Centauro is een autoverhuurder in Spanje. Dit bedrijf is ruim 40 jaar geleden opgezet in Benidorm, maar heeft vandaag de dag vele kustlocaties weten te veroveren. Centauro is een bedrijf met gedreven werknemers die alles op alles zetten om de beste service en kwaliteit te leveren. Boek voor je op vakantie gaat een huurauto op een van de vele locaties en je bent verzekerd van een geweldige trip!

Centauro Autohuren

Centauro heeft een zeer uitgebreide vloot met meer dan 12.000 auto’s verspreid door heel Spanje. Wanneer je een auto wilt huren heb je de keuze uit onder andere ruime gezinswagens, luxe sportauto’s, cabrio’s en busjes. Of je dus met een groep vrienden op pad gaat, of samen met je scharrel van de zon wilt genieten, er is voor iedereen wat wils.

Centauro Kosten

Centauro houdt ook graag verschillende acties. Zo houden zij rekening met de sportliefhebber, die tegen reductie de ideale auto kan huren voor al zijn surf,- duik of andere sportspullen. Ook gezinnen hebben vaak kans op een lekkere korting. Hou de website in de gaten om jou slag te slaan.


Centauro Reviews

    Oplichters ! 480€ extra

    4dagen absoluut schadevrij gereden en wordt er 480€ onterecht ingehouden op de borg wegens “kapot wiel” pure oplichting. Ga voor een merknaam verhuurder niet voor deze oplichters (we huren regelmatig voor langere tijd huurauto’s)

    Zwakke punten
    Super hoge borg die ze vervolgens gebruiken om je mee op te lichten. Pas op !

    slechte ervaring

    Ik had een auto gehuurd via Ryanair, met verzekering, bij Centauro Alicante.
    Bij de dag van ophalen,3 Augustus 2023 vertelde de man aan de bali van Centauro,Mr Antonio, dat de verzekering niet goed was welke afgesloten,bij schade moest ik alles voorschieten, en later alles declareren, beter was bij hun een verzekering af te sluiten, een fullcover, kostte me €250,- extra.
    Maar het was druk, ik wilde weg van de Airport, heb betaald, maar voelde met echt opgelicht.
    Ik heb een huis in Murcia, maar hier huur ik nooit meer, mensen pas op, ze maken misbruik van je onwetendheid in combinatie met je haast, en je bent toch extra voorzichtig in het buitenland,dus je trapt in de verkooptechniek, echt schande.
    Op hun Website zie je alleen maar positieve ervaringen, ook zo raar .

    Sterke punten
    Auto stond klaar, was schoon en het ophalen van de auto,en de afhandeling ging correct.

    Zwakke punten
    De upselling door middel van de maximale verzekering af te sluiten, daarbij gebruikmakend van je onzekerheid omtrent eventuele schade, eigen risico, en de afwikkeling hiervan. beter zou zijn om je vooraf de opties te mailen zodat je weloverwogen een keuze kunt maken, wat voor verzekering, en bij wie je dat doet.

    Leugenaars

    Al paar wekem discussie over terug betaling van een boeking. Slechte service, antwoorden niet, beloven van alles en komen afspraken niet na.

    Sterke punten
    Niets

    Zwakke punten
    Contact, niet nakomen van beloftes

    Walgelijk

    Meest onvriendelijke en onbeschofte klantenservice ooit.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Goedkope oplichters

    Wil je binnen 48 uur voor het ophalen van je auto door prive omstandigheden de naam van de bestuurder wijzigen? Prima, dan moet je de boeking annuleren (!), krijg je 120 euro terug (op in ons geval 300 euro) en opnieuw boeken. Daarnaast super onvriendelijke klantenservice, geen enkel begrip of sorry en zodra ik vroeg waarom zij mij niet wilde helpen door een belletje te plegen met de verhuurder, hing ze op.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Onvriendelijk, onbehulpzaam, 0 begrip.

    Niet best

    Auto geleverd met een leeglopende band. Een borg van 100 euro werd moeizaam geretourneerd. De openingstijden zijn te krap als je een vroege vlucht hebt.

