaak opstarten. Ik ga deze week ook Booking.com inlichten en kijken wat we het beste kunnen doen. Ze moeten sowieso stoppen met dit bedrijf aan te bieden.
Mijn eerste ervaring met EasyTerra is dat dit bedrijf niet lijkt te bestaan. Een boeking bij EasyTerra wordt behandeld door een Duits bedrijf: AutoEurope.de. Na betaling stuurt dit bedrijf nog een mail, waarmee zij nog een tweede maal dezelfde betaling vragen. Bij verzoek om uitleg wordt deze niet gegeven, slechts een excuus. Correspondentie in het Nederlands wordt niet begrepen, wel in het Engels. Een beoordeling met sterren valt nog niet te geven. Omdat het verlangd wordt zal ik er voorlopig 2 geven. Een definitief oordeel zal ik geven na ervaring met de huur zelf.
Een regelrechte schande ,misschien 50 km met de wagen gedaan en hem 4 dagen geparkeerd in parking hotel,bijgetankt zoals gevraagd doch bonnetje vergeten .Alhoewel de wagen vol was gaan ze me toch extra aanrekenen .Ik had op voorhand ook foto´s genomen van de reeds aanwezige krasjes ,witte Corsa dus je ziet alles snel ,toch heeft hij nog iets gevonden ,dit was reeds aanwezig ,ze gaan nu waarschijnlijk de 1000 euro borg aanspreken voor reeds bestaande schade .Echte maffiapraktijjen.
Een regelrechte schande ,misschien 50 km met de wagen gedaan en hem 4 dagen geparkeerd in parking hotel,bijgetankt zoals gevraagd doch bonnetje vergeten .Alhoewel de wagen vol was gaan ze me toch extra aanrekenen .Ik had op voorhand ook foto´s genomen van de reeds aanwezige krasjes ,witte Corsa dus je ziet alles snel ,toch heeft hij nog iets gevonden ,dit was reeds aanwezig ,ze gaan nu waarschijnlijk de 1000 euro borg aanspreken voor reeds bestaande schade .Echte maffiapraktijjen.
If you don't take the assurance with them (5 days 170 Euro) they tell you to take the car. I had to make some pictures. At moment of pick-up was a bit dark.
I came back for the car return and I can tell you how happy and quick they were to find a small scratch on the rightside bumber back. Car had almost not moved in 5 days. We are 100% sure not to have bumped into anything. The scratch was underneath very small. 193,60 Euro I had to pay.
PLEASE DON'T BOOK with Del Paso.
it's a scam. Next one taking the same car, will have to pay the same amount. They profit from the scratch to lift money out of all tourists pocket.
Sterke punten None
Zwakke punten They are a scam. Will go out of business soon.
Auto geleverd met een leeglopende band. Een borg van 100 euro werd moeizaam geretourneerd. De openingstijden zijn te krap als je een vroege vlucht hebt.
Vorige week een auto gehuurd op alicante AirPort bij recordgo. Ik moest bizar lang wachten bij de balie. Het personeel leek niet vooruit te branden. Ondanks dat er veel mensen stonden te wachten deed men alles
erg tranquilo. Typisch Spaans?
We kregen een andere auto dan afgesproken, maar wel een luxere/ grotere.
Ik kon voor 158 euro mijn eigen risico afkopen.
Dwz, de 1100 euro borg zou niet worden gereserveerd indien ik per direct 158 euro zou aftikken. Maar ik had mijn eigen risico van 1100 afgekocht dus daar ging ik niet mee akkoord. Ik kan me echter voorstellen dat sommigen hier wel voor kiezen omdat dat een beter âgevoelâ geeft, immers er wordt geen reservering op je credit card meer gedaan van 1100 euro. Maar in feite is het pure onzin en proberen ze er een slaatje uit te slaan door je aan het twijfelen te brengen.
Er zat al wat schade aan de auto maar dat werd vermeld op een formulier. Bij de auto gekomen goed gecheckt of dit alle schade was en wat bleek; er zat nog meer schade aan de auto. Hiervan fotoâs gemaakt en vervolgens op weg. Prima auto verder.
