Onze ervaring met Drivalia was ronduit schandalig. Bij aankomst werden we voortdurend onder druk gezet om extra verzekeringen af te sluiten, ondanks dat we al een volledige verzekering hadden genomen. Uiteindelijk moesten we nog een reeks verborgen kosten betalen en stonden we uren aan de balie om de auto eindelijk mee te krijgen.
Bij terugkomst – zonder schade, zonder incidenten – werd €500 van onze waarborg ingehouden voor “schade”. Geen uitleg, geen foto’s, geen bewijs. Omdat we een vroege vlucht hadden, was er niemand aanwezig om de wagen te controleren. Dit lijkt een bewuste strategie om klanten geld af te troggelen die geen extra verzekeringen nemen.
Drivalia is niet transparant, onprofessioneel en handelt op een manier die grenst aan oplichting. Blijf weg van dit bedrijf. Er zijn genoeg eerlijke verhuurbedrijven die wél respect hebben voor hun klanten.
dus ik moet 20 euro betalen omdat ik geen gebruik wil maken van een bedrijf waar ik alleen maar van naar een auto heb mogen kijken die nul service verlenen?
dus ik moet 20 euro betalen omdat ik geen gebruik wil maken van een bedrijf waar ik alleen maar van naar een auto heb mogen kijken die nul service verlenen?
Terrible that such an organization still exists. You think you are booking with them(Auto-Europe)but you are booking with an invisible very poor organised rental car company namely RENTSCAPE.
What a worthless company. You book a car, but at arrival the desired type is not availbale, they offer you another car, but this car appears to be mechanically defective. So up for a third choice!! It is stillnot what you orderd for but there is no other way then just to accept it.
The staff at the counter are absolutly not very friendly / helpful at all. That the coffee machine is working properly is more important
.
To arrive at Rentscape you need to find their shuttle bus somewhere parked at the six different parking zone in front of the Marseille-airport, employees of Auto-Europe give you a total wrong indication, we lost mostly an hour to discover the shuttle bus. Very bad communication and information(s)
Due to a delayed KLM flight(1469 10 august) we had to move our reservation to the next day. Rentscape was uanable to hold our reservatio for 24 hours. We were forced to make a new booking. We payed the new booking and Rentscape promised to refund the first booking. This refunding tooks a month.before we received our money back Unacceptable seen modern banking systems.
At returning the rental car (MiniCooper) they tried to make us responsible for some scratches under the headlights by showing a picture at their Phone. The background of that picture was not where we had parked the car, it was just a picture taken at another moment at another place trying to make us responsible.( just fraudsters)
You have to make a deposit by a creditcard which will be returned at day of return.
They hold the deposit for more over of 6 days!!! which is totally unacceptabel.
All in All RENTSCAPE i a car rental company you never want to deal with.
EVERONE BE WARNED NEVER GO OUT TO SEA WITH THEM
Klein foutje gemaakt van een tijdstip van ophalen. 5 min na de boeking even gebeld, maar kon niet hersteld worden, alle 180 euro voor 4 dagen was ik kwijt. Tijdstip lag 8 uur later, dus minder dagen huur, wilde geen geld terug alleen het juiste tijdstip. Maar was niet mogelijk.
Vandaag aangekomen op Malaga. Thuis via DoYouSpain bij Goldcar een auto gehuurd met extra verzekering.
Aan de balie proberen ze weer om een extra verzekering van 370 Euro af te sluiten. Na discussie en het laten zien van de polis, uiteindelijk toch alleen de borg 1.400 Euro en borg voor de benzine 152 Euro met de creditcard laten reserveren.
Wees dus gewaarschuwd! Ook na negatieve reviews op tv blijft dit bestaan.
Sterke punten Moet ik nog ervaren
Zwakke punten Gedoe bij de balie over extra polis, die al elders was afgesloten
We kregen de auto niet mee omdat er v.d. op de vouture en van der in het paspoort stond.\\r\\nAuto was al betaald en rijbewijs, paspoort en creditcard waren goed. �
Sterke punten Geen
Zwakke punten We kregen de auto niet mee omdat er v.d. op de vouture en van der in het paspoort stond.\\r\\nAuto was al betaald en rijbewijs, paspoort en creditcard waren goed. �
We kregen de auto niet mee omdat er v.d. op de vouture en van der in het paspoort stond.
Auto was al betaald en rijbewijs, paspoort en creditcard waren goed. 🥴
Sterke punten Geen
Zwakke punten We kregen de auto niet mee omdat er v.d. op de vouture en van der in het paspoort stond.
Auto was al betaald en rijbewijs, paspoort en creditcard waren goed. ð¥´
This was my first time trying MyWheels, and it will be my last: aside from the car being totally disgusting outside and inside, upon returning the car the charging tag was missing from the glove compartment. Without the tag, charging at the station is impossible. The app therefore did not allow me to end my trip. The app did give me the warning that I could be fined for leaving the car at a charging station without charging it. Customer service took around 2 hours to respond through the chat. Was I supposed wait 2 hours next to the car to prevent a fine? When customer service finally responded, they told me they could only manually end my trip at the current time of their contact with me (i.e. 2 hours or so after my trip actually ended). If I wanted to dispute being overcharged for 2 hours, I needed to send an email to the email address mentioned in these trust pilot reviews: support at mywheels.nl
The very e-mail address that nobody apparently ever receives an answer from according to the reviews in Trustpilot, which is exactly in line with my experience. In the meantime, I have been charged with a much higher trip fee than I should have been.
Get your sh1t together MyWheels! And offer a better solution to your clients than asking them to email to an address that never replies, while you collect their money illegitimately.
Op 13 juli heb ik een verhuiswagen gehuurd voor 26 juli. Deze betaald en prima snelle reactie. Op 25 juli (dag voor ophalen) kreeg ik een mail om rijbewijs te verifiëren en voor machtiging borg. Ik heb rijbewijs laten verifiëren en machtiging borg afgegeven. Kreeg steeds de melding dat "controle plaats vind". Bij ophalen van de auto (26 juli vroeg in de morgen) bleek dat gegevens rijbewijs niet bekend waren en dat machtiging borg niet was afgegeven. Garagehouder belde met "Oscar" en bleek dat de mijn mail ergens was blijven hangen. Dank zij de eigenaar van het garagebedrijf kreeg ik toch de auto mee. Complimenten voor hem. Later die dag kreeg ik een nieuwe mail van Oscar om mijn rijbewijs opnieuw te laten verifiëren. Op dat moment had ik de auto al bijna weer teruggebracht (Mosterd na de maaltijd). Op 8 augustus kreeg ik een mail van Oscar dat mijn rijbewijs niet was goedgekeurd. Kortom; Oscar; zeer slechte communicatie, is daar niet op orde. Garagehouder uitstekende service. Auto; gebruikersschade maar verder prima. Dank zij de garagehouder kom ik toch nog op 3 sterren. Zonder hem was het maximaal 1 ster geweest.
Sterke punten Oscar geen sterke punten (garagehouder wel; zeer servicegericht).
Ik voel mij ontzettend opgelicht door deze firma.
Ik had de auto gehuurd in Sevilla, maar bij aankomst kon de borg zogenaamd niet worden afgeschreven door de Visa kaart.
Terwijl ikzelf kon aantonen dat er voldoende op stond. Ook de vriendelijke dame van Visa kon dit bevestigen.
Maar ik werd letterlijk gedwongen om een dure verzekering te nemen, zodat ik geen borg hoefde te betalen.
Nooit meer zal hier een auto huren.
U bent gewaarschuwd!
My experience with Green Motion Edinburgh was one of the worst I’ve ever had with any rental company – and I’ve rented cars all over Europe for decades.
I rented a Skoda Karoq in July 2025. Upon return, I was blindsided by an outrageous damage claim for over £1,900 for a “damaged” rim and tyre. I made pictures before and after the rental period and it was 100% clear that the so-called damage was pre-existing. Even on their own signed condition report, which I received before the rental, it was already mentioned.
I also took timestamped pictures on return, all of which show no new damage. Despite all evidence they refuse to refund my deposit.
Their behavior screams scam:
• They ignored evidence of pre-existing damage.
• They refused to provide real repair documentation.
• On top of the rim and tyre “damage” they tried to charge an arbitrary £75 “service fee” and £97 “loss of use” without proof or justification.
• I checked the internet and the price for the same rim and tyre is less than 400 GBP.
To top it off, their conduct feels deliberately obstructive and exploitative – taking advantage of travelers and hiding behind complex paperwork and silence. I found dozens of reviews indicating that they consistently claim pre-existing damage to their customers. It looks like it’s their business model. Their rental prices are lower than others, however they compensate for this difference by not refunding customers’ deposits by raising fake damage claims.
This company should not be allowed to operate under such dishonest practices. Save yourself the stress and money – book with ANYONE ELSE.
Sterke punten None
Zwakke punten Scammers.
Do not refund deposit due to fake damage claims
Meerdere keren gebruik gemaakt van snappcar service, zo ver altijd prima gegaan. Tot we in Duitsland met pech langs de weg kwamen te staan, met blijkbaar een al bekend probleem met die auto. Slechte service, geven aan telefoon aan dat ze bepaalde dingen vergoeden, maar achteraf natuurlijk geen cent van gezien, zelf vervangend vervoer moeten regelen voor de rest van de vakantie en een hoop extra kosten gemaakt op deze manier, ondanks dat we wel betaald hebben voor hun ‘uitgebreide’ Europa dekking. Bij deze geen snappcar meer voor ons.
Sterke punten Concept is goed, werkt prima met een goede auto
Zwakke punten Als het fout gaat sta je er alleen voor
Auto gehuurd. Ik krijg een afgetrapte inruilauto/leenauto van een autodealer mee.
Mijn borg met een smoes niet volledig terugverkregen. En ik huur al 30 jaar auto’s, nooit meer bij deze gasten!
Auto gehuurd. Ik krijg een afgetrapte inruilauto/leenauto van een autodealer mee.
Mijn borg met een smoes niet volledig teruggekregen. En ik huur al 30 jaar auto’s, nooit meer bij deze gasten!
We hadden hier een sportage gehuurd, kregen een kuga, ze probeerden alleen naar meer te verkopen aan ons. De auto was smerig , beschadigd. Bij terug leveren probeerde ze alle schade op mij te verhalen, alle schade die er al zat. Schijnbaar ben je zelf verantwoordelijk om alle schade die er al op zit door te geven en moet je zelf een film maken van de hele auto enz. Ik had gelukkig een paar fotos gemaakt, maar dan gaan ze net zo lang zoeken tot ze een krasje ergens vinden. Puur oplichterij.
Sterke punten Niets
Zwakke punten Vieze auto
Beschadigd auto
Oplichters
Ik huurde op 18 mei 2025 een auto bij Hertz op de luchthaven van München. Voor vertrek heb ik een video gemaakt waarop duidelijk bestaande schade te zien is, onder andere aan de velg en andere krassen.
Toen ik de auto de volgende dag (19 mei) terugbracht, werd mij ineens verteld dat ik schade aan de velg had veroorzaakt. Ik liet direct de video zien waarop te zien is dat deze schade al aanwezig was. Twee medewerkers van Hertz verzekerden mij nadrukkelijk dat er geen kosten van mijn creditcard zouden worden afgeschreven.
Toch werd er op 21 mei geld van mijn creditcard geïncasseerd.
Ik heb inmiddels vier keer gemaild en krijg geen oplossing of serieus antwoord. De transactie heb ik daarom betwist bij mijn creditcardmaatschappij en een terugboeking aangevraagd.
Wat een slechte ervaring. Voor mij nooit meer Hertz. Onbetrouwbaar, onprofessioneel en misleidend. Zoek een ander verhuurbedrijf.
Vooraf auto gehuurd via Sunny Cars. Vreselijk opgelicht aan de balie van Europcar Manchester. Wees gewaarschuwd. Ze willen eerst dat je een duurdere auto neemt. Als je nee zegt, krijg je hem toch maar je hoeft er niet voor te betalen. Dan krijg je snel het contract onder je neus. Er staat een bedrag op, vergelijkbaar met het huurbedrag dat je met Sunny Cars hebt afgesproken. Je tekent en eenmaal thuis blijkt nogmaals het huurbedrag afgeschreven van je credit card. Er bleek in het contract te staan dat dat een extra verzekering was. Dat hadden wij in de hectiek niet gezien. De verzekering was ongeveer even hoog als de totale huur. Contact met Europcar is zinloos want wij zijn de klant niet, dat is Sunny Cars.
Sunny Cars zegt: vervelend maar je hebt zelf getekend. Op de site van Europcar Manchester regent het vergelijkbare klachten.
Zet je schrap aan deze balie want ze trekken alles uit de kast om je op te lichten.
Vooraf auto gehuurd via Sunny Cars. Vreselijk opgelicht aan de balie van Europcar Manchester. Wees gewaarschuwd. Ze willen eerst dat je een duurdere auto neemt. Als je nee zegt, krijg je hem toch maar je hoeft er niet voor te betalen. Dan krijg je snel het contract onder je neus. Er staat een bedrag op, vergelijkbaar met het huurbedrag dat je met Sunny Cars hebt afgesproken. Je tekent en eenmaal thuis blijkt nogmaals het huurbedrag afgeschreven van je credit card. Er bleek in het contract te staan dat dat een extra verzekering was. Dat hadden wij in de hectiek niet gezien. De verzekering was ongeveer even hoog als de totale huur. Contact met Europcar is zinloos want wij zijn de klant niet, dat is Sunny Cars.
Sunny Cars zegt: vervelend maar je hebt zelf getekend, dat klopt. Op de site van Europcar Manchester regent het vergelijkbare klachten. Wij vragen Sunny Cars niet meer met deze dubieuze partij in zee te gaan. Mogen wij als klant verwachten dat zij eisen stellen aan de partners waarmee ze samenwerken? Denk het wel....
Met Sunny Cars hebben wij verder goede ervaring.
Wij reserveerden via Booking bij SIXT in FARO; 11 dagen en betaalden met creditcard van de bestuurder.
Bij aankomst werd onze reserveringsvoucher verwerkt in een rental-agreement. Onze hoofdbestuurder had de pincode van creditcard niet paraat, dus boden wij aan om een 2de chauffeur (in bezit van creditcard) bij te boeken.
Dát kon niet! Onze reservering werd resoluut geweigerd!
Met enige aandrang en onder tijdsdruk werd er een nieuw arrangement besproken en uitgewerkt. Dit arrangement zou € 200 meer gaan kosten.
Nadat we in de Booking-app de originele reservering, weliswaar met annuleringskosten, nog konden annuleren, besloten wij om het duurdere arrangement toch maar te accepteren.
Achteraf blijkt, dat Sixt onze reservering helemaal niet heeft geweigerd!
Op het reeds geproduceerde rental-agreement werd onze reservering vermeld als “ordernummer” en werden zowel autohuur als -verzekering omschreven als “included”, zonder vermelding van bedragen. Voor de ons aangeboden nieuwe reservering werd dezelfde rental-agreement aangevuld met een buitensporig hoog bedrag voor “verzekeringspremie” (waarvan we natuurlijk ook nooit een polis hebben ontvangen.) Onze veronderstelling dat wij voor de (wat ons werd voorgehouden) nieuwe reservering betaalden bleek dus achteraf onjuist:
de originele reservering , gemaakt via Booking, én de “aanpassing (lees: onnodige verzekeringspremie) van deze reservering” ter plaatse door Sixt, maakten dat onze huurauto voor die 11 dagen nagenoeg het drievoudige gekost heeft…..
