Budget

Wanneer je een auto wilt huren en op de centen wilt letten, dan ben je bij Budget aan het juiste adres. Het verhuurbedrijf richt zich op de budget minded klanten, zonder afbreuk te willen doen aan de kwaliteit of het geleverde product. Door deze aanpak en haast 60 jaar aan ervaring heeft het bedrijf zich weten te vestigen als de nummer drie op de wereld markt. Hun credo is dan ook terecht; “Budget, daar kunt u op rekenen!”

Budget Autohuren

Budget houdt rekening met alle klanten. Daarom hebben zij een zeer uitgebreide vloot tegen de goedkoopste prijzen. Of het nu gaat om een kleine personenauto, een minibusje of een luxe wagen, het zit allemaal in de vloot van Budget. Ook is er een zakelijk shortlease programma.

Budget Kosten

Budget heeft regelmatig acties, zoals 25% korting, of korting op een huurauto voor naar het buitenland. Alle wagens komen met een minimale verzekering, maar dit kan worden uitgebreid. Ook zijn er mogelijkheden tot opties zoals GPS en kinderzitjes. Dit maakt het eindbedrag wellicht iets hoger, maar u zult zien dat het nog altijd binnen het budget past.


Budget Reviews

    Slechte service

    Geprobeerd een auto te huren bij Budget Schiphol. Service was slecht en mensen zeer onbekwaam en onbeschoft. Manager was onbereikbaar en ze hadden de auto niet die ik had gereserveerd. Huur heel vaak autos op Schiphol en ook in andere landen, maar ga nooit meer naar Budget. Raad het te zeerste af om bij Budget autos te huren

    Bad experience with Budget Wraclaw airport - Poland

    I delivered a rental car without making any damage and one week later I was charged for damages without being informed what the damage was. They even have not sent me the damage report. Still following up the reason for getting charged without even being informed with Budget but no response yet. This is so annoying.

    Budget incasseert via VISA 2 maal administratiekosten

    Op 19 februari 2020 hebben wij een auto gehuurd op luchthaven Eindhoven. Tot zover alles goed. Op 26 februari 2020 kregen we een parkeerbon omdat we geparkeerd hadden zonder te betalen op een plek waar in de gemeente Wageningen wel betaald moest worden. Op 18 maart 2020 kregen we een brief van Budget dat onze rekening zou worden belast voor een bedrag van 42,35 € administratie kosten. Dit is alleen voor het doorgeven van naam en adresgegevens. Een belachelijk hoog bedrag. Ik zag later bij een ander verhuurbedrijf dat zij iets meer als de helft rekenen. Dit bedrag dus betaald. Zaak afgesloten? NEE DUS. Voor dit bedrag mag ik toch wel verwachten dat zij hun administratie op orde zullen hebben. NIET DUS. Op 20 mei 2020 wederom een brief van Budget dat zij wederom mij rekening wilde belasten voor een parkeerovertreding. Dit ging om dezelfde overtreding, in dezelfde plaats met hetzelfde nummer echter nu 19 februari 2020. De dag dat de auto was opgehaald. Natuurlijk gelijk contact gezocht met Budget. Nee sorry dit was een foutje. De medewerkster zou er gelijk voor zorgen dat het geld niet geïncasseerd zou worden bij VISA. NIET DUS. Op 20 mei 2020 had ik een afschrift van VISA ontvangen dat Budget 42,35 € had geïncasseerd. Weer direct contact gezocht met Budget. Ja met allerlei smoesjes kwam het er hierop neer dat ze het niet meer konden terugdraaien maar dat het geld gelijk terug gestort zou worden. NIET DUS. Op 17 juni maar weer eens contact gezocht met Budget dat het geld nog steeds niet terugbetaald was. Ondertussen heb ik mijn VISA kaart moeten inleveren omdat deze gekoppeld was aan een ABNAMRO-rekening. Die ik op dat moment niet meer had. Budget moest dus dit onterecht afgeschreven bedrag terugstorten via een normale betaling. Dit zou wat langer duren als terugbetaling via VISA want dat kon de telefonist a la de minuut doen. Het is nu 11 juli en er is nog geen geld terug gestort. Ik vind dit een belachelijke zaak. Of zit Budget in financiële moeilijkheden.

