MyWheels is het non-profit platform voor het delen van auto’s. Je maakt dus niet meer alleen gebruik van een auto, maar je deelt hem met anderen. Zij streven naar leefbare buurten en CO2-reductie in plaats van winstmaximalisatie. Met autodelen bij MyWheels zit je niet meer vast aan een en dezelfde auto; je kunt per keer een auto naar keus nemen. De tarieven van de auto’s zijn altijd inclusief verzekeringskosten.
In 2016 verbond MyWheels ruim 30.000 huurders en verhuurders van deelauto’s met elkaar. Als zelfstandig en onafhankelijke deelplatform willen zij in 2018 gewoon 180.000 autohuurders -en verhuurders met elkaar verbinden. Een auto huren via MyWheels is heel eenvoudig. In drie simpele stappen reserveer je een deelauto. Elke auto heeft een eigen dagprijs die door de verhuurder is ingesteld. Hierdoor weet je zeker dat je geen cent hoeft uit te geven aan extra kosten.
Bij MyWheels kun je kiezen uit een groot aantal auto’s: van busjes, campers en cabrio’s tot grote personenauto’s en elektrische auto’s. Daarnaast betaal je een bedrag per gereden kilometer. Bij de meeste auto’s krijg je de eerste 100 kilometers gratis. Het reserveren en boeken van een voertuig bij MyWheels kan met of zonder borgstelling. Je kunt een reservering, afhankelijk van je abonnement, kosteloos annuleren. Annuleren kan zolang je reservering nog niet begonnen is.
De auto die je via MyWheels huurt, is automatisch verzekerd tegen schade, vernieling en diefstal. Zij sluiten namelijk voor elke rit een allrisk verzekering bij Centraal Beheer Achmea af. Ook heeft het verzekering een inzittendendekking. Bij het huren van een auto bij MyWheels wordt de prijs met alle benodigde verzekeringen van te voren besproken. Buiten de werkdagen zijn ze voor noodgevallen telefonisch te bereiken.
Onterechte parkeerboetes
Ik heb MyWheels vaak gebruikt. Ik vond ze erg duur maar ook erg makkelijk en prima. Maar bij mijn 42e rit, haalde ik de auto op voor een uurtje om mijn kind ergens heen te brengen. Ik zet m op precies dezelfde plek terug en krijg vervolgens voor 120 euro aan parkeerboetes elke dag. Dus zo’n 300 euro. Terwijl ik de auto dus op exact dezelfde plek terugzette. Blijkbaar had de vorige huurder dat gedaan en was dat dikke pech voor mij en was het volledig mijn verantwoordelijkheid om te checken of ik de auto wel van de goede plek ophaalde? Ik vind het best aannemelijk dat zij je in de app waarschuwen dat de auto foutief geparkeerd is! Toen ik bezwaar maakte kreeg ik geen enkele reactie- pas bij het tweede bezwaar en toen bleek dus dat een werknemer van MyWheels dus besluit dat het ongegrond is. Dus of je dan van een bezwaarprocedure kunt spreken. Ik ben echt enorm teleurgesteld en gebruik zeker geen MyWheels meer.
Sterke punten
Makkelijk
Zwakke punten
Slechte klantenservice als er iets is. Geen enkele verantwoordelijkheid nemen bij een geschil.
Better book somewhere else
I do not recommend. I booked car with discount and after all they send me invoice to pay more (without discount) even though I was driving one hour less than I booked car for and I drove less kilometers they asked me to pay and when I was talking with customer service they didn't answer any questions, just say I need to pay and stopped replying to me. Wie trainieren Sie Ihre Agenten? To stop replying to customer and avoid any responsibility when porobiłem occur? Scammers. Also cars need to me maintain better. It was super dirty and we needed to clean it first
Sterke punten
Nothing
Onterechte schadeclaim
Wij hebben een maand geleden een rit gemaakt met MyWheels, zonder problemen of schade. Tot onze verbazing ontvingen we onlangs een e-mail met de mededeling dat we een kras op de auto zouden hebben veroorzaakt. MyWheels stuurde hierbij foto's mee, maar die zijn naar onze mening niet overtuigend: ze tonen geen duidelijk tijdsverschil of bewijs dat de schade tijdens onze rit is ontstaan.
