Goldcar is de autoverhuurder van Spanje. Met ruim 30 jaar ervaring en ondertussen meer dan 60 verschillende locaties, is dit bedrijf de absolute marktleider aan de Costa Del Sol. Met scherpe prijzen en een zeer uitgebreide vloot weet Goldcar de klanten dan ook stuk voor stuk voor zich te winnen. Zij zijn zo succesvol dat zij ondertussen hebben uitgebreid. Je kan nu ook in Marokko, Andorra, Portugal, Griekenland, Frankrijk Italië en Malta terecht voor de uitgebreide klantenservice van Goldcar.

Goldcar Autohuren

In tegenstelling tot vele andere autoverhuurders realiseert Goldcar zich dat sommige vluchten in het midden van de nacht aankomen. Dat is niet alleen vervelend omdat u dan een langere tijd moet wachten voordat u kunt inchecken bij uw hotel, maar ook omdat de meeste autoverhuurders dan gesloten zijn. U moet wachten of de volgende dag terug komen om een auto op te pikken. Goldcar pakt dat graag anders aan. Daar kunt u 24 uur per dag terecht om uw bestelde voertuig op te pikken. Luxe!

Goldcar Kosten

In de vloot van Goldcar zijn vele verschillende type auto’s te vinden. Van een stationwagon tot zelfs een bus die 9 personen zetelt. Daarom is het bedrijf ook ideaal voor groepen. U krijgt bovendien een onbeperkt aantal kilometers en kan gratis annuleren als er iets tussen komt.

Alternatieven

Het blijkt dat veel bezoekers die een negatieve ervaring hebben gehad met Goldcar wel positief zijn over bijvoorbeeld SunnyCars. Neem een kijkje bij SunnyCars.


Goldcar Reviews

    Dubbele verzekering betaald

    Ik heb voor mijn reis naar Spanje bij boekingsagent DoYouSpain een auto gereserveerd met de meest volledige verzekering (Platinum Excess Waiver, via Zurich). Dat betekent de afkoop van het volledige risico van €1100 tot €0. Ik was op de hoogte dat autoverhuurders bij het ophalen proberen om nog een onnodige verzekering te laten afsluiten.

    Toch moest ik bij het ophalen van de auto bij Goldccar in Malaga opnieuw betalen (€377,14) voor vrijwel dezelfde verzekering (onder een andere naam Cobertura Super Relax en Mega Relax Cover). Ik ben erg teleurgesteld dat ik voor veel hogere kosten ben komen te staan. In eerste instantie dacht ik dat het om een borg ging, maar later bij het doorspitten van de papieren die ik daar kreeg bij het ophalen bleek het geen borg te zijn maar een extra verzekering wat niet de bedoeling was. Op dat moment was ik niet in staat om bezwaar te maken omdat het laat was en de Goldcar medewerker moeilijk te verstaan was achter zijn mondmasker.

    Goldcar heeft snel gereageerd op mijn klacht van de dubbele verzekering maar zegt niets te kunnen doen en dat ze geheel volgens hun eigen regels hebben gehandeld. De auto die ik mee kreeg, een Seat Ibiza was schoon en vrijwel nieuw, daarover geen klachten.

    Sterke punten
    Goede, schone en nieuwe auto's. Best snel geholpen.

    Zwakke punten
    Het aansmeren van een dubbele verzekering tot volledige afkoop van het eigen risico tot nul.

    Huur geen auto!!!

    In 1 week 3 keer een auto moeten wisselen, omdat ze alle 3 stuk gingen! Wil je een auto huren ga dan naar Cizgi!