Bij het inleveren verder geen problemen. De auto werd goed nagelopen maar los van de schade die er al op zat heb ik zelf niets veroorzaakt dus ik ging er ook vanuit dat er geen probleem zou zijn. Maar je weet maar nooit. De kras die niet vermeld stond op het formulier werd niet moeilijk over gedaan. Ook de reservering van de 1100 borg en de volle tank benzine van 86 euro werd vlot daarna ingetrokken. Dus dat verliep allemaal netjes zoals het hoort.
Al met al dus best wel tevreden.
Of het bij andere verhuurbedrijven beter / slechter is kan ik niet zeggen.
Na het boeken van een auto bleek deze er niet te zijn bij aankomst.<br />
Bij het gedoe bij de balie natuurlijk gelijk het SunnyCars noodnummer gebeld. de medewerker van Sunnycars sprak slecht engels en had weinig toe te voegen aan de discussie met de baliemedewerker van de verhuurder. Uiteindelijk op zijn advies een duurdere auto geaccepteerd en met het advies om te klagen via een link die hij mij gemaild heeft.<br />
bij thuiskomst gereclameerd bij Sunnycars. maar die zijn niet van plan het teveel betaalde terug te betalen.<br />
Je betaalt bij hun dus voor diensten die je uiteindelijk niet gaat krijgen. Dus hier gaan we nooit meer boeken.
Update 7 maart.
Vandaag door Sunnycars gebeld en na uitleg van hetgeen er gebeurd is heeft Sunnycars besloten hetvteveel betaalde te vergoeden.
Op de website staat bij het goedkoopste tarief Crazy Smart vermeld dat dit incl. ongelimiteerde kilometers is. Prima, tot je de auto effectief boekt en een bevestingsmail krijgt waarin staat dat er opeens maar 120km inbegrepen zijn, en er na de verhuurperiode effectief een stevig bedrag van je credit kaart wordt gehaald voor de gereden km. Klantenservice telefonisch niet bereikbaar en via e-mail wordt er heel de tijd naast de kwestie geantwoord. Dit is misleidende reclame en pure oplichterij.
Bij Thrifty Insbruck bijzonder slecht behandeld. Bij inleveren van de auto was er niets aan de hand. Achteraf is toch â¬80,-in rekening gebracht voor een kras op een wieldop. Nog geprobeerd te mailen maar Thrifty stelt "wel trained staff" te hebben die "very professional" werken. Die gasten spraken niet eens Engels. Zelfs foto's die we van de auto hadden deden hun niet anders beslissen. Doe jezelf een lol en huur daar NIET! Bijzonder klant onvriendelijk en erg goedkoop om je achteraf zo te naaien.
Sterke punten Thrifty is een goed voorbeeld van een erg slecht voorbeeld
Zwakke punten Staff spreekt geen Engels, de leiding beroept zich achteraf op schade en dan ben je dus al bij dat kantoor weg en thuis. Omdat je moet tekenen voor borg op je credit card wordt het daar snel vanaf gehaald.
Erg gemakkelijk om het zo te doen terwijl je dan zo goed als geen weerwoord meer kunt voeren.
Thrifty reageert arrogant op mails en je ontkomt er niet aan. Ik huur daar NOOIT meer
Stel een voor mij belangrijke vraag over de mail.zonder haast zoals aangegeven in hun procedure. Krijg terug dat ze de vraag alleen via de chat willen beantwoorden?????? Raar bedrijf
Extreem onvriendelijke ontvangst. Wat een verschrikkelijk welkom in Spanje. Wat een verschrikkelijke mensen achter de balie in Malaga. Dure verzekering is verplicht en kost meer dan de autohuur. Ze kijken je niet eens aan. Zo onrespectvol. Het interesseert ze niets. Na een paar weken schrijven ze plots ook nog schoonmaakkosten af. Nog nooit zulke boeven meegemaakt. Goldcar is a criminal organisation, 100%.
I got a broken electric car. It didn't charge. I only discovered it after several attempts to charge it on different charging stations. Then I spent 30 mins on the phone just waiting for any employee to pick up the call, then another 15 minutes in talks with them. It turned out that I had to bring the car to the original location (despite I didn't have time for it). At the same time they were not going to offer another car in place of the broken one (what a nice service isn't it?), they suggested it to be my problem. Then the guy on the phone told me that they would call me back from the office to discuss a possible discount for the next time. And you know what? Nobody called me back but instead I got an invoice for those 3.5 hours that I spent on fixing their broken car (just to remind you that 45 mins of them is talking to their support). Never again MyWheels! Never again! Terrible attitude to clients! Disgusting service!
Sterke punten Have electric cars
Zwakke punten 1. Attitude to clients is terrible
2. Charge you for broken cars
3. Long waiting on the phone to get to support service
4. If a car is broken no substitution is offered, no compensation to clients. If they have broken your day - your problem
5. Just disgusting service, you can't reach them on the phone, you have to email if you have any troubles with an ended trip.
6. No good communication between support employees and office
Na het lezen van alle negatieve revieuws was ik best bang problemen te krijgen, vooral toen ik een vergissing had gemaakt met m'n eindtijd. Maar alle lof, alles is keurig zonder problemen opgelost.
Na een bevestiging dat we n auto in Eindhoven konden oppikken op zaterdag 10 u hebben we het opgegeven tel nr gebeld van europcars ( die de auto zou leveren ). Iemand van customer service verzekeerde dat we zaterdag tot 16u konden komen voor de auto. Om 15.30 was er niemand. Het telefoonnummer was een antwoordapparaat, Waar we hoorden dat het kantoor in het weekend gesloten was. Rental cars had geen tel nr gegeven van hun eigen klantenservice.
Sixt heeft nog geholpen en een wagen verhuurd.
Maar rentalcars vind niet dat ze fout deden.
Wat als een vliegtuig vertraagd? Dan moet je op maandag komen en ondertussen je plan trekken? Mails worden nauwelijks beantwoord. Het telefoonnummer dat je krijgt in de mail met vraag te bellen is steevast een antwoord apparaat.
Als frequent traveller verliest booking.com en dus ook rentalcars een klant.
Want zulk een service is voor mij het einde
Mijn ervaring met rentalcars is beneden alle peil.
We zullen al onze contacten aanraden van niet met deze klantonvriendelijke firma te werken.
Sterke punten Veel beloven maar geen service
Zwakke punten Vooral geen service. Vooral niet meedenken met een klant.
Scam! Wees gewaarschuwd!!!
Review over Do you SpainAllen maar betaald, geen huurauto, geen geld terug en geen hulp. Heel veel kleine lettertjes. Doe het niet!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Openingstijden verhuurbedrijve
Review over EasyTerraEasy Terra kan ik niet goed inschatten. Ze zijn een dealer in het verhuren van auto's. Je krijgt te maken met de lokale verhuurbedrijven en zoals al eerder vermeld zijn dat goede en slechte. Wij hebben een auto via easy Terra gehuurd en kwamen uit bij United carr travel in Marakech. Indien je niet exact de tijden aan geeft en je zit buiten de kantoortijden 8.00 uur tot 18.00 uur , dan wordt geconfronteerd met een toeslag van ⬠39,- . Dit staat in de algemene voorwaarden. Wij hadden een ruime huurtijd aangegeven om niet over een uur te hoeven discussiëren. Dit heeft ons uiteindelijk ⬠39,- extra gekost. Daarnaast was de bedoeling dat de auto gewassen terug kwam. Al bij al een negatieve ervaring bij een overigens positieve vakantie en de auto zelf was ook oké.
Sterke punten
Mails zijn in orde.
Zwakke punten
Onduidelijk beleid met de verhuurbedrijven waar ze zaken mee doen.
FireFly criminele oplichter
Review over Firefly Car RentalFireFly zijn criminelen oplichters. Via Rental Cars in Nederland een auto gereserveerd met een volledige verzekering voor onze vakantie in Malaga. Op de luchthaven in Malaga moesten wij een formulier voor borg tekenen werd gezegd. Later bleek er van onze creditcard ruim 173 euro te zijn afgeschreven voor een extra verzekering. Dat is 2x het bedrag wat wij al aan Rentel Cars hadden betaald. Onbegrijpelijk dat Rental Cars nog zaken wilt doen met deze oplichters en dit ongestraft mag blijven doorgaan.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Met onjuiste informatie de klant dubbele verzekeringen laten afsluiten.
Klopt niet
Review over Bo-rentBusje gehuurd. De bus met 3/4 volle tank meegekregen ( want de benzinemeter zou niet goed zijn?) Met volle tank weer teruggebracht, want meter deed het ineens wel?? Dit was niet bespreekbaar. Zo ook niet volledige borg terug gekregen, terwijl alles op orde was. Hier ook geen toelichting op gekregen.
Zwakke punten
Vervelende communicatie aan de balie.
Goed
Review over Record Go Rent a CarHad een Meriva gehuurd en kreeg een Alfa Stelvio mee in Palma de Mallorca voor â¬15 per 24 uur. Het ophalen en afleveren gaf geen problemen en de benzineborg was binnen 2 weken weer teruggestort. We waren daar eind januari, dan is het rustig. Overigens geen gedoe met extra verzekeringen ed. Wij hebben geen problemen ervaren met Rekord go Palma
Betaling Borg
Review over Do you SpainIn het algemeen goed. Ik heb aan alle voorwaarden voldaan. Ik ben alleen al bijna 6 weken aan het wachten op mijn betaalde borg. Krijg het gevoel dat ik niet serieus genomen wordt. Heb al wel 10 emails verstuurd
Sterke punten
Snel geld van de rekening overschrijven
Zwakke punten
De borg vasthouden. En met mailen berijk je niks
Belabberde service
Review over RentalCarsBeste Rentalcars, \\r\\n\\r\\nAl enige tijd worden wij van het kastje naar de muur gestuurd en niemand lijkt ons te willen helpen. \\r\\n\\r\\nWe hebben al meerdere malen een klacht ingediend via de website/app. Hier hebben wij tot nu toe alleen maar automatische antwoorden op terug gekregen. Zeer teleurstellend.\\r\\n\\r\\nAlle documenten zijn al eens naar jullie gestuurd. Ik vind het persoonlijk heel vervelend dat we niet gehoord/geholpen worden (zacht uitgedrukt) \\r\\n\\r\\nHierbij nogmaals een klacht en ons verhaal. \\r\\n \\r\\nOp 8 dec. 2022 heb ik een boeking gedaan voor de huur van een auto via jullie met een huur periode van 30 dagen. Echter hebben wij onze reis aangepast op 8 jan. 2023, waar we deze boeking terug hebben gebracht naar 5 dagen om vervolgens 2 nieuwe boekingen bij jullie te maken, ivm binnenlandse vluchten, met een totaal van weer 25dagen. Het aantal huur dagen zou dus precies hetzelfde blijven, alleen in een andere vorm.\\r\\n\\r\\nWe hebben de eerste boeking aangepast en alles was akkoord, we zouden rond de �521,26 terug krijgen (als ik het goed heb onthouden). Deze aanpassing in boeking is echter niet juist bij jullie doorgekomen, ook heb ik geen enkele mail van deze boeking, dan wel eindfactuur mogen ontvangen. \\r\\nMaar omdat het bericht online zei dat het gelukt was zijn wij onze volgende boekingen gaan maken. Twee binnenlandse vluchten en 2 nieuwe boeking voor een auto via jullie. \\r\\n\\r\\nOnze eerste nieuwe boeking was een Toyota Urban Cruser met boekingsnummer 734693584. Ophalen op Durban King Shaka International Airport op za.28 jan. 2023, retour op Durban King Shaka International Airport op ma. 6 feb 2023. \\r\\n\\r\\nOnze tweede boeking een Renault Kwid met boekingsnummer 794743431 Ophalen op Port Elizabeth op ma. 6 feb. 2023 en retour op Cape Town International Airport op woe. 22 feb. 2023.\\r\\n\\r\\nIk neem aan dat jullie begrijpen dat wij niet 2x een auto voor 30 dagen bij jullie hadden willen huren. En het is dan ook rond uit schandalig dat we van het kastje naar de muur gestuurd worden. \\r\\n\\r\\nIn de bijlage alle documenten die uitwijzen dat wij nieuwe boekingen hebben hebben gedaan als gevolg van het annuleren van de eerste boeking. \\r\\n\\r\\nWij hopen dat we dit keer wel gehoord zullen worden en dat rentalcars ons serieus gaat nemen en gaat helpen. \\r\\n\\r\\nWe vernemen graag hoe jullie dit gaan oplossen.