    Sterke punten
    Snelle pickup

    Zwakke punten
    Service

    Geld kwijt

    Jarenlang regelmatig auto's gehuurd bij Centauro (Portugal), echter wat ze ons nu geflikt hebben gaat er bij mij niet in. Vergeet om te beginnen te reageren op "Klantenservice via de volgende link "http //bit ly/W2Case_en", met een beetje geluk krijg je een standaard copy/paste antwoord van iemand (mens/robot) die niet de moeite doet om je vraag te lezen en te begrijpen.
    Ik heb een bon gebruikt voor de vervaldatum ervan (22/11) om een reservering in Porto te maken van 4 tot 11 februari 2023. Nu moet ik deze reservering annuleren en het geld 420 euro is uit mijn zak verdampt in de zak van Centauro.
    Trouwens, ik ontving de coupon 6 MAANDEN na de annulering (geannuleerd op 25/05/2020 en coupon ontvangen op 23/11/2020), tussen publiciteit/spam in waar hij verloren ging en ik niet de mogelijkheid had om hem terug te laten betalen.
    Het was een moeilijke tijd voor iedereen, maar proberen het op deze manier te herstellen (... stelen) ... alsjeblieft.
    Vorig jaar probeerde ik vorig jaar de coupon te gebruiken voor een huur in Italië, maar ook dit werkte niet. Het is toch hetzelfde bedrijf?
    P.S. op hun site een mooie greep uit 5-sterren Google-reviews.... probeer eens een Google review te schrijven of te zoeken over Centauro...

    Sterke punten
    Veel te duur tegenwoordig

    Zwakke punten
    klantenservice onbestaande

    Auto onveilig gekregen.

    Na aankomst in Lissabon had ik met een leuke auto gehuurd, iets wat ik misschien zelf wilde gaan kopen. de auto reed heerlijk en hadden we geen problemen mee tot het begon te regenen. De ruitenwissers haalde het water niet van de voorruit af, waardoor ik overdag in en in de avond moeilijk tot niks kon zien.
    de auto heeft na een paar dagen een storing gekregen. Ik heb toen 3 x gebeld maar er werd niet opgenomen. Ik heb een voicemail achtergelaten met de vraag of ze me terug konden bellen wat niet is gebeurd. 3 dagen later besluit ik nogmaals te bellen en hebben ze me een nieuwe auto gegeven waarvan de banden geen profiel meer hadden. oftewel!! ik voel me nog onveiliger dan dat ik eerst deed!!!

    ik heb toen gesproken met Melanie die geen hulp wou geven en me mij we woord niet liet doen, ze bleef door me heen praten waardoor ik mijn reden van boosheid en ontevredenheid niet kon doen. Ik snap dat het af en toe moeilijk is maar ik ben zeker niet de moeilijkste, waardoor ik niet begrijp waarom er geen oplossing werd gegeven over het probleem wat ik nu weer heb met de auto. EEN ONVEILIG GEVOEL TIJDENS HET RIJDEN!!!!

    tevens is de auto in een hele andere categorie dan wat ik besteld had waardoor ik nog bozer werd. na het afleggen van 650 heb ik een auto gekregen die dat niet waard is. Ze hebben me letterlijk bestolen.

    Hier geen Auto huren tenzij je een einde wilt maken aan het leven.

    Sterke punten
    hebben ze niet!!

    Zwakke punten
    alle punten binnen het bedrijf op communicatie en service is waardeloos!!

    Horrible

    Horrible : no one showed up for hours until deep night, and we even had to pay 40€ extra for « after hours service ». Just because the flight arrived a few minutes late in Athens : what a shame !

    NIET huren bij Centauro

    Bij aankomst blijkt al na het trekken van een nummer dat eigen Premium-klanten voor gaan. Dus 65 minuten geduurd om de auto te krijgen. Vervolgens bleek voertuig niet de gevraagde, maar een vieze, niet gewassen en volledig beschadigd Fiat te zijn. Ruitenwisser voor/achter kapot. Geen achterklep, waardoor goederen uit de kofferbak moesten.
    Na gesprek met personeel, wordt er een melding in dossier gemaakt, waarna je weer weg kunt.
    Bij terugkomst werden de "oude" schades ZEER aandachtig door personeel bekeken om daarna met mij over te komen praten. Nadat ik had aangegeven dat ik bij het ophalen van de auto een video had gemaakt, werd mij aangegeven dat zij niet zo moeilijk waren over de schades. Alsof ik die had gemaakt!!
    Centauro is mijn ervaring met een autoverhuurbedrijf in buitenland waardoor je een slechte gevoel overhoudt.
    ADVIES is dan ook NIET huren bij Centauro!

    Sterke punten
    je proberen gerust te stellen en het bos in te sturen!

