Wanneer je op vakantie gaat je hebt behoefte aan een huurauto, dan is Firefly Car Rental het juiste bedrijf voor jou. Firefly Car Rental doet er namelijk alles aan om het huren van auto’s zo gemakkelijk en plezierig mogelijk te maken. Daarnaast houden ze de kosten zo laag mogelijk, zodat jij lekker van je vakantie kan genieten.

Firefly Car Rental Autohuren

Het bedrijf is onder andere gevestigd in Spanje, Italië, IJsland en Malta. Daarnaast heeft het echter nog een aantal andere unieke locaties, waar je normaliter niet zo snel aan een huurauto komt die je in Nederland al kan regelen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan Kroatië, Mexico en Australië. Bekijk voor het volledige overzicht de website.

Firefly Car Rental Kosten

Firefly Rental Cars heeft een zeer uitgebreide vloot, waaruit je kan kiezen. Zo is er de mini, een kleine auto voor 1 of 2 personen. Deze is bovendien licht in gewicht dus zuinig met de brandstof. Ook zijn er middenklassers, economy auto’s, station wagons en zelfs luxere SUV’S. Kortom, voor iedereen wat wils. Daarnaast zijn alle auto’s uit te breiden met extra’s. Denk aan navigatie, kinderzitjes en onbeperkte kilometers. In Spanje kan je zelfs gebruik maken van het Freedom pack. Daar zit een GPS in, krijgt de jonge bestuurder geen toeslag en mag je zelfs de grenzen over. Uiteraard zijn opties ook gewoon los te bestellen.


Firefly Car Rental Reviews

  • Extra verzekering dubbel betaald! Vooraf geboekt online en aan de balie geen discussie mogelijk! Antwoorden in het Spaans terug als je ook maar iets vraagt hoe of wat! Pure oplichting, wordt afgeschreven van de mastercard en geld zie je niet meer terug.

    Door ND op 1 januari 2020 Reageer
  • Firefly Toulouse airport. Al meerdere keren wat gehuurd van Firefly en steeds was er wat. Gewoon weglopen van de balie en zeggen dat je vijf minuten wegblijft, maar het wordt drie kwartier. Gezeur of de tank wel vol is afgeleverd. Een auto meegeven, waarvan de achterbank niet gebruikt kan worden, maar geen andere auto aanbieden, omdat deze er domweg niet is. Ik heb het altijd maar zo gelaten, maar na onze laatste ervaring, heb ik besloten om het toch maar wereldkundig te maken. Emilie (achternaam werd niet gegeven) wenste ons niet de bestelde en betaalde auto af te geven, omdat ze te beroerd was om te checken of mijn identiteit, zoals aangegeven op de officiele documenten wel de juiste was. Later bleek dat ze ook geen auto hadden. Het heeft uren vertraging opgeleverd voordat we een auto bij Herz konden krijgen.
    Nooit meer Firefly dus.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Alle

    Door Klant op 15 november 2019 Reageer
  • We hadden een auto gehuurd via Rentalcars bij Firefly in Alicante, en hadden een volledige verzekering afgesloten. Bij het ophalen van de auto moesten we zogenaamd tekenen voor de sleutel. We vroegen nog naar de kosten en ze zeiden o euro. Achteraf bij thuiskomst bleek er 200 euro te zijn afgeschreven van de creditcard. Bleek dat we toch een verzekering hadden afgesloten.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Ze proberen je toch nog een verzekering aan te smeren. Als je zegt dat je alles al geregeld hebt ,praten ze Spaans terug. Zeer klant onvriendelijk.

    Door Irma Braakhuis op 31 oktober 2019 Reageer
  • auto gehuurd en n Allicante voor 53 euro voor 11 dagen. Extra verzekering zomaar toegevoegd aan de balie voor 106 euro.
    Klagen helpt natuurlijk niets.

    OPLICHTERS zijn het. NIET DOEN!!

    Sterke punten
    Niets

    Zwakke punten
    Extra kosten

    Door Jup op 29 oktober 2019 Reageer
  • Auto voor een week gehuurd bij Firefly via AutoEurope.
    Zéér tevreden en hele goede prijs

    Sterke punten
    Vriendelijk personeel, zeer snelle afhandeling. Snelle shuttlebus

    Zwakke punten
    Shuttlebus was iets moeilijk te vinden maar stond precies waar hij moest staan

    Door Annelies de Vries op 16 september 2019 Reageer
  • Een foutje in de boeking en kregen de auto niet mee. Kosten voor auto waren 48 euro. Konden een nieuwr boeken voor 246 euro?!! Bizar. Ze konden niets wijzigen of aanpassen omdat we via autoeurope hadden geboekt. Nooit zo boeken dus is de tip!!!

