Sixt autohuren, review en ervaringen

Met vestigingen in meer als 105 landen en meer als 2000 plekken in de wereld, behoort Sixt Autoverhuur tot een van de grootste autoverhuurbedrijven in de wereld. Ook in Nederland zal je Sixt in vrijwel elke provincie en of stad aantreffen. Niet zomaar wordt Sixt ook wel gezien als een van de beste autoverhuurders in Nederland. De prijzen van de Sixt huurauto’s zijn erg scherp, de service is erg betrouwbaar en de auto's zijn gemiddeld niet ouder dan 6 maanden. Het laatste brengt met zich mee, dat je dus verzekerd bent van kwaliteit. Op de site van Sixt kun je de elke categorie auto kiezen, die het best bij je past. Neem vandaag nog een kijkje op de website van Sixt of maak gebruik van de Sixt app om alle voertuigen te bezichtigen. Ben je dus aan het plannen om met de auto naar het buitenland te reizen, steden tripjes te maken en meer, met familie, vrienden en of kennissen? Dan kun je vandaag nog de beste auto naar keuze huren en er volop van genieten tijdens de huurperiode.

Sixt Autohuren

Je hebt dan ook een grote keuze uit allerlei verschillende modellen. Sixt houdt het niet alleen bij personenvervoer, maar biedt ook verhuiswagens, bestelwagens, terreinwagens en cabrio’s aan.

Sixt Mogelijkheden

Sixt heeft een speciale afdeling voor het zakelijk huren van vervoersmiddelen. Hierdoor wordt u voorzien van aantrekkelijke kortingen en opties. U kunt onder andere kiezen voor een aflevering van de auto bij u aan het kantoor. Ook kunt u een langere termijn contract aangaan met Sixt, waardoor het bedrijf zich vooral in de markt speelt bij de luxere taxicentrales en bedrijfschauffeurs.

Sixt Kosten

Bovendien krijgt u bij Sixt gegarandeerd de goedkoopste prijs. Mocht u ergens anders namelijk goedkoper uit zijn dan doet Sixt u een nog beter aanbod. Daarnaast krijgt u ook nog eens 50% korting als u zich nu aanmeld als zakelijke klant. Bekijk de website voor de mogelijkheden.


Het kiezen van een huur auto

Het kiezen van de juiste auto kan best een uitdaging worden. Om een uitgebreid overzicht te zien van alle auto’s welke beschikbaar zijn in de periode waar jij een auto wenst te huren, dan kun je het best gebruik maken van de zoekfunctie van de site. Deze functie kun je gebruiken door te surfen naar de startpagina van de site. Op de startpagina, links boven, tref je de zoekfunctie van de site aan. Hier kun je alvast aangeven of je op zoek bent naar een auto of een bestelwagen. Na de juiste keus gemaakt te hebben kun je kiezen voor een vestiging, de ophaaldag en tijd alsook de inleverdatum en tijden aangeven. De site gaat dan automatisch voor je op zoek naar de beste auto’s welke op basis van je ingegeven voorkeuren op dat moment beschikbaar. Na de relevante gegevens verwerkt te hebben in de zoekopdracht kun je klikken op het tabje ‘bekijk aanbod”. 

Na op dit tabje geklikt te hebben krijg je direct een uitgebreid overzicht voorgeschoteld van alle beschikbare auto’s. Je krijgt de beschikbare auto’s te zien, wat het huren van de auto je zal kosten met inachtneming van de opgegeven periode om de auto te huren en uiteraard de voorwaarden welke gekoppeld zijn aan het huren van een auto bij Sixt. Je kunt het overzicht ook specifieker maken door de voertuigtype aan te passen, wil je een stationwagen of sedan type auto huren, moet de auto automaat zijn of manual, in welke leeftijdsklasse zit de bestuurder en hoeveel zitplaatsen moet de auto ter beschikking hebben. Na alle relevante informatie aangepast te hebben zul je een overzicht krijgt van auto’s welke voldoen aan jouw ingegeven eisen. Na een auto gekozen te hebben kom je op een nieuwe pagina van de site waar je als eerst kunt aangeven of je direct zal betalen voor de auto of later. Hierna krijg je de mogelijkheid om indien nodig extraatjes te bestellen zoals een verzekering in geval van schade aan de huurauto of tegen diefstal, het plaatsen van een navigatiesysteem in de auto, het plaatsen van winterbanden of normale standaard banden, toevoegen van een extra bestuurder en veel meer. De stappen die hierna volgen hebben meer betrekking op het ingeven van je persoonsgegevens alsook je betaalmethode.