    Boeven

    Hoe werkt budget cars. In samenwerking met Rental cars draaien ze je een poot uit en lichten je op. Je sluit bij rental cars een overeenkomst af voor het huren van een auto en je regelt tegelijkertijd de complete verzekering. Als je bij het verhuurbedrijf, in die geval budget cars op Ijsland bent weten ze daar van, maar van de verzekering weten ze niets anders dan dat je NIET bent verzekerd, (tenminste dat weten wel ) met als gevolg is dat je denkt dat er iets niet goed is gegaan bij het doorgeven van de gegevens van rentalcars aan budget cars, maar dit gebeurt volledig georganiseerd. Je wordt dus gedwongen een verzekering af te sluiten want je gaat er van uit dat je de juiste informatie krijgt , dus betaal je opnieuw de premie! Opheldering na de vakantie bij beide partijen leverde niets op ! U heeft een huurkontrakt getekend en over het inderaerp verzekeren en het op een dwaalspoor zetten van de klant hoor he niets. Oplichting dus. Er zal wel een afspraakzijn tussen deze 2 partijen om de winst te delen Advies : negatieve beoordeling Grz De leeuw Sterke punten Mensen op een dwaalspoor zetten Zwakke punten Geen enkel begrip tonen

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Geen enkel begrip

    Oplichters!

    Hoe werkt budget cars. In samenwerking met Rental cars draaien ze je een poot uit en lichten je op. Je sluit bij rental cars een overeenkomst af voor het huren van een auto en je regelt tegelijkertijd de complete verzekering. Als je bij het verhuurbedrijf, in die geval budget cars op Ijsland bent weten ze daar van, maar van de verzekering weten ze niets anders dan dat je NIET bent verzekerd, (tenminste dat weten wel ) met als gevolg is dat je denkt dat er iets niet goed is gegaan bij het doorgeven van de gegevens van rentalcars aan budget cars, maar dit gebeurt volledig georganiseerd. Je wordt dus gedwongen een verzekering af te sluiten want je gaat er van uit dat je de juiste informatie krijgt , dus betaal je opnieuw de premie! Opheldering na de vakantie bij beide partijen leverde niets op ! U heeft een huurkontrakt getekend en over het inderaerp verzekeren en het op een dwaalspoor zetten van de klant hoor he niets. Oplichting dus. Er zal wel een afspraakzijn tussen deze 2 partijen om de winst te delen Advies : negatieve beoordeling Grz De leeuw

    Sterke punten
    Mensen op een dwaalspoor zetten

    Zwakke punten
    Geen enkel begrip tonen

    Nooit doen !

    Steeds meer helderheid over budget cars… nooit mee in zee gaan! Steeds meer helderheid over budget cars Zeker in samenwerking met een verhuur makelaar zoals Rental Cars Je sluit een overeenkomst af met Rental cars en betaalt inclusief ALLE verzekeringen een reserveringsovereenkomst af. Bevestiging met de tekst : volledige bescherming verzekering ! Op het vliegveld van Kevlavik haal je de auto op bij Budget cars en die weet me te vertellen dat ik NIET volledig ben verzekerd ! Je denkt die gegevens van Rental cars zullen hier wel bekend zijn maar : neen! Men gaf aan dat ik niet volledig was verzekerd. Dus wat doe je? Je denkt dat er iets niet goed is doorgekomen, maar met weet niets of zegt dat men niets weet. Je sluit dus alsnog een verzekering af, in dit geval een ontbrekende verzekering voor lava en as winden en betaalt nog alleen voor deze aanvulling (? Denk ik) 6 euro MEER dan aan Rental cars. Thuisgekomen probeer je dit helder te krijgen maar helaas. RENTAL CARS EN BUDGET CARS geven niet thuis. Je kunt doodvallen. Strekking van het geheel: Noooooit in zee gaan met Budget cars in combinatie met een verhuurmakelaar! Ze zullen de extra opbrengst wel delen! Budget cars geeft aan dat ze geen boodschap hebben aan wat je zelf hebt verzekerd en zeggen dit ook niet te weten. Je huurt dus een auto bij Budget en verkopen je separaat nog aanvullende verzekeringen. Tevens geven ze aan en dat is natuurlijk een keiharde leugen dat ze niets te maken hebben met wat je bij Rental hebt geregeld ! Nogmaals: nooit huren bij Budget cars! Ik zie dat de waardering voor Budget cars zowiezo een zware onvoldoende is en na mijn vakantie op IJsland kan ik dit alleen maar beamen!

    ADVIES: Huur absoluut GEEN auto bij AVIS/BUDGET CAR RENTAL.