    Goldcar laat je altijd een extra verzekering afsluiten

    Enkele weken geleden ben ik samen met mijn zusje naar Mallorca geweest en hebben we bij Goldcar een auto gehuurd. Tijdens het online boeken hebben wij expres geen verzekering afgesloten, omdat wij een creditcard met een limiet van 1500 euro mee zouden nemen. Wij betaalden 75 euro voor een midweek. Hierbij zaten ook de kosten voor het ophalen buiten kantoor tijden en een bedrag voor een bestuurder onder de 25.
    Aangekomen op het vliegveld is Goldcar vrij makkelijk te vinden en hoefden we ook niet lang te wachten. Echter het papier wat je ondertekend is in het Spaans. In een zeer korte uitleg wordt verteld dat je nog brandstof moet betalen, wat je later weer terugkrijgt. Maar wat blijkt, ze laten je zonder dat je het weet, de verzekering betalen. Dan krijg je nog een Goldcar visitekaartje erop met cijfers. Hierbij omcirkelde hij de 9 en de 10, want een goede review wilde hij graag krijgen.....
    Aangekomen bij de auto, is onze auto nog smerig aan de buitenzijde (niet gewassen) en is er geen enkele medewerker die daar nog aanwezig is.
    Doordat ik via translate ging kijken wat alles nu betekende, kwam ik er achter dat we dus een verzekering hebben afgesloten. Toen we de auto terug brachten heb ik dit bij het inleveren van de sleutel vermeldt. Alleen kon de beste mevrouw mij niet helpen en moest ik het vliegveld weer op, om het bij de balie te vragen. HIer werd ik door een mevrouw gewoon niet aardig behandeld. Ik heb het probleem voorgelegd en haar antwoord was dat ik maar beter had moeten navragen waar het benoemde bedrag over ging. Ik kreeg een mailadres mee en zij zouden mij kunnen helpen.
    Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb online opgezocht waar je een klacht kon indienen. En binnen 30 dagen zou je antwoord krijgen. Maar Goldcar heeft haar geld binnen, de 30 dagen zijn al een tijdje voorbij en antwoord zullen we nooit krijgen. Ik raad het niet aan om hier dan ook te gaan boeken. Eerder al eens geboekt bij Hertz of Avis, maar de service is hier stukken beter. Die 9 of 10 die hij graag wilde krijgen voor Goldcar is zeker maar een 4 waard, de auto was oke maar de rest zeker niet.

    Zwakke punten
    Alles, op de auto na.....

    Bedroevend

    1*
    Redenatie:
    - Zeer lange wachttijd, we moesten 1,5u wachten voordat we geholpen werden (alles duurde lang, veel klanten waren aan het bellen bij de balie vanwege problemen)
    - Toen we eindelijk werden geholpen mocht ik de creditcard van mijn kameraad niet gebruiken, de borg was namelijk €1100,- te voldoen met de creditcard (raar bedrag, 'toevallig' net boven de limiet van €1000,- van veel mensen) waardoor je een extra 'verzekering' nodig hebt a €110,- euro.
    Gelukkig kunnen oplossen door mijn kameraad als 2e bestuurder op te voeren, a €5,90 per dag.
    - Vervolgens waren er wachtrijen voor de auto's en moesten we nogmaals 30min wachten, en dan is de middag in Malta alweer grotendeels voorbij.
    - Auto rondom beschadigd, hier hebben we gelukkig uitgebreide documentatie van gemaakt.
    - Als je de contracten goed doorleest staat er dat je de auto zelf dient te verzekeren bij een 3e partij, hoe of wat??

    Al met al geen aanrader, beter €10,- meer betalen bij een gerenomeerde autoverhuurder.

    Sebastian

    Sterke punten
    Goedkoop

    Zwakke punten
    Zie review.

    Auto Kreta

    Wij hebben een auto gereserveerd voor onze vakantie op Kreta. Ik heb de reservering gemaakt en de huur betaald via mijn creditcard, als hoofdbestuurder heb ik iemand anders opgegeven. Bij het ophalen van de auto kan ik de waarborg voor de door mij gehuurde auto niet met mijn creditcard betalen maar dat moet door de hoofdbestuurder worden gedaan maar die heeft geen C.C. dit terwijl ik de huurder ben. De dame aan de balie wenst op geen enkele wijze te willen meewerken aan een oplossing het enige wat ze wil doen is onze reservering laten vervallen om vervolgens dezelfde auto weer aan ons te verhuren voor 4 keer het bedrag wat wij reeds hadden betaald zonder dat wij ons reeds betaalde huur terug zouden krijgen.
    Een tweede auto die wij hadden gereserveerd konden wij wel meekrijgen maar 5 dagen na dat deze is ingeleverd is de blokkade op onze creditcard voor de waarborg nog steeds er afgehaald en bij de klantenservice kunnen ze ook niet zeggen wanneer dat wel gaat gebeuren. Dit is de tweede keer dat ik een auto heb gehuurd bij Goldcar, de vorige keer moest ik € 30,00 extra betalen omdat er zand / stof vlekken opzaten van de regen, maar dit was zeker de laatste keer!