Het is frustrerend om als zorgvuldige gebruikers geconfronteerd te worden met een forse schadeclaim zonder sluitend bewijs. De communicatie met MyWheels verloopt traag en ontwijkend, wat ons vertrouwen in het platform sterk heeft ondermijnd.
Onze tip aan andere gebruikers:
Maak altijd zelf foto's van de auto vóór en na de rit, ook als je haast hebt. Vertrouw niet alleen op het systeem van MyWheels. En overweeg om het eigen risico af te kopen, want bij schadeclaims lijkt de bewijslast snel bij jou te worden gelegd.
Zwakke punten
transparantie en communicatie
750 boete door ander voertuig
Op 12 maart een auto gehuurd op de Spui straat in Den Haag. Bij aankomst blijkt dat alle openbare parkeerplaatsen bezet zijn en dat weer (na meerdere malen aangegeven te hebben bij vorige ritten) dezelfde auto op de plek van MyWheels stond.
Wij hadden geen andere keus na meerdere rondjes te hebben gereden de auto een paar plekken achter de MyWheels parkeerplaats te plaatsen.
Week later een brief dat we 750,- sleepkosten moeten betalen. Uiteraard in bezwaar gegaan en aangegeven dat ze de boete moeten verhalen bij de auto die meerdere malen al op de plek van MyWheels staat (die daar niet hoort te staan). MyWheels geeft hier geen gehoor aan. Blijft volhouden dat de 750,- euro door ons betaald dient te worden.
Wij waren een wekelijkse gebruiker van MyWheels, na dit incident niet meer.
Wij hebben dit gemeld bij Radar , Boos en stoppen niet met het achterlaten van deze recensies tot dat Myweels de kosten voor zichzelf opneemt. Belachelijk om de gebruiker te laten betalen voor een andere vervoerder haar fouten.
Slechte klantenservice
Auto aan de laadpaal . Auto laadt niet . Geen andere laadpalen in de buurt . Contact opgenomen met MyWheels. Probleem niet laden van de auto aangegeven . Vervolgens moest ik contact opnemen met de dealer van de auto terwijl t niet mijn auto is . Citroën dealer gaf aan geen garantie overeenkomst te hebben met deze betreffende auto . Vervolgens weer contact opgenomen met my weels die geeft dan weer een nummer van een ander bedrijf die ik moet bellen om de auto te laten nakijken .
Conclusie probleem niet laden wordt bij de huurder neergelegd . Meerdere bedrijven moeten bellen om dit te kunnen oplossen . Rit kan ik niet afsluiten kosten lopen dan dus door . Druk vanuit my weels dat de auto terug moet naar eerste bestemming . Echter staat hij gewoon in een andere wijk . Anders moet ik een boete betalen van 350 euro .
Meerdere taxi ritten moeten boeken om naar de auto te komen .
Kortom slechte klantenservice. Probleem ligt in aan hun auto . Kortom ik zal nooit meer een auto huren bij my wheels
Zwakke punten
Klanten service .niet klant vriendelijk ingericht systeem . Probleem auto wordt bij de huurder neergelegd . Druk vanuit my wheels dreigen met boetes
Oplichters
Oplichters
Doe wat aan jullie interface
Waardeloze communicatie in de app als je een kilometerbundel koopt van 400km. Masr ook bij andere bundels. Als je minder rijdt zoals ik vandaag, 260 km, ben je de rest kwijt. Je zou denken leuk ! Nog 140km over voor een volgende rit, maar nee hoor ... over klantenbinding gesproken.
Ben wat helderder in jullie app met jullie communicatie, ik voel me nu bekocht.
Veel gedoe en oplichters!
Laat mij vanaf het begin beginnen. Het registreren duurde ongeveer een uur, omdat je ook nog geverifieerd moet worden, wat bijna het enige is wat handmatig wordt gedaan. Ik belde met de klantenservice om het verificatieproces te versnellen, maar het nummer dat online staat helpt je niet direct met dit probleem.
Nadat alles geregeld was, stond ik voor een auto en dacht dat ik die meteen kon huren. Blijkbaar moest je voor middengrote auto's ouder dan 21 jaar zijn, terwijl je met een rijbewijs B elke auto kunt besturen zodra je meerderjarig bent. Daarna heb ik ongeveer een kilometer gelopen naar een kleinere auto. Toen ik in de auto stapte, zat deze onder de troep, maar dat hoort erbij omdat het een deelauto is. Echter, voordat ik weg kon rijden, werd mijn account echter geblokkeerd.
Ik belde de klantenservice opnieuw, maar de medewerker kon niet zien waarom mijn account was geblokkeerd. De medewerker kon wel zien in welke stand de automaat stond, dus het leek op pure lariekoek. Daarna heb ik alles netjes afgesloten met de vrouw aan de telefoon en heb de auto uiteindelijk helemaal niet kunnen gebruiken, hoewel ik wel had betaald. Het bedrag is wel netjes teruggestort op mijn rekening. Echter, een dag later kreeg ik te horen dat ik €420 moet betalen voor een oplaadkabel, terwijl ik de auto niet eens heb kunnen gebruiken en zeker weet dat de kabel erin zat.
Ik belde opnieuw met de klantenservice en kreeg weer te horen dat ze niets voor mij konden betekenen. Ze mailden me een contactformulier dat niet werkte. Uiteindelijk vond ik het juiste formulier op de site, maar ik kreeg automatische reacties terug (onthoud dat de verificatie wel handmatig wordt gedaan). Een klantenservicemedewerker moet mij snel benaderen, anders overweeg ik juridische stappen te ondernemen. Ga in ieder geval nooit met ze in zee, tenzij je opgelicht wilt worden en je tijd wilt verspillen.
betaalrisico
zonder opgave van reden zeggen ze dat je niet kredietwaardig bent en er dus een label betalingsrisico aan je hangt en dat ze het niet terug kunnen draaien. Ongelooflijk, zonder opgave van reden.Nog nooit heb ik iets te laat betaald, ik heb geen schulden, geen leningen, geen hypotheek, spaar elke maand 10% van mijn netto, 40k op de spaarrekening maar ik vorm een betalingsrisico.
betaalrisico
zonder opgave van reden zeggen ze dat je niet kredietwaardig bent en er dus een label betalingsrisico aan je hangt en dat ze het niet terug kunnen draaien.
Ongelooflijk, zonder opgave van reden.
Nog nooit heb ik iets te laat betaald, ik heb geen schulden, geen leningen, geen hypotheek, spaar elke maand 10% van mijn netto, 40k op de spaarrekening maar ik vorm een betalingsrisico.
Slecht
Auto gehuurd later bij het ophalen is een account geblokkeerd dus ik nieuwe account met mijn rijbewijs. Kapotte auto die niet helemaal opgelden was . Uren langs de snelweg gestaan totdat hulpdienst kw. Compensatie bedrag beloofd . Dan stond er nog �150 open van openstaande bedragen die ze maar niet terug willen storten. Nu willen ze weer geld van mijn account pakken. Ik heb geschreven dat ik aangifte ga doen. Ze schrijven dat er geen betalingen kunnen worden gedaan van account die niet gekoppeld is.\\\\\\\\r\\\\\\\\nDus ik schrijf dan stort het geld terug.natuurlijk geen antwoord op de vraag of terugstorten van het bedrag. Dus hopelijk gaan meer mensen aangifte doen.
Sterke punten
Niks
Zwakke punten
Slles
Slecht
Auto gehuurd later bij het ophalen is een account geblokkeerd dus ik nieuwe account met mijn rijbewijs. Kapotte auto die niet helemaal opgelden was . Uren langs de snelweg gestaan totdat hulpdienst kw. Compensatie bedrag beloofd . Dan stond er nog €150 open van openstaande bedragen die ze maar niet terug willen storten. Nu willen ze weer geld van mijn account pakken. Ik heb geschreven dat ik aangifte ga doen. Ze schrijven dat er geen betalingen kunnen worden gedaan van account die niet gekoppeld is.
Dus ik schrijf dan stort het geld terug.natuurlijk geen antwoord op de vraag of terugstorten van het bedrag. Dus hopelijk gaan meer mensen aangifte doen.
Sterke punten
Niks
Zwakke punten
Slles
Laadpaalklevers
Als ik 0 sterren kon geven zou ik dat doen.
Wij wonen in een oude wijk in Groningen zuid, met parkeervergunningen en maar 3 laadpunten die geldig zijn met onze parkeervergunning.
Met zeer grote regelmaat staat er een MyWheels auto dagenlang geparkeerd bij de laadpaal. Soms ook zelfs zonder aan de stekker.
We proberen hierover met MyWheels in contact te komen, maar dat is onmogelijk. Inmiddels hebben na lang zoeken naar deze gegevens contact gehad met de sleutelfiguur, maar die kan de auto niet openen vanwege een storing?
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Schandalige klanten'service'
Uitermate schandalige, teleurstellende, en nalatige klanten’service’. Op 30-10-23 heb ik schade gereden tijdens het inparkeren. Documentatie en foto’s netjes aangeleverd, wat zou worden doorgestuurd naar de afdeling schade. Ik heb NOOIT een beoordeling van de schade ontvangen. Ook niet na hier op 9-11-23, 21-11-23 en 29-11-23 via de mail meermaals om te hebben gevraagd. Wel is €495,63!! van de €500 eigen risico via automatische incasso afgeschreven. De eerste reactie die ik kreeg op mijn mailtjes is op 3 apr 2024, wat dus meer dan 5 MAANDEN later is. Wederom zonder schadebeoordeling:
(quote)
‘Beste Koen,
Dank voor je mail en onze excuses voor de zeer verlate reactie vanuit onze kant.
Dank ook voor het toesturen van de foto's en het schadeformulier. In de mail van 30 oktober is aangekondigd dat het Eigen Risico in rekening gebracht kan worden, mocht je aansprakelijk gesteld worden voor de schade. Dat is in dit geval gebeurd. Het bedrag van de schade is vastgesteld door interne schade-experts.
Nogmaals onze excuses voor de zeer verlate reactie, we wensen je nog een fijne dag toe.
Met vriendelijke groet,
Daantje’
(quote)
Als je probeert te bellen over de schadeafhandeling wordt je door medewerkers gedwongen hierover te mailen.
Naar mijn mening wordt misbruik gemaakt van het eigen risico beleid. Er vind géén communicatie plaats over de schadebeoordeling waardoor elk willekeurig bedrag kan worden afgeschreven.
Persoonlijk heb ik tot op 30-11-23 meer dan €1500 op het MyWheels platform besteedt, was ik premium abonnementhouder en heb ik meer dan 30 ritten gemaakt. Sindsdien heb ik 0 ritten gemaakt en raad ik iedereen af om van dit platform gebruik te maken.
De slechtste klantervaring in
Ik heb een elektrisch voertuig gehuurd voor een korte periode van 3 uur. Het ging al snel kapot nadat ik het had opgehaald.