    ADVIES ADVIES: Huur absoluut GEEN auto bij AVIS/BUDGET CAR RENTAL. Ze verstrekken een beschadigde auto en brengen achteraf kosten in rekening voor de beschadiging. Tevens verstrekken ze een een factuur met meerdere foutieve punten. ( onjuiste brandstofkosten/kilometerstand/aanbetaling etc. etc.) Klantgerichtheid/Klantvriendelijkheid is absoluut niet belangrijk voor AVIS / BUDGET CAR rental want ze reageren niet. (ook niet na 8 emails en 4 keer telefonisch contact) Data: Huurperiode auto: 13-1-2020 --- 19-1-2020 19-1-2020 - auto inleveren: Chaos gecreerd door de firma Avis/budget. Onze gehuurde auto blijkt al op 18-1-2020 ingeleverd te zijn volgens hun systeem. Als klant zijnde hebben wij 1,5 uur gewacht op herstel in hun systeem/administratie. 14-1-2020 de dag na afhaling van de auto hebben wij lichte krassen ontdekt op de bumper van de auto. (13-1-2020 auto afhaling savonds was het donker en niet zichtbaar). De krassen zijn door ons tijdens inlevering aangegeven en terplekke onderbouwd met foto's. Helaas moesten wij alsnog op hun instructies een email sturen naar hun hoofdkantoor. Uitgebreide email met onderbouwing middels foto's is op 19-1-2020 verstuurd naar Avis/budget car rental. 12-2-2020: Is telefonisch contact gezocht met de afdeling customer service van Avis/budget met het verzoek om een inhoudelijke reactie. 16-2-2020 - Tot 16-2-2020 hebben wij geen reactie mogen vernemen van Avis/budget car rental op onze email van 19-1-2020. Hierna contact gezocht waarna wij helaas weer geen inhoudelijke reactie hebben ontvangen op onze email van 19-1-2020. Op 16-2-2020 hebben zij via email aangegeven dat ze niets hebben afgeschreven van onze creditcard. Dezelfde dag hebben wij een email met bewijzen van de afschrijving van de creditcard verstuurd. 19-2-2020- Vervolgens hebben wij op 19-2-2020 een email inclusief factuur ontvangen helaas wederom zonder inhoudelijke reactie op onze email 19-1-2020. Wij hebben deze factuur ook nooit eerder gezien of ontvangen van Avis/budget Car rental. Na bestudering van de factuur blijkt dat bijna alle punten op de factuur niet juist zijn. 1: Schade is niet door ons veroorzaakt (nog steeds geen inhoudelijke reactie op de email d.d. 19-1-2020 ontvangen) 2: inleverdatum van de auto is niet correct 3: kilometerstand is niet correct 4: brandstofkosten in rekening gebracht (terwijl wij onbeperkte kilometers hadden) 5: De hoogte van de aanbetaling is niet juist 6: etc etc. Op 19-2-2020 hebben wij een uitgebreide email met bewijzen over de onjuiste factuur verstuurd naar afdeling customer service (foto's van de inleverbon van de auto op 19-1-2020 / km stand / vol getankt etc.) 20-2-2020: Op 20-2-2020 telefonisch contact gezocht met de afdeling customer service van Avis/budget om de email van 19-2-2020 toe te lichten. Hierbij hebben wij de toezegging ontvangen van de customer service dat zij binnen 1-3 dagen inhoudelijk zouden reageren. 4-3-2020 - Tot 4-3-2020 hebben wij geen reactie mogen vernemen van Avis/budget car rental op onze email van 19-2-2020. Hierbij hebben wij telefonisch contact gezocht en tot onze grote verbazing een reactie vernomen van Avis/budget dat zij nog niets hadden gedaan met onze email van 19-2-2020. Na meerdere keren telefonisch verzoeken om een terugkoppeltijd aan te geven over onze klachten welke wij niet hebben veroorzaakt (vanaf 19-1-2020 wachten we al op een inhoudelijke reactie op meerdere emails) werd de telefonische verbinding verbroken door de afdeling customer service van Avis/budget car rental. Op ons verzoek om de contactgegevens van de afdelingshoofd van de afdeling customer service te verstrekken werd geen medewerking verleend. Klantvriendelijkheid en klantenbinding is ver te zoeken bij Avis/Budget Car rental.

    Zwakke punten
    HEEL SLECHT BEDRIJF!

    Oplichters

    Auto ingeleverd en er werd zo maar 29 euro ( express dienst ) in gehouden. Dit slaat helemaal nergens op. Dit is als de vorige huurder de auto niet aftankt, maakt niet uit of jij dat wel doet. Pakken gewoon ( naar gelang de grote van de auto ) 29 euro van je creditkaart zonder mijn veiligheids code want die weten ze niet. In mijn ogen gewoon oplichterij. Ik heb de laatste 10 jaar veel auto’s gehuurd maar dit is tot nu toe de enigste auto verhuurder die dit doet. Dus teken nooit voor afleveren vol - leeg. Altijd alleen tekenen voor vol -vol. Ik zal er niet meer in trappen, dus mensen let op dit gebeurt bij AVIS BUDGET.