In welke leeftijdsklasse moet ik zitten om een auto te kunnen huren?

Om een auto te kunnen huren in Nederland is de minimum leeftijd 21 jaar. Daarnaast is het zo, dat de huurder minimaal twee jaar in het bezit moet zijn van een geldige rijbewijs. Voor de luxere autogroepen van Sixt zoals PDMR en hoger is de minimum leeftijd echter gesteld op 25 jaar. Je kunt dus vanaf 21 jaar je eigen auto huren en genieten van een welverdiende vakantie.


Frequente Sixt huurders

Huur je op frequente basis een auto bij Sixt? Dan kun je gebruik maken van meer autohuur mobiliteit  door je op te geven voor de Sixt Cards. Hoe vaker je een auto huurt bij Sixt, hoe meer voordeel je hebt met deze cards. Houders van de SIXT Cards hebben het voordeel om te kunnen profiteren van diverse gemakken zoals het sparen van miles en bonuspunten bij verschillende loyaliteitsprogramma’s. Het goede nieuws is, dat iedereen een SIXT Card kan ontvangen, zelfs al na één keer huren. Hoe vaker je huurt bij SIXT, hoe meer voordelen. Bij alle kaarten hoort een 24-uurs service van hoge kwaliteit en vereenvoudigd huurproces. Als je meer als vijf keer per jaar een auto huurt bij Sixt, dan dan kom je al snel in aanmerking voor de SIXT Gold Card, die nog meer korting op vakantiefoto's geeft. Ook de dames worden extra in de watten gelegd met de speciale Ladies Cards. Houders van deze kaart genieten van aantrekkelijke kortingspercentages bij een aantal juwelierszaken en meubelzaken.


Kan ik met mijn huurauto ook naar andere landen?

Met je huurauto is het best mogelijk om een aantal steden in verschillende landen te bezoeken. Afhankelijk van de voertuigcategorie is het gebruik van de huurvoertuigen in het buitenland verboden voor bepaalde landen. Een lijst met de landen waarin de respectievelijke voertuigcategorieën niet gebruikt mogen worden, kan voorafgaand aan de reservering ingezien worden op de website van SIXT en bij de SIXT-vestiging, of je kunt deze telefonisch opvragen. Daarnaast worden de landen waar het huurvoertuig niet gebruikt mag worden uitdrukkelijk vermeld in de huurovereenkomst. Het is voor de huurder dus verboden om de huurauto in deze landen te gebruiken.  Het is ook goed om te weten, dat een one way huur bij Sixt vestigingen in Nederland kosteloos mogelijk zijn. Voor one way huur binnen Europa worden soms aanvullende kosten in rekening gebracht.

Ben je dus van plan om binnenkort op vakantie te gaan en wil je een aantal steden met de auto bezoeken, maar heb je nog geen huurauto? Breng dan vandaag nog een bezoekje aan de website van Sixt en bekijk de vele voordelen welke het huren van een auto bij dit bedrijf met zich meebrengt.

Neem een kijkje bij Sixt


Artikelen over Sixt

De huurauto verzekeringsgids

De huurauto verzekeringsgids

De meeste mensen huren niet dagelijks een auto. Wanneer je dit niet met regelmaat doet zal je overspoelt worden met aanbiedingen, maar ook informatie, van verschillende bedrijven. Daar komt dan ook nog eens de optie bij om extra verzekeringen af te sluiten, iets wat veel bedrijven (begrijpelijk) aanraden. Wat houdt het echter allemaal in, en hoe gaat het allemaal in zijn werk? Natuurrampen I ... [...]

Auto huren in Nederland

Auto huren in Nederland

Je bent van plan op vakantie te gaan naar Nederland, je wilt de steden verkennen of je auto doet het niet en je moet een auto huren of je besluit vanwege de een of andere reden een auto te huren in Nederland, dan kan dat uiteraard, maar er zijn wel een aantal zaken waar je rekening mee moet houden bij het huren van een auto. De wereld van online autoverhuur is een jungle met talloze websites, die ... [...]

Luxe auto huren?

Luxe auto huren?

Je wilt je geliefde meenemen op een date of een langverwachte roadtrip plannen met je beste vrienden naar een exotische omgeving of je hebt een grotere SUV nodig voor een roadtrip met het hele gezin. Of misschien wil je jezelf gewoon uitleven en plezier beleven bij het besturen van een luxe auto. Of je wilt misschien een Mercedes huren met een getrainde en geüniformeerde chauffeur om indruk ... [...]

Auto Huren Utrecht

Utrecht bevindt zich in het midden van ons land en kan dan ook wel als het grootste en belangrijkste knooppunt van Nederland worden gezien. Niet alleen op het gebied van Openbaar Vervoer, maar ook de snelwegen komen hier allemaal samen. Vanuit Utrecht kan je overal naar toe. Het is daarom ook de perfecte stad voor het huren van een auto. Of je nu de stad zelf wilt verkennen, of door het hele land ... [...]

Sixt Reviews

    Enorm slechte service

    Een lekke band in Duitsland. 08:30 in de ochtend gebeld. Om 13:00 auto op een sleepwagen naar de dealer. Na meerdere malen gebeld te hebben met de alarmcentrale vervolgens 2 uur lang niets gehoord. Het is nu 15:00 en niets is gebeurd. Nog steeds aan het wachten. Hoe kan dit!!??

    Zwakke punten
    Slechte pechhulp.

    Pas op met huren hier!!!

    PAS OP MET HET HUREN HIER!! Ik heb voor 1 dagje een busje gehuurd bij Sixt filiaal in almere. Dag later de bus netjes teruggegeven, samen met de verhuurder een rondje gelopen om de auto heen, niks aan de hand. Borg terug gekregen. 1/2 dagen later een schadeformulier per mail ontvangen van sixt en beweren dat ik een giga deuk aan de achterkant heb veroorzaakt die zij nu op mij verhalen (€1000). Ik heb dit tegengesproken en zij blijven bij hun punt dat dit door mij is gemaakt. De foto's van het busje met schade is in het filiaal van Utrecht gemaakt, dus niet in Almere. Groot kans dat een medewerker van Sixt of een andere huurder deze schade heeft gemaakt en nu simpelweg op de laatste huurder of op een niet-vaste klant verhalen. Dit krijgt nog een staartje vanaf mijn kant.

    Sterke punten
    Niks

    Nooit meer Sixt : grenst aan oplichting

    Wij hebben wellicht al 30 keer een wagen gehuurd in Portugal, dus hebben wel enige ervaring. Waarvan één keer met SIXT in Portugal, maar dit NOOIT meer. Auto gehuurd in Lissabon, bij vertrek alles afhandelen op een drafje, andere 'nieuwe' wagen meegekregen dan initieel gehuurd (upgrade sir !), vluchtig gecontroleerd en vertrokken wegens al later op de avond en nog rit van 270 km voor de boeg. Op huurformulier schrijft medewerker in koeien van letter "Gasoléo" = dieselwagen en niet benzine zoals we initieel gehuurd hadden. Op de laatste dag van ons verblijf in Algarve nog snel tanken : document getoond aan pompbediende die "Gasoléo" begint te tanken ... stopt na +/- 20 liter, blijkt dat het geen diesel maar benzinewagen is. Stom van ons, kost ons drie uur om tank en leidingen van de wagen te laten reinigen, factuur 95 eur (valt nog mee). Doorgereden naar Lissabon, tijdsdruk want moeten onze vlucht halen .... Bij afleveren op luchthaven Lissabon het probleem ivm de "Gasoléo" aangekaart, worden "snel" doorverwezen naar de "local manager" die op ons wacht aan de balie op de luchthaven. Nog een snelle controle van de wagen, "everything OK sir", geen foto's genomen, geen handtekeningen gezet, tijdsdruk ... opnieuw stom van ons. Local Manager begrijpt onze klacht ivm "Gasoléo", mogen honderd procent zeker zijn dat alles geregeld wordt, geeft haar persoonlijk mailadres en mailadres van dienst waar wij zelf klachtenmail naar sturen, wat wij ook dadelijk bui thuiskomst doen. Enkele dagen later 168,72 eur van onze rekening, zonder verklaring. Kredietkaart dadelijk geblokkeerd wegens vermeende fraude. Dag nadien mail van Sixt waarin zijn melden dat beschadiging is vastgesteld aan het voertuig op 3 (!!!) plaatsen, kost herstelling 395 eur. Enkel dagen nadien slaagt Sixt er in nogmaals geld van onze kredietkaart te halen, ditmaal 434,14 eur. Van beide boekingen geen detail, is mij ook een raadsel hoe dit bedrag nog van onze kredietkaart kon afgenomen worden nadat wij deze geblokkeerd hadden. Inmiddels klachtenmails verstuurd naar Sixt (geen reactie meer) en naar Atos World Online. Onbegrijpelijk dat zulke maatschappijen deze praktijken kunnen blijven toepassen, ik kan het niet anders benoemen dan pure oplichting. Daarom één goede raad ondanks de sporadisch "zeer goede reviews" (plaatst Sixt deze misschien zelf ?) : HUUR NOOIT EEN WAGEN BIJ SIXT !!!

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    totaal onbetrouwbaar, valse beloftes, grenst aan oplichting

    waardeloos bedrijf

    via facebook informatie gevraagd of ik zonder creditcard kon huren .Ja hoor volgens Paul geen probleem ,kon gewoon pinnen.Auto gereseveerd voor volgende dag ,aangekomen in den haag ,met taxi rit,krijg ik doodleuk te horen dat dat niet kan,foutje omdat er allemaal nieuwe mensen werken,die verkeerde informatie geven.Dus sta ik daar zonder een auto,voor 8 dagen geboekt,en 60€ lichter voor de taxi.Dus mensen nooit hierheen gaan oplichters.Slechtste bedrijf ooit!!!!

    Sterke punten
    Zelfs 1 ster is teveel

    Zwakke punten
    zijn alleen maar zwakke punten

    Oplichters pas op!

    2dagen terug auto gereserveerd voor aantal dagen voor belangrijke afspraken. Aangekomen op afspraak om auto op te halen, blijkt de auto weggegeven aan een ander en zij hadden ook geen enkele andere auto meer beschikbaar (absurd). Ook hebben zij niet 1 keer maar 2 keer het bedrag van mijn rekening afgeschreven. Vuile oplichters, pas op en huur niks bij hen! December 2020

    Sterke punten
    Niks!!! Alleen geld innen en oplichten

    Zwakke punten
    Zie mijn beschrijvingen

    Onbetrouwbaar

    In de lente van 2019 auto gehuurd van SIXT Portugal. Bij ophalen auto een 15-daags abonnement afgesloten en betaald voor het gebruik van de tolwegen in de Algarve. Bij 1,5 jaar later stuurt SIXT een mail, dat zij nog een bedrag via mijn creditcard zullen innen voor het gebruik van één van die tolwegen ergens in het midden van de abonnementsperiode. Dat zij dat pas 1,5 jaar later doen zou te maken hebben met een fout in "het systeem". Op mijn eerste mail dat hier sprake moet zijn van een misverstand wordt niet gereageerd. Ook op mijn tweede mail, nu direct aan de Controller van SIXT PT met kopie aan hun klantenservice, wordt evenmin niet gereageerd. Dit maakt SIXT in mijn ogen een zeer onbetrouwbare maatschappij.

    Sterke punten
    Ik zou het niet weten.

    Zwakke punten
    Onbetrouwbaar bedrijf.

    Altijd trouwe Sixt klant geweest, vanaf nu helaas nooit meer...

    In 2018 ben ik tegen een paaltje gebotst (heel stom, ik weet het!) met een huurauto van Sixt (Schiphol). Er zat een deukje in de auto. Gelukkig werd dit goed opgepak vanuit Sixt en alles werd opgelost. In de tussentijd heb ik bij Sixt Amsterdam Centraal een auto gehuurd, ook dat beviel goed. In augutsus 2020 heb ik weer een auto gehuurd bij Sixt Nassaukade twv 151 EUR. Aankomend bij de counter werd er mij verteld dat ik de auto helaas niet mee kon krijgen. Waarom? Omdat ik blijkbaar op een 'blacklist' sta van Sixt. Hier is nooit communicatie over geweest, maar de reden is dat ik schade heb gereden in 2018. Ik vroeg aan de manager van Sixt Nassaukade waarom het dan mogelijk is dat ik in de tussentijd wel een auto heb kunnen huren? ''daar heb je dan geluk mee gehad'' was het antwoord. Ergens begrijp ik het als autoverhuur bedrijf. Je wilt niet dat er nog iets met je auto gebeurt (al was het maar een deukje). Maar het ergste is dat Sixt Amsterdam Nassaukade mij de 151 EUR die ik al had betaald NIET kon teruggeven. Dit moest ik zelf via Sixt Duitsland regelen. Na vijf e-mails te hebben verstuurd, heb ik nog steeds geen reactie mogen ontvangen. Ook telefonisch krijg ik ze niet te pakken. Ik ben hier erg van geschrokken. Altijd een trouwe klant geweest en nu heeft Sixt mijn 151 EUR en sta ik op een blacklist voor wat er in 2018 is gebeurt. Ik blijf bellen, hoop dat het gaat lukken. Helaas is mijn advies om GEEN auto te huren via Sixt.

    Sterke punten
    Prijs/kwaliteit van de auto's Personeel op Amsterdam Schiphol

    Zwakke punten
    Sixt heeft 151 euro van mij en ik heb dit nog niet teruggekrege (geen reactie op e-mails, onmogeljik telefonisch contact te krijgen) Slechte communicatie (ik sta blijkbaar op een blacklist, hier is nooit wat over gecommuniceerd). Service: Geen empathie vanuit Amserdam Nassaukade

    Verschrikkelijke service

    Sixt weigert al kleine week hun kapotte auto van ons terrein af te halen. Die is daar achtergelaten door een huurder van ons Airbnb huis. Deze huurder wilde op de dag vertrek uit ons huis, weg met de gehuurde Sixtauto, maar die deed het dus niet meer. De huurder vertelde dat hij ontzettend veel moeite had met contact krijgen. De auto staat in de weg. De bereikbaarheid van Sixt is verschrikkelijk, want voor elk telefoontje moet je bijna 20 minuten wachten. Je wordt uitermate onvriendelijk te woord gestaan. Het is precies het bedrijf waarvan je verneemt bij consumentenprogramma's.

    Sterke punten
    Heb ze met de beste wil van de wereld niet kunnen ontdekken.

    Zwakke punten
    Laten autos achter op prive terrein, onbeleefde medewerker, ontzettend echt ontzettend slecht bereikbaar.

    nooit meer

    ik heb al in januari een reservering had gedaan voor een grote auto[vw passaat of ford mondeo] omdat we naar frankrijk op vakantie gaan en dat met een ds3 niet meer kan(3 pubers 180cm groot en een iets keinere).in de week voor de vakantie nog 2x bij sixt kleve (in duitsland veel goedkoper huren dan nl)geweest omdat ik een paar vragen hadt,Tot zover geen enkel probleem maar nu komt het.Een dag voor ons vertrek zou ik de auto ophalen,kom ik daar is het kantoor dicht? Er hangt een briefje met een tel nr dat je kunt bellen voor ernstige zaken,bel ik dat nr vertelt me een duitse vrouw dat ik te laat was om de auto op te halen en de auto was dus verhuurt aan een andere klant? ik had er om 1030 moeten zijn en ik was er om 1145.Ze houden een uur de auto vast en vervolgens verhuren ze hem aan een ander klant(mocht die er zijn)ze vertelde nog wel netjes dat dat ook in de voorwaarden stond maar die heb ik niet kunnen vinden in de app,dus de vakantie reis 12 uur rijden was een ramp en terug ook.Dus sixt gaat absoluut niet netjes met klanten om,ze hadden alle gegevens van mij dus hoeveel moeite was het geweest om even te bellen en te vragen of ik de auto nog wel wilde huren?

    Sterke punten
    heb ik niet kunnen ontdekken of zich niet aan een afspraak houden is hun sterkste punt......

    Zwakke punten
    heel zwak punt is de klant niet op te bellen als er onduidelijk heden zijn.En zich verstoppen achter ellenlange bladzijdes met voorwaarden.......

    Opgelicht aan balie Dusseldorf airport

    Auto afhalen, 300% betalen - Dubbel betalen bij auto afhalen! Ouderwetse methodes om je klant geld afhandig te maken als hij niet anders mer kan werken nog steeds! Afkoop eigen risico bij afhalen kost 300% van internet. Je kan de reservering dan niet meer aanpassen of opnieuw doen. Het aanklikken door de medewerker (die getraind is om je hierop te wijzen) kost net zoveel als je autohuur zelf LOL. Jammer dat bedrijven nog steeds kunnen bestaan die als missie hebben het pakken van de klant....

    Sterke punten
    Goede auto

    Zwakke punten
    Zwakke punten express service is helemaal niet express. tarieven opties belachelijk hoog bij afhalen, 300% meer!

    Sixt prima om een auto te huren

    Daar stond ik dan op de afgesproken tijd van 11.00u bij Sixt Melida hotel Alicante met een vouche (bewijs van afspraak en betaling) in de hand. Helaas wisten zij van niets dat ik mijn auto daar had gehuurd en reeds volledig had betaald via EasyTerraverhuur in Nederland. Ze hebben me nog geprobeerd te helpen, maar dubbel betalen lijkt me niets. Advies aan Sixt (en ook aan andere vakantiegangers in Spanje), doe geen zaken met EasyTerra in Nederland, Je krijgt problemen én je geld niet terug wegens onduidelijke redenen. Groet van Jan, of kijk op www.ontdekalicante.com

    Sterke punten
    hulpvaardigheid van Sixt

    Top service Sixt schiphol

    Ik had een mini countyman besteld, maar kreeg een Jaguar suv, wanneer rij je nou in zo’n auto!! heel vriendelijk geholpen, zowel door service desk als bij pick-up.

    Sterke punten
    Vriendelijk makkelijk in upgrades.

    Zwakke punten
    Bij inleveren niet genoeg personeel om je te helpen.

    Sixt probeert mij op te lichten!

    Sixt probeert mij op te lichten door schade te claimen, die ik NIET heb veroorzaakt. Bij het ophalen van de auto (IJsland) waren er meer beschadigingen dan aangegeven op het formulier. De baliemedewerker wilde het formulier niet aanpassen (hij had het te druk) en adviseerde om dan maar foto's te nemen van de beschadigingen. De auto kon bij teruggave niet worden gecontroleerd omdat het kantoor ("s morgens vroeg) nog niet open was. We hebben de auto volgens voorschriften geparkeerd. Na een maand(!) kreeg ik een claim van EU 900,-- voor een kras, die niet door mij is veroorzaakt. Er loopt nog een procedure want Sixt eist betaling en ik weiger slachtoffer te worden vanoplichting.

    Zwakke punten
    poging tot oplichting.

    Tip voor goedkoper huren

    Ervaringen bij sixt zijn altijd super, duidelijke afspraken en zeker de beste keuze als je een leuke auto zoekt. Meermaals een BMW cabrio gehuurd, als fanaat is dit natuurlijk al snel leuk ;). Ik vergelijk zelf altijd verhuurders via www.***.com, dan krijg je over het algemeen een lagere prijs voor dezelfde auto. Hoe het kan weet ik niet, maar scheelt al snel enkele tientjes. Ook een keer voor vakantie 3 weken een auto gehuurd, helaas een lekke band gekregen maar binnen 1 uur een transporteur met nieuwe auto ter plaatse. Dat is pas service

    Sterke punten
    Goedkoop. Duidelijk. Service. Snel.

    Zwakke punten
    Nog niet kunnen ontdekken..

    Screwed over in aftersales calculations

    1. I booked a car for 12 days for the amount of 284,94. 2. With that I got 2.400 free kilometers. In total I drove 2.630 km. The charge per extra km was 0,17 cents/km. Therefore 39,10 in total for the extra driven km's. 3. I returned the car three days earlier than expected. 4. According to Sixt I now owed 368,93. So 84,99 more than the original rental agreement. 5. So I actually ended up paying more for returning the car three days early. Does this makes sense to anybody? It does to Sixt Customer Service and their after sales calculation team.

    een zeer tevreden klant

    Wij huurden een auto bij de luchthaven van Nimes. Terplaatse kregen wij een gratis upgrade naar een Citroen DS een mooie nieuwe wagen met weinig km op de teller. Alles ging heel vlot het personeel was vriendelijk en behulpzaam. Ook het terug brengen en de terug betaling van de waarborg ging heel vlot.

    Opgelicht door SIXT

    SIXT heeft mij opgelicht. Auto opgehaald op het vliegveld van Heatrow en de auto moest weer ingeleverd worden op het vliegveld van Bristol. Toen ik weer thuis was zag ik dat SIXT een bedrag van bijna 400 euro extra heeft afgeschreven van mijn creditcard. Dit kon geen schade of het niet aftanken zijn. Na het contract grondig te hebben bestudeerd kon ik achter halen dat SIXT mij op slinkse wijze een upgrade in rekening heeft gebracht. Ik heb nooit om een upgrade gevraagd en upgrade is ook niet ter sprake gekomen, ik kon tussen twee auto’s kiezen daarbij werd gezegd dat de Peugeot iets groter is. Uiteindelijk wordt het contract geprint (0.5 m kassapapier, met enorm veel getallen), de baliemedewerker omcirkeld een aantal (in zijn ogen) belangrijke zaken. Zoals inleveradres, totaal bedrag etc. Maar hij heeft niet de upgrade omcirkelt en ook niet benoemd. Omdat de auto door mijn werkgever is gehuurd kon ik op basis van het totaal bedrag niet weten dat er iets niet klopte. En het feit dat ik de auto elders moest inleveren, was dit voor SIXT een uitgerekend moment om deze truc uit te halen. Nadarhand via de website klacht ingediend, nooit een reactie ontvangen. Werkgever heeft contact gezocht met SIXT en zij hebben alleen het contract opgestuurd gekregen (uiteraard zonder de omcirkelde bedragen). Het komt er op neer dat ik een Peugeot gereden heb maar een premium class Land Rover betaald heb. Volgens de SIXT website is de auto waarin ik in reed gewoon uit het standaard assortiment. Het was de eerst keer dat ik SIXT had, maar het is zeker de laatste keer.