" Het was ons al opgevallen: … zodra wij als laatste cliënt, anderhalf uur na aankomst, eindelijk de kantoorruimte van Sixt Faro Airport vermoeid verlaten, staan de baliemedewerkers gniffelend op elkaar te wachten. En nu denken we te weten waarom:… het lijkt voor hen een sport “wie er de cliënt het best te grazen kan nemen”. In ons geval helaas gelukt met het misleidend opvoeren van een vage verzekeringspremie. Klacht indienen blijkt zinloos: International-Benelux Sixt en Social Customer Care spelen allemaal het spel mee, terwijl de Branch Manager onbereikbaar wordt gehouden. Of speelt zij ook mee? U bent gewaarschuwd! "
Sterke punten Uiteindelijk was de auto goed, maar ontbrak het deukencertificaat
18 juni een reservering gemaakt voor 19-6 t/m 28-6 Oscar locatie Oosterhout i.v.m. reparatie aan mijn eigen auto. 18 juni kreeg ik ook te horen dat ik vervangend vervoer krijg van mijn garage en dus maar tot 24-6 zou hoeven huren. Direct Oscar gebeld om te vragen of de reservering nog aangepast kon worden omdat ik al betaald had, medewerker gaf aan dat dit geen probleem was en ik het resterende bedrag terug zou krijgen. Naar de locatie gereden en ook zij gaven aan dat dit geen probleem was en ik gewoon mijn geld terug zou krijgen. Toen ik 19-6 de auto ging ophalen nogmaals gevraagd of zij het nog aan moeten passen en of ik mijn geld terug zou krijgen, dit was geen probleem ik zou een bedrag terug krijgen van€172. Gister avond de auto terug gebracht volgens afspraak, huur zou lopen tot 24-6 08.00. Vervolgens krijg ik vandaag een factuur van terug betaling €81,30. Oscar gebeld om te vragen wat er fout gaat, medewerker aan de telefoon kon niks terug vinden en zou de locatie Oosterhout gaan bellen. Vervolgens kreeg ik te horen dat de locatie zelf bepaald heeft dat ze de huur houden tot 26-6 ongeacht wat er mondeling tegen mij gezegd is. Medewerker aan de telefoon kon hier niks aan doen en zou de locatie nog een bericht sturen, vervolgens niks meer gehoord. Aangegeven dat ik het belachelijk vind dat ze dit zo doen en zeer slechte service, ik heb 3 verschillende medewerkers gesproken die mij alle 3 vertelde dat ik mijn geld terug zou krijgen. Vervolgens krijg ik te horen dat zij het recht hebben om dit geld in te houden. Terwijl duidelijk op de site staat dat annuleringen binnen 48 gewoon kunnen, in dat geval hadden de medewerkers mij ook kunnen zeggen dat ik de reservering beter kon annuleren en opnieuw zou kunnen maken. Vreselijke service en onmenselijk gedrag. Daar is het dan ook bij gezegd en worden de gesprekken die ik met 3 medewerkers heb gehad gewoon ter zijde gegooid. Als je afspraken maakt met deze mensen laat het dan op papier zetten want anders doen zij wat ze willen en houden ze gewoon je geld in. Service om niet over te spreken.
Dit bedrijf runt een zeer vernuftige abonnementen scam. Volgens MyWheels is het Pro-abonnement maandelijks opzegbaar, maar in werkelijkheid word je altijd verplicht om minimaal twee maanden af te nemen. In al hun uitingen zijn ze willens en wetens misleidend.
Daarnaast ben ik (bovenop deze ‘standaard’ scam) dubbel gefactureerd voor een maand abonnement. De klantenservice is waardeloos. Sturen een standaard antwoord terug wat helemaal niets met je vraag te maken heeft. Alle andere emails worden genegeerd, terwijl ze wel dreigen met deurwaarders als je niet per direct betaald. Geen mogelijkheid tot fatsoenlijk, menselijk contact met de klantenservice.
Online lees ik veel vergelijkbare verhalen van mensen die tevreden klant waren, totdat er ineens een onterechte factuur verscheen en alle communicatie stokte. De klantenservice verschuilt zich achter een incassobureau.
Mijn advies: blijf weg bij MyWheels. Voor je het weet zit je vast aan onterechte of dubbele kosten en kun je fluiten naar hulp of uitleg.
Ik heb MyWheels vaak gebruikt. Ik vond ze erg duur maar ook erg makkelijk en prima. Maar bij mijn 42e rit, haalde ik de auto op voor een uurtje om mijn kind ergens heen te brengen. Ik zet m op precies dezelfde plek terug en krijg vervolgens voor 120 euro aan parkeerboetes elke dag. Dus zo’n 300 euro. Terwijl ik de auto dus op exact dezelfde plek terugzette. Blijkbaar had de vorige huurder dat gedaan en was dat dikke pech voor mij en was het volledig mijn verantwoordelijkheid om te checken of ik de auto wel van de goede plek ophaalde? Ik vind het best aannemelijk dat zij je in de app waarschuwen dat de auto foutief geparkeerd is! Toen ik bezwaar maakte kreeg ik geen enkele reactie- pas bij het tweede bezwaar en toen bleek dus dat een werknemer van MyWheels dus besluit dat het ongegrond is. Dus of je dan van een bezwaarprocedure kunt spreken. Ik ben echt enorm teleurgesteld en gebruik zeker geen MyWheels meer.
Sterke punten Makkelijk
Zwakke punten Slechte klantenservice als er iets is. Geen enkele verantwoordelijkheid nemen bij een geschil.
Ronduit SCHANDALIG!! Oplichter
Review over DrivaliaOnze ervaring met Drivalia was ronduit schandalig. Bij aankomst werden we voortdurend onder druk gezet om extra verzekeringen af te sluiten, ondanks dat we al een volledige verzekering hadden genomen. Uiteindelijk moesten we nog een reeks verborgen kosten betalen en stonden we uren aan de balie om de auto eindelijk mee te krijgen.
Bij terugkomst – zonder schade, zonder incidenten – werd €500 van onze waarborg ingehouden voor “schade”. Geen uitleg, geen foto’s, geen bewijs. Omdat we een vroege vlucht hadden, was er niemand aanwezig om de wagen te controleren. Dit lijkt een bewuste strategie om klanten geld af te troggelen die geen extra verzekeringen nemen.
Drivalia is niet transparant, onprofessioneel en handelt op een manier die grenst aan oplichting. Blijf weg van dit bedrijf. Er zijn genoeg eerlijke verhuurbedrijven die wél respect hebben voor hun klanten.
Sterke punten
GEEN
Zwakke punten
ALLES
waardeloze sevice. bellen niet
Review over MyWheelsdus ik moet 20 euro betalen omdat ik geen gebruik wil maken van een bedrijf waar ik alleen maar van naar een auto heb mogen kijken die nul service verlenen?
Sterke punten
geen
Zwakke punten
alles
waardeloze sevice. bellen niet
Review over MyWheelsdus ik moet 20 euro betalen omdat ik geen gebruik wil maken van een bedrijf waar ik alleen maar van naar een auto heb mogen kijken die nul service verlenen?
Sterke punten
geen
Zwakke punten
alles
Terrible organisation
Review over AutoEuropeVouchenumber EU22747012-1
Terrible that such an organization still exists. You think you are booking with them(Auto-Europe)but you are booking with an invisible very poor organised rental car company namely RENTSCAPE.
What a worthless company. You book a car, but at arrival the desired type is not availbale, they offer you another car, but this car appears to be mechanically defective. So up for a third choice!! It is stillnot what you orderd for but there is no other way then just to accept it.
The staff at the counter are absolutly not very friendly / helpful at all. That the coffee machine is working properly is more important
.
To arrive at Rentscape you need to find their shuttle bus somewhere parked at the six different parking zone in front of the Marseille-airport, employees of Auto-Europe give you a total wrong indication, we lost mostly an hour to discover the shuttle bus. Very bad communication and information(s)
Due to a delayed KLM flight(1469 10 august) we had to move our reservation to the next day. Rentscape was uanable to hold our reservatio for 24 hours. We were forced to make a new booking. We payed the new booking and Rentscape promised to refund the first booking. This refunding tooks a month.before we received our money back Unacceptable seen modern banking systems.
At returning the rental car (MiniCooper) they tried to make us responsible for some scratches under the headlights by showing a picture at their Phone. The background of that picture was not where we had parked the car, it was just a picture taken at another moment at another place trying to make us responsible.( just fraudsters)
You have to make a deposit by a creditcard which will be returned at day of return.
They hold the deposit for more over of 6 days!!! which is totally unacceptabel.
All in All RENTSCAPE i a car rental company you never want to deal with.
EVERONE BE WARNED NEVER GO OUT TO SEA WITH THEM
Sterke punten
er zijn geen sterke punten
Zwakke punten
er zijn alleen maar slechte punten
Onbeschoft niet Menswaardig
Review over OscarZEER SLECHT.NIKS TE MAKEN WILLEN HEBBEN MET MAROKANEN.STELLETJE OPLICHTERS.NOOIT MEER.
Sterke punten
Oplichters
Zwakke punten
Onbeschoft en Rascistisch naar andere bebevolkingsgroepen .
Nooit meer
Review over OscarZEER SLECHT.NIKS TE MAKEN WILLEN HEBBEN MET MAROKANEN.STELLETJE OPLICHTERS.NOOIT MEER.
Sterke punten
Oplichters
Zwakke punten
Onbeschoft en Rascistisch naar andere bebevolkingsgroepen .
Slechte service
Review over Do you SpainKlein foutje gemaakt van een tijdstip van ophalen. 5 min na de boeking even gebeld, maar kon niet hersteld worden, alle 180 euro voor 4 dagen was ik kwijt. Tijdstip lag 8 uur later, dus minder dagen huur, wilde geen geld terug alleen het juiste tijdstip. Maar was niet mogelijk.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Slecht bereikbaar, slechte service
Poging tot extra polis kosten!
Review over GoldcarVandaag aangekomen op Malaga. Thuis via DoYouSpain bij Goldcar een auto gehuurd met extra verzekering.
Aan de balie proberen ze weer om een extra verzekering van 370 Euro af te sluiten. Na discussie en het laten zien van de polis, uiteindelijk toch alleen de borg 1.400 Euro en borg voor de benzine 152 Euro met de creditcard laten reserveren.
Wees dus gewaarschuwd! Ook na negatieve reviews op tv blijft dit bestaan.
Sterke punten
Moet ik nog ervaren
Zwakke punten
Gedoe bij de balie over extra polis, die al elders was afgesloten
K
Review over GoldcarWe kregen de auto niet mee omdat er v.d. op de vouture en van der in het paspoort stond.\\r\\nAuto was al betaald en rijbewijs, paspoort en creditcard waren goed. �
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
We kregen de auto niet mee omdat er v.d. op de vouture en van der in het paspoort stond.\\r\\nAuto was al betaald en rijbewijs, paspoort en creditcard waren goed. �
K…..
Review over GoldcarWe kregen de auto niet mee omdat er v.d. op de vouture en van der in het paspoort stond.
Auto was al betaald en rijbewijs, paspoort en creditcard waren goed. 🥴
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
We kregen de auto niet mee omdat er v.d. op de vouture en van der in het paspoort stond.
Auto was al betaald en rijbewijs, paspoort en creditcard waren goed. ð¥´
Consument als melkkoe
Review over MyWheelsThis was my first time trying MyWheels, and it will be my last: aside from the car being totally disgusting outside and inside, upon returning the car the charging tag was missing from the glove compartment. Without the tag, charging at the station is impossible. The app therefore did not allow me to end my trip. The app did give me the warning that I could be fined for leaving the car at a charging station without charging it. Customer service took around 2 hours to respond through the chat. Was I supposed wait 2 hours next to the car to prevent a fine? When customer service finally responded, they told me they could only manually end my trip at the current time of their contact with me (i.e. 2 hours or so after my trip actually ended). If I wanted to dispute being overcharged for 2 hours, I needed to send an email to the email address mentioned in these trust pilot reviews: support at mywheels.nl
The very e-mail address that nobody apparently ever receives an answer from according to the reviews in Trustpilot, which is exactly in line with my experience. In the meantime, I have been charged with a much higher trip fee than I should have been.