    Zwakke punten
    zeer chaotisch en niet duidelijk communiceren

    Kleine schade kost ons 505 eu

    Onze ervaring met Centauro (Portugal, Lissabon) is helaas niet positief en heeft een vervelende nasmaak achter gelaten. Wij raden dit bedrijf af! Bij aanvang moesten wij allereerst 60 euro extra betalen (plots extra kosten voor bestuurder onder 25 jaar, bij afsluiten werd hier niks over gezegd). Daarnaast werd ons vervolgens uitgelegd dat de all-in verzekering die wij via rent a car hebben genomen niet dekkend is en werd ons aangeraden ook via henzelf nog een extra verzekering a 150 euro af te sluiten. Heel vervelend en misleidend hoe dit soort bedrijven altijd ‘ineens’ extra kosten blijken te hebben. De auto die wij hebben gekregen was zeer goed in orde en daar zijn wij wel super tevreden mee. Echter, het inleveren van de auto was een grote tegenvaller. Een aantal kleine krasjes op de velg (die kleiner waren dan de grootte van de cirkel op het schadeformulier) zouden ons maar liefst 505 euro kosten. Met de meneer viel geen gesprek te voeren, waardoor er weinig begrip vanuit onze kant mogelijk was. Gebruiksschade kostte ons 505 euro. Wij raden niemand aan om hier een auto te huren, of volledig verzekerd (rond de 300 euro, dus ook via rent-a-car) de auto te huren. Balend van zo’n geweldige vakantie in Portugal!

    Kortom, een bedrijf met addertjes onder het gras, onvriendelijk personeel en schade lijkt het verdienmodel te zijn.

    Sterke punten
    Goede auto

    Zwakke punten
    Zeer veel addertjes onder het gras!

    Geld gestolen

    Ik heb een week geleden een auto gehuurd in Valencia. Nadat we de auto terug gingen afgeven, vergat ik dat mijn portemonnee nog in de auto stak. Gelukkig vonden ze de portemonnee en geven ze hem terug, met grote spijt dat ze mijn geld eruit hadden genomen. Er zat 100 euro in. Dit was zeer onprofessioneel.

    Sterke punten
    Vriendelijk, flexibel

    Zwakke punten
    Onrespectvolle werknemers

    Bad service

    Airport office Madrid is far away, after being dropped by the shuttle long time waiting, nobody there, return with dropbox out of office times not possible! We had to drop the car the night before. 2 x taxi extra costs. From centauro to hotel and next morning from hotel to airport. At the end something that seems cheap is costly!

    Sterke punten
    Car was okay, lot of scratches but that is better in the city

    Zwakke punten
    Office far from airport
    Slow service
    Return only in office hours

    Oneerlijke praktijken

    Centauro hanteert het principe dat alle nieuwe schade aan de wagen vergoed moet worden en daarom wordt bij vertrek gevraagd om de wagen grondig na te zien op bestaande schade aan de hand van een voorafgaande beschrijving van bestaande schade. Echter ... de wagen die we kregen zat reeds vol met krassen, deuken, beschadigingen op nagenoeg alle plaatsen (bumpers, koffer, autoportieren, ...). Dit stond ook zo wel op de beschrijving. Wat er bvb niet op stond was een groot gat in de zetelbekleding aan de binnenkant, wat we dan ook direct gemeld hebben. Bij retour van de wagen werd hij nagekeken en werd gewezen op een nieuwe kras in de voorbumper. Eigenlijk was het zelfs geen kras, want niet voelbaar ... eerder een lichte afschuring. Bovendien was de bumper elders reeds beschadigd, waardoor we deze bij vertrek dan ook niet verder in detail bekeken hadden. We zijn ervan overtuigd dat deze nieuwe 'kras' niet door ons is veroorzaakt, maar daar kun je dan niets tegenin brengen. En door de vele schade aan de auto bij vertrek is het eigenlijk niet haalbaar om alles te noteren, zeker niet als ze dit type van schade ook in rekening brengen. Feit is dat we bij vertrek geen verzekering wouden afsluiten omdat deze bij ons reeds inbegrepen was bij onze kredietkaart. Maar dan proberen ze die 'misgelopen' inkomsten duidelijk achteraf te recupereren. We hadden misschien beter op voorhand enkele reviews op deze website gelezen. Wij raden in ieder geval iedereen af om met Centauro in zee te gaan.

    Sterke punten
    Service van en naar luchthaven in Valencia loopt vlot

    Zwakke punten
    Onvriendelijk personeel
    Wagens bevatten veel schade
    Geldwolven

    Watch out

    Watch out. If you get a traffic/law violation with a car of Centauro, they will charge you an extra fee of 40€!!!

    Their communication: As you could see when accepting our Commercial & General Conditions, a penalty fee is applied for each notified fine corresponding to your rental period. Please note that the amount you have been charged is only a penalty fee for the fine. The fine relating to the traffic/law violation has not been paid on your behalf.

    This is crazy as we are talking about a parking ticket of something like 30€...

    Zwakke punten
    Hidden costs EVERYWHERE

    Charged me extra 280€, Hard to reach by phone or email

    Charged me extra 280€, Hard to reach by phone or email. We called 72h before leaving because we had to take the flight at 6 in the morning, but no response at all. We emailed 3 different address and only response after one week. They charged 280 euro extra cost because we parked in a parking spot in front of the door instead of the closed parking place 20 meters away. I will never book Centauro again.

    Sterke punten
    Cheap

    Zwakke punten
    No service, charge money for there own mistakes

    Very very bad company, be aware!

    Please be aware! Don’t book your rental car with this company or any other of broker company that will book with this company.

    I never experienced such a bad service as this company. We had a delay during our flight to Spain. There was no possibility to contact Centauro by phone and inform them about the delay. When we arrived at the airport the pick-up service was not there as agreed and Centauro was already closed. We where forced to take a taxi to our hotel. The next morning I called Centauro to try to arrange the pick-up, a very rude employee told me the car was already rented to some other client. Now 2 weeks, 12 calls, a few emails and some chats later I found out that we will not get our money back because the booking was cancelled because we arrived to late at the airport.

    So this company will transfer money from your account, will not deliver what you agree, is not easy to connect and will tell you in the end that you should’ve read the booking confirmation…

    Please be aware all, this company is closed to a criminal organization!

    Definitely not a recommendable car rental, I advise to go somewhere else if you want to be treated with respect and dignity.

    Second time I have rented a car from Centauro and on both occasions I have received really horrible service when picking up the car. Especially when talking about paying for insurance or not and asking for more detailed explanations on the policy, I have received aggressive and disrespectful comments from Centauro employees. I also had to go find the rental myself on the parking lot instead of them walking me to it and checking the car for damages together (now I had to go back twice to report damages myself before my actual rental time started). Definitely not a recommendable car rental, I advise to go somewhere else if you want to be treated with respect and dignity.

    Sterke punten
    Cheap

    Zwakke punten
    Aggressief, respectloos, slechte service, slecht bereikbaar

    Verschrikkelijk personeel

    De grootste ergernis van de vakantie is steevast het ophalen van de huurauto,.
    Je wordt meestal onaardig/intimiderend behandeld.
    Zo ook bij Cebtauro Lissabon!

    Sterke punten
    ?

    Zwakke punten
    ZEER ONAARDIGE MENSEN!

    Plotseling extra schoonmaakkosten

    In Portugal gebruik gemaakt van hun auto. Bij meegeven was de auto erg beschadigd (nieuwe auto) gelukkig goed op papier gezet. Uitgebreid verzekerd,maximaal pakket. Bij afleveren (Faro) werden er plotseling 60,- extra schoonmaakkosten gerekend, terwijl de auto puur wat stof en (strand) zand had, maar GEEN vlekken. Hier ook foto's van gemaakt. Hij noemde het een special cleaning. Je voelt echt dat dit puur is om extra geld te verdienen. Zeer starre medewerker (Diogo) die geen empathie heeft. Hij verwacht dat de auto uitgezogen teruggebracht wordt. Wilde eerst ook de kosten voor de beschadigingen berekenen, gelukkig op papier.

    Oplichters

    We hadden een diesel auto besteld en toen we de auto wilden ophalen kregen we een vergelijkbare auto van ongeveer dezelfde prijsklasse. We vroegen ook of die auto ook diesel was, omdat we een diesel auto wilden. Ze gaven aan van ja het is een diesel auto. Toen we wilden tanken kwamen we erachter dat we een benzineauto hadden gekregen. Hierdoor hebben veel geld kwijt geraakt aan benzinekosten, eerst gaven ze aan dat ze het verschil terug zouden betalen. Omdat het hun fout was, maar eenmaal terug in Nl kregen we een mail met dat ze niks zullen vergoeden.

    Oplichting

    Bij terugkomst is er €220 in rekening gebracht omdat de hoedenplank zou missen. Natuurlijk heeft deze er nooit gezeten. Dit is ook niet iets wat je controleert dus slim bedacht door ze. Wel grove vorm van oplichting

    Geen geld terug na annulering

    Bij Centauro Alicante een auto gehuurd. In verband met code oranje nav Covid 19 moeten annuleren. Echter het huur bedrag werd toch van mijn Creditcard rekening afgeschreven. Meerdere malen via mijn account gemaild en melding gemaakt. Ik kreeg alleen maar automatische mailsterug. Telefonisch is het niet mogelijk om Centauro te bereiken.