8 uur, 2 takelwagens en 159 minuten bellen naar MyWheels later:
- Het voertuig was nog steeds kapot
- Ik was moe, koud, hongerig, dorstig en had dringend een toilet nodig
- Ik had de hele dag verspild
- Ik had € 62,- moeten betalen voor een taxi naar huis (niet terugbetaald)
- Mijn kind was van streek omdat ik hem niet van school kon ophalen
- Ik kon het artikel dat ik tijdens de reis wilde kopen, niet krijgen
- De verkoper van het artikel was boos en heeft afgezegd omdat ik niet kwam
MyWheels beantwoordt nog steeds mijn e-mails niet en beantwoordt mijn oproepen niet.
Ik ben nog nooit zo'n ernstige systemische disfunctie en communicatiestoringen tegengekomen toen ik telefonisch met een bedrijf probeerde te communiceren.
Dit was en is nog steeds de absoluut slechtste klantervaring die ik ooit heb gehad in mijn 45-jarige leven.
Sterke punten
Niks
Zwakke punten
Absoluut alles
THE WORST EXPERIENCE EVER!
In December I have done my first ride with Mywheels (AND LAST!), I rented the car for 4 hours and everything was perfect. I am a client of Sixt and Share Now since years and I tried this service to change (was also little cheaper than Sixt and ShareNow), but it was a TOTAL DISASTER.
After my ride, I parked the car in Amsterdam, and I received an email that all was good. I had no idea that your car must be return in a specific place, because the APP IS NOT CLEAR about it.
The day after, one of the employees called me asking if I could take the car and bring it back to HER ZONE. Which was a big surprise for me, because with Sixt and Share Now you park the car everywhere in Amsterdam. I was in Barcelona, so I couldn’t anyway go to the car, kindly the employee said, since it was the first ride with Mywheels, that she would probably delete the fine of 100 euro. I repeat 100 euro.
Some days later, I received an invoice from Mywheels: the fine was not deleted, but raised to 220 euro!!!
I tried to contact again the customer service for 1 month, NO ONE REPLIED to my emails, and via phone they cannot deal with this matters...I must use their customer support form...so for one month I received just an automatic reply with the invoice, and at the last an intimation of payment or the file will be transferred to the collection agency.
Avoid them 100%, SIXT and ShareNow are absolutely at another level comparing to this miserable wheels.
Laadpaalklevers
Elke keer staan die elektrische my wheels dagen lang een laadpaal bezet te houden hier in Den Haag ypenburg. Een wijk met veel elektrische auto�s en soms zijn er van de 4 palen in 1 straat wel 2 palen dagen lang bezet. Als je ze belt/mailt komen ze met de oplossing dat ik me maar moet aanmelden als sleutelfiguur, dan kan ik ze verzetten. Ja dagggg � wat een bagger beleid. Die dingen moeten gewoon door hun weg gehaald worden als ze vol zijn en niet mijn probleem of verantwoording van maken. Asociaal beleid.
Zwakke punten
Slecht beleid
Mywheels zijn laadpaalklevers
Ik en met mij nog meer bezitters van elektrische autos hebben het helemaal gehad met Mywheels.Bijna dagelijks blijven de autos aan de laders staan todat deze weer verhuurd gaan worden wat echt belachelijk is.
Ik heb al zoveel meldingen hiervan gemaakt maar het blijft gewoon maar doorgaan.MYWHEELS GA WEG BIJ DE LAADPALEN AUB!!!!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Geen begrip van MyWheels
Als langdurige gebruiker van Amber, besloot ik onlangs MyWheels te proberen, vooral omdat zij Amber hebben overgenomen. Mijn ervaring was helaas teleurstellend. Na een rit te hebben voltooid en deze via de app te hebben beëindigd, ontving ik 's avonds een sms met de vraag of ik de auto kon terugbrengen, anders zou ik een boete krijgen. Dit verraste me, aangezien ik dacht dat de rit al was afgerond.