    Sterke punten
    Mooie auto’s

    Zwakke punten
    Zonder informatie zomaar geld van je credit cart afhalen

    NOOIT MEER BUDGET/AVIS OPLICHTERS

    Op Malaga AirPort de huurauto bij Budget opgehaald. Het werd een nieuwe zwarte BMW met 4000 km op de teller i.p.v. een Seat Leon die we geboekt hadden, die was er niet, zeiden ze. Sleutel en vaknummer werden verstrekt en zoek het zelf verder maar uit en nee er hoefde niemand mee om de auto samen te inspecteren want deze was gloednieuw en zonder schade.. In de slecht verlichte garage konden wij op deze zwarte auto ook niets zien en ook geen foto s maken omdat er simpelweg te weinig licht was. In goed vertrouwen de auto meegenomen. Bij controle in het daglicht de volgende dag zagen wij toch een kras in de bumper, terwijl de auto in de garage had gestaan de hele nacht. Na 10 dagen de auto weer ingeleverd, nu was het personeel wel happig om de auto eens samen goed te checken , ditmaal in fel licht en ja hoor er zat een kleine kras van minder dan een 0.5 mm diepte in de voorbumper. Het personeel reageerde zeer onbeschoft en zei dat we terug hadden moeten komen de volgende dag, om dit te laten zien,. Om waarschijnlijk dan te concluderen dat wij er zelf schuldig aan waren. Inmiddels is er 800 van de borg ingehouden om een kras van 0.5 mm te repareren in werkelijkheid weg te poetsen schade. Onze vakantie werd op Malaga AirPort direct verziekt door de onbeschofte afhandeling, in n klap is je vakantiegevoel overboord Alles waar je bang voor bent met autoverhuur wordt waarheid, een rotervaring en weer een stukje minder vertrouwen in de Autoverhuur branche. Het is niet voor niets dat Budget / Avis niet telefonisch bereikbaar is voor klachten, er zijn er teveel !

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Criminele praktijken. Vakanties verpesten door misbruik te maken van ons vertrouwen

    Niet doen!!!

    Renault clio gehuurd voor 10 dagen. Op site 230euro. In real life 680euro!!! Regelrechte schande is dit bedrijf. Aub mensen doe het niet!! Auto heeft meer gekost of mn verblijf....

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Prijs

    Boos

    Bij ophalen auto in Tel Aviv meer dan een uur gewacht. Meerdere bozen mensen in kantoor. Bij terugbrengen op Ben Gurion jassen op achterbank laten liggen. Naar een uur gebeld maar er werd geen notitie van genomen. Niets gevonden werd er gezegd. De andere ochtend weer gebeld. Autos gaan naar wasstraat en er was niets gevonden. Kortom meegenomen door medewerkers. Ik ben er erg boos over en huur nooit meer bij Budget.

    Zwakke punten
    Ongemotiveerde en ongenteresseerde medewerkers.

    BUDGET: GELD ROVEN OP BUDAPEST AIRPORT

    Budget Budapest. Auto gehuurd met aankomst vliegtuig 19.00. Kantoor dicht om 20.00. Door kleine vertraging + bagage niet op tijd aangekomen. Volgende ochtend 08.15 aan de bali. Boeking is volledig betaald om 1900 maar de volgende ochtend stond om 0815 geen auto klaar. Een alternatief niet aanwezig want alles verhuurd Budget meldt in de voorwaarden dat bij een no show het contract niet kosteloos geannuleerd wordt. Niet over het volledig betalen en het mogen doorverkopen van de auto. Ook niet dat binnen een uur van een no show gesproken mag worden Budget? Dit is een criminele bende!

    onterechten kosten en kastje muur verhaal

    Net zoals iedereen, het is echt een ramp bij dit bedrijf. Je krijg onnodige extra kosten, mensen kunnen opeens geen engels meer en als je contact opneemt met de afdeling die erover gaat krijg je alleen maar dat je doorgestuurd wordt.

    Sterke punten
    Nette auto's

    Zwakke punten
    Onduidelijk kosten extra geld wordt van je CC gehaald!

