Sixt autohuren, review en ervaringen

Sixt is een verhuurbedrijf dat al sinds 1912 bezig is met het blij maken van duizenden huurders. Het bedrijf is dan ook in 105 landen te vinden en heeft ruim 4000 verschillende locaties. Het bedrijf heeft dan ook een fikse dosis ervaring en weet wat haar klanten graag willen.

Sixt Autohuren

Je hebt dan ook een grote keuze uit allerlei verschillende modellen. Sixt houdt het niet alleen bij personenvervoer, maar biedt ook verhuiswagens, bestelwagens, terreinwagens en cabrio’s aan.

Sixt Mogelijkheden

Sixt heeft een speciale afdeling voor het zakelijk huren van vervoersmiddelen. Hierdoor wordt u voorzien van aantrekkelijke kortingen en opties. U kunt onder andere kiezen voor een aflevering van de auto bij u aan het kantoor. Ook kunt u een langere termijn contract aangaan met Sixt, waardoor het bedrijf zich vooral in de markt speelt bij de luxere taxicentrales en bedrijfschauffeurs.

Sixt Kosten

Bovendien krijgt u bij Sixt gegarandeerd de goedkoopste prijs. Mocht u ergens anders namelijk goedkoper uit zijn dan doet Sixt u een nog beter aanbod. Daarnaast krijgt u ook nog eens 50% korting als u zich nu aanmeld als zakelijke klant. Bekijk de website voor de mogelijkheden.


Artikelen over Sixt

De huurauto verzekeringsgids

De huurauto verzekeringsgids

De meeste mensen huren niet dagelijks een auto. Wanneer je dit niet met regelmaat doet zal je overspoelt worden met aanbiedingen, maar ook informatie, van verschillende bedrijven. Daar komt dan ook nog eens de optie bij om extra verzekeringen af te sluiten, iets wat veel bedrijven (begrijpelijk) aanraden. Wat houdt het echter allemaal in, en hoe gaat het allemaal in zijn werk? Natuurrampen I ... [...]

Auto huren in Nederland

Auto huren in Nederland

Je bent van plan op vakantie te gaan naar Nederland, je wilt de steden verkennen of je auto doet het niet en je moet een auto huren of je besluit vanwege de een of andere reden een auto te huren in Nederland, dan kan dat uiteraard, maar er zijn wel een aantal zaken waar je rekening mee moet houden bij het huren van een auto. De wereld van online autoverhuur is een jungle met talloze websites, die ... [...]

Luxe auto huren?

Luxe auto huren?

Je wilt je geliefde meenemen op een date of een langverwachte roadtrip plannen met je beste vrienden naar een exotische omgeving of je hebt een grotere SUV nodig voor een roadtrip met het hele gezin. Of misschien wil je jezelf gewoon uitleven en plezier beleven bij het besturen van een luxe auto. Of je wilt misschien een Mercedes huren met een getrainde en geüniformeerde chauffeur om indruk ... [...]

Auto Huren Utrecht

Utrecht bevindt zich in het midden van ons land en kan dan ook wel als het grootste en belangrijkste knooppunt van Nederland worden gezien. Niet alleen op het gebied van Openbaar Vervoer, maar ook de snelwegen komen hier allemaal samen. Vanuit Utrecht kan je overal naar toe. Het is daarom ook de perfecte stad voor het huren van een auto. Of je nu de stad zelf wilt verkennen, of door het hele land ... [...]

Sixt Reviews

    Onbetrouwbaar

    In de lente van 2019 auto gehuurd van SIXT Portugal. Bij ophalen auto een 15-daags abonnement afgesloten en betaald voor het gebruik van de tolwegen in de Algarve. Bij 1,5 jaar later stuurt SIXT een mail, dat zij nog een bedrag via mijn creditcard zullen innen voor het gebruik van één van die tolwegen ergens in het midden van de abonnementsperiode. Dat zij dat pas 1,5 jaar later doen zou te maken hebben met een fout in "het systeem". Op mijn eerste mail dat hier sprake moet zijn van een misverstand wordt niet gereageerd. Ook op mijn tweede mail, nu direct aan de Controller van SIXT PT met kopie aan hun klantenservice, wordt evenmin niet gereageerd. Dit maakt SIXT in mijn ogen een zeer onbetrouwbare maatschappij.

    Sterke punten
    Ik zou het niet weten.

    Zwakke punten
    Onbetrouwbaar bedrijf.

    Niet Sixt

    Er werd mij een Duitse auto in de maag gesplitst. Deze werd bekrast (ik had dit zelf niet door) waarschijnlijk door iemand die niet van Duitse auto’s hield. De kras (enkele centimeters) werd door Sixt zelf gerepareerd, en ik kreeg een rekening van ongeveer 10x meer dan normaal is voor dit soort reparaties... Kortom kijk uit met Sixt!

    Sterke punten
    Vriendelijke mensen

    Zwakke punten
    Extreem dure prijzen bij schade

    Altijd trouwe Sixt klant geweest, vanaf nu helaas nooit meer...

    In 2018 ben ik tegen een paaltje gebotst (heel stom, ik weet het!) met een huurauto van Sixt (Schiphol). Er zat een deukje in de auto. Gelukkig werd dit goed opgepak vanuit Sixt en alles werd opgelost. In de tussentijd heb ik bij Sixt Amsterdam Centraal een auto gehuurd, ook dat beviel goed. In augutsus 2020 heb ik weer een auto gehuurd bij Sixt Nassaukade twv 151 EUR. Aankomend bij de counter werd er mij verteld dat ik de auto helaas niet mee kon krijgen. Waarom? Omdat ik blijkbaar op een 'blacklist' sta van Sixt. Hier is nooit communicatie over geweest, maar de reden is dat ik schade heb gereden in 2018. Ik vroeg aan de manager van Sixt Nassaukade waarom het dan mogelijk is dat ik in de tussentijd wel een auto heb kunnen huren? ''daar heb je dan geluk mee gehad'' was het antwoord. Ergens begrijp ik het als autoverhuur bedrijf. Je wilt niet dat er nog iets met je auto gebeurt (al was het maar een deukje). Maar het ergste is dat Sixt Amsterdam Nassaukade mij de 151 EUR die ik al had betaald NIET kon teruggeven. Dit moest ik zelf via Sixt Duitsland regelen. Na vijf e-mails te hebben verstuurd, heb ik nog steeds geen reactie mogen ontvangen. Ook telefonisch krijg ik ze niet te pakken. Ik ben hier erg van geschrokken. Altijd een trouwe klant geweest en nu heeft Sixt mijn 151 EUR en sta ik op een blacklist voor wat er in 2018 is gebeurt. Ik blijf bellen, hoop dat het gaat lukken. Helaas is mijn advies om GEEN auto te huren via Sixt.

    Sterke punten
    Prijs/kwaliteit van de auto's Personeel op Amsterdam Schiphol

    Zwakke punten
    Sixt heeft 151 euro van mij en ik heb dit nog niet teruggekrege (geen reactie op e-mails, onmogeljik telefonisch contact te krijgen) Slechte communicatie (ik sta blijkbaar op een blacklist, hier is nooit wat over gecommuniceerd). Service: Geen empathie vanuit Amserdam Nassaukade

    Verschrikkelijke service

    Sixt weigert al kleine week hun kapotte auto van ons terrein af te halen. Die is daar achtergelaten door een huurder van ons Airbnb huis. Deze huurder wilde op de dag vertrek uit ons huis, weg met de gehuurde Sixtauto, maar die deed het dus niet meer. De huurder vertelde dat hij ontzettend veel moeite had met contact krijgen. De auto staat in de weg. De bereikbaarheid van Sixt is verschrikkelijk, want voor elk telefoontje moet je bijna 20 minuten wachten. Je wordt uitermate onvriendelijk te woord gestaan. Het is precies het bedrijf waarvan je verneemt bij consumentenprogramma's.

    Sterke punten
    Heb ze met de beste wil van de wereld niet kunnen ontdekken.