    Sterke punten
    Prijs

    Zwakke punten
    Star

    opgelet bij full full en alrisk verzekering en key en go

    Service : we kozen en betaalden voor all risk, ook voor key en go.
    Key en go werkte niet, tot 4 maal toe geprobeerd en dan moeten wachten op iemand van de balie waarbij het ook niet lukte.
    Bij aankomst in de parking stond een wagen klaar : duidelijk beschadigd ( ferme deuk vooraan) + alle wielschijven ontbraken en wat kleine deuken links en rechts. Toen ik het het personeelslid aansprak dat de wagen net had afgeleverd kreeg ik,als antwoord dat het geen probleem was want 'we waren toch all risk verzekerd '. Deze wist dit dus duidelijk op voorhand. En gelukkig maar : bij thuiskomst kregen we een mail met ALLE grote en kleine schade aangeduid op de gehuurde wagen, schade die uiteindelijk niet van ons was. Als dit de gang van zaken is dan zal de volgende huurder van dezelfde wagen en zonder all risk verzekering een ferme rekening hebben.Huren al jaren van Goldcar maar sedert fusie met Interrent op achteruit gegaan.
    We krijgen ook codes om korting te krijgen bij de volgende reservatie : deze werkten nog nooit !

    Onterecht geld afgeschreven

    Eind maart via Rentalcars een auto gehuurd op Mallorca.
    Ik heb bij Rentalcars een all risk verzekering op deze auto afgesloten volgens de beschrijving van Rentalcars zat ALLES bij de huur in.
    Aangekomen op Mallorca airport de balie medewerker uitgelegd dat ik GEEN extra's ( verzekeringen kinderzitjes GPS etc.) wil.
    De medewerker verteld mij dat er 1400.- euro op mijn credit kaart gereserveerd wordt als borg.
    Mijn handtekening digitaal gezet en mijn pincode ingegeven daarna werdt mij alleen de sleutel en een plattegrond van het vliegveld overhandigd.
    Na 9 dagen de auto weer zonder problemen ingeleverd ( personeel is erg vriendelijk ).
    Thuis gekomen zie ik dat er 199.42 euro door goldcar van mijn credit card is afgeschreven.
    Contact gezocht met rentalcars om mijn geld terug te krijgen die melden dat het een bekend probleem is bij goldcar en dat zij niets voor mij kunnen betekenen.

    Sterke punten
    Vriendelijk personeel

    Zwakke punten
    Reageren niet op klachten

    €71 for a 10 day car rental - turns into €501.

    We booked a car for 10 days at a cost of €71, which was a bargain with Goldcar Murcia (airport).
    When we got there, they tried to sell us a different insurance where they make the excess charge €0 rather than €1400. I think the cost of this was about €180, which was just ridiculous. They also said they charge €250 for every scratch bigger than about 2 or 3 cm.
    At this point I realised how they make their money, it’s either on the insurance or fictitious charges for damage.
    When they then showed us the paperwork showing a flatplan of the car, with all damage already marked on it, there was 12 crosses marking where damage is already in place (these were pretty small scratches). To me this meant that they had already taken €3,000 from punters for minor damage. But this money isn’t for redoing paintwork. This goes straight in their pocket.
    This started to set alarm bells ringing in my mind, so when I got the car I photographed all the panels and the wheels. I didn’t check them all off against the paperwork, which I really should have done.
    When we returned the car, we handed in the key at the desk but there was no-one there to look over the body work.
    A few days later we got the full bill. They had already taken the money, which was an extra €250 for a scratch and €180 for cleaning.
    The small print does say the car must be returned in the same state as when you received it. When we got it, it really was in a showroom condition in terms of clean, which means that unless you get the car valet cleaned, they can charge you a cleaning cost. In reality no-one will have time and equipment to clean it thoroughly. I don’t think they’ll charge everyone, but it just means they have the right to for whatever reason they feel appropriate.
    Luckily we had the photos showing the damage to the car when we got it, so when they sent their photos, we sent ours showing the same damage. We explained how the cleaning was excessive too.
    They refunded part of the cost of cleaning reducing it from €180 to €60 and said that this was an error, but with regards to the damage, there was no timestamp on the photo, so I replied with another email showing a timestamp with the photo.
    After weeks of waiting, and many phone calls – you cannot speak to customer services, you have to send them emails, which you then get ‘not read’ receipts back. So I submitted this again via the online portal as suggested, but you cannot attach images. I finally got an email back saying they have looked into this and they cannot take this any further despite not being able to look at the photo. There really was not way of communicating with them, so I left it up to Nationwide building society to sort out, as charged to my credit card. Goldcar gave a response back with a copy of the contract and photos of the damage. I then replied to nationwide again with exactly the same details, which they sent back to Goldcar. After about a month, they decided to refund the full €430.
    So overall, they initially refunded me €120, and then refunded the full disputed about of €430. A total refund of €550. I only spent €501 in total, so overall they paid me €49 and gave me a car for free for 10 days. It cost me a lot of time sorting all this out, so still not happy.
    If Goldcar want this money back, they are welcome to ask and I’ll say that I have investigated and cannot take this any further, while leaving many weeks before replying.

