Sixt is een verhuurbedrijf dat al sinds 1912 bezig is met het blij maken van duizenden huurders. Het bedrijf is dan ook in 105 landen te vinden en heeft ruim 4000 verschillende locaties. Het bedrijf heeft dan ook een fikse dosis ervaring en weet wat haar klanten graag willen.

Sixt Autohuren

Je hebt dan ook een grote keuze uit allerlei verschillende modellen. Sixt houdt het niet alleen bij personenvervoer, maar biedt ook verhuiswagens, bestelwagens, terreinwagens en cabrio’s aan.

Sixt Mogelijkheden

Sixt heeft een speciale afdeling voor het zakelijk huren van vervoersmiddelen. Hierdoor wordt u voorzien van aantrekkelijke kortingen en opties. U kunt onder andere kiezen voor een aflevering van de auto bij u aan het kantoor. Ook kunt u een langere termijn contract aangaan met Sixt, waardoor het bedrijf zich vooral in de markt speelt bij de luxere taxicentrales en bedrijfschauffeurs.

Sixt Kosten

Bovendien krijgt u bij Sixt gegarandeerd de goedkoopste prijs. Mocht u ergens anders namelijk goedkoper uit zijn dan doet Sixt u een nog beter aanbod. Daarnaast krijgt u ook nog eens 50% korting als u zich nu aanmeld als zakelijke klant. Bekijk de website voor de mogelijkheden.


Artikelen over Sixt

Auto Huren Utrecht

Utrecht bevindt zich in het midden van ons land en kan dan ook wel als het grootste en belangrijkste knooppunt van Nederland worden gezien. Niet alleen op het gebied van Openbaar Vervoer, maar ook de snelwegen komen hier allemaal samen. Vanuit Utrecht kan je overal naar toe. Het is daarom ook de per [...]

Sixt Reviews

  • SIXT heeft mij opgelicht. Auto opgehaald op het vliegveld van Heatrow en de auto moest weer ingeleverd worden op het vliegveld van Bristol.
    Toen ik weer thuis was zag ik dat SIXT een bedrag van bijna 400 euro extra heeft afgeschreven van mijn creditcard. Dit kon geen schade of het niet aftanken zijn.
    Na het contract grondig te hebben bestudeerd kon ik achter halen dat SIXT mij op slinkse wijze een upgrade in rekening heeft gebracht.
    Ik heb nooit om een upgrade gevraagd en upgrade is ook niet ter sprake gekomen, ik kon tussen twee auto’s kiezen daarbij werd gezegd dat de Peugeot iets groter is.

    Uiteindelijk wordt het contract geprint (0.5 m kassapapier, met enorm veel getallen), de baliemedewerker omcirkeld een aantal (in zijn ogen) belangrijke zaken. Zoals inleveradres, totaal bedrag etc. Maar hij heeft niet de upgrade omcirkelt en ook niet benoemd.

    Omdat de auto door mijn werkgever is gehuurd kon ik op basis van het totaal bedrag niet weten dat er iets niet klopte. En het feit dat ik de auto elders moest inleveren, was dit voor SIXT een uitgerekend moment om deze truc uit te halen.
    Nadarhand via de website klacht ingediend, nooit een reactie ontvangen. Werkgever heeft contact gezocht met SIXT en zij hebben alleen het contract opgestuurd gekregen (uiteraard zonder de omcirkelde bedragen).

    Het komt er op neer dat ik een Peugeot gereden heb maar een premium class Land Rover betaald heb. Volgens de SIXT website is de auto waarin ik in reed gewoon uit het standaard assortiment.

    Het was de eerst keer dat ik SIXT had, maar het is zeker de laatste keer.

    Sterke punten
    misleiding tactieken

    Zwakke punten
    te veel om op te noemen.

    Door Arnold Leus op 28 november 2019 Reageer
  • SIXT Utrecht heeft de aardigste medewerkers die ten alle tijden je opties geven in plaats van beperkingen. Ze denken graag mee aan een alternatief in plaats van vertellen wat alleen niet mag. Mag gezegd worden over SIXT Utrecht !

    Sterke punten
    Klantvriendelijk op z’n best

    Zwakke punten
    Parkeergelegenheid is helaas niet ideaal maar ze verdienen een hartstikke mooie locatie daarvoor!

    Door Koba op 15 november 2019 Reageer
  • Eind juni 2019 huurden wij bij Sixt op de luchthaven Kastrup van Kopenhagen een auto voor twee dagen. Die auto stond in een donkere parkeergarage en leek ok, hoewel niet goed schoon, maar dat vonden we geen punt. Wij reden ermee naar ons hotel in een buitenwijk van Lund, waar we in een vrijwel lege parkeergarage parkeerden. De volgende dagen alleen een paar korte ritten en terug naar het vliegveld, waar in de volle zon enkele oppervlakkige krassen onder de stoflaag werden ‘ontdekt’.
    Het is onmogelijk dat wij die veroorzaakt kunnen hebben. Maar Sixt houdt voet bij stuk. Volgens de ANWB zouden die oppervlakkige krassen hoogstens €70,- reparatiekosten vergen. Sixt rekent zonder bewijs te willen leveren ruim €500,-, waaronder drie dagen verlies van verhuurdagen. De feitelijke reparatieduur kan hoogstens een uurtje poetsen zijn. Een interessant verdienmodel!
    Er wordt ook helemaal niet gerepareerd. Dat doen ze misschien een keer bij afstoten van de auto. Pure oplichting dus! Mijn advies: andere verhuurder. Ik snap nu waarom de balie van Sixt in Kopenhagen leeg is en die van anderen goed bezet.

    Sterke punten
    Nette, redelijk recente auto.

    Zwakke punten
    Oplichters: levering vanuit donkere garage, retour in de volle zon, zo kun je oude krassen steeds opnieuw belasten.

    Door Opipeet op 3 november 2019 Reageer
  • pas zeer goed op voor deze office van sixt. Ik was helaas erg bezig met een verloren koffer en een onverwachte collega die ik daar trof, daardoor was mijn concentratie er minder bij. Er werd door de heer aan de desk zonder vragen alle extra's aangevinkt. Ook kreeg ik een (betaalde!) upgrade, zonder dat ik gevraagd werd. Ik vroeg de persoon achter de toonbank waarom ik nogmaals moest betalen, daar ik bij de boeking vooraf had betaald, mij werd verteld dat het allemaal borg was. Ik ben dus min of meer voorgelogen. Bij het doorlopen van het contract werd ik op veel punten gewezen, maar de extra kosten werden handig vermeden. Ik kreeg via de mail geen afrekening zoals wel beloofd bij inleveren (orlando int airport. trouwens 10 min van de terminal!)
    enige lichtpuntje was een restitutie (helaas niet van alle, maar slechts een deel) van de extra opgevoerde kosten.

    Door pascal op 11 oktober 2019 Reageer
  • Zeer slechte ervaringen (SIXT Portugal, Algarve, Faro Airport - zomer 2019)
    Chaotisch en druk bij aanmelding. Vriendelijke dame maar gebrekkig Engels, duidelijk gedrild in het aansmeren van extra dingen cq. zeer verbaasd reagerend als je die niet nam. Dan denk je "het zal wel, OK dan doe maar".
    Auto met verzekering, benzine en snelwegvignet uiteindelijk ongeveer 2x zo duur als geadverteerd. Als ik dat had geweten had ik niet voor SIXT gekozen.
    Heb de auto vluchtig geïnspecteerd bij vertrek op deuken, krassen etc.. Je staat daar in 30 graden met een gezin dat al drie kwartier heeft staan wachten buiten tot het eindelijk geregeld was. Inspectie: was zo op het eerste oog niks te zien. Buiten geen medewerker van SIXT te bekennen op de parkeerplaats. Je krijgt binnen je sleutels met “Hij staat daar en daar, tot ziens”.
    Bij terugkomst wezen ze op een lichte beschadiging onder de spoiler onder de achterbumper. Je moest zo'n beetje op je knieën cq handen en voeten om die te zien. Zo bekijk je geen auto die staat te glimmen bij vertrek. Je loopt er omheen maar dan zie je deze niet, zo laag als hij zat.
    Die schade hebben wij in ieder geval niet veroorzaakt. Dan had ik het zeker gemerkt. En ook gemeld. Er zat ook gras onderaan de auto (dan moest je echt op je buik) terwijl we helemaal niet van het asfalt geweest zijn, sowieso weinig mee gereden. Kortom al bestaande schade.
    Lang verhaal kort: ter plekke was geen discussie mogelijk, men verschuilde zich achter het hoofdkantoor, en 'afdeling car-damage' mijdt iedere inhoudelijke (mail)discussie en brengt 235 euro in rekening. Kortom: je wordt goedkoop gelokt en vervolgens geraffineerd verneukt. Nooit meer SIXT. Zet deze review alsjeblieft online om andere huurders ellende te besparen

    Kijk ook even op de reviewsite Trustpilot, zoek op SIXT.com. 70% (!!!) van 400 reviewers geeft ze de slechtste waardering van 1 ster. Verborgen kosten, geld niet teruggeven & schade constateren op plekken die je bij een normale inspectie niet ziet (onderkant bumper & dorpels, wielkasten, zelfs onder de vloermatten bij eentje etc) zijn schering en inslag - overal ter wereld!!
    Helaas niet vooraf gezien, dan was ik nooit met ze in zee gegaan. Hopelijk voor jou of voor kennissen nog wel op tijd!

    Sterke punten
    Geen. Laat je niet lokken door de goedkope prijs op vergelijkingssites!

    Zwakke punten
    -Prijs op vergelijkingssites is een lokkertje - je bent zo honderden euros duurder uit
    -Bij afhalen auto lang wachten en verborgen kosten. Let vooral op verzekering, benzine en BTW!
    -Bij terugbrengen auto worden je bestaande schades in de maag gesplitst op plekken waar je bij een normale inspectie vooraf niet kijkt (onderkant auto etc.)

    Door HV op 28 augustus 2019 Reageer
  • Vorige maand zijn we een week naar schotland geweest. Ik had een automatische auto gehuurd (dit valt als leek niet te zien op de factuur, blijkbaar is er een cijfercode dat de manier van schakelen aangeeft maar dat wist ik natuurlijk niet). Toen we bij het kantoor aankwamen kregen we te horen dat we een manuele hadden geboekt. Uiteindelijk moesten we 159 GDP bijbetalen! Omdat het zo snel ging, en er mensen ongeduldig aan het wachten waren zijn we hierop ingegaan. Achteraf heb ik de prijzen opgezocht. Bleek dat we oorspronkelijk de prijs van een automatische hadden betaald. Ik veel moeite gestoken in het mailen met de klantendienst, die ons uiteindelijk 69£ kortig gaf. Een totale terugbetaling was volgens hun niet mogelijk. Dit is de eerste en laatste keer dat ik met Sixt rij.

    Door Caroline op 30 juni 2019 Reageer
  • Ik heb gelijk bij Sixt een auto geboekt, omdat het zelfs goedkoper was dan rentalcars.com.
    Ik heb obgeveer 1 euro p/d extra betaald, vergeleken met de door mij gewenste auto, en gekozen voor de 'surprise' auto.
    Toen ik aan de balie vertelde dat ik begon met een nieuwe baan kreeg ik een hele mooie Kia Nero mee. Een heerlijke auto, met automatische versnellingsbak.
    Chapeaux Sixt!

    Sterke punten
    - Geleverde auto
    - Vriendelijke medewerkers
    - Snelle afhandeling ij teruggave auto

    Zwakke punten
    - 15 minuten wachten bij de balie: het was druk

    Door Walter Fokkens op 13 juni 2019 Reageer
  • Slechte service
    Ze proberen je extra diensten aan te smeren, en geven verkeerde info.
    De gegeven informatie op het afhaalpunt kwam niet overeen met de informatie op hun website, dit met extra kosten tot gevolg.
    Het zijn mijn inziens oplichters.
    Ze sturen na afloop niet automatisch een factuur.

    Sterke punten
    Oplichting !

    Zwakke punten
    Facturen sturen !

    Door Werner op 22 mei 2019 Reageer
  • Na 10 dagen autohuur bij Sixt Portugal bleek het plugje (in de deurstijl achterklep) waar de hoedenplank met het ene koordje aan hangt te missen. Kost bij Seat dealer in Nederland 1 euro. Ik kreeg van Sixt Portugal (schrijven ze af van m'n mastercard) een rekening van 267 euro !!!

    Sterke punten
    Oplichting

    Zwakke punten
    oplichting

    Door Reinoud Kamerbeek op 22 mei 2019 Reageer
  • Vlak voor het inleveren hebben we onze bus afgetankt. Daarna zijn we naar Sixt gereden, nog geen kilometer. Het filiaal (Hoofddorp) was gesloten. Bus neergezet en sleutels ingeleverd. Krijgen we na afloop een gepeperde rekening voor het aftanken van de bus, terwijl de tank vol was. We hebben onze tankbon opgestuurd, maar daar hadden ze maling aan. Ook zijn de kosten voor alle extra's bij de huur erg hoog (extra bestuurder, kilometers, verzekering, afkopen eigen risico etc). De huurprijs verdubbeld met gemak op die manier. Tel daar onterechte benzine kosten bij op en je weet genoeg.

    Zwakke punten
    Klanten een poot uitdraaien door onterecht kosten voor het aftanken in rekening te brengen.

    Door Huurder op 26 april 2019 Reageer
  • Wij boekten online een auto in Athene met een omniumverzekering . Franchise 0 euro
    Dit doen wij steeds om geen verrassingen te hebben.
    Groot was onze verbazing dat wij ter plaatse nog 87 euro moesten bij betalen omdat anders spiegesl ed niet zouden inbegrepen zijn.
    Dit noem ik morele chantage!!
    Graag en reactie van sixt




    Zwakke punten
    Geef duideijke afspraken en houd u eraan!

    Door Rene Lambrechts op 4 november 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Voor iedereen die een auto in de USA wil huren bij Sixt: PAS OP! Volgens het contract mag je uitsluitend in een aantal aangrenzende staten komen, kom je daarbuiten dan kun je rekenen op een fikse toeslag van $ 0,50 per totaal gereden mijl. Dat kan dus al gauw oplopen tot $ 1000,00 oftewel kassa voor Sixt!. Dit wordt niet vermeld wanneer je de auto reserveert, maar staat wel in je uiteindelijke overeenkomst in de kleine lettertjes.
    Huur met Vol=vol en niet leeg terugbrengen dan betaal je altijd een volle tank ook al zit er nog wat in: dure optie dan uiteindelijk. Maar ik adviseer niemand om bij Sixt een auto te huren, er zijn genoeg alternatieven die deze beperkingen niet hebben...

    Sterke punten
    De auto zelf, maar dat is niet de verdienste van Sixt

    Zwakke punten
    Slechte communicatie, kleine lettertjes, adders onder het gras. Zijn totaal niet transparant, proberen je zoveel mogelijk geld afhandig te maken.

    Door Joop op 4 juni 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Dubbel betalen bij auto afhalen! Ouderwetse methodes om je klant geld afhandig te maken als hij niet anders mer kan werken nog steeds! Afkoop eigen risico bij afhalen kost 300% van internet. Je kan de reservering dan niet meer aanpassen of opnieuw doen. Het aanklikken door de medewerker (die getraind is om je hierop te wijzen) kost net zoveel als je autohuur zelf LOL. Jammer dat bedrijven nog steeds kunnen bestaan die als missie hebben het pakken van de klant....

    Sterke punten
    autos goed

    Zwakke punten
    express service is helemaal niet express. tarieven opties belachelijk hoog bij afhalen, 300% meer!

    Door Mark op 22 mei 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Vanwege drukke verkeersomstandigheden kwam ik nog geen half uur te laat aan om onze huurauto in te leveren. De betreffende medewerker maakte me enorm blij door mij te vertellen dat ik geen extra kosten zou krijgen.
    Een week later ontvang ik toch de rekening voor een extra dag. Dit netjes gemeld bij Sixt, maar de toezeggingen van hum medewerker worden niet gehonoreerd en ik moet de extra dag gewoon betalen.
    Als de medewerker dit gewoon had verteld, had ik dit geaccepteerd maar nu zeker niet.
    Voor mij geen SIXT meer.

    Zwakke punten
    SIXT komt afspraken niet na

    Door Ferry op 18 september 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Wij hebben de auto met blikschade teruggebracht omdat wij de vangrail geschampt hadden. Gelukkig geen blessures, alleen blikschade. Tja, wel krassen van voor tot achter, dus eigen risico foetsie. Terecht, dat is onze keuze geweest.

    SIXT heeft ons later een oor proberen aan te naaien door te zeggen dat de auto niet verzekerd zou zijn geweest (ondanks de door ons afgesloten verzekering !!!!!) omdat wij de politie er niet bij gehaald hadden. Of wij even de 6.000,- euro schade wilden betalen. Zo niet dan zouden we in een systeem (ELENA systeem van de BOVAG) komen zodat we nooit meer ergens een auto zouden kunnen huren. En om het nog erger te maken werden we meteen beschuldigd van "doorrijden na een ongeval" alsmede van een "vluchtmisdrijf". Het is bedreiging en bangmakerij van de hoogste plank doorspekt met valse beschuldigingen. Het wordt overigens gedaan door meneer Jeroen Snoek van de Schade-afdeling in Hoofddorp.