    Sterke punten
    misleiding tactieken

    Zwakke punten
    te veel om op te noemen.

    SIXT Utrecht is het meest klantvriendelijk vergeleken met de rest.

    SIXT Utrecht heeft de aardigste medewerkers die ten alle tijden je opties geven in plaats van beperkingen. Ze denken graag mee aan een alternatief in plaats van vertellen wat alleen niet mag. Mag gezegd worden over SIXT Utrecht !

    Sterke punten
    Klantvriendelijk op z’n best

    Zwakke punten
    Parkeergelegenheid is helaas niet ideaal maar ze verdienen een hartstikke mooie locatie daarvoor!

    Sixt Kopenhagen: OPLICHTING

    Eind juni 2019 huurden wij bij Sixt op de luchthaven Kastrup van Kopenhagen een auto voor twee dagen. Die auto stond in een donkere parkeergarage en leek ok, hoewel niet goed schoon, maar dat vonden we geen punt. Wij reden ermee naar ons hotel in een buitenwijk van Lund, waar we in een vrijwel lege parkeergarage parkeerden. De volgende dagen alleen een paar korte ritten en terug naar het vliegveld, waar in de volle zon enkele oppervlakkige krassen onder de stoflaag werden ‘ontdekt’. Het is onmogelijk dat wij die veroorzaakt kunnen hebben. Maar Sixt houdt voet bij stuk. Volgens de ANWB zouden die oppervlakkige krassen hoogstens €70,- reparatiekosten vergen. Sixt rekent zonder bewijs te willen leveren ruim €500,-, waaronder drie dagen verlies van verhuurdagen. De feitelijke reparatieduur kan hoogstens een uurtje poetsen zijn. Een interessant verdienmodel! Er wordt ook helemaal niet gerepareerd. Dat doen ze misschien een keer bij afstoten van de auto. Pure oplichting dus! Mijn advies: andere verhuurder. Ik snap nu waarom de balie van Sixt in Kopenhagen leeg is en die van anderen goed bezet.

    Sterke punten
    Nette, redelijk recente auto.

    Zwakke punten
    Oplichters: levering vanuit donkere garage, retour in de volle zon, zo kun je oude krassen steeds opnieuw belasten.

    pas op voor tak in tampa airport

    pas zeer goed op voor deze office van sixt. Ik was helaas erg bezig met een verloren koffer en een onverwachte collega die ik daar trof, daardoor was mijn concentratie er minder bij. Er werd door de heer aan de desk zonder vragen alle extra's aangevinkt. Ook kreeg ik een (betaalde!) upgrade, zonder dat ik gevraagd werd. Ik vroeg de persoon achter de toonbank waarom ik nogmaals moest betalen, daar ik bij de boeking vooraf had betaald, mij werd verteld dat het allemaal borg was. Ik ben dus min of meer voorgelogen. Bij het doorlopen van het contract werd ik op veel punten gewezen, maar de extra kosten werden handig vermeden. Ik kreeg via de mail geen afrekening zoals wel beloofd bij inleveren (orlando int airport. trouwens 10 min van de terminal!) enige lichtpuntje was een restitutie (helaas niet van alle, maar slechts een deel) van de extra opgevoerde kosten.