    Sterke punten
    tot op heden: GEEN

    Zwakke punten
    Geen antwoord. Geen telefonisch contact. Onduidelijk.

    Centauro verdient aan krasjes op velgen

    Recent een auto gehuurd ben hen in Porto. Bij het ophalen werd ik nadrukkelijk gewezen op kosten van schade aan ruiten en velgen. Auto nagelopen, alleen geen vergrootglas op de velgen gehouden. Bij terugbrengen bleek een minuscuul krasje te zitten op de velg, kleiner dan een cent. €300 is de rekening. Dit riekt naar oplichting. Pas op met hen en loop de auto heel erg goed na. Zaklamp bij de velgen en ruiten!

    Zwakke punten
    Proberen te verdienen aan (waarschijnlijk al oude) minuscule schades

    Oplichting

    Gedachte lezers,
    Mijn vrouw en ik hebben een auto gehuurd bij Centaura Mietwagen Mallorca. Deze hebben wij op 17 juni opgehaald. Op 7 augustus is deze auto door ons weer ingeleverd. Op de auto hadden wij een volledige dekking met eigen risico dekking genomen.
    Bij het ophalen van de auto moesten wij een contract tekenen waarbij wij zeiden dat we een rondje om de auto wilde lopen. De dame achter de toonbank zei dat als er nog vragen en opmerkingen, of geconstateerde schade is, dat we even binnen moesten komen. Dus toen wij bij de auto aankwamen was de auto rondom beschadigt met hier- en daar een deuk. Wij zijn daarop direct naar binnen gegaan om het contract aan te laten passen naar wens. Daarop begrepen wij dat de medewerkster niet achter haar toonbank vandaan gaat en dat het en dat de auto's geïnspecteerd zijn. De vrouw zei dat wij ons geen zorgen hoefden te maken en dat wij alleen moeten checken of het portiersslot niet beschadigd is omdat daar kosten op zitten als dat stuk is. (Soort mededeling van kleine lettertjes)
    Zij vertelde ons dat er een pijl op het contract staat dat aangeeft dat de auto beschadigd is. De auto op het contract was afgebeeld als een ronde cirkel wat met een pijl genoeg zou zijn. In mijn onvrede zijn wij in de auto gestapt naar ons hotel. Het was laat en we waren erg moe. Toen wij de auto op 7 augustus weer inleverde wilde dezelfde vrouw wel ineens mee en begon meteen luid te praten dat wij de auto afgetrapt hadden. Ook bleef zij ontkennen dat zij dezelfde persoon was die de auto meegaf. Er ontstond een knallende woordenwisseling. Wij werden verteld dat wij moesten tekenen en dat het niet uitmaakt omdat wij all-risk verzekerd waren. Toen ik zei dat wij de schaden eenmaal niet gemaakt hadden, vertelde zij dat dan onze borg van duizendenvijftig euro kwijt zijn. Ook hadden wij geen tijd om op eventuele politie te wachten omdat wij het vliegtuig zouden missen. Wij kregen ook te horen dat de schade hoger is dan onze borg en dat wij niet zo ermee wegkomen. En ook waren wij afhankelijk van hun shuttle die ons naar het vliegveld moest brengen. Wij hadden geen keus dan alleen nog maar de handtekening te zetten en het op een akkoordje de verzekering te laten betalen. Dit is ons verhaal waarbij er geen andere keus overbleef.
    De verzekering is hierbij door Centaura opgelicht.
    Verder zijn wij natuurlijk niet van plan om met deze autoverhuurbedrijf verder te overleggen en willen uit ons eigen zak geen schade betalen. Verder weten wij nog niet of wij geld kwijtraken in verband met nader af te wachten reactie van de verzekering. Ik hoop zo mijn verhaal voldoende te hebben neergelegd.

    Huur een auto bij een eerlijk bedrijf!

    Maak altijd zeer gedetailleerde foto's.
    Dit laatste hebben wij niet voldoende gedaan.

    Overig:
    Zij geven een onvertoonbare auto mee aan nette mensen.

    Zwakke punten
    Zij geven gewoonweg een compleet beschadigde auto mee en ze geven klanten succesvol de schuld dat je de auto verder hebt beschadigd.
    Zij lichten zo de verzekering op.
    De klant wordt op deze manieren vaslelijk beschuldigd (ook al zijn wij gedekt voor eigen risico is dit niet correct)


Bezoek Centauro

Schrijf een review