Drama

Drama. Ik had een auto gehuurd in Marrakech. Bij holidayautos werd aangegeven dat ik auto kon ophalen op het vliegveld. Eenmaal aangekomen stond er een chauffeur die mij meebracht naar een donkere parkeerplek met een klein hokje als kantoor. Dit was 10 minuten rijden van het vliegveld. Ik was alleen en het was 10 uur avond (en dus donker). Eenmaal in het kantoor werd ik onder druk gezet door de medewerker (van green Motion) om extra te betalen voor het laten vervallen van de eigen risico. Ik had dit echter in Nederland gedaan en weigerde dit te betalen. De man werd agressief (verbaal) en gaf aan dat ik dan auto niet meekrijg. Het bedrag dat ik betaald had voor de auto zou ik ook niet terugkrijgen. Onder druk heb ik dus de extra kosten van 600 euro moeten betalen bovenop het bedrag van 1000 euro die ik al betaald had voor een luxe auto. Uiteindelijk heb ik dus 1600 euro moeten betalen voor 7 dagen terwijl dat 1000 euro had moeten zijn.

In Nederland aangekomen heb ik contact opgenomen met holidayautos om mijn verhaal kwijt te kunnen en eventuele bemiddeling. Zij gaven dit te onderzoeken. Ik kreeg als reactie terug dat kk geen recht heb op restitutie omdat de naam van creditcard niet overeenkwam met naam van boeking (dit kwam echter door een typ fout waardoor een d een f werd, deze liggen naast elkaar op toetsenbord). Zij gaven ook aan dat ik daarom geen auto heb meegekregen volgens de verhuurder. Dit is wel gek want ik heb auto dus wel meegekregen. Zij namen mijn verhaal niet serieus en zijn meegegaan met verhaal van verhuurder. Ik hoor vaker op vakantie en zelfs in landen waar je gewaarschuwd wordt voor het huren van een auto, maar dit heb ik nooit van mijn leven meegemaakt. Je kunt dus beter rechtstreeks extra betalen bij een grote organie zoals europcar of sixt zonder extra kosten dan trappen in schimmige deals waardoor je achteraf veel duurder uitkomt (in mijn geval dus 600 euro extra kosten voor niks). Ook staat er bij holiday cars dat je contact op kunt nemen in eigen taal. Dit is echter niet het geval. Klantenservice is altijd in Engels omdat andere talen ‘momenteel’ niet beschikbaar zijn. Maakt niet uit wanneer je belt, je wordt altijd geholpen in het Engels.

Sterke punten
Oplichten

Zwakke punten
Communicatie, service en oplossingsgericht werken

Bezoek Holiday Cars Reviews over Holiday Cars

Schrijf een reactie op deze review

Stuur me een email als iemand een review schrijft over Holiday Cars
Stuur me een email als iemand reageert op mijn review
Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden