Centauro is een autoverhuurder in Spanje. Dit bedrijf is ruim 40 jaar geleden opgezet in Benidorm, maar heeft vandaag de dag vele kustlocaties weten te veroveren. Centauro is een bedrijf met gedreven werknemers die alles op alles zetten om de beste service en kwaliteit te leveren. Boek voor je op vakantie gaat een huurauto op een van de vele locaties en je bent verzekerd van een geweldige trip!

Centauro Autohuren

Centauro heeft een zeer uitgebreide vloot met meer dan 12.000 auto’s verspreid door heel Spanje. Wanneer je een auto wilt huren heb je de keuze uit onder andere ruime gezinswagens, luxe sportauto’s, cabrio’s en busjes. Of je dus met een groep vrienden op pad gaat, of samen met je scharrel van de zon wilt genieten, er is voor iedereen wat wils.

Centauro Kosten

Centauro houdt ook graag verschillende acties. Zo houden zij rekening met de sportliefhebber, die tegen reductie de ideale auto kan huren voor al zijn surf,- duik of andere sportspullen. Ook gezinnen hebben vaak kans op een lekkere korting. Hou de website in de gaten om jou slag te slaan.


Centauro Reviews

  • 1 schade vermeld op formulier, kleinere schades worden niet genoteerd. Achteraf een foto met kleine schade in rekening brengen. Foto van andere auto.

    Sterke punten
    sterk in bedrog

    Zwakke punten
    zowel bij ophaal als inleveren: slechtste service ooit

    Door Jan Berkenbosch op 15 november 2019 Reageer
  • Nooit hier een auto huren!!
    Als je bij hun geen extra verzekering afsluit (omdat in mijn geval ik reeds extern een eigen risico verzekering had afgesloten) word je geheid verantwoordelijk gehouden voor schade die je niet hebt gemaakt! En daar kom je niet onderuit want het geld wordt als borg van je creditcard gereserveerd. Dus je kunt er NIKS tegen doen, je staat met de rug tegen de muur.
    Het heeft mij en mijn man 425,- euro gekost voor een paar krasjes die er al op zaten maar dat konden we niet bewijzen ( het was donker toen we de auto ophaalden).
    We voelden ons zo opgelicht!! En onze vliegtuig stond intussen op ons te wachten....
    Dit bedrijf is nog niet eens 1 ster waard!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Oneerlijk en vals

    Door Pollie op 8 november 2019 Reageer
  • Via Easyterra auto offerte gevraagd Faro airport met leeftijd 77 er op ,na een prijs ervoor gekregen geboekt.
    Bij Cetauro, bij aankomst moest ik € 70,- ex btw betalen omdat ik boven de 75 ben, staat in voorwaarden van Centauro!!! ? nut prijsaanvraag met leeftijd boven 75. Bij meenemen auto tank 70 % vol, bij terugbrengen 70% vol,
    hoe ze de meter gemanupuleerd hebben weet ik niet, de blokjes op meter die het aangaf niet meer te zien, ook niet nadat ik de motor opnieuw startte, moest € 14,40 diesel en nog eens voor het tanken € 25, ex btw betalen .
    Ben omdat ik geen kant meer uit kon 1 keer op de autostrada gekomen € 2,- moest € 40,- ex btw betalen.
    niets te maren, staat in voorwaarden, het was zo als zij aangaven maakten de rekening , gelijk van de borg afgetrokken.
    Bij easy terra klacht ingediend na 2 weken geen antwoord, hierover gebeld, antwoord, vanaf boeking en betaling gelden de voorwaarden van de verhuur maatschappij, dure les, en waarschuwing voor een ieder.
    Dikke vette 0 voor EASY TERRA EN CENTAURO nooit weer.


    Sterke punten
    hebben geen sterke punten er op uit om zoveel mogelijk geld binnen te hallen

    Zwakke punten
    op ieder niveau 0

    Door bob op 8 oktober 2019 Reageer
  • Nooit weer!!
    Elke vakantie huren we een auto, dit doen we al jaren en nooit hebben we iets vervelends mee gemaakt. Maar bij dit bedrijf huren we nooit meer!!! Rond 23.00 uur haalden we bij het bedrijf in Mallorca de auto op. Dit ging al niet erg vlot maar ok. De tank zou vol zijn maar het wees iets onder het bovenste streepje aan. Ach, zal vast geen probleem zijn, dachten we.
    We zijn 5 dagen weg geweest en er is absoluut niks gebeurd met de auto. Bij terugkomst hebben we de auto tot aan de nok toe vol getankt bij de benzinepomp ernaast. De teller stond wederom iets onder het bovenste streepje, net als toen we hem op haalden. Echter, de dame die het kwam checken begon gelijk over de tank, die was niet vol. Nou, we konden hoog en laag springen, maar ze geloofde ons niet!! Mijn man is zelfs terug gereden naar de pomp om zijn bonnetje te halen maar nog geloofde ze het niet! Hoe kwaad kun je worden!
    Daarnaast wees ze op een paar oppervlakkige krasjes die we nooit in het donker hadden kunnen zien. Die zaten er al toen we de auto ophaalden. Kosten, €350,-!!! Dat zijn krasjes die je zo weg kunt poetsen!
    Dus al met al kost het ons € 425,- , dat is inclusief de € 75,- voor de benzine terwijl het helemaal vol was getankt!
    We voelen ons nu zo opgelicht!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Onvriendelijk maar vooral oneerlijk

    Door Silla op 8 oktober 2019 Reageer
  • 31 aug 2019 auto opgehaald in Alicante Airport na 2 uur in de rij te hebben gestaan. Nadat ik eindelijk de auto kon ophalen in de parkeergarage bleek er op meerdere plaatsen schade aan de auto aanwezig te zijn terwijl op het formulier schade vrij stond. Toen heb ik een medewerker erbij gehaald en die begon een aantal aantekeningen te maken die ik hem had laten zien de hele voorzijde zat vol met steenslag schade terwijl de auto net een paar weken oud was alsof er aan een rallycros
    was meegedaan. Toen ik de auto inleverde op 18 sept 2019 werd mij verteld dat ik schade had veroorzaakt aan de voorzijde van de auto onderaan
    waar al die steenslag schade zat die ik nota bene had laten zien bij ophalen.
    De medewerker bleef maar volhouden en werd steeds onvriendelijker en maakte tenslotte nog een wegwerp gebaar dat we weg moesten wezen wat we uiteindelijk ook gedaan hebben omdat we moesten inchecken en geen tijd meer hadden. Dit had ik nog niet eerder meegemaakt de afgelopen jaren en zal ook niet meer gebeuren geen Centouro meer ook op klachten die ik had gestuurd word amper gereageerd




    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Eer onvriendelijk personeel in de parkeergarage

    Door Freek Ohm op 30 september 2019 Reageer
  • Bij de huurprijs komt sowieso 25 euro er bij die ze van je stelen!
    Een auto huren bij Centauro is ten zeerste af te raden.
    Nadat ik op het vliegveld was aangekomen was het, ondanks, de routebeschrijving die was gegeven bijzonder lastig het busje te vinden. Nergens een bordje.
    Bij de verhuurbalie aangekomen, heb ik ruim 2,5 uur in de rij moeten wachten voordat ik de auto kon meenemen.
    Het duurt circa 35 minuten per reservering om af te handelen daar. Ze gebruiken een zeer verouderd systeem, echt ongelooflijk. Als je van tevoren reserveert dan ligt dat toch klaar.
    En dan nog de diefstal van 25 euro. Bij het ophalen van de auto moet een volle tank vooruit betaald worden, dit geld krijg je terug als je de tank weer vol inlevert. Maar er wordt sowieso 25 euro administratiekosten ingehouden. Dit is pure diefstal en kosten die gewoon op de autohuur komen.
    Ik heb hier inmiddels drie keer een mail over gestuurd, maar er komt geen enkele reactie!
    Schandalig dat dit kan en hier een auto huren is echt een dure en ook tijdrovende zaak.

    Sterke punten
    Geen enkele

    Door JOHN op 30 september 2019 Reageer
  • Alicante AirPort: huurde onlangs een auto in Centauro, een schone zwarte Ford. Het ophalen gaat zoals we gewend zijn (meerdere keren huren). Bij terugkomst vertelde een klant een onvriendelijke en zeer irritante medewerker (Antonio Desilvio) dat er een kras was (jij). Ik vroeg hem waar, omdat zwart moeilijk te zien is. Het bleek een lijn (plant of zoiets) te zijn. Je kunt het gewoon met mijn eigen shirt borstelen. Maar de man stond erop dat hij een kras had en meldde dit in zijn rapport (kost € 225). We hebben foto's gemaakt en deze gemeld. Er is nog geen antwoord. Een maand voordat we de auto heel vroeg moesten inleveren, was er geen kantoor open, dus de sleutel in de brievenbus. 1 dag later vonden we een beschadigde wieldop (het kost 85 euro). Gelukkig heb ik foto's gemaakt van de hele auto en het blijkt dat ... andere wieldoppen. Hier zei ik ook dat dit niet onze wieldoppen waren. Gelukkig heb ik het bedrag teruggevorderd omdat ik ook foto's had. Bijna opnieuw opgelicht door Centaur. Zorg er daarom voor dat u bij aflevering een handtekening ontvangt dat de auto correct is teruggestuurd. Ga niet zonder haar. Draai NOOIT Antonio Desilvio over, deze onbetrouwbare Centauro-medewerker bij Alicante AirPort!

    Zwakke punten
    Lijkt me duidelijk. Bij gesloten kantoren door vroege vlucht wordt je standaard een schade/ beschadiging in je schoenen geschoven.

    Door Koen Sol op 24 september 2019 Reageer (1 reactie)
  • We hadden een enkele reis geboekt met Centauro voor een total bedrag van 4,91 euro, en in plaats daarvan werd 370,00 euro in rekening gebracht.
    De redenen die Centaure benoemde zijn op basis van de volgende door hen in rekening begrachte kosten:
    (1) een toeslag van 120 euro voor de eenrichtingsverhuur die niet op mijn reservering stond vermeld;
    (2) voor schade aan de auto. Conform afspraak, we brachten de auto op tijd terug, met volle tank en zonder schade. Toen we al geparkeerd hadden, instrueerde een medewerker van het bedrijf ons om het parkeerterrein achteruit te parkeren, zogenaamd zodat zij (de werknemer) kon passeren. Ze stuurde ons zo terug dat de auto recht tegen een verkeersbord aanred. Dit resulteerde in een kras op de achterruit. Hoewel de kras werd veroorzaakt als gevolg van bovengenoemde fout van de werknemer, was de kras binnen de grenzen van wat het bedrijf beweerde dat ze niet zouden aanrekenen - met andere woorden, Centauro was in strijd met zijn eigen contract.

    We hebben vervolgens het volgende aan Centauro geleverd
    - bewijs van onze one-way reservering zonder vermelding van de eenrichtingsprijs;
    - foto's van het in onberispelijke staat terugbrengen van de auto;
    - beëdigde verklaringen die het bovenstaande bevestigen.

    Centauro weigerde de bovenstaande te erkennen en wees erop dat we hun te dure verzekering hadden moeten kopen. Centauro rekende ons 370 euro voor een dag. De rekening bevat een handtekening die niet van mij was , wat een ernstige overtreding is.

    Het is duidelijk dat mijn creditcardmaatschappij me zal vergoeden en dat zaak nu voor de rechter komt. Tijdrovend en vervelend.

    Centauro’s business model is duidelijk afhankelijk van adverteren met belachelijk goedkope online prijzen en je vervolgens veel duurdere prijzen te rekenen, meer geld zou hebben betaald bij een gerenommeerd autoverhuurbedrijf.
    Als je onderzouk doet naar Centauro, zul je merken dat
    - gemiddelde algemene beoordelingen in 'grote' beoordelingssites die gemakkelijk te beïnvloeden zijn, maar op kleinere beoordelingssites in afzonderlijke Europese landen haalt Centauro de slechtste beoordelingen die ik ooit heb gezien (bijv. in Duitsland 1 ster op 5: https: // www .mietwagen.info / mietwagenunternehmen / c / centauro-rent-a-car /)
    - eerder Centauro veroordeeld, bijvoorbeeld door de Spaanse autoriteiten (https://www.derwesten.de/reise/gericht-stoppt-endlich-abzocke-mit-mietwagen-in-spanien-id8293737.html).

    Conclusie: vermijd Centauro ten koste van alles.We hadden een enkele reis geboekt met Centauro voor een total bedrag van 4,91 euro, en in plaats daarvan werd 370,00 euro in rekening gebracht.
    De redenen die Centaure benoemde zijn op basis van de volgende door hen in rekening begrachte kosten:
    (1) een toeslag van 120 euro voor de eenrichtingsverhuur die niet op mijn reservering stond vermeld;
    (2) voor schade aan de auto. Conform afspraak, we brachten de auto op tijd terug, met volle tank en zonder schade. Toen we al geparkeerd hadden, instrueerde een medewerker van het bedrijf ons om het parkeerterrein achteruit te parkeren, zogenaamd zodat zij (de werknemer) kon passeren. Ze stuurde ons zo terug dat de auto recht tegen een verkeersbord aanred. Dit resulteerde in een kras op de achterruit. Hoewel de kras werd veroorzaakt als gevolg van bovengenoemde fout van de werknemer, was de kras binnen de grenzen van wat het bedrijf beweerde dat ze niet zouden aanrekenen - met andere woorden, Centauro was in strijd met zijn eigen contract.

    We hebben vervolgens het volgende aan Centauro geleverd
    - bewijs van onze one-way reservering zonder vermelding van de eenrichtingsprijs;
    - foto's van het in onberispelijke staat terugbrengen van de auto;
    - beëdigde verklaringen die het bovenstaande bevestigen.

    Centauro weigerde de bovenstaande te erkennen en wees erop dat we hun te dure verzekering hadden moeten kopen. Centauro rekende ons 370 euro voor een dag. De rekening bevat een handtekening die niet van mij was , wat een ernstige overtreding is.