    Zwakke punten
    Laten autos achter op prive terrein, onbeleefde medewerker, ontzettend echt ontzettend slecht bereikbaar.

    nooit meer

    ik heb al in januari een reservering had gedaan voor een grote auto[vw passaat of ford mondeo] omdat we naar frankrijk op vakantie gaan en dat met een ds3 niet meer kan(3 pubers 180cm groot en een iets keinere).in de week voor de vakantie nog 2x bij sixt kleve (in duitsland veel goedkoper huren dan nl)geweest omdat ik een paar vragen hadt,Tot zover geen enkel probleem maar nu komt het.Een dag voor ons vertrek zou ik de auto ophalen,kom ik daar is het kantoor dicht? Er hangt een briefje met een tel nr dat je kunt bellen voor ernstige zaken,bel ik dat nr vertelt me een duitse vrouw dat ik te laat was om de auto op te halen en de auto was dus verhuurt aan een andere klant? ik had er om 1030 moeten zijn en ik was er om 1145.Ze houden een uur de auto vast en vervolgens verhuren ze hem aan een ander klant(mocht die er zijn)ze vertelde nog wel netjes dat dat ook in de voorwaarden stond maar die heb ik niet kunnen vinden in de app,dus de vakantie reis 12 uur rijden was een ramp en terug ook.Dus sixt gaat absoluut niet netjes met klanten om,ze hadden alle gegevens van mij dus hoeveel moeite was het geweest om even te bellen en te vragen of ik de auto nog wel wilde huren?

    Sterke punten
    heb ik niet kunnen ontdekken of zich niet aan een afspraak houden is hun sterkste punt......

    Zwakke punten
    heel zwak punt is de klant niet op te bellen als er onduidelijk heden zijn.En zich verstoppen achter ellenlange bladzijdes met voorwaarden.......

    Opgelicht aan balie Dusseldorf airport

    Auto afhalen, 300% betalen - Dubbel betalen bij auto afhalen! Ouderwetse methodes om je klant geld afhandig te maken als hij niet anders mer kan werken nog steeds! Afkoop eigen risico bij afhalen kost 300% van internet. Je kan de reservering dan niet meer aanpassen of opnieuw doen. Het aanklikken door de medewerker (die getraind is om je hierop te wijzen) kost net zoveel als je autohuur zelf LOL. Jammer dat bedrijven nog steeds kunnen bestaan die als missie hebben het pakken van de klant....

    Sterke punten
    Goede auto

    Zwakke punten
    Zwakke punten express service is helemaal niet express. tarieven opties belachelijk hoog bij afhalen, 300% meer!

    Sixt prima om een auto te huren

    Daar stond ik dan op de afgesproken tijd van 11.00u bij Sixt Melida hotel Alicante met een vouche (bewijs van afspraak en betaling) in de hand. Helaas wisten zij van niets dat ik mijn auto daar had gehuurd en reeds volledig had betaald via EasyTerraverhuur in Nederland. Ze hebben me nog geprobeerd te helpen, maar dubbel betalen lijkt me niets. Advies aan Sixt (en ook aan andere vakantiegangers in Spanje), doe geen zaken met EasyTerra in Nederland, Je krijgt problemen én je geld niet terug wegens onduidelijke redenen. Groet van Jan, of kijk op www.ontdekalicante.com

    Sterke punten
    hulpvaardigheid van Sixt

    Top service Sixt schiphol

    Ik had een mini countyman besteld, maar kreeg een Jaguar suv, wanneer rij je nou in zo’n auto!! heel vriendelijk geholpen, zowel door service desk als bij pick-up.

    Sterke punten
    Vriendelijk makkelijk in upgrades.

    Zwakke punten
    Bij inleveren niet genoeg personeel om je te helpen.

    Sixt probeert mij op te lichten!

    Sixt probeert mij op te lichten door schade te claimen, die ik NIET heb veroorzaakt. Bij het ophalen van de auto (IJsland) waren er meer beschadigingen dan aangegeven op het formulier. De baliemedewerker wilde het formulier niet aanpassen (hij had het te druk) en adviseerde om dan maar foto's te nemen van de beschadigingen. De auto kon bij teruggave niet worden gecontroleerd omdat het kantoor ("s morgens vroeg) nog niet open was. We hebben de auto volgens voorschriften geparkeerd. Na een maand(!) kreeg ik een claim van EU 900,-- voor een kras, die niet door mij is veroorzaakt. Er loopt nog een procedure want Sixt eist betaling en ik weiger slachtoffer te worden vanoplichting.

    Zwakke punten
    poging tot oplichting.

    Tip voor goedkoper huren

    Ervaringen bij sixt zijn altijd super, duidelijke afspraken en zeker de beste keuze als je een leuke auto zoekt. Meermaals een BMW cabrio gehuurd, als fanaat is dit natuurlijk al snel leuk ;). Ik vergelijk zelf altijd verhuurders via www.***.com, dan krijg je over het algemeen een lagere prijs voor dezelfde auto. Hoe het kan weet ik niet, maar scheelt al snel enkele tientjes. Ook een keer voor vakantie 3 weken een auto gehuurd, helaas een lekke band gekregen maar binnen 1 uur een transporteur met nieuwe auto ter plaatse. Dat is pas service

    Sterke punten
    Goedkoop. Duidelijk. Service. Snel.

    Zwakke punten
    Nog niet kunnen ontdekken..

    Screwed over in aftersales calculations

    1. I booked a car for 12 days for the amount of 284,94. 2. With that I got 2.400 free kilometers. In total I drove 2.630 km. The charge per extra km was 0,17 cents/km. Therefore 39,10 in total for the extra driven km's. 3. I returned the car three days earlier than expected. 4. According to Sixt I now owed 368,93. So 84,99 more than the original rental agreement. 5. So I actually ended up paying more for returning the car three days early. Does this makes sense to anybody? It does to Sixt Customer Service and their after sales calculation team.

    een zeer tevreden klant

    Wij huurden een auto bij de luchthaven van Nimes. Terplaatse kregen wij een gratis upgrade naar een Citroen DS een mooie nieuwe wagen met weinig km op de teller. Alles ging heel vlot het personeel was vriendelijk en behulpzaam. Ook het terug brengen en de terug betaling van de waarborg ging heel vlot.

    Opgelicht door SIXT

    SIXT heeft mij opgelicht. Auto opgehaald op het vliegveld van Heatrow en de auto moest weer ingeleverd worden op het vliegveld van Bristol. Toen ik weer thuis was zag ik dat SIXT een bedrag van bijna 400 euro extra heeft afgeschreven van mijn creditcard. Dit kon geen schade of het niet aftanken zijn. Na het contract grondig te hebben bestudeerd kon ik achter halen dat SIXT mij op slinkse wijze een upgrade in rekening heeft gebracht. Ik heb nooit om een upgrade gevraagd en upgrade is ook niet ter sprake gekomen, ik kon tussen twee auto’s kiezen daarbij werd gezegd dat de Peugeot iets groter is. Uiteindelijk wordt het contract geprint (0.5 m kassapapier, met enorm veel getallen), de baliemedewerker omcirkeld een aantal (in zijn ogen) belangrijke zaken. Zoals inleveradres, totaal bedrag etc. Maar hij heeft niet de upgrade omcirkelt en ook niet benoemd. Omdat de auto door mijn werkgever is gehuurd kon ik op basis van het totaal bedrag niet weten dat er iets niet klopte. En het feit dat ik de auto elders moest inleveren, was dit voor SIXT een uitgerekend moment om deze truc uit te halen. Nadarhand via de website klacht ingediend, nooit een reactie ontvangen. Werkgever heeft contact gezocht met SIXT en zij hebben alleen het contract opgestuurd gekregen (uiteraard zonder de omcirkelde bedragen). Het komt er op neer dat ik een Peugeot gereden heb maar een premium class Land Rover betaald heb. Volgens de SIXT website is de auto waarin ik in reed gewoon uit het standaard assortiment. Het was de eerst keer dat ik SIXT had, maar het is zeker de laatste keer.