Sterke punten
None
Belabberde service
Review over RentalCarsBeste Rentalcars,
Al enige tijd worden wij van het kastje naar de muur gestuurd en niemand lijkt ons te willen helpen.
We hebben al meerdere malen een klacht ingediend via de website/app. Hier hebben wij tot nu toe alleen maar automatische antwoorden op terug gekregen. Zeer teleurstellend.
Alle documenten zijn al eens naar jullie gestuurd. Ik vind het persoonlijk heel vervelend dat we niet gehoord/geholpen worden (zacht uitgedrukt)
Hierbij nogmaals een klacht en ons verhaal.
Op 8 dec. 2022 heb ik een boeking gedaan voor de huur van een auto via jullie met een huur periode van 30 dagen. Echter hebben wij onze reis aangepast op 8 jan. 2023, waar we deze boeking terug hebben gebracht naar 5 dagen om vervolgens 2 nieuwe boekingen bij jullie te maken, ivm binnenlandse vluchten, met een totaal van weer 25dagen. Het aantal huur dagen zou dus precies hetzelfde blijven, alleen in een andere vorm.
We hebben de eerste boeking aangepast en alles was akkoord, we zouden rond de â¬521,26 terug krijgen (als ik het goed heb onthouden). Deze aanpassing in boeking is echter niet juist bij jullie doorgekomen, ook heb ik geen enkele mail van deze boeking, dan wel eindfactuur mogen ontvangen.
Maar omdat het bericht online zei dat het gelukt was zijn wij onze volgende boekingen gaan maken. Twee binnenlandse vluchten en 2 nieuwe boeking voor een auto via jullie.
Onze eerste nieuwe boeking was een Toyota Urban Cruser met boekingsnummer 734693584. Ophalen op Durban King Shaka International Airport op za.28 jan. 2023, retour op Durban King Shaka International Airport op ma. 6 feb 2023.
Onze tweede boeking een Renault Kwid met boekingsnummer 794743431 Ophalen op Port Elizabeth op ma. 6 feb. 2023 en retour op Cape Town International Airport op woe. 22 feb. 2023.
Ik neem aan dat jullie begrijpen dat wij niet 2x een auto voor 30 dagen bij jullie hadden willen huren. En het is dan ook rond uit schandalig dat we van het kastje naar de muur gestuurd worden.
In de bijlage alle documenten die uitwijzen dat wij nieuwe boekingen hebben hebben gedaan als gevolg van het annuleren van de eerste boeking.
Wij hopen dat we dit keer wel gehoord zullen worden en dat rentalcars ons serieus gaat nemen en gaat helpen.
We vernemen graag hoe jullie dit gaan oplossen.
Sterke punten
None
â¬1200 waarborg niet terug
Review over Record Go Rent a CarOndanks dat de auto netjes en volgetankt is teruggebracht (van het sign-off document heb ik een foto als bewijs), is de waarborg na >2 maanden nog steeds niet terugbetaald.
Ze reageren ook niet op emails en nemen de telefoon niet op.
Als hier nog mensen hun waarborg niet terug hebben, kunnen we samen een rechtzaak opstarten. Ik ga deze week ook Booking.com inlichten en kijken wat we het beste kunnen doen. Ze moeten sowieso stoppen met dit bedrijf aan te bieden.
Sterke punten
Auto was bijna nieuw
Zwakke punten
⬠1200 nog tegoed (waarborg + brandstof + tolwegen)
Bestaat Easy Terra wel?