    Het is duidelijk dat mijn creditcardmaatschappij me zal vergoeden en dat zaak nu voor de rechter komt. Tijdrovend en vervelend.

    Centauro’s business model is duidelijk afhankelijk van adverteren met belachelijk goedkope online prijzen en je vervolgens veel duurdere prijzen te rekenen, meer geld zou hebben betaald bij een gerenommeerd autoverhuurbedrijf.
    Als je onderzouk doet naar Centauro, zul je merken dat
    - gemiddelde algemene beoordelingen in 'grote' beoordelingssites die gemakkelijk te beïnvloeden zijn, maar op kleinere beoordelingssites in afzonderlijke Europese landen haalt Centauro de slechtste beoordelingen die ik ooit heb gezien (bijv. in Duitsland 1 ster op 5: https: // www .mietwagen.info / mietwagenunternehmen / c / centauro-rent-a-car /)
    - eerder Centauro veroordeeld, bijvoorbeeld door de Spaanse autoriteiten (https://www.derwesten.de/reise/gericht-stoppt-endlich-abzocke-mit-mietwagen-in-spanien-id8293737.html).

    Conclusie: vermijd Centauro ten koste van alles.

    Door Georg Caspary op 28 augustus 2019 Reageer
  • wij kwamen 3 augustus aan op Barcelona Airport en werden vanaf daar met een busje naar het kantoortje van Centauro gebracht. toen wij aankwamen was het niet extreem druk, maar toch waren er al mensen die ruim 4 uur stonden te wachten.
    ze hebben 5 balie's maar ze waren maar met 2/3 mensen aan het werk.
    op een gegeven moment stroomde het kantoortje ook voller en voller.
    gezinnen met kleine kinderen, oudere mensen en een zwangere vrouw die maar moesten blijven wachten. uiteindelijk heeft iedereen zo'n 3 en een half uur (of langer) moeten wachten.
    maar toen...
    in eerste instantie waren er "geen schone auto's" meer.
    vervolgens waren er "helemaal geen auto's" meer
    terwijl de parkeerplaats vol stond met auto's, maar die bleken volgens de jongedame van Centauro in het systeem te staan als "kapot" of "gestolen"....
    om 22:00 had 1 van de 3 werknemers zomaar z'n spullen gepakt en is weggegaan. terwijl het halve kantoor nog vol stond met wachtende mensen.
    rond half 12/kwart voor 12 's avonds werden we allemaal naar buiten gestuurd, want het betaalsysteem zou niet meer werken. Terwijl hierna alsnog zo'n 3 auto's zijn weggegaan.
    Er zouden taxi's worden gebeld en de volgende dag mocht iedereen weer terug komen om 07:00 om zijn of haar auto alsnog op te halen. Dat betekend dus dat we die nacht al moesten betalen voor een taxi en 's ochtends vroeg weer. dit zou neerkomen op zo'n 500 euro alleen al om de auto's op te halen en we wisten nog niet eens zeker of we dan wel auto's mee zouden krijgen.
    hierna zijn alle werknemers er vandoor gevlucht en iedereen zat buiten.
    deur op slot, hekken dicht en zoek het maar uit met z'n allen.
    vervolgens hebben wij de kosten van 250 euro voor de taxi zelf moeten betalen.
    en ook was er al een voorschot voor de auto's betaald.
    inmiddels zijn we ruim 12 dagen verder en hebben wij nog steeds niks gehoord over het geld of wat dan ook...
    EEN SLECHTERE SERVICE DAN DIT BESTAAT ER NIET!!!!!

    Zwakke punten
    traag werken
    slechte service
    onvriendelijk te woord gestaan
    gestolen auto's?
    gelddieven

    Door maaike op 15 augustus 2019 Reageer
  • Een maand geleden een auto gehuurd en het ging helemaal top. Mooie wagen en redelijk lage kosten. Helaas heb ik mijn sleutels in de huur auto liggen waar ik ps achter kwam toen ik in Nederland aangekomen was. Nu 4 weken na het inleveren van de auto na meer dan 10 mailtjes te hebben gestuurd krijg ik GEEN reactie van Centauro. Wanneer ik Centauro bel vertellen ze mij dat ze de sleutels hebben gevonden in de gehuurde auto maar dat ik MOET mailen en ze me telefonisch dus niet kunnen helpen. Dit heb ik meerdere keren aangegeven maar ze doen hier niks aan en zeggen dat ik nog een keer moet mailen terwijl ik ondertussen over de 10x gemaild heb en geen reactie krijg.
    Ik ben zwaar teleurgesteld over de erg slechte klantenservice en wens dit niemand toe. Het voelt alsof ze mijn mailtjes niet serieus nemen terwijl deze bos erg belangrijk voor mij is. Centauro als jullie dit lezen door jullie erg slechte klantenservice zijn jullie extra klanten kwijt.
    Groet Alex v W

    Sterke punten
    Goedkoop

    Zwakke punten
    Hele slechte service

    Door Alex Vw op 25 juli 2019 Reageer
  • Centauro,
    HUUR BESLIST GEEN AUTO BIJ CENTOURO IN ALICANTE, JE WORDT OPGELICHT.
    7 mei 2019. Ik had al 5x een auto gehuurd wat perfect afgehandeld werd.Maar de 6x ging het fout, het begon al goed, in een lange rij bij de balie staan om een nummer te trekken.Het apparaat deed het niet toen wij ons vouchernummer indrukten waar om gevraagd werd, totdat een van de vorige klanten zij dat je je naam in moest vullen. Wij hebben er diverse klanten hierop gewezen omdat de personen achter de balie net deden of ze gek waren. Na een uur waren wij aan de beurt, waar ons een verzekering werd opgedrongen wat ik dus niet deed omdat het voor mij al de 6x werd dat ik een auto huurde. Van mijn Visa kaart werd daarom 1050 euro vast gehouden als onderpand. Bij het ophalen van de auto die in een slecht verlichte garage staat moest ik controleren of er geen aanwijsbare schades waren die ik niet constateerde en op het formulier was ook niets aangegeven. 15 mei bracht ik de auto terug, al gauw kwam er een niet zo vriendelijke controleur die de wagen controleerde op eventuele schades, nadat hij een paar maal om de auto heeft gelopen en niets kon vinden pakte hij een zaklantaarn en werden de onderzijde en zijkant van de bumpers nagekeken. Hij vond aan de zij/ onderzijde van de voorbumper een paar krasjes en een licht deukje. Deze heb ik nooit kunnen constateren in een half donkere garage. Hij zij,” dit heeft u aangericht en het kost 225 euro”, dit wordt afgetrokken van de 1050 euro die als onderpand is vastgehouden. Protesteren heeft geen enkele zin want hij wou hier niet naar luisteren. Ik weet zeker dat dit niet mijn schuld is, en het is nog frustrerender dat je vals beschuldigd wordt. Dus als iemand een SKODA-FABIA met kenteken 8245- KLR huurt is dan ook de klos want ze gaan die krasjes echt niet repareren.
    CONCLUSIE, als je geen extra verzekering afsluit ben je als je de verkeerde controleur krijgt gewoon de klos.
    Ik ben mijn centen en mijn rechtsgevoel kwijt en HUUR NOOIT MEER EEN AUTO BIJ CENTOURO.

    Sterke punten

    OPLICHTERS

    Zwakke punten
    Ongeïnteresseerd personeel

    Door Kees de Graaf op 13 juni 2019 Reageer
  • Had een auto gehuurd voor 7 dagen tegen goedkoop tarief en een volledige verzekering elders. Bij inleveren van e auto bleek er een krasje te zitten op op de plastic wieldop op de velg. Ik moest 60 euro betalen terwijl die dingen 20 euro per 4 kosten. Daarnaast zullen die wieldoppen natuurlijk nooit vervangen. Blijkbaar heeft het personeel de opdracht wanneer je het tegen risico niet bij Centauro zelf hebt afgesloten, om op dit soort krasjes te letten zodat ze op deze manier extra geld kunnen vangen.
    Het zijn dus inderdaad gewoonweg oplichters oftewel dieven. Deze hel club gewoonweg links laten liggen of de auto op elk miniem krasje controleren van te voren.

    Sterke punten
    Goedkoop

    Zwakke punten
    Je wordt opgelicht waar je bij staat. Gewoonweg niet betrouwbaar!!

    Door Ruud Wieggers op 10 maart 2019 Reageer
  • Wij huurden vorig jaar in het najaar een auto bij Centauro voor 3 weken en betaalden 567,--
    Afgelopen maand februari huurden we voor 4 weken bij holidaycars een auto voor 4 weken en betaalden 167,-- Dus nooit bij Centauro huren!!!!!!!!!!!!!!!!

    Sterke punten
    Ze kunnen goed naar zichzelf toerekenen.

    Zwakke punten
    Slechte uitleg bij het adviseren van verzekeringen. MOESTEN verzekeren anders kregen we de auto niet mee. Belachelijk! NOOIT bij Centauro.huren.

    Door a.van winkelhoff op 5 maart 2019 Reageer
  • Wees gewaarschuwd! Vermijd deze organisatie!

    - Verplicht (!) moeten tekenen voor een service (€25,-) waarvoor zij de auto vol tanken. Er werd mij beloofd dat ik dit bedrag terug zou krijgen als ik deed zelf deed. Dit bedrag heb ik nooit terug gehad.
    - Vooraf €64,- moeten betalen voor benzine, wanneer ik de auto in zou leveren met de huidige hoeveelheid zou ik dit terugkrijgen. 1 min. voor inleveren van de auto de auto 100% volgetankt. Bij aanvang was hij op papier 80% gevuld. Enkele dagen na inleveren kreeg ik €16,- omdat de tank maar voor 20% gevuld was.
    - Enkele dagen na inleveren werd er €250,- van mijn creditcard afgeschreven omdat de hoedenplank zou ontbreken. Deze was vanzelfsprekend gewoon aanwezig en niet defect. De medewerker heeft na inleveren de auto gecontroleerd en hiervoor getekend: alles was in orde.
    - De borg van €1050,- blijft zonder reden een maand lang op je creditcard gereserveerd.

    Contact opnemen met de klantenservice heeft geen zin, 8 keer gebeld, 15 e-mails gestuurd. Zoek het maar uit is de strekking van het verhaal...

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    alles

    Door Maarten op 27 augustus 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Huur hier nooit! Je betaalt een SUV maar krijgt een station. Als je er wat van zegt dan is het allemaal moeilijk. Chagrijnig personeel. Dan krijg je uiteindelijk toch een SUV.

    Vervolgens zeggen ze dat je op een tolweg hebt gereden daar in de buurt op een dag dat je al 200 km noordelijker zat. Bedrag wordt gewoon afgeschreven. Je krijgt geen bewijs, je kan er niet tegenin. Wij denken dat het de andere auto is geweest die we omgeruild hebben. 4,5 week later blijven ze nog steeds ontkennen en geen geld terug. Waarschijnlikk kunnen we er naar fluiten.

    Op onze mails wordt ook nog eens pas na 5-6 dagen steeds gereageerd, dus ook dat loopt moeizaam.

    Na inleveren auto moet je je geld voor benzine terug krijgen als de auto vol hebt ingeleverd. Thuis is het toch afgeschreven. Geen geld ook hiervoor terug na 4,5 week en nu zeggen ze dat we de auto leeg hebben ingeleverd. Dat wij liegen. Daarom hebben we 15 minuten voor inleveren getankt en daarvan het bankafschrift ingeleverd. Nog beweren ze dat we dan misschien wel wat anders hebben gekocht. Dit is echt ongelovelijk.

    Wat een leugenaars, afzetters, dieven en ik voel mij zwaar in de zeik genomen

    Sterke punten
    Auto

    Zwakke punten
    Alles

    Door G.Appelman op 30 juli 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ons sprak in eerste instantie de prijs aan. Lekker goedkoop en vanaf het vliegveld (Palma/Mallorca) even met de shuttlebus naar Centauro in 3 minuten. Echter daar aangekomen bleek dat je een nummertje moest trekken om aan de beurt te komen. Op dat moment waren er 35 personen voor ons. Dit was een behoorlijke tegenvaller als je bedenkt dat je de auto snel wilt ophalen en door wilt rijden naar bestemming. Uiteindelijk hebben we 2,5 uur moeten wachten. Achteraf had ik graag enkele tientjes meer betaald voor een ander verhuur bedrijf met snelle service. Mijn ervaring is dat het ophalen altijd vlot verloopt (uitzondering daar gelaten max 0,5 uur wachten). Het wegbrengen van de auto verloopt wel snel. Er staat iemand klaar om je auto direct in te nemen. Wel zag ik weer dikke wachtrijen bij het ophalen van een auto. Lekker begin dus van je vakantie..

    Sterke punten
    Uitchecken

    Zwakke punten
    Inchecken, auto ophalen

    Door Martijn op 18 juli 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Auto ingeleverd.
    Er zat een kras van 1 cm op de bumper.
    Die er een paar uur daarvoor niet opzat. Had de auto vlak voor terug brengen gecontroleerd. Was aangebracht met een kalksteen, stof van de steen zat nog op de bumper.
    Weet zeker dat ik nergens tegen aan heb gereden.
    Moet hiervoor 250€ betalen. Wat doe je als je vliegtuig klaar staat om te vertrekken?
    Betalen.
    Als je zo je geld moet verdienen.
    Heel triest.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Maffia achtingen praktijken

    Door Klaas op 25 juni 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Just had a very bad experience with Centauro Alicante. They charged us €230 for a scratch underneath the front bumper which was apparently not in our contract. We had pictures from scratches all over the car when we picked it up, didn't think about getting on our knees to look underneath. About the contract, the only paper we got is a document where damages are marked in fluo on a car drawing which is not clear at all ! We are absolutely sure we didn't cause any damage! We will never rent a car from Centauro anymore! Please pay attention to this unfair situations! Next time we choose a reliable partner.