    Sterke punten
    misleiding tactieken

    Zwakke punten
    te veel om op te noemen.

    SIXT Utrecht is het meest klantvriendelijk vergeleken met de rest.

    SIXT Utrecht heeft de aardigste medewerkers die ten alle tijden je opties geven in plaats van beperkingen. Ze denken graag mee aan een alternatief in plaats van vertellen wat alleen niet mag. Mag gezegd worden over SIXT Utrecht !

    Sterke punten
    Klantvriendelijk op z’n best

    Zwakke punten
    Parkeergelegenheid is helaas niet ideaal maar ze verdienen een hartstikke mooie locatie daarvoor!

    Sixt Kopenhagen: OPLICHTING

    Eind juni 2019 huurden wij bij Sixt op de luchthaven Kastrup van Kopenhagen een auto voor twee dagen. Die auto stond in een donkere parkeergarage en leek ok, hoewel niet goed schoon, maar dat vonden we geen punt. Wij reden ermee naar ons hotel in een buitenwijk van Lund, waar we in een vrijwel lege parkeergarage parkeerden. De volgende dagen alleen een paar korte ritten en terug naar het vliegveld, waar in de volle zon enkele oppervlakkige krassen onder de stoflaag werden ‘ontdekt’. Het is onmogelijk dat wij die veroorzaakt kunnen hebben. Maar Sixt houdt voet bij stuk. Volgens de ANWB zouden die oppervlakkige krassen hoogstens €70,- reparatiekosten vergen. Sixt rekent zonder bewijs te willen leveren ruim €500,-, waaronder drie dagen verlies van verhuurdagen. De feitelijke reparatieduur kan hoogstens een uurtje poetsen zijn. Een interessant verdienmodel! Er wordt ook helemaal niet gerepareerd. Dat doen ze misschien een keer bij afstoten van de auto. Pure oplichting dus! Mijn advies: andere verhuurder. Ik snap nu waarom de balie van Sixt in Kopenhagen leeg is en die van anderen goed bezet.

    Sterke punten
    Nette, redelijk recente auto.

    Zwakke punten
    Oplichters: levering vanuit donkere garage, retour in de volle zon, zo kun je oude krassen steeds opnieuw belasten.

    pas op voor tak in tampa airport

    pas zeer goed op voor deze office van sixt. Ik was helaas erg bezig met een verloren koffer en een onverwachte collega die ik daar trof, daardoor was mijn concentratie er minder bij. Er werd door de heer aan de desk zonder vragen alle extra's aangevinkt. Ook kreeg ik een (betaalde!) upgrade, zonder dat ik gevraagd werd. Ik vroeg de persoon achter de toonbank waarom ik nogmaals moest betalen, daar ik bij de boeking vooraf had betaald, mij werd verteld dat het allemaal borg was. Ik ben dus min of meer voorgelogen. Bij het doorlopen van het contract werd ik op veel punten gewezen, maar de extra kosten werden handig vermeden. Ik kreeg via de mail geen afrekening zoals wel beloofd bij inleveren (orlando int airport. trouwens 10 min van de terminal!) enige lichtpuntje was een restitutie (helaas niet van alle, maar slechts een deel) van de extra opgevoerde kosten.

    Boek NOOIT bij SIXT

    Zeer slechte ervaringen (SIXT Portugal, Algarve, Faro Airport - zomer 2019) Chaotisch en druk bij aanmelding. Vriendelijke dame maar gebrekkig Engels, duidelijk gedrild in het aansmeren van extra dingen cq. zeer verbaasd reagerend als je die niet nam. Dan denk je "het zal wel, OK dan doe maar". Auto met verzekering, benzine en snelwegvignet uiteindelijk ongeveer 2x zo duur als geadverteerd. Als ik dat had geweten had ik niet voor SIXT gekozen. Heb de auto vluchtig genspecteerd bij vertrek op deuken, krassen etc.. Je staat daar in 30 graden met een gezin dat al drie kwartier heeft staan wachten buiten tot het eindelijk geregeld was. Inspectie: was zo op het eerste oog niks te zien. Buiten geen medewerker van SIXT te bekennen op de parkeerplaats. Je krijgt binnen je sleutels met Hij staat daar en daar, tot ziens. Bij terugkomst wezen ze op een lichte beschadiging onder de spoiler onder de achterbumper. Je moest zo'n beetje op je knien cq handen en voeten om die te zien. Zo bekijk je geen auto die staat te glimmen bij vertrek. Je loopt er omheen maar dan zie je deze niet, zo laag als hij zat. Die schade hebben wij in ieder geval niet veroorzaakt. Dan had ik het zeker gemerkt. En ook gemeld. Er zat ook gras onderaan de auto (dan moest je echt op je buik) terwijl we helemaal niet van het asfalt geweest zijn, sowieso weinig mee gereden. Kortom al bestaande schade. Lang verhaal kort: ter plekke was geen discussie mogelijk, men verschuilde zich achter het hoofdkantoor, en 'afdeling car-damage' mijdt iedere inhoudelijke (mail)discussie en brengt 235 euro in rekening. Kortom: je wordt goedkoop gelokt en vervolgens geraffineerd verneukt. Nooit meer SIXT. Zet deze review alsjeblieft online om andere huurders ellende te besparen Kijk ook even op de reviewsite Trustpilot, zoek op SIXT.com. 70% (!!!) van 400 reviewers geeft ze de slechtste waardering van 1 ster. Verborgen kosten, geld niet teruggeven & schade constateren op plekken die je bij een normale inspectie niet ziet (onderkant bumper & dorpels, wielkasten, zelfs onder de vloermatten bij eentje etc) zijn schering en inslag - overal ter wereld!! Helaas niet vooraf gezien, dan was ik nooit met ze in zee gegaan. Hopelijk voor jou of voor kennissen nog wel op tijd!

    Sterke punten
    Geen. Laat je niet lokken door de goedkope prijs op vergelijkingssites!

    Zwakke punten
    -Prijs op vergelijkingssites is een lokkertje - je bent zo honderden euros duurder uit -Bij afhalen auto lang wachten en verborgen kosten. Let vooral op verzekering, benzine en BTW! -Bij terugbrengen auto worden je bestaande schades in de maag gesplitst op plekken waar je bij een normale inspectie vooraf niet kijkt (onderkant auto etc.)

    Verkeerde boeking?

    Vorige maand zijn we een week naar schotland geweest. Ik had een automatische auto gehuurd (dit valt als leek niet te zien op de factuur, blijkbaar is er een cijfercode dat de manier van schakelen aangeeft maar dat wist ik natuurlijk niet). Toen we bij het kantoor aankwamen kregen we te horen dat we een manuele hadden geboekt. Uiteindelijk moesten we 159 GDP bijbetalen! Omdat het zo snel ging, en er mensen ongeduldig aan het wachten waren zijn we hierop ingegaan. Achteraf heb ik de prijzen opgezocht. Bleek dat we oorspronkelijk de prijs van een automatische hadden betaald. Ik veel moeite gestoken in het mailen met de klantendienst, die ons uiteindelijk 69 kortig gaf. Een totale terugbetaling was volgens hun niet mogelijk. Dit is de eerste en laatste keer dat ik met Sixt rij.

    Sixt Schiphol - Uitstekend

    Ik heb gelijk bij Sixt een auto geboekt, omdat het zelfs goedkoper was dan rentalcars.com. Ik heb obgeveer 1 euro p/d extra betaald, vergeleken met de door mij gewenste auto, en gekozen voor de 'surprise' auto. Toen ik aan de balie vertelde dat ik begon met een nieuwe baan kreeg ik een hele mooie Kia Nero mee. Een heerlijke auto, met automatische versnellingsbak. Chapeaux Sixt!

    Sterke punten
    - Geleverde auto - Vriendelijke medewerkers - Snelle afhandeling ij teruggave auto

    Zwakke punten
    - 15 minuten wachten bij de balie: het was druk

    Slechte service

    Slechte service Ze proberen je extra diensten aan te smeren, en geven verkeerde info. De gegeven informatie op het afhaalpunt kwam niet overeen met de informatie op hun website, dit met extra kosten tot gevolg. Het zijn mijn inziens oplichters. Ze sturen na afloop niet automatisch een factuur.

    Sterke punten
    Oplichting !

    Zwakke punten
    Facturen sturen !

    Absurde rekening Sixt Portugal voor missend plugje

    Na 10 dagen autohuur bij Sixt Portugal bleek het plugje (in de deurstijl achterklep) waar de hoedenplank met het ene koordje aan hangt te missen. Kost bij Seat dealer in Nederland 1 euro. Ik kreeg van Sixt Portugal (schrijven ze af van m'n mastercard) een rekening van 267 euro !!!

    Sterke punten
    Oplichting

    Zwakke punten
    oplichting

    Onterecht aftanken van een volle tank

    Vlak voor het inleveren hebben we onze bus afgetankt. Daarna zijn we naar Sixt gereden, nog geen kilometer. Het filiaal (Hoofddorp) was gesloten. Bus neergezet en sleutels ingeleverd. Krijgen we na afloop een gepeperde rekening voor het aftanken van de bus, terwijl de tank vol was. We hebben onze tankbon opgestuurd, maar daar hadden ze maling aan. Ook zijn de kosten voor alle extra's bij de huur erg hoog (extra bestuurder, kilometers, verzekering, afkopen eigen risico etc). De huurprijs verdubbeld met gemak op die manier. Tel daar onterechte benzine kosten bij op en je weet genoeg.

    Zwakke punten
    Klanten een poot uitdraaien door onterecht kosten voor het aftanken in rekening te brengen.

    Extra verzekering ter platse afsluten ondanks omnium

    Wij boekten online een auto in Athene met een omniumverzekering . Franchise 0 euro Dit doen wij steeds om geen verrassingen te hebben. Groot was onze verbazing dat wij ter plaatse nog 87 euro moesten bij betalen omdat anders spiegesl ed niet zouden inbegrepen zijn. Dit noem ik morele chantage!! Graag en reactie van sixt

    Zwakke punten
    Geef duideijke afspraken en houd u eraan!

    Beperking staten USA: Kassa voor Sixt!

    Voor iedereen die een auto in de USA wil huren bij Sixt: PAS OP! Volgens het contract mag je uitsluitend in een aantal aangrenzende staten komen, kom je daarbuiten dan kun je rekenen op een fikse toeslag van $ 0,50 per totaal gereden mijl. Dat kan dus al gauw oplopen tot $ 1000,00 oftewel kassa voor Sixt!. Dit wordt niet vermeld wanneer je de auto reserveert, maar staat wel in je uiteindelijke overeenkomst in de kleine lettertjes. Huur met Vol=vol en niet leeg terugbrengen dan betaal je altijd een volle tank ook al zit er nog wat in: dure optie dan uiteindelijk. Maar ik adviseer niemand om bij Sixt een auto te huren, er zijn genoeg alternatieven die deze beperkingen niet hebben...

    Sterke punten
    De auto zelf, maar dat is niet de verdienste van Sixt

    Zwakke punten
    Slechte communicatie, kleine lettertjes, adders onder het gras. Zijn totaal niet transparant, proberen je zoveel mogelijk geld afhandig te maken.

    Auto afhalen, 300% betalen

    Dubbel betalen bij auto afhalen! Ouderwetse methodes om je klant geld afhandig te maken als hij niet anders mer kan werken nog steeds! Afkoop eigen risico bij afhalen kost 300% van internet. Je kan de reservering dan niet meer aanpassen of opnieuw doen. Het aanklikken door de medewerker (die getraind is om je hierop te wijzen) kost net zoveel als je autohuur zelf LOL. Jammer dat bedrijven nog steeds kunnen bestaan die als missie hebben het pakken van de klant....

    Sterke punten
    autos goed

    Zwakke punten
    express service is helemaal niet express. tarieven opties belachelijk hoog bij afhalen, 300% meer!


Bezoek Sixt

Schrijf je eigen review