Dubieuze schade

Dubieuze schade

Auto gehuurd via Europcar in Faro, Portugal. Helaas was de beschikbare auto vol met krassen en deuken. Ik heb nog getwijfeld om de auto te weigeren, maar de desbetreffende medewerker aldaar wist mij te overtuigen dat deze auto toch al afgeschreven was en men niet meer zo nauwkeurig keek bij retour. Normaal maak ik altijd foto's van de gehuurde auto, echter nu helaas niet (te veel vertrouwen gehad in deze medewerker). Uiteraard werd bij terugkomst schade ontdekt, in dit geval aan de band. Duidelijk was dat deze schade samen ontstaan was met de schade aan de velg, de schade aan de velg stond keurig op het formulier vermeld. Maar jammer genoeg de schade aan zijkant van de band niet. Dit werd als twee losse schades gezien en had ik maar meteen moeten noteren bij aflevering van de huurauto. Van coulance was ook geen sprake door Europcar, waardoor ik de kosten van de band doorbelast kreeg. Nu ben ik enigszins professioneel bekend met schades aan voertuigen en banden (zelfs medewerker geweest bij een internationaal Frans bandenbedrijf) en heb al mijn expertise in de strijd gegooid, maar Europcar blijft zich beroepen op het feit dat dit twee aparte schades zijn en had moeten worden vermeld op het schadeformulier. Duur leergeld voor mij geweest en de volgende keren ga ik uitgebreid de tijd nemen om foto's te maken van de huurauto bij aflevering en bij retour (vinden ze naar mijn ervaring ook alleen maar lastig). Jammer dat Europcar zich onthoudt van coulances. Mij zien ze als klant niet meer terug.

Sterke punten
Geen

Zwakke punten