Goldcar is de autoverhuurder van Spanje. Met ruim 30 jaar ervaring en ondertussen meer dan 60 verschillende locaties, is dit bedrijf de absolute marktleider aan de Costa Del Sol. Met scherpe prijzen en een zeer uitgebreide vloot weet Goldcar de klanten dan ook stuk voor stuk voor zich te winnen. Zij zijn zo succesvol dat zij ondertussen hebben uitgebreid. Je kan nu ook in Marokko, Andorra, Portugal, Griekenland, Frankrijk Italië en Malta terecht voor de uitgebreide klantenservice van Goldcar.

Goldcar Autohuren

In tegenstelling tot vele andere autoverhuurders realiseert Goldcar zich dat sommige vluchten in het midden van de nacht aankomen. Dat is niet alleen vervelend omdat u dan een langere tijd moet wachten voordat u kunt inchecken bij uw hotel, maar ook omdat de meeste autoverhuurders dan gesloten zijn. U moet wachten of de volgende dag terug komen om een auto op te pikken. Goldcar pakt dat graag anders aan. Daar kunt u 24 uur per dag terecht om uw bestelde voertuig op te pikken. Luxe!

Goldcar Kosten

In de vloot van Goldcar zijn vele verschillende type auto’s te vinden. Van een stationwagon tot zelfs een bus die 9 personen zetelt. Daarom is het bedrijf ook ideaal voor groepen. U krijgt bovendien een onbeperkt aantal kilometers en kan gratis annuleren als er iets tussen komt.

Alternatieven

Het blijkt dat veel bezoekers die een negatieve ervaring hebben gehad met Goldcar wel positief zijn over bijvoorbeeld SunnyCars. Neem een kijkje bij SunnyCars.


Goldcar Reviews

    OPLICHTERS!!!!!!!

    Vieze oplichtersbende die je creditcard roven!! In de avond opgehaald en in de middag teruggebracht, daar liep een Spaanse griet die niet wist hoeveel banden onder de auto zaten meteen naar een plekje rechtsonder bumper te kijken wat niet getekend was bij ophalen! Dus alle risico's indekken en ten allen tijden de hele auto filmen in het licht!! Nooit geen huur bij goldcar meer

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Oplichters die plekjes weten die je niet ziet bij ophalen

    OPLICHTERS!!!!!!!

    Vieze oplichtersbende die je creditcard roven!! In de avond opgehaald en in de middag teruggebracht, daar liep een Spaanse griet die niet wist hoeveel banden onder de auto zaten meteen naar een plekje rechtsonder bumper te kijken wat niet getekend was bij ophalen! Dus alle risico's indekken en ten allen tijden de hele auto filmen in het licht!! Nooit geen huur bij goldcar meer

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Oplichters die plekjes weten die je niet ziet bij ophalen

    OPLICHTERS !!!

    Bij de vraag aan de balie of ik een extra verzekering wou, zei ik duidelijk NO! Wij hebben in Belgie een verzekering op jaarbasis voor het huren van een auto. En toch hebben ze een "Cobierta Super Relax" van 63,19€ voor 3 dagen toegevoegd aan mijn rekening. De autohuur zelf was €30,45 ... Ze doen je digitaal tekenen, zonder uitgeprinte versie van je betaling, waardoor je totaal geen overzicht hebt en zeggen dat ze na de huur alles terugstorten. Dit zijn leugens, want ze houden dan bvb die dekking af, die ik helemaal niet gevraagd heb.Met andere woorden kostte deze auto voor 3 dagen 113,31€ ip van €30,45.
    En een maand later hebben ze me opnieuw liggen gehad, deze keer niet meer met die extra verzekering, want ik was nu toch wel geleerd . . . dacht ik! Ah nee, nu hebben ze me een diesel auto gegeven, had ik ook niet besteld, en die heeft me 6,20€ supplement gekost.
    Enfin, het zij zo . . . moraal van het verhaal NOOIT MEER GOLDCAR!
    Wees verwittigd, vroeg of laat doen ze het bij U ook !
    Datum van ervaring: 21 december 2023

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Heel erg slecht

    Ze verhuren een auto maar de creditcard moet op naam van de bestuurder staan, dus kom niet met de kaart van je partner met dezelfde achternaam want dat accepteren ze niet ! Ze smeren je een nieuwe extra verzekering aan die net zo duur is als de auto huur zelf. Hé kan er niet onderuit, anders heb je helemaal niets !

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Niet klantvriendelijk ze willen maar 1 ding en dat is allerlei extra verzekeringen proberen af te sluiten terwijl je al een verzekering hebt afgesloten die alles dekte, maar als je eenmaal hebt geboekt en dan aankomt bij de balie dan menen zij dat het toch niet genoeg is en je nog eens 250€ extra voor een weekje moet betalen

    Nooit meer goldcar!!!!

    Onbetrouwbare, niet bereikbare creditcard plunderaars!! Niet twijfelen, gewoon nooit huren bij ze.

    Sterke punten
    Nette site, goede prijzen maar oplichters!!

    Zwakke punten
    Niet bereikbaar, alleen standaard mail antwoorden en nooit oplossingen

    Do not rent with Goldcar ever!

    Do not rent with Goldcar ever! I rented with the company on Palma de Mallorca. The company charged me for damage that was already on the car on pickup. They make sure to have some spots on the car that are not covered in the sheet you receive on pickup, so they can charge the damage afterwards. Also when they do charge it, they dont put the new spots on the damage form, so they can charge the damage to the next customer again. The spots they use are also this small and in places you easily overlook on pickup. So they take advantage of this to be able to charge customers over and over for the same damages. Even when you have evidence with photo's and video, they just dont care and charge you anyway.

    Oplichters

    Auto gehuurd via Carjet. Bij het ophalen vd auto bij coldcar kreeg ik de auto niet mee. Op de verzekerings formulier stond mijn voornaam Bert genoteerd. Op mijn rijbewijs staat echter Ekbert. Hierom kreeg ik de auto niet mee. Carjet wou de formulier per mail niet aanpassen. Weg 300 euro! Pas na het aankopen van een verzekering van 300 euro kreeg ik een auto mee. Die had ook nog allerlei mankementen.. Waardeloze bedrijven en OPLICHTERS.. Ik roep dan ook iedereen op om bij het inleveren van de auto\\\\\\\'s af te tanken met een verkeerde brandstof!

    Sterke punten
    Geen !

    Zwakke punten
    OPLICHTERS

    Oplichters

    Auto gehuurd via Carjet. Bij het ophalen vd auto bij coldcar kreeg ik de auto niet mee. Op de verzekerings formulier stond mijn voornaam Bert genoteerd. Op mijn rijbewijs staat echter Ekbert. Hierom kreeg ik de auto niet mee. Carjet wou de formulier per mail niet aanpassen. Weg 300 euro! Pas na het aankopen van een verzekering van 300 euro kreeg ik een auto mee. Die had ook nog allerlei mankementen.. Waardeloze bedrijven en OPLICHTERS.. Ik roep dan ook iedereen op om bij het inleveren van de auto's af te tanken met een verkeerde brandstof!

    Sterke punten
    Geen !

    Zwakke punten
    OPLICHTERS

    Verplichte extra verzekering

    Boeken de auto en betalen voor 2e bestuurder, credit card van mijn vrouw accepteren ze niet ondanks dat ze 2e bestuurder is, als je de verzekering extra afsluit kan het wel, is mijn 2e keer bij coldcar, volgende keer ga ik naar een ander

    Sterke punten
    Ophalen vliegveld

    Zwakke punten
    Verplichte extra verzekering en daardoor dubbel zo duur

    Verplichte extra verzekering

    Boeken de auto en betalen voor 2e bestuurder, credit card van mijn vrouw accepteren ze niet ondanks dat ze 2e bestuurder is, als je de verzekering extra afsluit kan het wel, is mijn 2e keer bij coldcar, volgende keer ga ik naar een ander

    Sterke punten
    Ophalen vliegveld

    Zwakke punten
    Verplichte extra verzekering en daardoor dubbel zo duur

    2 uur laat. Geen auto no refun

    17-10-2023 voor 4 dagen auto geboekt bologna. Om 20:10 waren alle verhuurders open op vliegveld......behalve goldcar. Ik bellen...niemand opnemen. Volgende ochtend naar vliegveld om auto op te halen. Betaald en gereserveerd! Nee dus. Geen auto en geld kwijt. En niet eens proberen iets op te lossen! Schande.

    Zwakke punten
    Totaal onbetrouwbaar en jij als klant bent altijd de schuldige.

    OPLICHTERS

    Ik moest van €50 opeens 250 eiro betalen

    Oplichting

    Recent een auto gehuurd via dit bedrijf. Dit ging via de website Doyouspain.
    Alles lijkt te mooi om waar te zijn, click&collect, alles super makkelijk natuurlijk maar pas op, zodra je de huurauto hebt ingeleverd en je bent weer in je eigen omgeving, krijg je een naheffing voor schoonmaak kosten. Deze kosten bedragen 150€....dan heb je een huurauto gehad voor 7 dagen waar wat gebruikers vuil in zit. Tip; zorg altijd dat je voor en na fotos hebt van het interieur en exterieur, want ze proberen via elke weg je een oor aan te naaien!!

    Sterke punten
    Sterkste kant van goldcar is dat ze vrijkaart hebben om je creditcard te plunderen.

    Zwakke punten
    Zwak om misbruik te maken van mensen die hier autos

    Boevenbende

    Nadat we op Rome airport met enige vertraging aan kwamen, werd ons op barse toon te verstaan gegeven dat we te laat waren. Moeilijkdoenerij over dat de gereserveerde Citroen C1 al weg was .
    Na wat gepruttel en binnensmonds gemompel werd ons een Fiat 500 aangeboden. De sleutel kregen we mee en zoek het maar uit. Nadat we ingestapt waren kwam er een bediende nog even een contract brengen en of ik nog even een krabbel wilde zetten. Stom van mij dat ik in de haast niet beter opgelet heb, maar toen ik wat later op mijn visa rekening keek bleek er nog eens 159 euro afgeschreven voor een zogenaamde upgrade. Die mij overigens niet vermeld was.
    Totaal betaal ik dus 352,50 euro voor een week Fiat 500.
    Ik had geboekt bij Booking.com en ik hoop dat zij beseffen dat Goldcar, in ieder geval op Rome Airport over de rug van hun klanten een extra verdienmodel heeft.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Zeer onbetrouwbaar personeel

    CROOKS CROOKS DONT RENT HERE!

    I cant stress this enough, DON'T BOOK WITH THEM.
    They are criminals, crooks. They will do everything to take your money.

    They have debited my card without explanation from 153 euro's because they stated that we 'did not bring back the car on time'. This was not the case, they are not reachable via phone or email (takes 2 weeks to get an email back). DO NOT RENT HERE, they will make you pay extra costs that you don't want nor need.

    Sterke punten
    NO STRONG POINTS, CROOKS

    Zwakke punten
    everything, they will deceive you with extra charges. They are barely reachable. They are criminals!

    Oplichterij

    Al een maand aan het wachten op mijn geld, geen reactie via telefoon of mail.... ze hadden me al beloofd om het geld terug te storten.

    Zwakke punten
    Al een maand aan het wachten op mijn geld, geen reactie via telefoon of mail.... ze hadden me al beloofd om het geld terug te storten.

    Oplichters

    Na een auto geboekt te hebben op Mallorca via do you Spain en op de site van DoYouSpain alles geregeld te hebben qua dekkingen ed kregen we op het vliegveld tot onze verbazing te keuze om nog even 200,- aan een all risk verzekering te betalen of een borg neer te leggen van 1400,- voor als er schade gereden werd, ook nadat we uitgelegd hadden dat we dat op de site al geregeld hadden. Voor ons voelt het als klonk klare oplichting en ik zal dan ook niet meer boeken bij Goldcar!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Oplichting nadat mensen een auto geboekt hebben met verzekering.

    OPLICHTING

    OPLICHTING!!. Er zit een strategie achter hun verdienmodel. Ze lokken je met lage huurprijzen maar proberen je op allerlei manieren geld afhandig te maken. 1 keer bij inleveren auto (Lissabon) vertellen dat alles ok is maar toch een schade in de innamedocumenten vermelden. Onmogelijk om dit ongedaan te maken. Dus betalen!! Andere keer een auto meegekregen (Faro) die helemaal vol zat met schade. Op zich geen probleem. Bij inleveren vonden ze een minuscule beschadiging die ik zou hebben gemaakt. Vooraf opgezette strategie. Ook betalen dus. Maak altijd foto's en video van de auto die je meekrijgt. Ik verdenk ze er van dat als er geen foto's worden gemaakt ze daar rekening mee houden (misbruik van maken) bij inleveren auto

    Sterke punten
    Geen

    Onbetrouwbare oplichters

    Na mijn boeking via Transavia een auto gehuurd via CarTrawler met volledige verzekering.
    Bij het ophalen van de auto in Alicante Airport verteld de medewerker van Goldcar dat de auto niet verzekerd is en als er onderweg iets gebeurt, ik alles zelf rechtstreeks moet betalen. Om toch zeker te zijn heb ik een verzekering afgesloten. Dus via Cartrawler € 131 betaald en bij Goldcar € 168 voor de verzekering & € 133 borg.
    Auto was prima, net nieuw, reed goed (het enige positieve aan dit verhaal).
    Bij het terugbrengen van de auto heb ik wel foto's gemaakt. Bij het inleveren van de sleutels was er geen check om de auto omdat ik volledig verzekerd was.
    Bij thuiskomst ontvang ik een e-mail met 2 plekken schade... ? Als ik de eindafrekening goed lees, wordt er niets in rekening gebracht, maar ook niets terugbetaald. Dus ben ik mijn borg ook kwijt?!? Dus uiteindelijk heeft deze auto mij € 432 gekost voor 5 dagen, echt schandalig! Ik ga contact met ze zoeken, maar als ik de berichten hieronder lees, geeft mij dat weinig hoop.
    Al met al, hele dure les, nooit meer Coldcar! Hopelijk zijn er wel eerlijke verhuurders in Spanje......

    Sterke punten
    Geen, liever -5 sterren gegeven

    Zwakke punten
    Je wordt bewust opgelicht
    Het verhaal hierboven zegt genoeg denk ik....

    Oplichters!

    Begin augustus een auto gehuurd bij Goldcar. Bij inlevering constateerde een medewerker een haast onzichtbare lakschade aan een wieldop. Moest een bedrag van � 100,00 !! voor worden betaald, terwijl voor ons niet duidelijk was dat wij de schade hadden veroorzaakt.\\r\\nIn plaats van de � 100,00 bleek na een week een bedrag van � 150,00 van de credit cardrekening te zijn afgeschreven. Om uitleg gezocht. Bedrijf blijkt op geen enkele manier bereikbaar. Kantoor in Nederland gesloten, telefoonnummers niet in gebruik, 'klantenservice' via website reageert niet. Wil je problemen voorkomen huur dan nooit een auto bij Goldcar. Het is een echte oplichtersbende!

    Sterke punten
    Geen enkele

    Zwakke punten
    - het zijn oplichters\\r\\n- geen contact mogelijk\\r\\n- zeer onbetrouwbaar bedrijf

    Bedonderd !!!

    Auto gehuurd via Booking.com met een Full Insurance. Blijkbaar was deze niet afdoende, ter plaatse werd medegedeeld dat ik alleen met de afgesloten verzekering gebruik mocht maken van Hoofd-wegen. Zodra ik zou afwijken van deze hoofdwegen, zou er een fee berekend worden welke in mindering gebracht zou worden op de betaalde BORG. Er werd een map van het eiland getoond met de wegen, en waar wel / niet op gereden mocht worden.... Conclusie: als ik naar een strand zou gaan, welke niet langs een hoofdweg zou liggen, was ik de Sjaak en zou er een penalty worden berekend... echter de stranden zijn niet bereikbaar via de hoofdwegen, je moet dan wel op een B-weg gaan rijden.

    Dus ik werd min of meer gedwongen om een extra verzekering van 281 euro af te sluiten (10 dagen)... dit is echt een grote oplichting en voel me ook bedonderd. Ben nog in conclaaf met Booking.com over deze oplichting: maar daar word ik van het ene department naar het andere department verwezen: maar ik ga deze 281 ergens retour halen......

    Sterke punten
    Geen: grote oplichters

    Zwakke punten
    Oplichters zijn het !!

    GOLDCAR= CASHCAR Your money!

    We zijn juridisch iets verder en Goldcar geeft geen gehoor. De foto's van de schade zijn werkelijk niet te herleiden naar mijn gehuurde auto. Het is vaag en het is oneerlijk. Het gaat mij niet om het geld maar om de oneerlijkheid van het geld uit de zakken kloppen van de toeristen. Dus betaal altijd met een creditcard dan kun je betwisten en maak foto's vooraf en achteraf van je auto wil je nog met dergelijke oplichters in zee gaan.

    Datum van ervaring: 01 juli 2023

    Goldcar is scam

    k heb werkelijk waar meer dan 15 jaar lang 2 a 3 per jaar een auto gehuurd bij Goldcar. Ben ook VIP member omdat ik vaak daar huur dus ik weet waar ik over praat. Sinds 2021 (corona) hebben ze kennelijk een ander beleid. Extra kosten bij aankomst, hogere verzekeringen en tol fee etc. Maar goed misschien acceptabel. De laatste 2 keer ben ik gewoon genaaid met schade wat echt niet is geweest. De auto inleveren voor openingstijd en nu 2 keer met 100-en euro's schade. Natuurlijk niet geaccepteerd en als principe kwestie het laten oplopen. Maar Goldcar heeft een nieuw verdienmodel. Goedkoper zijn wanneer je de auto buiten openingstijden inlevert maar dan een vette rekening sturen voor schade die niet bestaat. En natuurlijk kun je all-risk nemen en dan ben je van het gezeik af maar dan ben je vaak bij hun 50% meer kosten kwijt. Dus mijn advies zou zijn neem de pendel naar Autorent. Kosten je iets meer tijd maar super relaxen gasten en heb er inmiddels al 8x bij geboekt. F...ck Goldcar

    Há mais de 15 anos que alugo um carro...
    Há mais de 15 anos que alugo um carro na Goldcar, 2 ou 3 vezes por ano. Também sou membro VIP porque alugo lá frequentemente, por isso sei do que estou a falar. Desde 2021 (corona), eles aparentemente têm uma política diferente. Taxas extra à chegada, seguro mais elevado e portagem, etc. Mas talvez seja aceitável. Nas duas últimas vezes, fui lixado com danos que na realidade não existiam. Devolver o carro antes da hora de abertura e agora duas vezes com danos de 100 euros. Claro que não aceitei e, por uma questão de princípio, deixei acumular. Mas a Goldcar tem um novo modelo de receitas. É mais barato quando se devolve o carro fora do horário de funcionamento, mas depois envia-se uma fatura choruda por danos que não existem. E, claro, pode aceitar o seguro contra todos os riscos e livrar-se do incómodo, mas, nesse caso, perderá muitas vezes mais 50% do custo com eles. Por isso, o meu conselho é apanhar o vaivém para a Autorent. Custa um pouco mais de tempo, mas é uma equipa super descontraída e já reservei 8 vezes com eles. F...ck Goldcar

    I have really over 15 years...
    I've really been renting a car from Goldcar for 2 or 3 a year for over 15 years. Am also VIP member because I often rent there so I know what I am talking about. Since 2021 (corona) they apparently have a different policy. Extra charges on arrival, higher insurance and toll fee etc. But well maybe acceptable. Last 2 times I just got screwed with damage which really wasn't. Returning the car before opening time and now 2 times with 100s of euros damage. Of course not accepted and as a matter of principle let it mount up. But Goldcar has a new revenue model. Be cheaper when you return the car outside opening hours but then send a fat bill for damage that doesn't exist. And of course you can take all-risk and then you'll be rid of the hassle but then you'll often lose 50% more cost with them. So my advice would be take the shuttle to Autorent. Cost you a bit more time but super laid back guys and have booked with them 8x now. F...ck Goldcar

    onbetrouwbaar

    vlucht had vertraging. Direct naar kantoor gelopen, paar minuten te laat. Kantoor was dicht. Volgende dag bleek onze reservering geannuleerd te zijn. En konden we deze niet meer gebruiken. We zijn nu het bedrag voor 10 dagen kwijt. Goldcar betaald niets terug. En we hebben geen auto.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    onbetrouwbaar en niet flexibel

    Dramatisch

    Dramatisch bedrijf
    1. onvriendelijkheid en inflexibiliteit bij de balie. Je mag pas 15min voor je richttijd de auto ophalen. Dat heb ik nog nooit meegemaakt, maar goed. Ze proberen je alles aan te smeren en te zeggen dat je geen verzekering hebt terwijl je die wel hebt afgesloten via bijv. cheaptickets
    2. de auto zat onder de krassen dus we moesten dat opnieuw laten controleren. Het waren er zoveel dat het onmogelijk was ze allemaal door te nemen. De jongen daar zei "je hebt geluk want zo valt een nieuw krasje niet op"
    3. Toen we nog geen 5 minuten op weg waren gaf de auto aan dat de bandenspanning niet goed was. Na controle bleek de bandenspanning voor 1.4 ipv 2.5 en bij 1 achterband was de bandenspanning 0.7 ipv 2.5. We hebben in 1 week 4x de banden opnieuw moeten oppompen omdat de auto een melding gaf. Ook kregen we een melding dat de olie op was. Dus die hebben we moeten vervangen. De auto was van te voren dus helemaal niet goed gecheckt.
    4. de afhandeling van de klacht, ze gaan niet op je klacht 1 en zeggen alleen maar, dit had je moeten controleren voor je wegreed. Hoe had ik de bandenspanning en de olie moeten controleren? Ik mag er toch van uit gaan dat deze gewoon goed zijn als ik een auto huur.
    5. we kregen een boete voor extra krassen waarvan ik zeker weet dat we ze niet gemaakt hebben maar die niet duidelijk op het papiertje stonden en omdat het er zo veel waren we geen poot hadden om op te staan.

    Wat me nog het meest irriteert is dat ze geen enkele verantwoordelijkheid nemen voor het feit dat ze ons een slecht onderhouden auto hebben meegegeven!

    Sterke punten
    Geld kloppen van hun klanten

    Zwakke punten
    geen goede gecontroleerde auto meegeven.


Bezoek Goldcar

Schrijf een review