    Boek NOOIT bij SIXT

    Zeer slechte ervaringen (SIXT Portugal, Algarve, Faro Airport - zomer 2019) Chaotisch en druk bij aanmelding. Vriendelijke dame maar gebrekkig Engels, duidelijk gedrild in het aansmeren van extra dingen cq. zeer verbaasd reagerend als je die niet nam. Dan denk je "het zal wel, OK dan doe maar". Auto met verzekering, benzine en snelwegvignet uiteindelijk ongeveer 2x zo duur als geadverteerd. Als ik dat had geweten had ik niet voor SIXT gekozen. Heb de auto vluchtig genspecteerd bij vertrek op deuken, krassen etc.. Je staat daar in 30 graden met een gezin dat al drie kwartier heeft staan wachten buiten tot het eindelijk geregeld was. Inspectie: was zo op het eerste oog niks te zien. Buiten geen medewerker van SIXT te bekennen op de parkeerplaats. Je krijgt binnen je sleutels met Hij staat daar en daar, tot ziens. Bij terugkomst wezen ze op een lichte beschadiging onder de spoiler onder de achterbumper. Je moest zo'n beetje op je knien cq handen en voeten om die te zien. Zo bekijk je geen auto die staat te glimmen bij vertrek. Je loopt er omheen maar dan zie je deze niet, zo laag als hij zat. Die schade hebben wij in ieder geval niet veroorzaakt. Dan had ik het zeker gemerkt. En ook gemeld. Er zat ook gras onderaan de auto (dan moest je echt op je buik) terwijl we helemaal niet van het asfalt geweest zijn, sowieso weinig mee gereden. Kortom al bestaande schade. Lang verhaal kort: ter plekke was geen discussie mogelijk, men verschuilde zich achter het hoofdkantoor, en 'afdeling car-damage' mijdt iedere inhoudelijke (mail)discussie en brengt 235 euro in rekening. Kortom: je wordt goedkoop gelokt en vervolgens geraffineerd verneukt. Nooit meer SIXT. Zet deze review alsjeblieft online om andere huurders ellende te besparen Kijk ook even op de reviewsite Trustpilot, zoek op SIXT.com. 70% (!!!) van 400 reviewers geeft ze de slechtste waardering van 1 ster. Verborgen kosten, geld niet teruggeven & schade constateren op plekken die je bij een normale inspectie niet ziet (onderkant bumper & dorpels, wielkasten, zelfs onder de vloermatten bij eentje etc) zijn schering en inslag - overal ter wereld!! Helaas niet vooraf gezien, dan was ik nooit met ze in zee gegaan. Hopelijk voor jou of voor kennissen nog wel op tijd!

    Sterke punten
    Geen. Laat je niet lokken door de goedkope prijs op vergelijkingssites!

    Zwakke punten
    -Prijs op vergelijkingssites is een lokkertje - je bent zo honderden euros duurder uit -Bij afhalen auto lang wachten en verborgen kosten. Let vooral op verzekering, benzine en BTW! -Bij terugbrengen auto worden je bestaande schades in de maag gesplitst op plekken waar je bij een normale inspectie vooraf niet kijkt (onderkant auto etc.)

    Verkeerde boeking?

    Vorige maand zijn we een week naar schotland geweest. Ik had een automatische auto gehuurd (dit valt als leek niet te zien op de factuur, blijkbaar is er een cijfercode dat de manier van schakelen aangeeft maar dat wist ik natuurlijk niet). Toen we bij het kantoor aankwamen kregen we te horen dat we een manuele hadden geboekt. Uiteindelijk moesten we 159 GDP bijbetalen! Omdat het zo snel ging, en er mensen ongeduldig aan het wachten waren zijn we hierop ingegaan. Achteraf heb ik de prijzen opgezocht. Bleek dat we oorspronkelijk de prijs van een automatische hadden betaald. Ik veel moeite gestoken in het mailen met de klantendienst, die ons uiteindelijk 69 kortig gaf. Een totale terugbetaling was volgens hun niet mogelijk. Dit is de eerste en laatste keer dat ik met Sixt rij.

    Sixt Schiphol - Uitstekend

    Ik heb gelijk bij Sixt een auto geboekt, omdat het zelfs goedkoper was dan rentalcars.com. Ik heb obgeveer 1 euro p/d extra betaald, vergeleken met de door mij gewenste auto, en gekozen voor de 'surprise' auto. Toen ik aan de balie vertelde dat ik begon met een nieuwe baan kreeg ik een hele mooie Kia Nero mee. Een heerlijke auto, met automatische versnellingsbak. Chapeaux Sixt!

    Sterke punten
    - Geleverde auto - Vriendelijke medewerkers - Snelle afhandeling ij teruggave auto

    Zwakke punten
    - 15 minuten wachten bij de balie: het was druk

    Slechte service

    Slechte service Ze proberen je extra diensten aan te smeren, en geven verkeerde info. De gegeven informatie op het afhaalpunt kwam niet overeen met de informatie op hun website, dit met extra kosten tot gevolg. Het zijn mijn inziens oplichters. Ze sturen na afloop niet automatisch een factuur.

    Sterke punten
    Oplichting !

    Zwakke punten
    Facturen sturen !

    Absurde rekening Sixt Portugal voor missend plugje

    Na 10 dagen autohuur bij Sixt Portugal bleek het plugje (in de deurstijl achterklep) waar de hoedenplank met het ene koordje aan hangt te missen. Kost bij Seat dealer in Nederland 1 euro. Ik kreeg van Sixt Portugal (schrijven ze af van m'n mastercard) een rekening van 267 euro !!!

    Sterke punten
    Oplichting

    Zwakke punten
    oplichting


Bezoek Sixt

Schrijf je eigen review