    Sterke punten
    Clean car in showroom condition – Although the small print says that they car must be returned in the same condition – this means they can charge you for cleaning if they want.

    Zwakke punten
    Extra hidden costs like cleaning and fictitious scratches.
    No customer services to talk to when you want to dispute charges.
    Selling of extra insurance at a rediculous rate.
    Ability for them to charge you whatever they want once you sign the contract.
    Very expensive (although advertised very cheaply)
    Business model doesn't make money from the rental, but the insurance and cleaning etc.
    ONE BIG CON.

    Verzekering

    We hadden thuis een auto gehuurd via doyouspain.
    Daarbij hebben we direkt een verzekering bij afgesloten. Toen we de autosleutels op het vliegveld in barcelona wilde ophalen zei de balimedewerker dat we niet goed verzekerd waren ze zou de huidige verzekering annuleren en deze dan verrekenen met een andere verzekering.....helaas kregen we dezelfde dag nog een mailtje terug van verzekering 1 dat dit niet kon.
    Dus nu was de auto dubbel verzeked waarbij de 2 e verzekering 3x zo duur was, nooit meer goldcar. Alles ging in gebrekkig engelsspaans we hadden nog nooit een auto gehuurd, wisten wij veel.

    Sterke punten
    Auto was goed

    Zwakke punten
    Nauwelijks engels pratende balie medewerkers, zeer onduidelijk

    Oplichters

    Net als een eerdere review hieronder is mij ook onder het mom van borg voor de benzine een mega relax cover en een smart return verkocht waar ik nooit voor gekozen zou hebben (had op de website al de super relax cover afgesloten met alles wat ik nodig had). Op die manier hebben ze me €50 door mijn neus geboord. Klachten worden afgewimpeld. Ik heb betaald en het (Spaanstalige) contract getekend. Vraag eerst om een specificatie voor je je creditcard gebruikt en check achteraf nauwgezet het contract voor je tekent.

    Kreeg ook een redelijk gare Dacia Sandero mee in de categorie Fiesta/Clio. Ik kreeg hem met veel moeite in zijn achteruit en in zijn 1 leek het wel een oude eend.

    Sterke punten
    Snelle afhandeling bij ophalen en inleveren.

    Zwakke punten
    Slechte auto en oplichting door medewerker op het vliegveld.

    Never again

    For the second time we used Goldcar. Last time in Italy and this time in Spain. Every time the staff lied repeatedly. First time it did cost us 150 Euro extra due to some odd insurance we seemed to need all of a sudden, a lie. Lost in translation I thought (this was a misunderstanding) but no here we went again. This time we came prepared. One lie after the other was presented by staff at the incheck desk to us (just like the time in Italy). First you get an upgarde (the car was rotten and damaged), three times your credit card did not work (it was each time fine they just did not want it to presure into an insurance), then let us talk to your bank, then bring back the car empty (no bring it back full it is less expensive). So we called the bank and they confirmed that the card was accecible and the amount of 1300 Euro available but Goldcar did not push the button to confirm the transfer. Then the manager (who knows if he really was the manager) who wanted to speak to our bank all of a sudden did not want to speak to our bank anymore. Our dutch bank said they had heard this story many time from Goldcar clients calling them. The bank was happy to talk to Goldcar if they wanted. Anyway we had paid by debit card withourt making an extra insurance. And yes the potential manager confirmed that earlier guy had lied. That said the potential manager had lied too already. So anybody speaking the truth to clients at Goldcar. Then we went down to see the car. It was certainly not an upgrade but a horror. It was sitting down in a dark corner with a big scratch at the side and looked as if an employee was doing some business renting this privat car to us but not Goldcar. We went up and said the car had damage and we want another one. We got another one and had luck to have a nice meployee. This care was a fine one now. Before we returned we called the general line to understand about costing and fueling. They were really defensive because they work for a terrible company. However once they realized I was just asking and not yelling at them their English was perfect and they expalined well. I had both options for fuel and what costs should be recovered if all is fine at the end. So we returned a full car and made sure we came back hours before to get the car signed off as fine (they had said we need an hour potentially for the check-out). The first two people we met could not care to help with the check-out. One went to smoke another waived many keys at me. We found a trustable empoyee who confirmed the car was well. A few hours later we had the email confirmation. A TERRIBLE EXPERIENCE. I am happy to pay more for a car but not have all this shit from Goldcar.We were lucky the second time.

    Sterke punten
    good cars and low price

    Zwakke punten
    a lot of trouble and lies - terrible experience - not worth all the trouble

Bezoek Goldcar

Schrijf een review