Ik nam contact op met de klantenservice en legde uit dat ik niet op de hoogte was van de noodzaak om de auto terug te brengen en dat ik niet meer in staat was dit te doen. Helaas toonde de medewerker weinig begrip voor mijn situatie. Ik probeerde uit te leggen dat dit mijn eerste keer was met MyWheels en dat ik gewend was aan de werkwijze van Amber, maar dit leek geen verschil te maken.
Het gesprek was onaangenaam; ik werd onbeleefd aangesproken en er werd mij verteld dat ik dit had moeten weten. Er werd geen alternatieve oplossing aangeboden. Toen ik aangaf dat ik de auto echt niet kon terugbrengen, werd de verbinding verbroken en werd mijn account direct geblokkeerd.
Zelfs toen ik via e-mail contact zocht, bleef het antwoord hetzelfde: ik had beter moeten weten. Deze ervaring heeft mij diep teleurgesteld in MyWheels. De klantenservice was niet alleen onbehulpzaam, maar ook onvriendelijk, en er was geen ruimte voor begrip of flexibiliteit. Voor mij is dit een reden om niet meer voor MyWheels te kiezen.
WARNING!
The customer service is not replying for almost 2 months.
I do not smoke. NEVER SMOKED! but MYWHEELS fined me with 125 euros for smoking without any proof and deactivated my account. DO NOT USE MYWHEELS!
I brought the Car from Mywheels BEFORE my endtime back and closed my ride CORRECTLY! but MYWHEELS ERRONEOUSLEY fined me 60 euros + 100 euro for bringing the car back too late
DO NOT USE MYWHEELS.
Sterke punten
NOTHING
Zwakke punten
- Costumer service
- Mywheels
Register account
Tried to register with Australian license and phone. Verification would not work. After asking for help I received firm letters not related to issue. Help was useless. Tried for a day or so but went to competitors who were more user friendly. 🤔
Zwakke punten
Poor customer service. Not contactable.
My Wheels
Saw their price for use of the car 3.50 per hour. Thought i would give it a try.. normally i would use a rebtal car for this sane trip which is a days use as our car gets serviced.\\r\\n\\r\\nMy wheels does not say up front that they charge also on top od the rental mileage.\\r\\n\\r\\nThe rental car i normallt use cost 35 Euro per day and you have to fill up the gas.\\r\\n So 44 Euro.\\r\\n\\r\\nMy Wheels 29 rental and 36 mileage.\\r\\n\\r\\nMy advice � better to rent a car and not waste money mith My Wheels,\\r\\n\\r\\n
Sterke punten
Some what more Convenient
Zwakke punten
Way too expensive
My Wheels
Saw their price for use of the car 3.50 per hour. Thought i would give it a try.. normally i would use a rebtal car for this sane trip which is a days use as our car gets serviced.
My wheels does not say up front that they charge also on top od the rental mileage.
The rental car i normallt use cost 35 Euro per day and you have to fill up the gas.
So 44 Euro.
My Wheels 29 rental and 36 mileage.
My advice — better to rent a car and not waste money mith My Wheels,
Sterke punten
Some what more Convenient
Zwakke punten
Way too expensive
Altijd goed!
Ik had mijn dochter na het halen van haar rijbewijs veelvuldig een elektrische Renault Zoe laten huren om ervaring mee op te doen en het huren gaat altijd perfect! Het is superhandig. Ik heb zelfs mijn auto weggedaan en huur alleen een MyWheels als een auto nodig is. Staat altijd klaar om de hoek. Wij ervaren juist altijd goede service. Ik kan geen minpunten bedenken behalve dat soms alle laadpalen bezet zijn en we buiten de zone moeten zoeken. Ze zouden hun eigen laadpalen moeten hebben. Enkele reis was het enige wat we misten maar ook dat komt. Ben echt verbaasd over de slechte reviews want voor ons is het altijd super!
Terrible experience
For 2 times in a row I couldn't even start the car, first time the key that was supposed to be inside was missing, the second rental the charging cable was stuck, terrible online support, appointment lost a nightmare, still chasing them to have my money back