Get your sh1t together MyWheels! And offer a better solution to your clients than asking them to email to an address that never replies, while you collect their money illegitimately.
zeer slechte communicatie
Review over OscarOp 13 juli heb ik een verhuiswagen gehuurd voor 26 juli. Deze betaald en prima snelle reactie. Op 25 juli (dag voor ophalen) kreeg ik een mail om rijbewijs te verifiëren en voor machtiging borg. Ik heb rijbewijs laten verifiëren en machtiging borg afgegeven. Kreeg steeds de melding dat "controle plaats vind". Bij ophalen van de auto (26 juli vroeg in de morgen) bleek dat gegevens rijbewijs niet bekend waren en dat machtiging borg niet was afgegeven. Garagehouder belde met "Oscar" en bleek dat de mijn mail ergens was blijven hangen. Dank zij de eigenaar van het garagebedrijf kreeg ik toch de auto mee. Complimenten voor hem. Later die dag kreeg ik een nieuwe mail van Oscar om mijn rijbewijs opnieuw te laten verifiëren. Op dat moment had ik de auto al bijna weer teruggebracht (Mosterd na de maaltijd). Op 8 augustus kreeg ik een mail van Oscar dat mijn rijbewijs niet was goedgekeurd. Kortom; Oscar; zeer slechte communicatie, is daar niet op orde. Garagehouder uitstekende service. Auto; gebruikersschade maar verder prima. Dank zij de garagehouder kom ik toch nog op 3 sterren. Zonder hem was het maximaal 1 ster geweest.
Sterke punten
Oscar geen sterke punten (garagehouder wel; zeer servicegericht).
Zwakke punten
communicatie
Opgelicht
Review over OK Rent A CarIk voel mij ontzettend opgelicht door deze firma.
Ik had de auto gehuurd in Sevilla, maar bij aankomst kon de borg zogenaamd niet worden afgeschreven door de Visa kaart.
Terwijl ikzelf kon aantonen dat er voldoende op stond. Ook de vriendelijke dame van Visa kon dit bevestigen.
Maar ik werd letterlijk gedwongen om een dure verzekering te nemen, zodat ik geen borg hoefde te betalen.
Nooit meer zal hier een auto huren.
U bent gewaarschuwd!
AVOID GREEN MOTION EDINBURGH
Review over GreenmotionMy experience with Green Motion Edinburgh was one of the worst I’ve ever had with any rental company – and I’ve rented cars all over Europe for decades.
I rented a Skoda Karoq in July 2025. Upon return, I was blindsided by an outrageous damage claim for over £1,900 for a “damaged” rim and tyre. I made pictures before and after the rental period and it was 100% clear that the so-called damage was pre-existing. Even on their own signed condition report, which I received before the rental, it was already mentioned.
I also took timestamped pictures on return, all of which show no new damage. Despite all evidence they refuse to refund my deposit.
Their behavior screams scam:
• They ignored evidence of pre-existing damage.
• They refused to provide real repair documentation.
• On top of the rim and tyre “damage” they tried to charge an arbitrary £75 “service fee” and £97 “loss of use” without proof or justification.
• I checked the internet and the price for the same rim and tyre is less than 400 GBP.
To top it off, their conduct feels deliberately obstructive and exploitative – taking advantage of travelers and hiding behind complex paperwork and silence. I found dozens of reviews indicating that they consistently claim pre-existing damage to their customers. It looks like it’s their business model. Their rental prices are lower than others, however they compensate for this difference by not refunding customers’ deposits by raising fake damage claims.
This company should not be allowed to operate under such dishonest practices. Save yourself the stress and money – book with ANYONE ELSE.
Sterke punten
None
Zwakke punten
Scammers.
Do not refund deposit due to fake damage claims
Goed, tot het misgaat
Review over SnappcarMeerdere keren gebruik gemaakt van snappcar service, zo ver altijd prima gegaan. Tot we in Duitsland met pech langs de weg kwamen te staan, met blijkbaar een al bekend probleem met die auto. Slechte service, geven aan telefoon aan dat ze bepaalde dingen vergoeden, maar achteraf natuurlijk geen cent van gezien, zelf vervangend vervoer moeten regelen voor de rest van de vakantie en een hoop extra kosten gemaakt op deze manier, ondanks dat we wel betaald hebben voor hun ‘uitgebreide’ Europa dekking. Bij deze geen snappcar meer voor ons.
Sterke punten
Concept is goed, werkt prima met een goede auto
Zwakke punten
Als het fout gaat sta je er alleen voor
Geen echt verhuurbedrijf!
Review over OscarAuto gehuurd. Ik krijg een afgetrapte inruilauto/leenauto van een autodealer mee.
Mijn borg met een smoes niet volledig terugverkregen. En ik huur al 30 jaar auto’s, nooit meer bij deze gasten!
Sterke punten
Niet
Zwakke punten
Alles
Geen echt verhuurbedrijf!
Review over OscarAuto gehuurd. Ik krijg een afgetrapte inruilauto/leenauto van een autodealer mee.
Mijn borg met een smoes niet volledig teruggekregen. En ik huur al 30 jaar auto’s, nooit meer bij deze gasten!
Sterke punten
Niet
Zwakke punten
Alles
OPLICHTERS! VRRMIJDEN.
Review over Record Go Rent a CarWe hadden hier een sportage gehuurd, kregen een kuga, ze probeerden alleen naar meer te verkopen aan ons. De auto was smerig , beschadigd. Bij terug leveren probeerde ze alle schade op mij te verhalen, alle schade die er al zat. Schijnbaar ben je zelf verantwoordelijk om alle schade die er al op zit door te geven en moet je zelf een film maken van de hele auto enz. Ik had gelukkig een paar fotos gemaakt, maar dan gaan ze net zo lang zoeken tot ze een krasje ergens vinden. Puur oplichterij.