Review over EasyTerraMijn eerste ervaring met EasyTerra is dat dit bedrijf niet lijkt te bestaan. Een boeking bij EasyTerra wordt behandeld door een Duits bedrijf: AutoEurope.de. Na betaling stuurt dit bedrijf nog een mail, waarmee zij nog een tweede maal dezelfde betaling vragen. Bij verzoek om uitleg wordt deze niet gegeven, slechts een excuus. Correspondentie in het Nederlands wordt niet begrepen, wel in het Engels. Een beoordeling met sterren valt nog niet te geven. Omdat het verlangd wordt zal ik er voorlopig 2 geven. Een definitief oordeel zal ik geven na ervaring met de huur zelf.
Sterke punten
de prijzen
de rest is nog onbekend
Zwakke punten
De communicatie is uiterst zwak.
Maffia
Review over Firefly Car RentalEen regelrechte schande ,misschien 50 km met de wagen gedaan en hem 4 dagen geparkeerd in parking hotel,bijgetankt zoals gevraagd doch bonnetje vergeten .Alhoewel de wagen vol was gaan ze me toch extra aanrekenen .Ik had op voorhand ook foto´s genomen van de reeds aanwezige krasjes ,witte Corsa dus je ziet alles snel ,toch heeft hij nog iets gevonden ,dit was reeds aanwezig ,ze gaan nu waarschijnlijk de 1000 euro borg aanspreken voor reeds bestaande schade .Echte maffiapraktijjen.
Sterke punten
Niets
Zwakke punten
Maffia,onbeschoft,dieven.
Maffia
Review over Firefly Car RentalEen regelrechte schande ,misschien 50 km met de wagen gedaan en hem 4 dagen geparkeerd in parking hotel,bijgetankt zoals gevraagd doch bonnetje vergeten .Alhoewel de wagen vol was gaan ze me toch extra aanrekenen .Ik had op voorhand ook foto´s genomen van de reeds aanwezige krasjes ,witte Corsa dus je ziet alles snel ,toch heeft hij nog iets gevonden ,dit was reeds aanwezig ,ze gaan nu waarschijnlijk de 1000 euro borg aanspreken voor reeds bestaande schade .Echte maffiapraktijjen.
Sterke punten
Niets
Zwakke punten
Maffia
Del Paso is a scam
Review over Delpaso Car HirePlease don't rent a car with Del Paso Malaga
It is a scam.
If you don't take the assurance with them (5 days 170 Euro) they tell you to take the car. I had to make some pictures. At moment of pick-up was a bit dark.
I came back for the car return and I can tell you how happy and quick they were to find a small scratch on the rightside bumber back. Car had almost not moved in 5 days. We are 100% sure not to have bumped into anything. The scratch was underneath very small. 193,60 Euro I had to pay.
PLEASE DON'T BOOK with Del Paso.
it's a scam. Next one taking the same car, will have to pay the same amount. They profit from the scratch to lift money out of all tourists pocket.
Sterke punten
None
Zwakke punten
They are a scam. Will go out of business soon.
Too many bad reviews all over internet.
Wrak van de weg
Review over Bo-rentMijn autobedrijf had geen leenauto dus heb ik een auto gehuurd bij Borent.
Na 2 km viel het rempedaal op de vloer en ik kon niet verder.
Ze konden mij niet helpen dus moest de wegenwacht bellen.
Een onaangename ervaring!
Niet best
Review over CentauroAuto geleverd met een leeglopende band. Een borg van 100 euro werd moeizaam geretourneerd. De openingstijden zijn te krap als je een vroege vlucht hebt.
Sterke punten
Snelle pickup
Zwakke punten
Service
Redelijk positieve ervaring
Review over Record Go Rent a CarVorige week een auto gehuurd op alicante AirPort bij recordgo. Ik moest bizar lang wachten bij de balie. Het personeel leek niet vooruit te branden. Ondanks dat er veel mensen stonden te wachten deed men alles
erg tranquilo. Typisch Spaans?
We kregen een andere auto dan afgesproken, maar wel een luxere/ grotere.
Ik kon voor 158 euro mijn eigen risico afkopen.
Dwz, de 1100 euro borg zou niet worden gereserveerd indien ik per direct 158 euro zou aftikken. Maar ik had mijn eigen risico van 1100 afgekocht dus daar ging ik niet mee akkoord. Ik kan me echter voorstellen dat sommigen hier wel voor kiezen omdat dat een beter âgevoelâ geeft, immers er wordt geen reservering op je credit card meer gedaan van 1100 euro. Maar in feite is het pure onzin en proberen ze er een slaatje uit te slaan door je aan het twijfelen te brengen.