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Zie review

    Door Sara op 31 augustus 2019 Reageer
  • Nooit meer ! schade die er zat verkeerd op formulier (verkeerde zijde) en ter plaatse was niemand om het aan te passen en daarna gefactureerd voor dezelfde schade. Het lijkt goedkoop maar echt doe het niet!

    Sterke punten
    niks

    Zwakke punten
    alles

    Door Albertine op 27 juni 2019 Reageer
  • we hadden via Vliegtickets.nl een auto gehuurd bij Firefly op Malaga en alles afgekocht en betaald. Dat werd ons bij het afhalen aan het loket ook vertelt.
    Bij thuiskomst werd er bijna € 400,00 van onze creditcard ingehouden. Navraag bij Hertz, het moederbedrijf, leert dat dat voor verzekering en andere vage kosten was. Terwijl dat allemaal al was betaald. En dit bedrag hoger is dan de huur.
    Firefly is een oplichter en Hertz faciliteert dat. Niet huren daar!!!!!

    Sterke punten
    niet, of je moet oplichten en afzetten een sterk punt vinden

    Zwakke punten
    alles

    Door ilonka op 28 mei 2019 Reageer
  • Dear reader,

    Do not hire a car at Firefly Malaga. I rented a car and they charged me more than we agreed. When I told them the bill was incorrect, they didn't listen. They referred to the general terms and conditions. Firefly are scammers: the reviews are very bad and the ratings are very low on many websites. Even if you think everything is correct, they will still get you. I had to pay 45 euros. In the end, € 238 was written off. And I couldn't do anything! It is better to pay a little more and have certainty than to agree with these scammers!

    Door Philip op 8 april 2019 Reageer
  • Wij zijn ook opgelicht door Firefly. De verhalen die op deze website staan komen overeen met ons geval. Wij hadden een auto geboekt in Alicante via de website Billiger-Mietwagen inclusief volledige verzekering voor €29. Bij het ophalen ging alles goed, de dame achter de balie vroeg ons naar de verzekering en wij lieten het document zien dat de auto al volledig verzekerd was. Zij begreep dit, gaf ons de sleutels en zei verder niks over aanvullende kosten of verzekering. Alleen getekend voor conditie van auto en sleutels. Verder geen problemen met de auto gehad tijdens huur. Bij aflevering ook geen opmerkingen en alleen sleutels ingeleverd. Enkele weken later zagen wij tot onze grote verbazing op het afschrift van de creditkaart ineens een extra afschrijving door Firefly van €158!
    Na navraag bij Firefly bleek dit in rekening gebracht voor een verzekering en 1 dag extra autohuur! Dit terwijl wij de auto gewoon netjes op tijd ingeleverd hadden. Wij hebben hierop geantwoord dat beide punten onterecht waren maar hier hebben wij tot dusver geen antwoord op gekregen.
    Gelukkig hoeven wij na het indienen van een klacht bij onze creditkaartmaatschappij de ene dag extra niet te betalen omdat Firefly hier, uiteraard, geen bewijs voor kan leveren. Als bewijs voor de verzekering stuurden zij een vervalst document dat door mij ondertekend zou zijn. Dit laatste is nog in onderzoek door de creditkaartmaatschappij.
    Dit is dus niets anders dan fraude en oplichting door Firefly!

    Sterke punten
    Auto was redelijk.

    Zwakke punten
    Oplichting en fraude.
    Wachttijd kantoor ter plaatse.
    Contact via telefoon of mail.

    Door H Ludwig op 31 maart 2019 Reageer
  • I WANT MY MONEY BACK

    Sterke punten
    Niets van je laten horen.

    Door Robert op 15 maart 2019 Reageer
  • Returned the car with a full tank @ Murcia Corvera airport
    Personel refused to check the tank, they charged me a full tank on my creditcard afterwards.

    Sterke punten
    None

    Zwakke punten
    Poor communication.
    Steeling from people if they return the vehicle with a full petroltank.

    Door Kris Noerens op 7 maart 2019 Reageer
  • Onze Reis naar Malaga.
    Autootje gehuurd via Ryanair voor 14,08€ Verzekering inbegrepen, spotgoedkoop!!!!
    Dachten we.
    Bij aankomst aan de balie, werd ons een verzekering aangeboden van maar 150€ !!!
    Gelieve te betalen of geen auto .
    Pure oplichting !!!!

    Door Danny op 27 februari 2019 Reageer
  • Hustlers!! Plz contact the autorities. They will charge you for additional outrageous costs. Their mother company is Hertz which is in this scam.

    Zwakke punten
    Hustlers!! Plz contact the autorities. They will charge you for additional outrageous costs. Their mother company is Hertz which is in this scam.

    Door Equidad op 25 februari 2019 Reageer
  • we hebben bij cardelmar een auto gehuurd met extra verzekeringen en kwamen zo terecht bij Firefly.
    De afhandeling verliep vlot, en de teruggave eveneens.
    Nu werd er bijna 100 Euro van onze visa afgeboekt, waardoor we eigenlijk 2 keer betaald hebben, door een onoverzichtelijke constructie, zo is het normaal dat auto's kunnen verhuren aan een goedkoper tarief, als je ze 2 keer betaald.
    dit is een slechte manier van werken.
    niet aan te raden.

    Sterke punten
    vlotte afhandeling

    Zwakke punten
    bedrog

    Door walraedt Robertrand op 9 december 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Bij afhalen auto 6 oktober op Malaga is zonder overleg een extra verzekering op het formulier toegevoegd, terwijl ik al een extra verzekering van AXA overlegd had.
    Na reclamatie word er doodleuk gezegd dat je er voor getekend hebt, terwijl nergens over gesproken word, dit is in mijn ogen pure oplichting.






    Sterke punten
    Geen enkele

    Zwakke punten
    Wachttijd aan Balie EEN UUR!!!
    Opgelicht door er zonder overleg een verzekering bij te zetten op het te tekenen formulier.

    Pure misleiding en oplichting.

    Door Petrus Brand op 7 december 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ik beveel Firefly niet aan.
    Op de luchthaven van Malaga kregen wij op 7 september een gratis upgrade aangeboden omdat de kleine wagen die we gekozen hadden niet meer voorradig was. We vroegen nog aan de baliebediende : is deze upgrade gratis ? Zij beaamde dat dit volledig gratis was.
    Wij hebben de wagen gehuurd van 7 sept 2018 tot 17 sept 2018, en werden op 18 Sept via onze Visa 118 Euro in rekening gebracht voor de upgrade.
    Wij hebben dit via het bookingskantoor Easyterra betwist, zij hebben hun best gedaan maar Firefly beweert dat wij de upgrade zelf gekozen hebben omdat wij absoluut een wagen met 'DIESEL' gevraagd hadden en dat ze deze niet voorradig hadden in onze gekozen categorie.
    Wij hebben geen enkele voorkeur doorgegeven, dat maakte voor ons totaal niet uit. De balie bediende heeft hier met geen woord over gerept en de upgrade aan ons gratis aangeboden, helaas mondeling.
    Goede les voor de volgende keer, niet meer bij Firefly uiteraard. Dit is geen correcte autoverhuurmaatschappij.

    Sterke punten
    geen

    Door Ilse op 27 november 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Rip off!!!!!

    Booked a car through Cartrawler with Firefly Malaga.

    At Firefly they rip you off, selling you an extra insurance you do not ned if you already got one. Even after showing them your insurance policy, they insist on selling you theirs!

    Afterwards contacted Cartrawler and described what has happened.
    Cartrawler cannot/will not help you, they simply say, that they cannot say what has happenend at the desk.

    Still unblievable this scam can still happen in the EU.
    Bottom line....over € 700 for a 2 week car rent in Malaga with Firefly for a Hyundai I20........ #ripoff #neveragainfirefly #neveragaincartrawler

    Door Edwin op 20 september 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Auto met volle tank terug gebracht en toch heeft Firefly een volle tank afgeschreven van mijn creditcard.
    Probleem om Firefly hierover te mailen om terugave van deze kosten. Waar kan ik heen mailen???

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Slechte organisatie

    Door Josephine op 13 september 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • try all ready more then a week for information about mine reservation 3442589 ,no absolute c iontact,what is happening. info netherland,info nr abroad,info nr duitsland no contact!!! Only mine demand is where can i find mine reservation car small.3442589 Malaga Airport?

    Zwakke punten
    is it firefly or is it happycar, why this complicate affaire?

    Door ahk jurgens op 8 september 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Gezien de vele negatieve reviews over Firely (had bijna mijn resevering geannuleerd maar ik was te laat), wil ik ook een positief geluid laten horen over Firefly.
    Ik heb al zeker keer of 5 via Ryanair (Cartrawler) een huurauto geboekt en ook al regelmatig kosteloos gewijzigd en geannuleerd. Wel altijd bij de grote global verhuurders zoals Europcar, Avis, Budget, SIXT. Afgelopen week in Gerona (GRO) voor het eerst Firefly geboekt omdat ze de helfy goedkoper waren.
    De check-in ging vlot en vriendelijk. Heb aangegeven dat ik geen extra verzekeringen wil (had eigen risico verzekering bij AXA). Werd me wel op gewezen dat ik dan geen road assistance heb (dat was wel beetje vreemd en in tegenspraak met de info op cartrawler). Verder niet aangedrongen. OMdat ik een gewaarschuwd man was heb ik zorgvuldig gekeken waarvoor ik getekend heb. alles klopte, niet stiekum een supercover aangevinkt. De auto was een keurige vrij nieuwe renault captur met 10000 km op de teller. had op 7 plekken kleine lakschade maar dat kwam overeen met het formulier. Wel voor de zekerheid foto;s genomen van de km stand/tankinhoud, en de buitenkant van de auto, Idem dito voor inleveren. Uiteindelijk hebben we de auto 1 dag eerder ingeleverd. Firefly balie in de parkeergarage was gesloten. Er stond duidelijk aangegeven dat je sleutels in de deposit box moest doen. Maar niemand heeft de auto gecontroleerd. Denk je toch ....dadelijk word ik een oor aangenaaid met mijn eigen risico. Maar gelukkig niets van dit alles. Factuur klopte, na 2 dagen de reservering van mijn creditcard gehaald. we hebben zelf 1 dag minder voor het kinderstoeltje hoeven te betalen. Voor de autohuur kregen we geen restitutie maar dat had ik ook niet verwacht.
    Was op het ergste voorbereid maar achteraf was het een hele normale, goede huurauto ervaring. En als ik dan naar de prijs kijk vergeleken met Europcar/AVis dan krijgt Firefly avn mij een 10 voor prijs/kwaliteit.

    Sterke punten
    prijs! 11,74 euro per dag voor Compact car

    Zwakke punten
    geen

    Door Paul W op 5 september 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • beste ,
    ik annuleer zopas een auto gehuurd in Girona vanaf overmorgen ,omdat iemand ziek is en we de trip moeten uitstellen .
    de cancellation fee van e-dreams / firefly is 35 € en de huurprijs was 47,05 €
    firefly of e-disaster (ipv e-dreams ) zou zich diep moeten schamen als ze beweren dat annulering gratis is ipv 75 % van de huurkost

    Zwakke punten
    bedrog

    Door Vanhuysse op 3 april 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Wat een klantonvriendelijke oplichters!
    Wij hadden vorige week een auto gehuurd en.de extra verzekering voor het eigen risico afgesloten. Uiteraard probeerde de juffrouw aan de balie ons weer eens met veel misbaar een extra verzekering te verkopen. Ze werd steeds onvriendelijker en toen ik bleef weigeren kreeg ik de papieren toegeschoven en kreeg ik te horen waar de auto zou moeten staan.Dat was ook nog een hele zoektocht. Zou een kleine plattegrond er niet af kunnen?
    Het formulier waarop de beschadigingen stonden vermeld was erg onduidelijk en opnieuw waren we veel tijd kwijt om dat duidelijk op het formulier vermeld te krijgen.
    Gedurende de inspectie na terugbezorging wilden ze ons ook niet in het verwarmde kantoor laten wachten, maar werden we dringend verzocht om in de tochtige en koude parkeergarage te wachten. Dat hebben we geweigerd en we bleven op het kantoor staan. Toen kon ineens de auto snel geinspecteerd worden.
    Kortom, dit was eens maar nooit weer.....

    Sterke punten
    Wel een goede nette auto meegekregen

    Zwakke punten
    Zie boven. Alleen maar

    Door Frits van der Holst op 2 maart 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Via de site van Raynair een auto gehuurd voor een week. Op vrijdag 22 december 2017 aangekomen op Bergamo airport Italie. Een slecht engels sprekende jongedame achter de balie. Huurovereenkomst incl. verzekeringspapieren overhandigd aan de medewerkster. Medewerkster geeft aan dat mijn afgesloten verzekering niet voldoet. Ik kan hun verzekering afsluiten voor 25 euro per dag !? Niet gedaan maar eigen verzekering aangehouden. Of ik een grotere auto wilde tegen bijbetaling. Aangegeven dat ik dit niet wilde maar gewoon de Ford Fiesta welke ik gereserveerd had. Moest mijn creditcard afgeven waar een borg werd ingehouden van 600 euro. Vervolgens auto op bovendek opgezocht. Kreeg aan de balie al en lijst mee waar beschadigingen aan de auto op vermeld stonden. Voor vertrek eerst de auto rondom bekeken waar meer beschadigingen te zien waren dan vermeld stonden op mijn lijstje. Medewerker van Firefly opgezocht welke mij adviseerde alle beschadigingen op het formulier te vermelden waarna hij deze voor mij heeft ondertekend. Men liep niet eens mee om zelf te kijken...!? Brandstoftank zou vol zijn. Na ongeveer 15 minuten rijden was de tank al voor een kwart leeg. Was dus NIET vol bij vertrek, onmogelijk ! Drie dagen gebruik kunnen maken van de auto. Op 1e kerstdag wil de auto niet starten. Auto aangeduwd en weer verder. 's avonds willen wij terug naar ons appartement vanuit Riva, start de auto weer niet. Weer aangeduwd waarna wij onze weg konden vervolgen. Op 2e kerstdag in de ochtend de auto geprobeerd te starten maar deze deed nu helemaal niets meer. FIREFLY geprobeerd te bellen. NIET te bereiken. Met drie man de hele 2e kerstdag alle nummers die wij konden vinden via GOOGLE en betrekking hadden op FIREFLY geprobeerd te bellen maar zonder resultaat. Uiteindelijk weten wij een bergingsbedrijf VAI24 te bereiken welke voor FIREFLY werken. Op 27 december wordt de huurauto in de ochtend opgehaald maar een vervangende auto heeft men niet beschikbaar. Berger laat ons zien dat er een veel te kleine acuu in de auto zit en dat wij daarom startproblemen hebben. Moeten wij maar naar Trento of Bolsano bellen. Trento en Bolsano gebeld maar blijken geen bestaande nummers te zijn !!!!! Wederom de hele dag aan het bellen met alles en iedereen die gelinkt waren aan FIREFLY. Op de huurovereenkomst staat een tel.nummer vermeld. Deze gebeld maar is het nummer van BERGAMO airport. Men kan je niet doorverbinden met FIREFLY. Krijgen op enig moment bandje waarbij je kunt kiezen tussen Italiaans of engels. Kies ik voor engels, krijg ik een medewerkster aan de lijn die zeer gebrekkig tot geen engels spreekt. "ik wordt binnen nu en 10 minuten terug gebeld". Na 30 minuten zelf maar weer gebeld omdat ik niet terug gebeld wordt. Wederom een gebrekkig engels sprekende medewerkster. Ik leg de situatie uit. Wij zullen wel verkeerde brandstof getankt hebben... Leg haar uit dat wij nog niets een getankt hebben en de auto zo mee gekregen hebben. Of wij dan een sleep nodig hebben. Zeg, nee auto is al opgehaald door VAI24. Ik heb een bewijs van afsleep gekregen. Medewerkster geeft ons aan dat men geen vervangend vervoer beschikbaar heeft en dat wij maar zelf iets moeten zien te regelen !!! Uiteindelijk een Nederlands telefoonnummer, gelinkt aan FIREFLY gevonden. Inmiddels is het donderdag 28 december en onze vlucht vertrekt op vrijdag ochtend 29 december terwijl wij GEEN VERVOER HEBBEN !!! Nederlandse nummer gevonden. Krijg van de medewerker te horen dat wij een taxi nar het vliegveld mochten regelen op kosten van FIREFLY. Kosten a 280 euro ! moesten wij zelf wel voorschieten en konden deze bij terugkomst in Nederland in dienen bij hen. Vandaag, 4 januari 2018 is nog steeds de borg a 600 euro NIET terug geboekt. Ook de 280 euro aan taxikosten zijn nog NIET terugbetaald.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    ......eeuuhh tja wat niet ..................

    Door E. Esselink op 5 januari 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Via rentalcar in cancun een auto gehuurd. Echter door vertraging wordt deze automatisch gecanceld als je niet op tijd bent . En dan begint het spel van geldklopperij . De gecancelde auto was niet meer available. Dus moest het een duurdere worden met een prijs dIe het viervoudige was van de eerste reservering. Zonder blikken of blozen is er maar 1 doel laten we deze (klant) even pootje lichten. Triest dat ze voor de 1-malige winst gaan en geen lange termijn visie hebben . Jammer firfly een gemiste kans

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Boefjes die zichzelf slim vinden

    Door Wilbert op 3 januari 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.



Bezoek Firefly Car Rental

Schrijf je eigen review