    Budget is malafide bedrijf

    Auto gehuurd bij Budget, ophalen en terugbrengen in Luton (UK) Bij het ophalen op 14-9-2018 aan de balie in Luton de nodige formulieren gekregen die ik moest tekenen. Nadat mij de sleutels overhandigd waren vroeg ik wie er mee zou lopen naar de auto om eventuele schades te bekijken. Men gaf als antwoord dat de man die dat normaliter doet boodschappen aan het doen was en over ongeveer een uurtje terug zou zijn. Maar het was geen probleem,ik mocht de auto zo meenemen, er zijn helemaal geen schades aan drukte men mij op het hart. Natuurlijk had ik geen zin om 1 uur te wachten en ben ik naar de auto gelopen en heb die kritisch bekeken en foto's gemaakt, ook van een piepklein deukje in het linker achterspatbord. Bij terugkeer aan de balie vertelde men mij dat deze foto's voldoende bewijs waren om te voorkomen dat mij die reeds aanwezige schade aangerekend zou worden. Vervolgens de auto meegenomen en na 3 dagen weer keurig (zonder schade) teruggebracht. Een aantal weken later ontving ik een aangetekende brief waarin men mij aansprakelijk stelde voor de schade die ik ten tijde van het afhalen ook al geconstateerd had ( het deukje) plus krassen op een lichtmetalen velg. de totale schade zou 469,46 bedragen. Men had er foto;s van bijgevoegd,de krassen op de velg zijn amper te zien, maar toch.... Vanzelfsprekend ben ik in verweer gegaan door hen de foto van het deukje dat ik ook al geconstateerd had te mailen. Helaas had ik geen foto's gemaakt van de velgen omdat die mijns inziens niet beschadigd waren. Na een aantal mailtjes heen- en weer gestuurd te hebben waarin ze zelf toegaven dat hun documentatie niet op orde was gaf men uiteindelijk toe dat ik het deukje in het achterspatbord niet toegebracht had maar wel de kras op de velg. Men kwam mij "tegemoet" door geen administratiekosten te berekenen maar alleen de kosten voor het herstel van de velg ad 89,- Aangezien het niet de moeite waard is om voor dit bedrag er rechtshulp bij te betrekken heb ik het zo maar gelaten maar ik adviseer iedereen dringend om GEEN auto te huren bij Budget / Avis ! In principe zijn alle autoverhuurders oplichters die je lokken met goedkope huurprijzen op hun sites maar er niet bij vermelden dat er nog het e.e.a. bijgeteld moet worden zoals belasting en weet ik wat voor onzin. Ook worden huurders allemaal voor het blok gezet om bij het afhalen een extra verzekering af te sluiten hetgeen vaak niet eens nodig is. Maar als je daar zo aan de balie staat dan wordt je vaak zodanig gentimideerd dat veel mensen die extra (dure) verzekering toch afsluiten. Je kunt beter kijken of je een creditcard kunt aanschaffen waarmee je tot een bepaald bedrag ( vaak 500,-) verzekerd bent tegen de schades die onder het eigen risico vallen. Ook kun je in Nederland een verzekering afsluiten voor de dekking van alle "eigen risico" schades, dat kost maar 5,50 per dag ( bij Allianz) Dat is vele malen goedkoper dan met dit soort malafide praktijken geconfronteerd te worden. Let er trouwens ook goed op wat de hoogte van het eigen risico is als de auto gestolen wordt, die kan ook flink hoog zijn! Kortom, zoals ik al zei zijn in principe alle autoverhuurders boeven, maar ik adviseer dringend om geen zaken met Budget / Avis te doen!

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Advies: GEEN auto bij Budget huren!

    Slechte ervaring

    Deze site is duidelijk niet objectief! Je huurt een auto met verzekering, je haalt je auto op en ze willen je allerlei onnodige extras aansmeren. Intimiderend bang maken dat als je dat niet doet de kosten op kunnen lopen tot 35.000 euro. Niet gedaan (extra 32 euro per dag) , maar reed met een onprettig gevoel weg. Dus: huur hier nooit een auto.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Geen duidelijke kosten op het moment van huur.

    oplichters

    Oplichters. Auto gehuurd in Malaga bij aankomst was de balie gesloten terwijl alle andere balies open waren. Telefonisch werd er niet opgenomen en ook op de mails reageren ze niet. Je reservering terugkrijgen kan ook niet, dit staat blijkbaar in de algemene voorwaarden.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    oplichters

    budget & avis

    nooit meer zal ik met deze autoverhuurders in zee gaan! ze werken samen en zijn beide bedriegers; ze rekenen extra kosten aan voor de verhuur, zogezegd is je betaling een voorschot, ze zijn goedkoop in de aanbieding maar uiteindelijk komt het veel duurder uit dan hun concurrenten! de service is ook allesbehalve vriendelijk, ik spreek uit ervaring in de luchthaven van Lissabon, ik huur 10 x per jaar een auto, met andere verhuurder nooit problemen gehad.

Bezoek Budget

Schrijf je eigen review