    Sterke punten
    Geen;none

    Zwakke punten
    Almost all

    Door Gunther op 13 maart 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Net als bij voorgaande review hadden wij ook geen goede Ervaring, met name qua verzekering.
    De auto gehuurd via Ryan Air inclusief een volledige extra verzekering via Axa. Bij het kantoor aangekomen was men in eerste instantie heel vriendelijk. Vervolgens werd ons verteld dat de extra verzekering slechts onze borg zou dekken, maar dat we voor schade bij een ongeluk, krassen en ook pech onderweg niet verzekerd zouden zijn. We zouden dan een eigen risico hebben van 3000 euro. Toen we geen extra verzekering daar terplekke wilden afsluiten (die van ons dekte al die kosten wel, ondanks wat zij beweerden), werd de toonzetting ineens heel onvriendelijk. We kregen een uitrijkaart mee die al 40x was gebruikt en niet meer werkte, een auto vol deuken en krassen die niet allemaal op het formulier waren vermeld en moesten het verder maar uitzoeken. Uiteindelijk is alles wel goed verlopen. Terugbrengen verliep vlot en zonder problemen.

    Sterke punten
    Terugbrengen verliep vlot

    Zwakke punten
    Zeer klantonvriendelijk en oplichterspraktijken qua verzekering. Check dus goed waarvoor je al verzekerd bent!

    Door R.E. op 18 februari 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Maffia praktijken ! Auto + full verzekering via Tui, bij aankomst zegt Centauro dat die niet telt, enkel mits bij betalen volledig verzekerd. Jammer genoeg nogal gehoord bij verhuurmaatschappijen, wij gaan daar niet meer op in. Auto zelf mogen gaan zoeken 's nachts in donkere garage met papier waar men het heel vaag over schade heeft aan de voor- en zijkant van de wagen zonder verdere details. Bij terug binnen leveren stelt met 1 vraag 'hebt u full insurance via ons?' Wanneer U neen antwoord komen ze met een zaklamp de wagen 'controleren' waarop ze een haarfijn schrammetje vinden op de motorkap van de wagen, met moeite te zien met het blote oog. Duidelijk van gebruik door een steentje ofzo en geen toegebrachte schade. Betalen zeggen ze.. op een heel onbeschofte manier waarop nog andere klanten naar ons toekomen en vertellen dat ze net hetzelfde meegemaakt hebben! Moedwillige oplichterij is dit, nooit meegemaakt hoe schaamteloos men dit zonder verpinken mensen aandoet.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Oplichterij
    Onbeschoft

    Door S. C. op 18 november 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Wees gewaarschuwd! Vermijd deze organisatie!

    - Verplicht (!) moeten tekenen voor een service (€25,-) waarvoor zij de auto vol tanken. Er werd mij beloofd dat ik dit bedrag terug zou krijgen als ik deed zelf deed. Dit bedrag heb ik nooit terug gehad.
    - Vooraf €64,- moeten betalen voor benzine, wanneer ik de auto in zou leveren met de huidige hoeveelheid zou ik dit terugkrijgen. 1 min. voor inleveren van de auto de auto 100% volgetankt. Bij aanvang was hij op papier 80% gevuld. Enkele dagen na inleveren kreeg ik €16,- omdat de tank maar voor 20% gevuld was.
    - Enkele dagen na inleveren werd er €250,- van mijn creditcard afgeschreven omdat de hoedenplank zou ontbreken. Deze was vanzelfsprekend gewoon aanwezig en niet defect. De medewerker heeft na inleveren de auto gecontroleerd en hiervoor getekend: alles was in orde.
    - De borg van €1050,- blijft zonder reden een maand lang op je creditcard gereserveerd.

    Contact opnemen met de klantenservice heeft geen zin, 8 keer gebeld, 15 e-mails gestuurd. Zoek het maar uit is de strekking van het verhaal...

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Slechte service
    Slechte klantenservice
    Beloftes worden niet nagekomen
    Opdringerig personeel -> aansmeren van overbodige verzekeringen

    Door Pieter op 12 september 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Voor de 3e keer een wagen gehuurd luchthaven Alicante.
    Tot op heden was ik tevreden. was....
    Telkens de volledige formule genomen met ook de Full - Full optie (kostprijs full - full 29 € voor betaald ...staat ook op contract)
    Na het oppikken van de wagen merkte ik dat de tank maar iets over de helft was gevuld?
    Achteraf gezien stond dit ook op hun bon.
    Maar wat doe je dan bij het inleveren om geen miserie te hebben ....volledig terug vullen.
    Want wat is 60% van een benzinetank als je de wagen niet kent?
    Tenslotte staat er op mijn contract full - full? Dus ook van mij verwacht dat ik hen full terug breng.
    Bij het inleveren deze opmerking gemaakt.
    Geen probleem....dat wordt teruggestort werd er mij gezegd.
    Heel normaal dacht ik.correct is correct.
    Na 4 weken een mailtje gedaan waar het geld bleef.
    Antwoord: Teveel aan benzine wordt niet teruggestort.
    Altijd vinden dergelijke maatschappijen wel iets om mensen op te lichten!
    Had ik de wagen niet volledig gevuld was het waarschijnlijk ook wel iets met extra kosten.
    Want op mijn contract staat full inleveren?
    Begrijpen ze niet dat ze hierdoor veel klanten verliezen en in een slecht daglicht komen te staan??? En zo duizenden euro's verliezen i.p.v. er 16 € terug te storten!