Sterke punten
Niets
Zwakke punten
Vieze auto
Beschadigd auto
Oplichters
Onbetrouwbaar/ Onprofessioneel
Review over HertzIk huurde op 18 mei 2025 een auto bij Hertz op de luchthaven van München. Voor vertrek heb ik een video gemaakt waarop duidelijk bestaande schade te zien is, onder andere aan de velg en andere krassen.
Toen ik de auto de volgende dag (19 mei) terugbracht, werd mij ineens verteld dat ik schade aan de velg had veroorzaakt. Ik liet direct de video zien waarop te zien is dat deze schade al aanwezig was. Twee medewerkers van Hertz verzekerden mij nadrukkelijk dat er geen kosten van mijn creditcard zouden worden afgeschreven.
Toch werd er op 21 mei geld van mijn creditcard geïncasseerd.
Ik heb inmiddels vier keer gemaild en krijg geen oplossing of serieus antwoord. De transactie heb ik daarom betwist bij mijn creditcardmaatschappij en een terugboeking aangevraagd.
Wat een slechte ervaring. Voor mij nooit meer Hertz. Onbetrouwbaar, onprofessioneel en misleidend. Zoek een ander verhuurbedrijf.
Zwakke punten
Onbetrouwbaar en onprofessioneel
manchester: oplichters
Review over EuropCarVooraf auto gehuurd via Sunny Cars. Vreselijk opgelicht aan de balie van Europcar Manchester. Wees gewaarschuwd. Ze willen eerst dat je een duurdere auto neemt. Als je nee zegt, krijg je hem toch maar je hoeft er niet voor te betalen. Dan krijg je snel het contract onder je neus. Er staat een bedrag op, vergelijkbaar met het huurbedrag dat je met Sunny Cars hebt afgesproken. Je tekent en eenmaal thuis blijkt nogmaals het huurbedrag afgeschreven van je credit card. Er bleek in het contract te staan dat dat een extra verzekering was. Dat hadden wij in de hectiek niet gezien. De verzekering was ongeveer even hoog als de totale huur. Contact met Europcar is zinloos want wij zijn de klant niet, dat is Sunny Cars.
Sunny Cars zegt: vervelend maar je hebt zelf getekend. Op de site van Europcar Manchester regent het vergelijkbare klachten.
Zet je schrap aan deze balie want ze trekken alles uit de kast om je op te lichten.
pas op met partners
Review over SunnyCarsVooraf auto gehuurd via Sunny Cars. Vreselijk opgelicht aan de balie van Europcar Manchester. Wees gewaarschuwd. Ze willen eerst dat je een duurdere auto neemt. Als je nee zegt, krijg je hem toch maar je hoeft er niet voor te betalen. Dan krijg je snel het contract onder je neus. Er staat een bedrag op, vergelijkbaar met het huurbedrag dat je met Sunny Cars hebt afgesproken. Je tekent en eenmaal thuis blijkt nogmaals het huurbedrag afgeschreven van je credit card. Er bleek in het contract te staan dat dat een extra verzekering was. Dat hadden wij in de hectiek niet gezien. De verzekering was ongeveer even hoog als de totale huur. Contact met Europcar is zinloos want wij zijn de klant niet, dat is Sunny Cars.
Sunny Cars zegt: vervelend maar je hebt zelf getekend, dat klopt. Op de site van Europcar Manchester regent het vergelijkbare klachten. Wij vragen Sunny Cars niet meer met deze dubieuze partij in zee te gaan. Mogen wij als klant verwachten dat zij eisen stellen aan de partners waarmee ze samenwerken? Denk het wel....
Met Sunny Cars hebben wij verder goede ervaring.
Misleidend op kosten jagen
Review over SixtWij reserveerden via Booking bij SIXT in FARO; 11 dagen en betaalden met creditcard van de bestuurder.
Bij aankomst werd onze reserveringsvoucher verwerkt in een rental-agreement. Onze hoofdbestuurder had de pincode van creditcard niet paraat, dus boden wij aan om een 2de chauffeur (in bezit van creditcard) bij te boeken.
Dát kon niet! Onze reservering werd resoluut geweigerd!
Met enige aandrang en onder tijdsdruk werd er een nieuw arrangement besproken en uitgewerkt. Dit arrangement zou € 200 meer gaan kosten.
Nadat we in de Booking-app de originele reservering, weliswaar met annuleringskosten, nog konden annuleren, besloten wij om het duurdere arrangement toch maar te accepteren.
Achteraf blijkt, dat Sixt onze reservering helemaal niet heeft geweigerd!
Op het reeds geproduceerde rental-agreement werd onze reservering vermeld als “ordernummer” en werden zowel autohuur als -verzekering omschreven als “included”, zonder vermelding van bedragen. Voor de ons aangeboden nieuwe reservering werd dezelfde rental-agreement aangevuld met een buitensporig hoog bedrag voor “verzekeringspremie” (waarvan we natuurlijk ook nooit een polis hebben ontvangen.) Onze veronderstelling dat wij voor de (wat ons werd voorgehouden) nieuwe reservering betaalden bleek dus achteraf onjuist:
de originele reservering , gemaakt via Booking, én de “aanpassing (lees: onnodige verzekeringspremie) van deze reservering” ter plaatse door Sixt, maakten dat onze huurauto voor die 11 dagen nagenoeg het drievoudige gekost heeft…..