    Het is dat wij sterk in onze schoenen staan, maar ik denk dat de meeste mensen onder druk van de juridische afdeling van een bedrijf als SIXT en de door SIXT gestuurde deurwaarders wel tot betaling over zouden gaan. Of, op z'n minst zouden happen in de snel voorgelegde betalingsregeling.

    Wij hebben van begin tot eind gezegd dat een rechter uitspraak mag doen als zij (SIXT) denken dat ze in hun recht staan. Uiteindelijk hebben ze de gang naar de rechter natuurlijk nooit gemaakt. Ze wisten van begin af aan natuurlijk al dat ze geen poot hadden om op te staan.

    NOOIT MEER SIXT, dankzij Jeroen Snoek van de Schade-afdeling te Hoofddorp.

    PS:
    Het ELENA systeem is door de BOVAG in het leven geroepen om autoverhuurder de mogelijkheid te bieden elkaar te informeren over autodieven, wanbetalers en ander gespuis. Het is niet bedoeld om SIXT een instrument in handen te geven om klanten onder druk te zetten om één of andere (onterechte en ongegronde) vordering te laten betalen.

    Zwakke punten
    Jeroen Snoek van de Schade-afdeling in Hoofddorp

    Door Victor Franssen op 26 augustus 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Wij hadden een auto gehuurd in Portugal in Lissabon. Erg slecht. Wij hadden de auto via een tussenpersoon/broker gedaan. De juiste voorwaarde om een auto te huren waren daardoor onduidelijk. We moesten meer dan 2 uur wachten bij de balie. Daar probeerde een man ons een navogatiesysteem te verkopen. De 2ste prijs was 100 euro de 3de keer 60 euro. Toen mijn vriend hierop nee. Werden we ook niet verder overgehaald. Verbaasd kwamen wij bij de auto. Wat bleek onze auto had een navigatie systeem al ingebouwd. Verder bleek het eigen risico afkopen ruim 30 euro per dag. We kregen een flashback. Im Sicilië betaal je tussen de 25 en 45 per dag van het afkopen eigen risico. We noemen dit ook nieuwe Maffia praktijken. We zijn door gebrekkige voorwaarde die we niet voor handen hadden niet op de hoogte van dit. Mijn tip is geef de voorwaarde bij bestelling. Zo kan de klant de voorwaarde lezen.

    Sterke punten
    Verder redelijk vriendelijk personeel

    Zwakke punten
    Voor mij heeft Sixt geen fijne gevoel gegeven. Wij zullen nooit meer een auto huren bij Sixt. Het gaf mij het gevoel dat Sixt op Goldcar wil lijken met hun agressieve verkoopmethoden. Denkt goedkoop dealtje maar in werkelijkheid betaal hè veel meer.

    Door centhia op 9 juli 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Mijn eerste huurauto heb ik bij sixt opgehaald. De medewerker was heel tof. Heeft alles stap voor stap uitgelegd. Ik voelde me meteen vertrouwd.

    Sterke punten
    duidelijke uitleg, voelde mij op mijn gemak

    Door Tinie op 5 augustus 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ik wilde wel eens weten of sixt zijn belofte na zou komen en inderdaad de goedkoopste wilde zijn. Ik heb het hele internet afgestruind om een goedkopere deal te vinden. Het duurde mij even, maar uiteindelijk had ik een aanbieder die goedkoper leek te zijn. Sixt vertelde mij vervolgens dat dit kwam omdat de verzekering nog niet mee was berekend. Kwam ik uiteindelijk nog duurder uit, maar des al niet te min hebben ze mij een korting gegeven. Dat vindt ik nog eens service!

    Sterke punten
    korting zonder dat ik er eigenlijk recht op had

    Zwakke punten
    kan weinig bedenken

    Door Katleen op 24 juli 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Mijn dochter is op kamers gegaan in Amsterdam. Nou zie maar eens een bed mee te krijgen in een fiesta. Dus wij hebben een verhuisbus gehuurd bij sixt. Alles kon in 1 keer mee en we hoefde maar voor een halve dag te betalen.

    Sterke punten
    Alles was snel geregeld

    Zwakke punten
    De auto zelf was wat aan de matige kant (niet schoon en het schakelen ging ook niet altijd even lekker)

    Door Jan Versteeg op 22 juli 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


Bezoek Sixt

Schrijf je eigen review