Er zat al wat schade aan de auto maar dat werd vermeld op een formulier. Bij de auto gekomen goed gecheckt of dit alle schade was en wat bleek; er zat nog meer schade aan de auto. Hiervan fotoâs gemaakt en vervolgens op weg. Prima auto verder.
Bij het inleveren verder geen problemen. De auto werd goed nagelopen maar los van de schade die er al op zat heb ik zelf niets veroorzaakt dus ik ging er ook vanuit dat er geen probleem zou zijn. Maar je weet maar nooit. De kras die niet vermeld stond op het formulier werd niet moeilijk over gedaan. Ook de reservering van de 1100 borg en de volle tank benzine van 86 euro werd vlot daarna ingetrokken. Dus dat verliep allemaal netjes zoals het hoort.
Al met al dus best wel tevreden.
Of het bij andere verhuurbedrijven beter / slechter is kan ik niet zeggen.
Sterke punten
Fijne auto.
Zwakke punten
Zeer lang wachten.
teleurstellend
Review over SunnyCarsNa het boeken van een auto bleek deze er niet te zijn bij aankomst.<br />
Bij het gedoe bij de balie natuurlijk gelijk het SunnyCars noodnummer gebeld. de medewerker van Sunnycars sprak slecht engels en had weinig toe te voegen aan de discussie met de baliemedewerker van de verhuurder. Uiteindelijk op zijn advies een duurdere auto geaccepteerd en met het advies om te klagen via een link die hij mij gemaild heeft.<br />
bij thuiskomst gereclameerd bij Sunnycars. maar die zijn niet van plan het teveel betaalde terug te betalen.<br />
Je betaalt bij hun dus voor diensten die je uiteindelijk niet gaat krijgen. Dus hier gaan we nooit meer boeken.
Update 7 maart.
Vandaag door Sunnycars gebeld en na uitleg van hetgeen er gebeurd is heeft Sunnycars besloten hetvteveel betaalde te vergoeden.
Dus uiteindelijk naar tevredenheid opgelost.
Sterke punten
marketing
Zwakke punten
niet leveren waar ze mee adverteren
Misleidende reclame
Review over GoldcarOp de website staat bij het goedkoopste tarief Crazy Smart vermeld dat dit incl. ongelimiteerde kilometers is. Prima, tot je de auto effectief boekt en een bevestingsmail krijgt waarin staat dat er opeens maar 120km inbegrepen zijn, en er na de verhuurperiode effectief een stevig bedrag van je credit kaart wordt gehaald voor de gereden km. Klantenservice telefonisch niet bereikbaar en via e-mail wordt er heel de tijd naast de kwestie geantwoord. Dit is misleidende reclame en pure oplichterij.
Bijzonder slecht behandeld
Review over ThriftyBij Thrifty Insbruck bijzonder slecht behandeld. Bij inleveren van de auto was er niets aan de hand. Achteraf is toch â¬80,-in rekening gebracht voor een kras op een wieldop. Nog geprobeerd te mailen maar Thrifty stelt "wel trained staff" te hebben die "very professional" werken. Die gasten spraken niet eens Engels. Zelfs foto's die we van de auto hadden deden hun niet anders beslissen. Doe jezelf een lol en huur daar NIET! Bijzonder klant onvriendelijk en erg goedkoop om je achteraf zo te naaien.
Sterke punten
Thrifty is een goed voorbeeld van een erg slecht voorbeeld
Zwakke punten
Staff spreekt geen Engels, de leiding beroept zich achteraf op schade en dan ben je dus al bij dat kantoor weg en thuis. Omdat je moet tekenen voor borg op je credit card wordt het daar snel vanaf gehaald.
Erg gemakkelijk om het zo te doen terwijl je dan zo goed als geen weerwoord meer kunt voeren.
Thrifty reageert arrogant op mails en je ontkomt er niet aan. Ik huur daar NOOIT meer
klantenservice????..