    Door MERCKX DANNY op 28 juli 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Voor de 3e keer een wagen gehuurd luchthaven Alicante.
    Tot op heden was ik tevreden. was....
    Telkens de volledige formule genomen met ook de Full - Full optie (kostprijs full - full 29 € voor betaald ...staat ook op contract)
    Na het oppikken van de wagen merkte ik dat de tank maar iets over de helft was gevuld?
    Achteraf gezien stond dit ook op hun bon.
    Maar wat doe je dan bij het inleveren om geen miserie te hebben ....volledig terug vullen.
    Want wat is 60% van een benzinetank als je de wagen niet kent?
    Tenslotte staat er op mijn contract full - full? Dus ook van mij verwacht dat ik hen full terug breng.
    Bij het inleveren deze opmerking gemaakt.
    Geen probleem....dat wordt teruggestort werd er mij gezegd.
    Heel normaal dacht ik.correct is correct.
    Na 4 weken een mailtje gedaan waar het geld bleef.
    Antwoord: Teveel aan benzine wordt niet teruggestort.
    Altijd vinden dergelijke maatschappijen wel iets om mensen op te lichten!
    Had ik de wagen niet volledig gevuld was het waarschijnlijk ook wel iets met extra kosten.
    Want op mijn contract staat full inleveren?
    Begrijpen ze niet dat ze hierdoor veel klanten verliezen en in een slecht daglicht komen te staan??? En zo duizenden euro's verliezen i.p.v. er 16 € terug te storten!

    Door MERCKX DANNY op 28 juli 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • We hadden in april 2017 in Benidorm een auto gehuurd en ons contract liep af op zondag 16.00uur. Nu blijkt dat het kantoor op zondag gesloten is. Daar hadden ze bij Centauro niets over verteld.
    We konden niets anders doen dan de auto met de sleutels erin half op de inrit van de parkeergarage van Centauro te zetten. Andere parkeermogelijkheden in de buurt waren er niet en anders had ik de auto een aantal staten verderop moeten zetten, dus ik dacht hen ter wille te zijn.
    Nu hebben we een boete gekregen omdat de auto half op de stoep stond. Hij is op zondagavond is uitgeschreven om 22.30.
    De auto was al niet meer in ons bezit want wij hadden hem 's middags al ingeleverd!
    We moeten nu betalen voor hun nalatigheid. Hadden ze verteld dat ze op zondag gesloten waren dan was dit niet gebeurd. We hebben al 40 EURO aan administratiekosten moten betalen. De boete van 70 EURO is nog onderweg.

    De communicatie hierover verloopt moeizaam ondanks de mooie heldere website in het Nederlands is er verder niemand bereikbaar. Zelfs niet als je de 24 uurs-service voor calamiteiten wilt bellen die op het contract staat.

    SCHANDALIG!

    Sterke punten
    mooie auto

    Zwakke punten
    onterechte boete en administratiekosten

    Door G.Brandsma op 26 mei 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • We hadden in april 2017 in Benidorm een auto gehuurd en ons contract liep af op zondag 16.00uur. Nu blijkt dat het kantoor op zondag gesloten is. Daar hadden ze bij Centauro niets over verteld.
    We konden niets anders doen dan de auto met de sleutels erin half op de inrit van de parkeergarage van Centauro te zetten. Andere parkeermogelijkheden in de buurt waren er niet en anders had ik de auto een aantal staten verderop moeten zetten, dus ik dacht hen ter wille te zijn.
    Nu hebben we een boete gekregen omdat de auto half op de stoep stond. Hij is op zondagavond is uitgeschreven om 22.30.
    De auto was al niet meer in ons bezit want wij hadden hem 's middags al ingeleverd!
    We moeten nu betalen voor hun nalatigheid. Hadden ze verteld dat ze op zondag gesloten waren dan was dit niet gebeurd. We hebben al 40 EURO aan administratiekosten moten betalen. De boete van 70 EURO is nog onderweg.

    De communicatie hierover verloopt moeizaam ondanks de mooie heldere website in het Nederlands is er verder niemand bereikbaar. Zelfs niet als je de 24 uurs-service voor calamiteiten wilt bellen die op het contract staat.

    SCHANDALIG!

    Sterke punten
    mooie auto

    Zwakke punten
    slechte communicatie en boete en "administratiekosten" betalen buiten mijn schuld

    Door G.Brandsma op 26 mei 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.



Bezoek Centauro

Schrijf je eigen review