" Het was ons al opgevallen: … zodra wij als laatste cliënt, anderhalf uur na aankomst, eindelijk de kantoorruimte van Sixt Faro Airport vermoeid verlaten, staan de baliemedewerkers gniffelend op elkaar te wachten. En nu denken we te weten waarom:… het lijkt voor hen een sport “wie er de cliënt het best te grazen kan nemen”. In ons geval helaas gelukt met het misleidend opvoeren van een vage verzekeringspremie. Klacht indienen blijkt zinloos: International-Benelux Sixt en Social Customer Care spelen allemaal het spel mee, terwijl de Branch Manager onbereikbaar wordt gehouden. Of speelt zij ook mee? U bent gewaarschuwd! "
Sterke punten
Uiteindelijk was de auto goed, maar ontbrak het deukencertificaat
Zwakke punten
... dat mag duidelijk zijn!
Vreselijke service
Review over Oscar18 juni een reservering gemaakt voor 19-6 t/m 28-6 Oscar locatie Oosterhout i.v.m. reparatie aan mijn eigen auto. 18 juni kreeg ik ook te horen dat ik vervangend vervoer krijg van mijn garage en dus maar tot 24-6 zou hoeven huren. Direct Oscar gebeld om te vragen of de reservering nog aangepast kon worden omdat ik al betaald had, medewerker gaf aan dat dit geen probleem was en ik het resterende bedrag terug zou krijgen. Naar de locatie gereden en ook zij gaven aan dat dit geen probleem was en ik gewoon mijn geld terug zou krijgen. Toen ik 19-6 de auto ging ophalen nogmaals gevraagd of zij het nog aan moeten passen en of ik mijn geld terug zou krijgen, dit was geen probleem ik zou een bedrag terug krijgen van€172. Gister avond de auto terug gebracht volgens afspraak, huur zou lopen tot 24-6 08.00. Vervolgens krijg ik vandaag een factuur van terug betaling €81,30. Oscar gebeld om te vragen wat er fout gaat, medewerker aan de telefoon kon niks terug vinden en zou de locatie Oosterhout gaan bellen. Vervolgens kreeg ik te horen dat de locatie zelf bepaald heeft dat ze de huur houden tot 26-6 ongeacht wat er mondeling tegen mij gezegd is. Medewerker aan de telefoon kon hier niks aan doen en zou de locatie nog een bericht sturen, vervolgens niks meer gehoord. Aangegeven dat ik het belachelijk vind dat ze dit zo doen en zeer slechte service, ik heb 3 verschillende medewerkers gesproken die mij alle 3 vertelde dat ik mijn geld terug zou krijgen. Vervolgens krijg ik te horen dat zij het recht hebben om dit geld in te houden. Terwijl duidelijk op de site staat dat annuleringen binnen 48 gewoon kunnen, in dat geval hadden de medewerkers mij ook kunnen zeggen dat ik de reservering beter kon annuleren en opnieuw zou kunnen maken. Vreselijke service en onmenselijk gedrag. Daar is het dan ook bij gezegd en worden de gesprekken die ik met 3 medewerkers heb gehad gewoon ter zijde gegooid. Als je afspraken maakt met deze mensen laat het dan op papier zetten want anders doen zij wat ze willen en houden ze gewoon je geld in. Service om niet over te spreken.
Abonnementen scam!
Review over MyWheelsDit bedrijf runt een zeer vernuftige abonnementen scam. Volgens MyWheels is het Pro-abonnement maandelijks opzegbaar, maar in werkelijkheid word je altijd verplicht om minimaal twee maanden af te nemen. In al hun uitingen zijn ze willens en wetens misleidend.
Daarnaast ben ik (bovenop deze ‘standaard’ scam) dubbel gefactureerd voor een maand abonnement. De klantenservice is waardeloos. Sturen een standaard antwoord terug wat helemaal niets met je vraag te maken heeft. Alle andere emails worden genegeerd, terwijl ze wel dreigen met deurwaarders als je niet per direct betaald. Geen mogelijkheid tot fatsoenlijk, menselijk contact met de klantenservice.
Online lees ik veel vergelijkbare verhalen van mensen die tevreden klant waren, totdat er ineens een onterechte factuur verscheen en alle communicatie stokte. De klantenservice verschuilt zich achter een incassobureau.
Mijn advies: blijf weg bij MyWheels. Voor je het weet zit je vast aan onterechte of dubbele kosten en kun je fluiten naar hulp of uitleg.
Zwakke punten
Oplichters, onbeschoft, achterbaks
Onterechte parkeerboetes
Review over MyWheelsIk heb MyWheels vaak gebruikt. Ik vond ze erg duur maar ook erg makkelijk en prima. Maar bij mijn 42e rit, haalde ik de auto op voor een uurtje om mijn kind ergens heen te brengen. Ik zet m op precies dezelfde plek terug en krijg vervolgens voor 120 euro aan parkeerboetes elke dag. Dus zo’n 300 euro. Terwijl ik de auto dus op exact dezelfde plek terugzette. Blijkbaar had de vorige huurder dat gedaan en was dat dikke pech voor mij en was het volledig mijn verantwoordelijkheid om te checken of ik de auto wel van de goede plek ophaalde? Ik vind het best aannemelijk dat zij je in de app waarschuwen dat de auto foutief geparkeerd is! Toen ik bezwaar maakte kreeg ik geen enkele reactie- pas bij het tweede bezwaar en toen bleek dus dat een werknemer van MyWheels dus besluit dat het ongegrond is. Dus of je dan van een bezwaarprocedure kunt spreken. Ik ben echt enorm teleurgesteld en gebruik zeker geen MyWheels meer.
Sterke punten
Makkelijk
Zwakke punten
Slechte klantenservice als er iets is. Geen enkele verantwoordelijkheid nemen bij een geschil.