Review over HertzStel een voor mij belangrijke vraag over de mail.zonder haast zoals aangegeven in hun procedure. Krijg terug dat ze de vraag alleen via de chat willen beantwoorden?????? Raar bedrijf
Sterke punten
Makkelijk bespreken via de site
Zwakke punten
Geen aftersale
Criminelen!
Review over GoldcarExtreem onvriendelijke ontvangst. Wat een verschrikkelijk welkom in Spanje. Wat een verschrikkelijke mensen achter de balie in Malaga. Dure verzekering is verplicht en kost meer dan de autohuur. Ze kijken je niet eens aan. Zo onrespectvol. Het interesseert ze niets. Na een paar weken schrijven ze plots ook nog schoonmaakkosten af. Nog nooit zulke boeven meegemaakt. Goldcar is a criminal organisation, 100%.
Sterke punten
None!
You pay for a broken car
Review over MyWheelsI got a broken electric car. It didn't charge. I only discovered it after several attempts to charge it on different charging stations. Then I spent 30 mins on the phone just waiting for any employee to pick up the call, then another 15 minutes in talks with them. It turned out that I had to bring the car to the original location (despite I didn't have time for it). At the same time they were not going to offer another car in place of the broken one (what a nice service isn't it?), they suggested it to be my problem. Then the guy on the phone told me that they would call me back from the office to discuss a possible discount for the next time. And you know what? Nobody called me back but instead I got an invoice for those 3.5 hours that I spent on fixing their broken car (just to remind you that 45 mins of them is talking to their support). Never again MyWheels! Never again! Terrible attitude to clients! Disgusting service!
Sterke punten
Have electric cars
Zwakke punten
1. Attitude to clients is terrible
2. Charge you for broken cars
3. Long waiting on the phone to get to support service
4. If a car is broken no substitution is offered, no compensation to clients. If they have broken your day - your problem
5. Just disgusting service, you can't reach them on the phone, you have to email if you have any troubles with an ended trip.
6. No good communication between support employees and office
Onvoorstelbaar slecht
Review over RentalCarsZe kunnen echt niets.... reservering wordt na aan aantal dagen gecanceld, de Indiase klantenservice kan niets voor je betekenen.
Ik had een auto nodig voor een ritje van 40 minuten. Na 45 minuten "communiceren" met de callcenter medewerkster ben ik maar gestopt.
Wat een drama.
Sterke punten
Eigenlijk niets, Zelfs de app werkt niet goed.
Zwakke punten
Die moet ik nog eervaren
Goede service.
Review over Firefly Car RentalNa het lezen van alle negatieve revieuws was ik best bang problemen te krijgen, vooral toen ik een vergissing had gemaakt met m'n eindtijd. Maar alle lof, alles is keurig zonder problemen opgelost.
Sterke punten
Prima betaalbare autoverhuurder.
Rentalcars=klantonvriendelijk
Review over RentalCarsNa een bevestiging dat we n auto in Eindhoven konden oppikken op zaterdag 10 u hebben we het opgegeven tel nr gebeld van europcars ( die de auto zou leveren ). Iemand van customer service verzekeerde dat we zaterdag tot 16u konden komen voor de auto. Om 15.30 was er niemand. Het telefoonnummer was een antwoordapparaat, Waar we hoorden dat het kantoor in het weekend gesloten was. Rental cars had geen tel nr gegeven van hun eigen klantenservice.
Sixt heeft nog geholpen en een wagen verhuurd.
Maar rentalcars vind niet dat ze fout deden.
Wat als een vliegtuig vertraagd? Dan moet je op maandag komen en ondertussen je plan trekken? Mails worden nauwelijks beantwoord. Het telefoonnummer dat je krijgt in de mail met vraag te bellen is steevast een antwoord apparaat.
Als frequent traveller verliest booking.com en dus ook rentalcars een klant.
Want zulk een service is voor mij het einde
Mijn ervaring met rentalcars is beneden alle peil.
We zullen al onze contacten aanraden van niet met deze klantonvriendelijke firma te werken.
Sterke punten
Veel beloven maar geen service
Zwakke punten
Vooral geen service. Vooral niet meedenken met een klant.