Met een netwerk van ruim 800 verschillende verhuurders en ruim 30.000 verschillende ophaallocaties, kan je rustig zeggen dat Holiday Cars over ter wereld te vinden is.

HolidayCars Autohuren

Op het moment dat je op zoek bent naar een huurauto, een shortlease, een verhuiswagen of enige andere vorm van motorisch voertuig, dan doe je er goed aan om de website van deze intermediair even gade te slaan. Holiday Cars toont jou namelijk niet alleen alle mogelijke opties, maar vergelijkt ook gelijk de verschillende aanbieders met elkaar. Zo weet je dus welke auto, na alle bijkomstige toeslagen, verzekeringen en extra’s, daadwerkelijk als goedkoopste uit de bus komt.

HolidayCars Kosten

Bij Holiday Cars doen ze er niet alleen alles aan om jou de droomauto te leveren die ook nog eens past bij het budget, maar ze willen ook dat jij zorgeloos kan genieten. Daarom willen ze het je zo makkelijk mogelijk maken. Zo kan je tot 48 uur van te voren gratis annuleren, kan je een NoRisk garantie afsluiten waarmee je eigen risico komt te vervallen en hoef je bij het afhalen van de auto geen onverwachte borg neer te leggen. Alles wordt namelijk duidelijk gecommuniceerd en dat is natuurlijk wel zo prettig.


Artikelen over Holiday Cars

Auto huren Alicante

Alicante is een stad en van de Regio Valencia in Spanje. De stad is geschiedenis rijk en en toont nog steeds de sporen van het Arabisch stempel dat jaren geleden hier werd achterlaten. Dit stempel heeft een basis gevormd voor wat Alicante nu nog is; een drukke havenstad. Ook de heuvels, de rode plav [...]

Holiday Cars Reviews

  • I booked a car through Holidays Cars for 3 days in Napels and my pick-up time was 5.30 PM. However, when I arrived at the car rental company they could not give me my car because according to their system the pick-up time was at 8 AM. After contacting Holidaycars they said they could not do anything anymore because it was past the reservation time. Therefore, I asked for a refund because they gave the wrong times to the car rental company. However, instead of a refund they hung up on me and I had to rent a new car last-minute, which was way more expensive then if I pre-booked somewhere legit instead of with the scammers at holidaycars. My advice, never book again with them or their other website bookingmonkey.com!

    Sterke punten
    NONE

    Zwakke punten
    EVERYTHING

    Door Joey op 30 oktober 2019 Reageer
  • Verschrikkelijke ervaring -
    Wij hadden voor een weekend een auto gehuurd bij Holiday Cars in Barcelona. Zij werken hier samen met verhuurbedrijf Goldcar. Bij het ophalen van de auto werden wij geconfronteerd met extra kosten, die niet op de overeenkomst waren aangegeven. Gelijk naar Holidaycars gebeld, je wordt hier enkel door engelstalige medewerkers 'geholpen'. Wij moesten de kosten maar voorschieten en deze zouden wij later van Holidaycars terugkrijgen. Dik een maand na terugkomst hebben wij het bedrag nog steeds niet volledig terug.

    Verder zijn wij bijzonder onvriendelijke geholpen. Medewerkers van Goldcar zeiden zelfs dat HolidaysCars oplichters zijn. Wij hebben geen reactie gehad vanuit HolidayCars omtrent deze klacht, zij hebben het volledig genegeerd.

    Al is het misschien toch een fantastische aanbieding. Hou er dan rekening mee dat:

    - je bij het afhalen met extra kosten kan worden geconfronteerd en die zelf moet voorschieten en gedeeltelijk terugkrijgt.

    - dat ze werken met andere verhuurbedrijven die zeer slechte service verlenen.

    - communicatie met klantenservice verre van acceptabel is.

    Ver van wegblijven dus!

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Zie review

    Door STW op 24 september 2019 Reageer
  • Had via holidaycars een auto geboekt bij verhuurbedrijf Goldcar voor een bedrag van € 278,-Na volledig ingecheckt te zijn kwam er een afrekening van €535,- Allerlei niet zichtbare kosten kwamen erbij! Ik zeg wees transparant en adverteer met het werkelijke huurbedrag, vind dit misleidend.

    Sterke punten
    Misleiden van klanten

    Zwakke punten
    - transparant zijn
    - informatie delen

    Door Kees op 28 juli 2019 Reageer
  • Lees de vele negatieve reviews en het is duidelijk dat je hier niet moet boeken. De service is slecht en ze werken met zeer slechte en onbetrouwbare verhuurpartners die alle trucjes uit de kast halen om je extra te laten betalen (Goldcar in dit geval). Toen ik dat weigerde, werd er gezegd dat ik de auto niet mee kreeg. Achteraf wast HolidayCars zijn handen in onschuld en doet niks. Je kan beter boeken bij betrouwbare rental brokers, geloof me, ze bestaan.

    Sterke punten
    niks

    Zwakke punten
    werken met ZEER discutabele verhuurpartners
    slechte service
    All in huren is hier absoluut geen all-in huren

    Door Jeroen op 19 juni 2019 Reageer
  • Auto geboekt via dit bedrijf bij firefly in portugal. Goede prijs voor kilometervrij. Bij aankomst airport bleek ik maar 300 km vrij te kunnen rijden en of ik even 1600 borg van de creditcard wilde betalen. Rug tegen de muur. Want het was 15 minuten voor sluitingstijd. Toch geannuleerd. Wat me 280 euro heeft gekost. Vervolgens via een account van mijn werk iets anders kunnen regelen. Uiteraard voor een veel hoger bedrijf. Nooit meer dit bedrijf. Zo wil ik mijn reis nooit meer starten.

    Sterke punten
    Geen kunnen vinden. Zelfs klantenservice is in het weekend gesloten.

    Zwakke punten
    Totaal waardeloos. Bij afhalen auto blijken de voorwaardes niet volgens afspraak. En wordt jou verweten dat je de voorwaardes niet hebt gelezen. De voorwaardes die je leest bij betaling zijn anders dan daarna. SCAM

    Door Guido van der Velden op 3 augustus 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Complete rip-off, we couldn't pick up the car because their system was down, no money back, zero customer service.

    Door Ines Lindner op 22 september 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Auto gehuurd via Holidays cars, bij ophalen in Tenerife airport bleek er van alles mis te gaan. De auto die we hadden gehuurd konden we niet krijgen bij de lokale Hertz maatschappij, waar Holidaycars bij aangesloten is. Terwijl het duidelijk op de papieren stond die wij hadden meegenomen. Na een lange discussie en bellen, inmiddels twee uur verder moesten we het maar met een kleinere auto doen. En ondanks de afgesloten verzekering via Holiday cars online moest er ook nog eens lokaal bij Hertz bijbetaald worden. Dus mensen huur geen auto bij deze tussen maatschappij. Het is een onbetrouwbaar bedrijf! Echte oplichters! Dus wees gewaarschuwd.

    Sterke punten
    Geen! Het lokken van mensen door goedkope deals!

    Zwakke punten
    Oplichters!

    Door David op 2 augustus 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.



  • Op 13 juli 2017 vertrokken we op reis naar Madrid. Op 16 juli ging mijn man 's ochtends om 10u30 de auto afhalen op de luchthaven terwijl ik hem met onze zoon en de bagage opwachtte in het hotel in Madrid.

    Noot: Vorig jaar huurden we eveneens via Sunny Cars - Hertz een auto voor een rondreis door Portugal en omdat we zo tevreden waren kozen we opnieuw voor deze ondernemer (Hertz)!

    Aangekomen aan de balie van Hertz en na het voorleggen van de voucher werd gemeld dat de kaartnummer van de Mastercard waarmee de boeking gebeurde niet overeenstemde met de kaartnummer daar ter plekke. (achteraf bleek dit de eerste onterechte beschuldiging te zijn; zie bewijsmateriaal in bijlage).
    De aangeboden Mastercard stond echter wel op naam van de bestuurder: Eddy Helms. Dit is uiteindelijk wat er via jullie voucher gevraagd wordt…

    Ook werd er gezegd dat er geen borg kon worden vastgelegd via deze kaart (ongeveer 650 euro); terwijl er meer dan 3400 euro openstond omdat we weten dat dit nodig is van eerdere reserveringen van huurauto’s.

    De baliemedewerksters (indien nodig kan van deze personen een foto worden doorgestuurd!) gaven het advies om contact op te nemen met de bank.
    Ik daag u uit om dit eens zelf te proberen op een ZONDAGMIDDAG!

    Cardstop meldde telefonisch dat er géén probleem was met de kaart en via vrienden konden we toch na enige tijd een bankdirecteur van Argenta (de betrokken bank) spreken in België. Na enige tijd en het nodige opzoekingswerk meldde deze persoon dat er géén enkel probleem was met de kaart en dat het probleem bij Hertz lag en dat dit opgelost kon worden via een "POS" systeem.

    Baliemedewerkster Marta weigerde dit te gebruiken. Mevrouw vroeg welke rondreis er ging gebeuren (privacy?) en op de vraag van mijn man “beschuldigt u mij van fraude misschien?” knikte een andere medewerkster glimlachend bevestigend. (Komt dit door het feit dat de bagage nog in het hotel stond bij mij en onze zoon??)
    Om dan om 13u doodleuk te vertellen, zonder enige vorm van hulp, dat de auto nu wel doorverhuurd werd omdat er 2u verstreken was!!! De vraag om de voucher af te stempelen of te handtekenen als bewijs van aanwezigheid werd afgewimpeld.
    Gevolg; een annulatiekost van 90 euro voor het geboekte hotel in Salamanca, 130 euro voor een extra overnachting in Madrid en 588 euro weg die we betaalden aan jullie op 13 november 2016!

    Aangezien u aanprijst dat er een noodnummer beschikbaar is belden mijn echtgenoot deze meermaals om 12u35. Daar kregen we via antwoordapparaat te horen dat de dienst bereikbaar is van MAADAG TOT VRIJDAG TIJDENS DE KANTOORUREN.

    Als bewijs dat onze Mastercard wél werkte betaalden we met deze kaart op 16 juli in de namiddag alvast zonder problemen de eerste drie dagen verblijf (méér dan 400 euro) aan ons hotel Novotel Campo de las Naciones waar we noodgedwongen nog een nacht extra moesten bijboeken.

    Maandag 17 juli meteen om 9u gebeld met uw dienst waar ik Filippo aan de lijn kreeg die volgende dingen opmerkte:

    - de boeking was al verlopen (uiteraard; ik kon jullie zondag 16 juli niet bereiken!)

    - dat het waarschijnlijk ligt aan de borg die niet kon vastgezet worden; bewijs in bijlage dat er meer dan voldoende open stond.

    - dat er geen overdracht van 588 euro kon gebeuren om een nieuwe boeking te doen via jullie site om onze rondreis alsnog te kunnen starten

    - als we een huurauto wilden huren we minstens 3u moesten wachten om alles rond te krijgen. Hierbij de opmerking dat we omwille van de gemiste tussenstop die dag 600km moesten rijden en dus zo snel mogelijk wensten te vertrekken!

    - dat we klacht konden indien met bewijsmateriaal maar dat er geen informatie gegeven kon worden of er ooit al iemand geleden schade terugbetaald kreeg

    Ondertussen belde mijn man nog eens met Mastercard en de bank en beiden bevestigden dat er op geen enkel moment enig probleem is geweest-detecteerbaar is met onze Mastercard.

    Klantendienst Mastercard zag zelfs géén poging van Hertz op 16 juli in het logboek, wél de betaling van het hotel waar ik eerder naar refereerde. Dit doet ons dan ook sterk twijfelen aan de geloofwaardigheid van de Hertz - medewerkster die beweerde de kaart niet te kunnen gebruiken!

    Omdat we onze reondreis zo snel mogelijk wilden starten boekten we om 9u45 een auto via Do You Spain (extra kost van ca. 320 euro) die we om half 11 zonder probleem (mét een borg van 750 euro!) konden afhalen bij Oké Cars met onze MasterCard!

    We reden echter wel rond met een Peugot 308 ipv de Ford C - Max waar we sinds november op rekenden.



    We voelen ons ronduit bestolen door Hertz en zijn erg teleurgesteld in het feit dat jullie "klantendienst" enkel bereikbaar is tijdens de kantooruren. Van daaruit merkten we ook zéér weinig bereidwilligheid om tussen te komen in de geleden schade.



    Ik hoop zeer snel van u antwoord te ontvangen over de schadevergoeding die we hier over kunnen verwachten want dit is ronduit onaanvaardbaar.



    An Heremans
    Eddy Helms



    Bewijsmateriaal in bijlage: mails tussen bankdirecteur Ludo Picard en Mastercard, mail bankdirecteur die we zondag konden contacteren, betaalbewijs 16 juli Novotel Campo de Las Naciones, huurbewijs Do You Spain 17 juli – 29 juli, boeking Alameda Palace met daarop de kostprijs van de (gemiste) overnachting, foto van de desbetreffende MasterCard

    Door An Heremans op 1 augustus 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.



  • Op 13 juli 2017 vertrokken we op reis naar Madrid. Op 16 juli ging mijn man 's ochtends om 10u30 de auto afhalen op de luchthaven terwijl ik hem met onze zoon en de bagage opwachtte in het hotel in Madrid.

    Noot: Vorig jaar huurden we eveneens via Sunny Cars - Hertz een auto voor een rondreis door Portugal en omdat we zo tevreden waren kozen we opnieuw voor deze ondernemer (Hertz)!

    Aangekomen aan de balie van Hertz en na het voorleggen van de voucher werd gemeld dat de kaartnummer van de Mastercard waarmee de boeking gebeurde niet overeenstemde met de kaartnummer daar ter plekke. (achteraf bleek dit de eerste onterechte beschuldiging te zijn; zie bewijsmateriaal in bijlage).
    De aangeboden Mastercard stond echter wel op naam van de bestuurder: Eddy Helms. Dit is uiteindelijk wat er via jullie voucher gevraagd wordt…

    Ook werd er gezegd dat er geen borg kon worden vastgelegd via deze kaart (ongeveer 650 euro); terwijl er meer dan 3400 euro openstond omdat we weten dat dit nodig is van eerdere reserveringen van huurauto’s.

    De baliemedewerksters (indien nodig kan van deze personen een foto worden doorgestuurd!) gaven het advies om contact op te nemen met de bank.
    Ik daag u uit om dit eens zelf te proberen op een ZONDAGMIDDAG!

    Cardstop meldde telefonisch dat er géén probleem was met de kaart en via vrienden konden we toch na enige tijd een bankdirecteur van Argenta (de betrokken bank) spreken in België. Na enige tijd en het nodige opzoekingswerk meldde deze persoon dat er géén enkel probleem was met de kaart en dat het probleem bij Hertz lag en dat dit opgelost kon worden via een "POS" systeem.

    Baliemedewerkster Marta weigerde dit te gebruiken. Mevrouw vroeg welke rondreis er ging gebeuren (privacy?) en op de vraag van mijn man “beschuldigt u mij van fraude misschien?” knikte een andere medewerkster glimlachend bevestigend. (Komt dit door het feit dat de bagage nog in het hotel stond bij mij en onze zoon??)
    Om dan om 13u doodleuk te vertellen, zonder enige vorm van hulp, dat de auto nu wel doorverhuurd werd omdat er 2u verstreken was!!! De vraag om de voucher af te stempelen of te handtekenen als bewijs van aanwezigheid werd afgewimpeld.
    Gevolg; een annulatiekost van 90 euro voor het geboekte hotel in Salamanca, 130 euro voor een extra overnachting in Madrid en 588 euro weg die we betaalden aan jullie op 13 november 2016!

    Aangezien u aanprijst dat er een noodnummer beschikbaar is belden mijn echtgenoot deze meermaals om 12u35. Daar kregen we via antwoordapparaat te horen dat de dienst bereikbaar is van MAADAG TOT VRIJDAG TIJDENS DE KANTOORUREN.

    Als bewijs dat onze Mastercard wél werkte betaalden we met deze kaart op 16 juli in de namiddag alvast zonder problemen de eerste drie dagen verblijf (méér dan 400 euro) aan ons hotel Novotel Campo de las Naciones waar we noodgedwongen nog een nacht extra moesten bijboeken.

    Maandag 17 juli meteen om 9u gebeld met uw dienst waar ik Filippo aan de lijn kreeg die volgende dingen opmerkte:

    - de boeking was al verlopen (uiteraard; ik kon jullie zondag 16 juli niet bereiken!)

    - dat het waarschijnlijk ligt aan de borg die niet kon vastgezet worden; bewijs in bijlage dat er meer dan voldoende open stond.

    - dat er geen overdracht van 588 euro kon gebeuren om een nieuwe boeking te doen via jullie site om onze rondreis alsnog te kunnen starten

    - als we een huurauto wilden huren we minstens 3u moesten wachten om alles rond te krijgen. Hierbij de opmerking dat we omwille van de gemiste tussenstop die dag 600km moesten rijden en dus zo snel mogelijk wensten te vertrekken!

    - dat we klacht konden indien met bewijsmateriaal maar dat er geen informatie gegeven kon worden of er ooit al iemand geleden schade terugbetaald kreeg

    Ondertussen belde mijn man nog eens met Mastercard en de bank en beiden bevestigden dat er op geen enkel moment enig probleem is geweest-detecteerbaar is met onze Mastercard.

    Klantendienst Mastercard zag zelfs géén poging van Hertz op 16 juli in het logboek, wél de betaling van het hotel waar ik eerder naar refereerde. Dit doet ons dan ook sterk twijfelen aan de geloofwaardigheid van de Hertz - medewerkster die beweerde de kaart niet te kunnen gebruiken!

    Omdat we onze reondreis zo snel mogelijk wilden starten boekten we om 9u45 een auto via Do You Spain (extra kost van ca. 320 euro) die we om half 11 zonder probleem (mét een borg van 750 euro!) konden afhalen bij Oké Cars met onze MasterCard!

    We reden echter wel rond met een Peugot 308 ipv de Ford C - Max waar we sinds november op rekenden.



    We voelen ons ronduit bestolen door Hertz en zijn erg teleurgesteld in het feit dat jullie "klantendienst" enkel bereikbaar is tijdens de kantooruren. Van daaruit merkten we ook zéér weinig bereidwilligheid om tussen te komen in de geleden schade.



    Ik hoop zeer snel van u antwoord te ontvangen over de schadevergoeding die we hier over kunnen verwachten want dit is ronduit onaanvaardbaar.



    An Heremans
    Eddy Helms



    Bewijsmateriaal in bijlage: mails tussen bankdirecteur Ludo Picard en Mastercard, mail bankdirecteur die we zondag konden contacteren, betaalbewijs 16 juli Novotel Campo de Las Naciones, huurbewijs Do You Spain 17 juli – 29 juli, boeking Alameda Palace met daarop de kostprijs van de (gemiste) overnachting, foto van de desbetreffende MasterCard

    Door An Heremans op 1 augustus 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


Bezoek Holiday Cars

Schrijf je eigen review