Reviews van deze auteur

DOE GEEN ZAKEN MET FIREFLY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Review over Firefly Car Rental

Via de site van Raynair een auto gehuurd voor een week. Op vrijdag 22 december 2017 aangekomen op Bergamo airport Italie. Een slecht engels sprekende jongedame achter de balie. Huurovereenkomst incl. verzekeringspapieren overhandigd aan de medewerkster. Medewerkster geeft aan dat mijn afgesloten verzekering niet voldoet. Ik kan hun verzekering afsluiten voor 25 euro per dag !? Niet gedaan maar eigen verzekering aangehouden. Of ik een grotere auto wilde tegen bijbetaling. Aangegeven dat ik dit niet wilde maar gewoon de Ford Fiesta welke ik gereserveerd had. Moest mijn creditcard afgeven waar een borg werd ingehouden van 600 euro. Vervolgens auto op bovendek opgezocht. Kreeg aan de balie al en lijst mee waar beschadigingen aan de auto op vermeld stonden. Voor vertrek eerst de auto rondom bekeken waar meer beschadigingen te zien waren dan vermeld stonden op mijn lijstje. Medewerker van Firefly opgezocht welke mij adviseerde alle beschadigingen op het formulier te vermelden waarna hij deze voor mij heeft ondertekend. Men liep niet eens mee om zelf te kijken...!? Brandstoftank zou vol zijn. Na ongeveer 15 minuten rijden was de tank al voor een kwart leeg. Was dus NIET vol bij vertrek, onmogelijk ! Drie dagen gebruik kunnen maken van de auto. Op 1e kerstdag wil de auto niet starten. Auto aangeduwd en weer verder. 's avonds willen wij terug naar ons appartement vanuit Riva, start de auto weer niet. Weer aangeduwd waarna wij onze weg konden vervolgen. Op 2e kerstdag in de ochtend de auto geprobeerd te starten maar deze deed nu helemaal niets meer. FIREFLY geprobeerd te bellen. NIET te bereiken. Met drie man de hele 2e kerstdag alle nummers die wij konden vinden via GOOGLE en betrekking hadden op FIREFLY geprobeerd te bellen maar zonder resultaat. Uiteindelijk weten wij een bergingsbedrijf VAI24 te bereiken welke voor FIREFLY werken. Op 27 december wordt de huurauto in de ochtend opgehaald maar een vervangende auto heeft men niet beschikbaar. Berger laat ons zien dat er een veel te kleine acuu in de auto zit en dat wij daarom startproblemen hebben. Moeten wij maar naar Trento of Bolsano bellen. Trento en Bolsano gebeld maar blijken geen bestaande nummers te zijn !!!!! Wederom de hele dag aan het bellen met alles en iedereen die gelinkt waren aan FIREFLY. Op de huurovereenkomst staat een tel.nummer vermeld. Deze gebeld maar is het nummer van BERGAMO airport. Men kan je niet doorverbinden met FIREFLY. Krijgen op enig moment bandje waarbij je kunt kiezen tussen Italiaans of engels. Kies ik voor engels, krijg ik een medewerkster aan de lijn die zeer gebrekkig tot geen engels spreekt. "ik wordt binnen nu en 10 minuten terug gebeld". Na 30 minuten zelf maar weer gebeld omdat ik niet terug gebeld wordt. Wederom een gebrekkig engels sprekende medewerkster. Ik leg de situatie uit. Wij zullen wel verkeerde brandstof getankt hebben... Leg haar uit dat wij nog niets een getankt hebben en de auto zo mee gekregen hebben. Of wij dan een sleep nodig hebben. Zeg, nee auto is al opgehaald door VAI24. Ik heb een bewijs van afsleep gekregen. Medewerkster geeft ons aan dat men geen vervangend vervoer beschikbaar heeft en dat wij maar zelf iets moeten zien te regelen !!! Uiteindelijk een Nederlands telefoonnummer, gelinkt aan FIREFLY gevonden. Inmiddels is het donderdag 28 december en onze vlucht vertrekt op vrijdag ochtend 29 december terwijl wij GEEN VERVOER HEBBEN !!! Nederlandse nummer gevonden. Krijg van de medewerker te horen dat wij een taxi nar het vliegveld mochten regelen op kosten van FIREFLY. Kosten a 280 euro ! moesten wij zelf wel voorschieten en konden deze bij terugkomst in Nederland in dienen bij hen. Vandaag, 4 januari 2018 is nog steeds de borg a 600 euro NIET terug geboekt. Ook de 280 euro aan taxikosten zijn nog NIET terugbetaald.

Sterke punten
geen

Zwakke punten
......eeuuhh tja wat niet ..................

reacties: